Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2015, 17:20   #1101
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En Andev zou zijn bek moeten houden over "individuele vrijheid"! Alsof hij weet wat dat is voor een ander.

Sterk argument, hé?
Ik had ook niet verwacht dat je iets zinnigs zou kunnen toevoegen aan die vaststelling!
Je kunt trouwens dezelfde zin maken met "godsdienstvrijheid" ivm met moslims
Ook geen commentaar die naam waardig?
Moslims zijn een pest voor de mensheid. Goed samengevat?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 17:23   #1102
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht jou dit te aanvaarden, wel om dit rondom je heen te dulden.
Groot verschil.

de eerste opmerking geldt eveneens voor de Moslims.
Spijtig genoeg vergeten velen dat, en ik begrijp dan ook dat hier veel kritiek over komt.

Aah, de veralgemeningen...
Jij doet echt alsof het hier reeds een moslimland is!
Je zal je lol niet op kunnen als het ooit zo ver komt. Innige deelneming!
Oud 30 september 2015, 17:31   #1103
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Jullie zitten maar te zagen over hoe moslima's zich aan het reglement van het zwembad moeten houden,

maar zodra er iets in een reglement staat, dat jullie niet aanstaat, beginnen jullie moord en brand te schreeuwen.

ERG GELOOFWAARDIG!
Op jouw prietpraat past maar één antwoord: ga in een moslimland leven en je hebt je paradijs op aarde!
We vegen onze voeten aan wijven die zich als "moslima" moeten gedragen ipv gewoon vrouw te zijn tussen de anderen.
Moslims zijn een pest voor de wereld.
Sorry, maar ik heb geen naamlijst bij de hand om duidelijk te maken welke moslim(a) wel en welke niet. De "welke niet" reken ik bij onze eigen burgers.
Vreemdelingen welkom in aanvaardbare mate en passend in onze maatschappij, nietwaar?
Oud 30 september 2015, 17:39   #1104
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Met die uitleg gaat ge geen rechtzaak winnen. Ze betalen ook belastingssgeld en hebben ook rechten. Waarom mogen wij naaktuurtjes organiseren en zij geen moslimuurtjes?
Misschien eens kijken hoeveel moslims hier rondlopen, hoeveel belastingen ze opleveren en hoeveel ze aan de maatschappij kosten! In functie daarvan ze "rechten" geven, dat zal niet overlopen zeker? Misschien leveren ze als geheel geen cent overschot aan de maatschappij maar enkel kosten (en last) ?

Laatst gewijzigd door andev : 30 september 2015 om 17:40.
Oud 30 september 2015, 17:55   #1105
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Met die uitleg gaat ge geen rechtzaak winnen. Ze betalen ook belastingssgeld en hebben ook rechten. Waarom mogen wij naaktuurtjes organiseren en zij geen moslimuurtjes?
Omdat je dan meer ruimte geeft aan een godsdienst die tegen de democratie is. Gene reklam of ik doe ham. Als die moslima's nu eerst een contract zouden tekenen dat ze akkoord gaan met onze grondwet en de gelijkheid tussen man en vrouw. Scheiding tussen kerk en staat enz. Ja, dan mogen ze misschien wel in boerkini zwemmen.

Men mag iets eisen vanaf dat je akkoord gaat met onze grondwet en democratie anders heb je geen enkel recht. Klaar.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 07:04   #1106
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Andev zou zijn bek moeten houden over "individuele vrijheid"! Alsof hij weet wat dat is voor een ander.

Sterk argument, hé?
En wat maakt jou een expert mbt de individuele vrijheid van een ander?

