![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat uw vraag betreft kan ik moeilijk vertellen wat u concreet gekost hebt. Om te beginnen de kinderbijslag. - gezondsheidszorg waaronder inentingen, eventuele tandbeugels enz. - werkloosheidsvergoedingen. - pensioen.. - uw onderwijs (hoewel dat wellicht geen sz is) En kom nu weer niet janken dat gij nog niet werkloos geweest bent. Dat is inderdaad het solidarteitsprincipe waarbij gij en ik betalen voor de minder fortuinlijke medemens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben in mijn leven altijd een heel , heel ,heel , heel zware netto betaler geweest. Ik heb daarvan nooit een probleem gemaakt , ik wil best betalen voor de onfortuinlijken (soms kan je pech hebben in het leven) . Maar niet voor de ganse wereld hé , en niet voor om het even wie dat hier aanspoelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Verwacht niet dat je au serieux wordt genomen met zo’n ingesteldheid (then again, dat is ook je bedoeling niet). Citaat:
Een kinderbijslag die over zijn gehele periode minder is, dan wat er op één jaar tijd wordt afgestaan? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is je volste recht uiteraard, maar vroeg of laat heft zo’n systeem zichzelf op. De bezorgdheden die je netto-financiers uiten, zijn heel terecht. Die negeren, zorgt er gewoon voor dat meer en meer van die mensen foert gaan zeggen, waardoor je financieringsbron vanzelf opdroogt. Je kan wel heel hard gaan roepen dat zulks democratisch besloten is, maar als 10% van je bevolking 45% van je inkomsten moet ophoesten (of 30% die 80% mag ophoesten) volgens democratisch principe, dan leg je het voortbestaan van dat principe bij die minderheid die het moet financieren. Negeer hun bekommernissen of doe ze af met jouw “zwijg en betaal”-principe, en je zal gezwind je minderheid krijgen die eigenhandig je systeem gaat opblazen. Er is een evenwicht, en dat evenwicht is compleet zoek. Heel fijn dat jij jezelf een lekker warm, zelfvoldaan gevoel kan aanpraten omdat je “solidair” bent en dat jij genoeg return on investment ziet; anderen zien dat niet zo en die hun visie is even relevant. Jij kan dat janken blijven noemen, maar daar draag je inhoudelijk niks concreet mee bij. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u een autoverzekering ? Dat moet u dan natuurlijk heel zwaar vallen dat u daartoe verplicht wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik verzekerd ben bij Mercator dan moet ik niet bij coronadirect onmiddellijk om een terugbetaling van mijn schade vragen. Wat men in Europa nu doet is de ganse wereld uitkeringen verschaffen aan mensen die zelfs geen "lid" waren. Indien men zou stoppen met het verschaffen van geld en onderkomen dan zou de stroom azielige eisers onmiddellijk opdrogen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 september 2015 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Minister
|
![]() Voor solidarité �* la Belge bedank ik feestelijk, dat klopt. Willen en eisen, en vinden dat vooral anderen daarvoor moeten betalen en dat die anderen daar zeker niks op mogen zeggen, dat is geen solidariteit. Dat is plat opportunisme en ego-tripperij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Minister-President
|
![]() Yep, uhu...wij betalen met plezier meer autoverzekering owv de zwartrijders.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs verplicht rijden er zwartrijders rond die de schade die ze aanrichten niet kunnen vergoeden. Stel u voor dat men dat vrijlaat. Dat was ook mijn punt voor de SZ. Als men iedereen vrij zou laten om zelf voor hun pensioen te zorgen staan zij ook bij het OCMW aan te schuiven. Dan krijgen ze natuurlijk ook steun zonder ooit bijgedragen te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar noch ikzelf, noch dit klein on-landeke kan dit betalen. En hoe het nu draait, vind ik het meest oneerlijk van al. De grootste sukkelaars kunnen simpelweg niet vluchten, en blijven ginder achter in de grootste miserie. Alleen zij die wel tot hier geraken, krijgen een win for life. Dat is fundamenteel oneerlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wij betalen niet voor de zwartrijders, maar wel voor de slachtoffers van de zwartrijders. Dat op zich is dus niet zo mis. Wat wel mis is, is dat de overheid onvoldoende doet om de meest meedogenloze jacht te openen op onverzekerden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met een fractie van wat we hier aan vluchtelingen verkwisten kunnen we ze daar helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Elke euro die we nu niet uitgeven in het dossier van de vluchtelingencrisis zullen we later driedubbel zullen moeten betalen. We zetten nu alles in om mensen te integreren, onderwijs te verschaffen en naar werk toe te leiden. Als we nu niet handelen, betalen we daar later een grotere prijs voor." Dat verklaarde Vlaams minister-president Geert Bourgeois vandaag aan het slot van het debat over de Septemberverklaring in het Vlaams Parlement. De minister-president rekent er ook op dat de middelen voor de vluchtelingscrisis buiten de begroting kunnen gehouden worden, ondanks de afwijzende houding van de Europese Commissie. "We hopen dat dat wel kan en hebben daar argumenten voor." http://www.demorgen.be/binnenland/-e...alen-a2473833/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, Belgie zou dan de voet moet neerzetten en eisen dat alleen de grootste moordenaars onder de vluchtelingen naar Belgie komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |