Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2015, 09:10   #1161
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ze hebben bij mij ook geprobeerd. Ik heb nooit zoveel affront gekregen dan toen. Zeker omdat mijn moeder ervan geprofiteerd heeft om mij Manu militari naar de kapper te sturen.

Mijn individuele vrijheid werd inderdaad beknot, en ik heb toe als dusdanig ervaren.
En de verplichting om naar school te gaan, dat heb je toen niet als beknotting van je individuele vrijheid ervaren?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 09:12   #1162
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Welke mensenrechten heb je al moeten afstaan?
Vrije meningsuiting bijvoorbeeld, want kritiek op de islam mag niet. Het lijkt wel of agressie, bv. bij het afbeelden van Mohammed, het haalt op de verdraagzaamheid langs onze zijde. Dit wil bijgevolg zeggen, dat impliciet, indien we het opleggen van dergelijke godsdienstregels toestaan, we argumenten van agressie laten primeren boven argumenten van verdraagzaamheid.

Citaat:
Of meen je te moeten opgeven?
Het risico is dat we eindigen als een moslimland, waar mensenrechten a volonté worden geschonden. Zelfs als we niet eindigen als moslimland, bestaat het risico op een parallelle maatschappij, met schending van gendergelijkheid, rechtsregels, ....

Citaat:
Moslims willen in de 1ste plaats de vrijheid om hun geloof te beleven. En inderdaad, zij onderwerpen zich aan hun Heer, van Wie zij menen dat Hij het beste met hen voor heeft en de beste mensenrechten heeft opgesteld.
Moslims willen hun visie aan ons opdringen, dat wordt hier bewezen door een klacht in te dienen bij het IGK op basis van godsdienstvrijheid. U mag geloven dat het onderdrukken van de vrouw, gelijk is aan 'het beste met jullie voorhebben'. Maar wanneer je, deze gevaarlijke contradictie, gaat afdwingen in een openbare plaats, dan ga je een brug te ver. Wij verbieden geen waanideeën, maar willen ook niet dat het aanvaard gemeengoed wordt in een gemeentelijk zwembad. Bovendien choqueert dit vele mensen.

Citaat:
En ja, ik ben van mening dat jij je beter ook tot je Heer kan wenden voordat Zijn straf je bereikt. Wees niet hoogmoedig en bedenk dat jij ook uit een bloedklonter bent geschapen, en een behoeftig niet-onafhankelijk wezen bent.
Ik ben niet hoogmoedig, waar leid je dit uit af? Ik ben niet uit een bloedklonter geschapen, maar uit dna, eiwitten, lipiden, ... Dat is wetenschappelijk bewezen.

Citaat:
Maar om terug te komen op het boerkiniverbod. Desnoods zwemmen moslima's dan niet, he.
Je kan altijd vragen om in een apart vrouwenuurtje te gaan zwemmen. Je wordt helemaal niet achteruit gesteld, maar moet gewoon de regels volgen zoals iedereen in dit land. Uitzonderingen, in naam van God, is hetgeen we nu juist willen vermijden.

Citaat:
Misschien dat God het tij ooit weer in hun voordeel keert.
God kan nooit een boerkini verplichten, dat is nl. de taak van de gemeenteambtenaar en het gemeentebestuur. Als god dat echt wil, dan zou hij zich richten tot deze gemeenteambtenaar, maar ik ben er nog geen tegengekomen, die aangesproken zijn door Allah.

Wat je eigenlijk bedoelt is, dat als we met genoeg moslims zijn, kunnen we de democratie gebruiken of misbruiken, om onze Westerse waarden af te breken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 3 oktober 2015 om 09:24.
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 09:22   #1163
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Islamitische vrouwen zwemmen ofwel in boerkini, ofwel gescheiden van mannen... ofwel niet.
Een boerkiniverbod is eigenlijk nog meer een aanslag op hun vrijheid, ondanks alle 'goede' (kuch) bedoelingen van dhr Duchateau.
Ik zie ook echt niet in hoe een boerkini minder hygiënisch zou zijn dan een badpak, tankini en consoorten.
Deze maatregel dient dus weer om moslims te pesten.
Dat die maar gauw af de post van schepen is. Kortzichtige en wereldvreemde politici kunnen we als kiespijn missen.
Dat is hun keuze, en die vrijheid hebben ze, maar daar hebben wij niets mee te maken... In onze zwembaden gelden onze regels, punt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 10:09   #1164
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke mensenrechten heb je al moeten afstaan? Of meen je te moeten opgeven?
Moslims willen in de 1ste plaats de vrijheid om hun geloof te beleven.
godsdienst is een privé-aangelegenheid, daar moet de hele samenleving zich niet mee inlaten. Trouwens godsdienstvrijheid is niet absoluut, en de maatschappij is niet gediend met al die fantasiekes, zoals die zwem-komedie
En inderdaad, zij onderwerpen zich aan hun Heer, van Wie zij menen dat Hij het beste met hen voor heeft en de beste mensenrechten heeft opgesteld.
En ja, ik ben van mening dat jij je beter ook tot je Heer kan wenden voordat Zijn straf je bereikt. Wees niet hoogmoedig en
Citaat:
bedenk dat jij ook uit een bloedklonter bent geschapen, en een behoeftig niet-onafhankelijk wezen bent.
Ik (zoals jij) ben het resultaat van een wild nachtje, meer niet.
Citaat:
Maar om terug te komen op het boerkiniverbod. Desnoods zwemmen moslima's dan niet, he.
een oplossing als een ander
Citaat:
Misschien dat God het tij ooit weer in hun voordeel keert.
god bestaat niet ; god is een uitvinding vd mens om zijn mede-mens mee te onderdrukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 10:36   #1165
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Dit is een reactie op het artikel van KDG

Citaat:
Mohamed antwerpen:

Jongens jongens. Dat dit komt uit de mond van een gewezen minister. Zegt meer over hem dan heel dit onderwerp. Maar durf aub niet spreken van gelijkheid van man en vrouw waar deze "beschaving" voor staat. Wanneer de vrouw hier wordt geprostitueerd voor elke product. En je ze kan betalen voor genot. De islam beschermt de vrouw juist en geeft haar haar rechten daar waar de zogezegde beschaving 20 jaar geleden de vrouw niet eens als evenwaardig werd beschouwd. En de moslimvrouw van vandaag is meer vrijgevochten dan jou en 1000 andere karels. Dus stop met zeveren
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...react#reaction
Ten eerste, is de gelijkheid tussen vrouwen en mannen hier nog altijd niet bereikt, ik denk dan bv. aan het glazen plafond, aan loonverschillen, vrouwenhandel in de prostitutie .... Maar we gaan wel in de goede richting. Het feit dat er, op dit ogenblik nog onrecht bestaat, is geen vrijgeleide om ander onrecht te gaan invoeren.

Zouden moslims niet naar een prostituee gaan? Ik twijfel eraan, als je ziet hoe vaak ze het woord hoer op straat uitschreeuwen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 10:39   #1166
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht

Ten eerste, is de gelijkheid tussen vrouwen en mannen hier nog altijd niet bereikt, ik denk dan bv. aan het glazen plafond, aan loonverschillen, vrouwenhandel in de prostitutie .... Maar we gaan wel in de goede richting. Het feit dat er, op dit ogenblik nog onrecht bestaat, is geen vrijgeleide om ander onrecht te gaan invoeren.

Zouden moslims niet naar een prostituee gaan? Ik twijfel eraan, als je ziet hoe vaak ze het woord hoer op straat uitschreeuwen.
Je moet toch niet twijfelen aan iets dat de evidentie zelf is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2015 om 10:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 10:44   #1167
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...tml?show=react

Hou gewoon je lelijke smoel De Gucht.
U bent mede verantwoordelijk voor de huidige toestand en datgene wat je nu komt te verkondigen , daar waarschuwt het VB als 30 jaar voor.
De Gucht is zowat "de vader" van de Snel Belgwet, en kan dus idd best zijn klep houden.

Citaat:
Oud 3 oktober 2015, 10:52   #1168
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn ondergeschikt aan mannen als we de islamisten hun zin geven.
Dat feestje zal niet doorgaan.

Citaat:
Moslims willen in de 1ste plaats de vrijheid om hun geloof te beleven. En inderdaad, zij onderwerpen zich aan hun Heer, van Wie zij menen dat Hij het beste met hen voor heeft en de beste mensenrechten heeft opgesteld.
Van de pot gerukte redenering: Sinds wanneer wordt een geloof "beleefd" in een openbaar zwembad? Sinds wanneer ligt de islam aan de basis van de "beste" mensenrechten?
Citaat:
En ja, ik ben van mening dat jij je beter ook tot je Heer kan wenden voordat Zijn straf je bereikt. Wees niet hoogmoedig en bedenk dat jij ook uit een bloedklonter bent geschapen, en een behoeftig niet-onafhankelijk wezen bent.
Wat heeft dat te maken met de drang om in boerkini te zwemmen?
Dat is nog eens hoogmoedigheid...