Misschien kan de quote in mijn handtekening jou aangeven wat die individuele vrijheid voor een moslimvrouw betekent. Maar zij zal waarschijnlijk de enige zijn die zo denkt over ons overstag gaan voor de meest verachtelijke ideologie ooit hé
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 11:13   #1107
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht

Misschien kan de quote in mijn handtekening jou aangeven wat die individuele vrijheid voor een moslimvrouw betekent. Maar zij zal waarschijnlijk de enige zijn die zo denkt over ons overstag gaan voor de meest verachtelijke ideologie ooit hé
Maar dat is eigenlijk ook de kern van de discussie, hoe tolerant moeten we zijn voor intolerantie?
Want natuurlijk heeft een bourkini niets te maken met individuele vrijheid, je mag namelijk niet anders dan met dat ding zwemmen!
Hoe" vrij" is dat?

Natuurlijk zullen er zijn die zich zonder morren onderwerpen, aan de beperkingen die ze zichzelf laten opleggen, uit naam van eigen interpretatie van hun geloof.
Maar hoe dan ook, voor die onderwerping kiezen die dames zelf, en daarbij wordt eigenlijk vooral geprovoceerd, naar minder strikte moslims die wel in gangbare zwemkledij gebruik maken van een zwembad.

Ik hoef die provocatie niet te dulden , daartoe ben ik niet verplicht zoals bad Atilla beweert.
We zijn een open samenleving, moslima's worden geen strobreed in de weg gelegd om in hun priveleven zich uit te dossen hoe ze willen vanuit hun onderwerping aan....
Maar deze dames zijn in de eerste plaats burgers, in een diverse samenleving, waar Allah niet boven anderen staat.
Wie steeds zichzelf moet onderscheiden, van ongelovigen en anderen, eist dat de samenleving zich aanpast, aan een levensovertuiging die haaks staat op hier geldende normen en waarden is intolerant, dominant en een mentale dictatuur, dat hoef ik niet te dulden, en evenmin moet ik daar tolerant tegenover staan!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 11:16   #1108
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar dat is eigenlijk ook de kern van de discussie, hoe tolerant moeten we zijn voor intolerantie?
Want natuurlijk heeft een bourkini niets te maken met individuele vrijheid, je mag namelijk niet anders dan met dat ding zwemmen!
Hoe" vrij" is dat?

Natuurlijk zullen er zijn die zich zonder morren onderwerpen, aan de beperkingen die ze zichzelf laten opleggen, uit naam van eigen interpretatie van hun geloof.
Maar hoe dan ook, voor die onderwerping kiezen die dames zelf, en daarbij wordt eigenlijk vooral geprovoceerd, naar minder strikte moslims die wel in gangbare zwemkledij gebruik maken van een zwembad.

Ik hoef die provocatie niet te dulden , daartoe ben ik niet verplicht zoals bad Atilla beweert.
We zijn een open samenleving, moslima's worden geen strobreed in de weg gelegd om in hun priveleven zich uit te dossen hoe ze willen vanuit hun onderwerping aan....
Maar deze dames zijn in de eerste plaats burgers, in een diverse samenleving, waar Allah niet boven anderen staat.
Wie steeds zichzelf moet onderscheiden, van ongelovigen en anderen, eist dat de samenleving zich aanpast, aan een levensovertuiging die haaks staat op hier geldende normen en waarden is intolerant, dominant en een mentale dictatuur, dat hoef ik niet te dulden, en evenmin moet ik daar tolerant tegenover staan!
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 11:18   #1109
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe" vrij" is dat?

Absoluut waar Alice, absoluut.

Ik vraag me altijd af dat moesten we hen financieel niet meer zo in de watten leggen, indien we zouden voorwaarden hechten aan het verkrijgen van financiële steun (OCMW, kindergeld enz) of zij dan nog steeds zo zouden vasthouden aan hun onderdrukkende ideologie?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 1 oktober 2015, 11:21   #1110
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe" vrij" is dat?

