Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2015, 07:55   #841
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Oh, sommige van min tattoos kunnen als aanstootgevend beschouwd worden, zowel naar kinderen als naar gelovigen toe.
En ik ga uiteraard naar het zwembad van Watermael-Bosvoorde zwemmen.

komaan Alice, je kan beter dan het kinderachtig, Jezuïtisch argument van "het is voor iedereen verboden, dus is het ok".

Een boerkini is gewoon een zwempak, hoor...

Ik vind dat een samenleving de burgers niet kan verbieden om, in openbare plaatsen, hun armen en benen te bedekken als zij dat wensen.

Dat is zo, maar dat dient dan met geijkte middelen bestreden te worden.
Hier zie ik vooral een regelrechte aanval vanuit de overheid op de individuele vrijheid en dit, zonder rechtvaardiging.
Of het moet zijn dat de boerkini onveilig en/of onhygiënisch is, maar daar lijkt toch serieuze twijfels over te bestaan.

het is niet aan jou te bepalen wat zij al dan niet mogen of moeten doen.
Zolang islamistenvrouwen geen zelfbeschikkingsrecht hebben in hun fascistische ideologie zijn al jouw woorden en die van gelijkgestemden prietpraat en erger nog, jullie nemen passief deel aan het behoud van deze voorhistorische situatie.
Proficiat.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 08:02   #842
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Zolang islamistenvrouwen geen zelfbeschikkingsrecht hebben in hun fascistische ideologie zijn al jouw woorden en die van gelijkgestemden prietpraat en erger nog, jullie nemen passief deel aan het behoud van deze voorhistorische situatie.
Proficiat.
Gezien wij in België leven, beschikken die vrouwen wel degelijk over dat 'zelfbeschikkingsrecht'.
Oud 29 september 2015, 08:27   #843
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien wij in België leven, beschikken die vrouwen wel degelijk over dat 'zelfbeschikkingsrecht'.
Nog een waardeloze opmerking want iedereen weet dat islamisten hun ideologie en de mensonterende regels ervan boven de wetten van dit land stellen.

Da's trouwens dezelfde retoriek als tegenstanders van het homohuwelijk want zij mogen absoluut trouwen.

De ironie...jij bent geen tegenstander van de islamitische BS en ik ben een absoluut tegenstander van de meest fascistische en mensonterende ideologie die de wereld ooit gekend heeft maar besef tevens ook dat ze hier zijn en niet snel zullen vertrekken. Daarom dat een evolutie, het achterlaten van hun voorhistorisch gedachtengoed, absoluut nodig is en wie heeft er het meest baat bij een evolutie? Idd, de vrouwen vermits hun situatie het meest penibele is.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 08:28   #844
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een samenleving de burgers niet kan verbieden om, in openbare plaatsen, hun armen en benen te bedekken als zij dat wensen.
Vindt je dat dan ook de samenleving burgers niet kan verplichten om zich in openbare plaatsen te bedekken?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 08:36   #845
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze absoluut niet. De enige vraag die we ons eigenlijk moet stellen met betrekking tot deze en andere discussies die verband houden met de Islam is de volgende: stellen we de vrijheid van godsdienst boven gelijkheid van mannen en vrouwen of omgekeerd. Ik kies voor optie nr 2. Ik ben dan ook een tegenstander van de uitbreiding van de Islam in dit land. Om andere vrijheden te vrijwaren, die mij veel nauwer aan het hart liggen, moet die vrijheid beperkt worden en nog geen klein beetje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 08:40   #846
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vindt je dat dan ook de samenleving burgers niet kan verplichten om zich in openbare plaatsen te bedekken?
Ik persoonlijk? Neen.
Anderzijds is het begrip "goede zeden" altijd al aanvaard geweest als beperking op de individuele vrijheid, ik zal dat niet op mijn eentje veranderen...
Of bedoel je dat een boerkini dragen tegen de goede zeden is?
Oud 29 september 2015, 08:44   #847
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...blijkbaar wel...
Blijkbaar krijgen die vrouwen/meisjes niet het recht zomaar alles te dragen en dienen ze verplicht te gaan dragen wat wij hen wensen op te leggen
Neen wij verplichten hun niks.Het reglement geldt voor iedereen.Mensen die het reglement maken hebben hier het recht dingen op te leggen.Ja zo gaat dat hier.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 08:44   #848
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Nog een waardeloze opmerking want iedereen weet dat islamisten hun ideologie en de mensonterende regels ervan boven de wetten van dit land stellen.
Dat kan mij nu eens geen bepaalt schelen, sie.
Dura Lex sed Lex.

Citaat:
Da's trouwens dezelfde retoriek als tegenstanders van het homohuwelijk want zij mogen absoluut trouwen.
Gni?

Citaat:
De ironie...jij bent geen tegenstander van de islamitische BS en ik ben een absoluut tegenstander van de meest fascistische en mensonterende ideologie die de wereld ooit gekend heeft maar besef tevens ook dat ze hier zijn en niet snel zullen vertrekken. Daarom dat een evolutie, het achterlaten van hun voorhistorisch gedachtengoed, absoluut nodig is en wie heeft er het meest baat bij een evolutie? Idd, de vrouwen vermits hun situatie het meest penibele is.
Wij jij blijkbaar niet snapt, is dat ik exact hetzelfde denk, maar niet meega in het verhaal "doel heiligt de middelen".
Ik ben niet bereid mijn fundamentele vrijheden op het spel te zetten omdat imbecielen (ik spreek in het algemeen voor alle duidelijkheid) voor de gemakkelijkheidsoplossing gaan, namelijk beginnen tornen aan die vrijheden.
Oud 29 september 2015, 08:49   #849
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik persoonlijk? Neen.
Anderzijds is het begrip "goede zeden" altijd al aanvaard geweest als beperking op de individuele vrijheid, ik zal dat niet op mijn eentje veranderen...
In onze Westerse samenleving wordt dat idd aanzien als zijnde tegen de goede zeden....of op zijn minst als weinig respectvol en storend.In andere landen is het rondwandelen in een minirok dan weer storend en weinig respectvol dus daar ...ook niet doen.
In sommige landen wordt in openbare plaatsen verwacht dat je een T Shirt draagt en een lange broek als man...anders mag je niet binnen.Dus niet morren en doen .....Ja zo gaat dat overal in de wereld.....respekt voor de maatschappij waarin je wil leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 september 2015 om 08:51.
Oud 29 september 2015, 08:59   #850
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet bereid mijn fundamentele vrijheden op het spel te zetten omdat imbecielen (ik spreek in het algemeen voor alle duidelijkheid) voor de gemakkelijkheidsoplossing gaan, namelijk beginnen tornen aan die vrijheden.
²

van mijn vrijheden moeten jullie afblijven, zoek maar een andere manier om moslims te pesten.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:04   #851
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
²

van mijn vrijheden moeten jullie afblijven, zoek maar een andere manier om moslims te pesten.
Je bent vrij om naar een land te verkassen waar ze de Sharia omarmen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 29 september 2015, 09:04   #852
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je bent vrij om naar een land te verkassen waar ze de Sharia omarmen.
jij ook

Oud 29 september 2015, 09:10   #853
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²

Worden moslims hier dan gepest ? Ik denk dat die moslims elkaar onderling nogal wat meer pesten ? En ondanks dat pestgedrag hier maar blijven willen komen...?
Oud 29 september 2015, 09:11   #854
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij ook
Ja maar hij heeft daar geen reden voor...hij heeft het hier naar zijn zin en jij niet want je wordt gepest.
Oud 29 september 2015, 09:21   #855
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik persoonlijk? Neen.
Ik vindt de boerkini inderdaad tegen de "goede zeden" ingaan.

Mijn punt is echter dat als je "geen discriminatie" hoog in je vaandal hebt staan je consequent moet zijn. En dan is het eenvoudig: Dan behandel je personen die hun hele lichaam willen bedekken op precies dezelfde manier als personen die geen enkel deel van hun lichaam willen bedekken.
... repeat ...
Oud 29 september 2015, 09:30   #856
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, sommige van min tattoos kunnen als aanstootgevend beschouwd worden, zowel naar kinderen als naar gelovigen toe.
En ik ga uiteraard naar het zwembad van Watermael-Bosvoorde zwemmen.
Met een tattoo van Mohammed bijvoorbeeld ga je heel veel problemen hebben. Persoonlijk vind ik, in dat geval, dat het zwembad je best niet weigert. Maar ze zou dat kunnen doen om de goede orde en veiligheid te handhaven, zo reageren toch vele instanties alleszins. Zoals de cartoons van Mohammed, die werden geweerd uit kranten, uit angst voor represailles.

Citaat:
komaan Alice, je kan beter dan het kinderachtig, Jezuïtisch argument van "het is voor iedereen verboden, dus is het ok".
Het is niet voor iedereen verboden op dit moment. Het zwembad bepaalt dit op dezelfde manier als voor alle andere aanvragen die ze krijgen.

Citaat:
Een boerkini is gewoon een zwempak, hoor...
Dit klopt, toch als je het technisch bekijkt.

Citaat:
Waarom zou een samenleving zo iets niet mogen verbieden?

Citaat:
Dat is zo, maar dat dient dan met geijkte middelen bestreden te worden.
Hier zit het probleem. Het wordt niet met gelijke middelen bestreden: ze kunnen dit afdwingen wegens godsdienstige redenen.

Citaat:
Hier zie ik vooral een regelrechte aanval vanuit de overheid op de individuele vrijheid en dit, zonder rechtvaardiging.
Of het moet zijn dat de boerkini onveilig en/of onhygiënisch is, maar daar lijkt toch serieuze twijfels over te bestaan.
Je kan niet alles toelaten: naaktzwemmen, masturberen in het zwembad, een zwembroek met mohammed op, een zwembroek met een omgekeerd kruis op, ....
De rechtvaardiging zou kunnen zijn scheiding van godsdienst en staat. Het moet toch mogelijk zijn om de aanvraag om de boerkini verplicht toe te laten, af te keuren of onontvankelijk te verklaren voor staatszwembaden, wegens gebaseerd op godsdienstige redenen?

Citaat:
het is niet aan jou te bepalen wat zij al dan niet mogen of moeten doen.
Neen, het zwembad zal dat wel bepalen. Een apart zwemuur, kan de groep preutse vrouwen bedienen. Waarom zouden we moslima op een aparte manier moeten behandelen tov andere burgers?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:31   #857
Zwitser

Standaard

Citaat:
²

Vijrheid wil niet zeggen "je van niks moeten aantrekken".

Godsdiensvrijheid wil zeggen dat je vrij je godsdienst kan kiezen, niet dat je uit je godsdienstkeuze bijzondere rechten kan puren.

Geen enkele moslimvrouw is verplicht om een boerkini aan te trekken. Dat is godsdienstvrijheid. Dus volgt ook dat door de boerkini te verbieden geen enkel moslimvrouw hierdoor verboden wordt om te gaan zwemmen.

Moslim vrouwen hebben precies dezelfde vrijheid om te gaan zwemmen als niet moslim vrouwen. Dus is er geen sprake van discriminatie.
... repeat ...
Oud 29 september 2015, 09:32   #858
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar hij heeft daar geen reden voor...hij heeft het hier naar zijn zin en jij niet want je wordt gepest.
oh, waarom zou ik gepest worden?

Oud 29 september 2015, 09:35   #859
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij ook
boek samen met fox een ticket, dat is goedkoper.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:36   #860
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh, waarom zou ik gepest worden?
Dat weet ik niet, zeg jij maar eens waarom je gepest zou worden bij een Boerkini verbod.

En ik heb geen enkele redenen om naar een Sharia land te verkassen, aangezien ik de Islam en Sharia verafschuw en alles waarvoor ze staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be