dat is de bottomline natuurlijk : ze eisen de vrijheid op om een verplichte kledij te kunnen opvolgen.
Er vliegen er voor minder de psychiatrie in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 11:24   #1111
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is de bottomline natuurlijk : ze eisen de vrijheid op om een verplichte kledij te kunnen opvolgen.
Er vliegen er voor minder de psychiatrie in.
Het recht opeisen om te mogen discrimineren...
Oud 1 oktober 2015, 11:29   #1112
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het is eigenlijk wel grappig hoe jullie proberen jullie lachwekkende argumenten proberen recht te houden. grasping at straws.
Kijk in de spiegel, want je hebt geen poot en zelfs geen enkele om op te staan...
Dat allemaal in naam van een zogezegde God, Allah. Hoe vind je het dat die God zijn mannelijke gelovigen bedankt in een hemel die tegelijker tijd de hel voor de vrouwen is...

Iemand die zich crimineel genoeg gedragen heeft op aarde omdat zogezegd Allah dat vroeg, wordt in de hemel omringd door zestig �* zeventig maagden??? Welke vrouwelijk individu wil voor die maagd spelen denk je??? Of zijn dat allemaal ongelovige en dus niet Islamistische hoeren???
Fijne gedachte dat je man zich liever bezig houdt met andere vrouwen, ongelovig bovendien dan zijn vrouw met kopdoek op te beminnen...

En dus zou de hemel voor de Islamietische vrouw een paradijs zijn zonder de minste mannelijke Islamheld in de omgeving???

Weet je, waarom begin je niet nu en vandaag met die hemel hier te verwezenlijken??? Je zou daarbij de mensheid nog een heel eindje verder helpen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 11:31   #1113
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut waar Alice, absoluut.

Ik vraag me altijd af dat moesten we hen financieel niet meer zo in de watten leggen, indien we zouden voorwaarden hechten aan het verkrijgen van financiële steun (OCMW, kindergeld enz) of zij dan nog steeds zo zouden vasthouden aan hun onderdrukkende ideologie?
Ook dat is een goede vraag, want het blijkt dat heel veel Islamvrouwen die op de dop staan zelfs niet het recht hebben om hun huis uit te komen zonder mannelijke begeleiding; hoe zouden ze dan werk kunnen zoeken...
Ze willen dus gewoonweg geen werk, maar wel de werkeloosheidsuitkeringen...
Oud 1 oktober 2015, 11:38   #1114
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ook dat is een goede vraag, want het blijkt dat heel veel Islamvrouwen die op de dop staan zelfs niet het recht hebben om hun huis uit te komen zonder mannelijke begeleiding; hoe zouden ze dan werk kunnen zoeken...
Ze willen dus gewoonweg geen werk, maar wel de werkeloosheidsuitkeringen...
Die bedenking heb ik me ook dikwijls gemaakt. Als je jezelf oninzetbaar maakt (door je kledij, door je gedrag enz) voor de arbeidsmarkt hoe kan een werkloosheidsvergoeding voor zo'n mensen nog gerechtvaardigd worden?

Gewoon voor de fun eens afschaffen voor mensen die een ideologie aanhangen die haaks op de belgische wetten staat; eens zien hoe groot de liefde voor hun pedofeet wel is.
Oud 1 oktober 2015, 11:42   #1115
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bedenking heb ik me ook dikwijls gemaakt. Als je jezelf oninzetbaar maakt (door je kledij, door je gedrag enz) voor de arbeidsmarkt hoe kan een werkloosheidsvergoeding voor zo'n mensen nog gerechtvaardigd worden?

Gewoon voor de fun eens afschaffen voor mensen die een ideologie aanhangen die haaks op de belgische wetten staat; eens zien hoe groot de liefde voor hun pedofeet wel is.
Maak je geen zorgen, ze zullen hun liefde dan zogezegd afzweren, bij monde, want liegen tegen ongelovigen is voor hen niet liegen en ze zullen allemaal braaf in de rij blijven staan om het geld binnen te rijven...
Oud 1 oktober 2015, 11:46   #1116
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen, ze zullen hun liefde dan zogezegd afzweren, bij monde, want liegen tegen ongelovigen is voor hen niet liegen en ze zullen allemaal braaf in de rij blijven staan om het geld binnen te rijven...
Maar dan gaan ze wel niet langer onderdrukkende kledij aandoen en kunnen hun mannen er niks aan doen....dat zou al een mooi begin zijn of hou ik me vast aan strohalmen?
Oud 1 oktober 2015, 11:52   #1117
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dan gaan ze wel niet langer onderdrukkende kledij aandoen en kunnen hun mannen er niks aan doen....dat zou al een mooi begin zijn of hou ik me vast aan strohalmen?
Je houdt je vast aan strohalmen, want we, ook de Belgen, staan niet meer in de rij; alles wordt nu geregeld per post.
Bij de verstrengde maatregelen van de laatste tijd kan het zijn dat je maximum nu en dan eens moet verschijnen om te bewijzen dat je werkelijk zoekt; hoe ze het daar geregeld krijgen weet ik niet??? Ze staan misschien als (tweede of derde vrouw van een mohameddaan) ingeschreven als alleenstaande moeder en dan hebben ze weer meer faciliteiten dan de andere vrouwen???

Ten andere als ze van de dop worden afgegooid is er nog het OCMW...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 oktober 2015 om 11:53.
Oud 1 oktober 2015, 11:55   #1118
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je houdt je vast aan strohalmen, want we, ook de Belgen, staan niet meer in de rij; alles wordt nu geregeld per post.
Bij de verstrengde maatregelen van de laatste tijd kan het zijn dat je maximum nu en dan eens moet verschijnen om te bewijzen dat je werkelijk zoekt; hoe ze het daar geregeld krijgen weet ik niet??? Ze staan misschien als (tweede of derde vrouw van een mohameddaan) ingeschreven als alleenstaande moeder en dan hebben ze weer meer faciliteiten dan de andere vrouwen???

Ten andere als ze van de dop worden afgegooid is er nog het OCMW...
Er is idd nog het OCMW maar mensen die zich buiten onze maatschappij stellen, zouden ook geen recht mogen hebben op onze (financiële) voorzieningen.

'k Heb het nog niet in praktijk uitgewerkt maar er zijn zeker oplossingen.
Oud 1 oktober 2015, 13:04   #1119
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is idd nog het OCMW maar mensen die zich buiten onze maatschappij stellen, zouden ook geen recht mogen hebben op onze (financiële) voorzieningen.

'k Heb het nog niet in praktijk uitgewerkt maar er zijn zeker oplossingen.
Gewoon de dop beperken in de tijd. Op die manier viseer je geen moslims en breng je het probleem tot zijn basis, nl. foeteraars afstraffen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 13:50   #1120
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Behalve een moreel standpunt, waarbij je aan dezelfde kant staat als die gematigde moslimvrouw, is er ook een wettelijk aspect

Als je individuele vrijheid, zoals het kunnen uiten van godsdienst, wettelijk gaat inperken, dan loop je het risico om uiteindelijk ook je eigen vrijheid te gaan inperken. Of op zijn minst, in hetzelfde bedje ziek te zijn. Die SM-rechter, mishandelde zijn vrouw ook niet. Je kan hier ook zeggen: er vliegen er voor minder de psychiatrie in.
Die vrouw deed dat uit vrije wil. Je kan je dan afvragen wat is vrije wil?

Nu het grote verschil is natuurlijk, die rechter deed het in de privé. En die vrouw is volwassen. En die hun kinderen wisten van niks. De klacht van de moslims, gaat over het invoeren van de boerkini op een openbare plaats en ook voor kinderen. Je kan nog discussiëren over de vrije wil van die vrouw, maar wat betreft haar kinderen, dat is niet uit vrije wil, want die mogen niet kiezen. Ze hebben nl. maar 1 keuze om te beginnen, de boerkini, maar als het van moslims afhangt ook met afgeplakte ramen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be