Citaat:
Maar om terug te komen op het boerkiniverbod. Desnoods zwemmen moslima's dan niet, he. Misschien dat God het tij ooit weer in hun voordeel keert.
Of verkassen naar Marokko, geen probleem daar.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 10:59   #1169
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamitische vrouwen zwemmen ofwel in boerkini, ofwel gescheiden van mannen... ofwel niet.
Een boerkiniverbod is eigenlijk nog meer een aanslag op hun vrijheid, ondanks alle 'goede' (kuch) bedoelingen van dhr Duchateau.
Ik zie ook echt niet in hoe een boerkini minder hygiënisch zou zijn dan een badpak, tankini en consoorten.
Dat die maar gauw af de post van schepen is. Kortzichtige en wereldvreemde politici kunnen we als kiespijn missen.
't is hier al enkele keren uitgelegd, maar googel het anders zelf eens....je vindt het wel degelijk op internet uitgelegd. Maar ja, kaars... bril....uil....
En inderdaad, kortzichtige en westersvreemde moslimmers en dergelijken kunnen we hier als kiespijn missen
Oud 3 oktober 2015, 11:25   #1170
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Wederom een totale afgang voor guinneverre. Je baseert al je argumenten op een boek dat vol sprookjes staat. De mo die met zijn paard en al ten hemel stijgt in jeruzalem; wat een fantasie.

Een militair draagt een uniform om kenbaar te maken dat hij tot een bepaalde groep hoort net zoals moslims dat doen veel verschil is er niet. Maar militairen eisen niet dat ze in hun baret mogen zwemmen, want dan kijkt iedereen van: "die moet wel heel goede drugs gevonden hebben."

Waarom zou een militair dat ook zelf willen doen? Ten eerste is het een belachelijk zicht, het is onhandig en onhygienisch en er is geen enkele rationele verklaring voor...

Ja sorry hoor maar dan heb je ze gewoon niet alle 5 op een rij.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 11:51   #1171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets is zo'n slechte reclame voor moslims dan u.
1. Wanneer vrouwen deze voorwaarden stellen om te zwemmen, dan zwemmen ze niet, punt uit. Want de weg die u inslaat is gewoon zelfverkozen apartheid binnen een seculiere staat waar je burger bent, voor je religieuze identiteit. Wanneer u dit niet wilt accepteren dan kunt u beter een land zoeken die uw religieuze identiteit voorop zet.

2. Vrouwen wereldwijd ontvluchten landen die hun religieuze identiteit voorop zet, juist omwille van die dictatuur, dat u dit hier wilt installeren is in de eerste plaats een bedreiging voor andere moslims. Want zo kunt u druk uitoefenen zoals we al zagen bij hoofddoeken. Politieke islam ( want dat is uw visie) is een bedreiging voor een vrije samenleving, daaraan toegeven is niet wat politici mogen doen.

3. Niemand legt u een strobreed in de weg om te zwemmen, onder dezelfde voorwaarden als wat voor anderen geldt. Beweren dat u " gepest wordt" zegt veel over uw bereidheid tot samenleven, die is er niet, bij u. Want veel moslims willen dit wel en doen dit ook, maar dat proces van druk uitoefenen, vanuit de hoek van fanatici die ijveren voor een aan de islam aangepaste samenleving is al erg groot, dat proces zullen wij niet steunen.
Want uw argument, waarbij uw religieuze identiteit voor het burgerschap komt kun je overal toepassen, op werkvloeren, in scholen, in openbare instellingen zoals ziekenhuizen, in zwembaden...dat is misbruik van een open samenleving waar u al grote vrijheid geniet.

Zo dom om daarvoor nog de ogen te sluiten zijn steeds minder mensen, een Sywen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 12:04   #1172
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Niets is zo'n slechte reclame voor moslims dan u.
1. Wanneer vrouwen deze voorwaarden stellen om te zwemmen, dan zwemmen ze niet, punt uit. Want de weg die u inslaat is gewoon zelfverkozen apartheid binnen een seculiere staat waar je burger bent, voor je religieuze identiteit. Wanneer u dit niet wilt accepteren dan kunt u beter een land zoeken die uw religieuze identiteit voorop zet.

2. Vrouwen wereldwijd ontvluchten landen die hun religieuze identiteit voorop zet, juist omwille van die dictatuur, dat u dit hier wilt installeren is in de eerste plaats een bedreiging voor andere moslims. Want zo kunt u druk uitoefenen zoals we al zagen bij hoofddoeken. Politieke islam ( want dat is uw visie) is een bedreiging voor een vrije samenleving, daaraan toegeven is niet wat politici mogen doen.

3. Niemand legt u een strobreed in de weg om te zwemmen, onder dezelfde voorwaarden als wat voor anderen geldt. Beweren dat u " gepest wordt" zegt veel over uw bereidheid tot samenleven, die is er niet, bij u. Want veel moslims willen dit wel en doen dit ook, maar dat proces van druk uitoefenen, vanuit de hoek van fanatici die ijveren voor een aan de islam aangepaste samenleving is al erg groot, dat proces zullen wij niet steunen.
Want uw argument, waarbij uw religieuze identiteit voor het burgerschap komt kun je overal toepassen, op werkvloeren, in scholen, in openbare instellingen zoals ziekenhuizen, in zwembaden...dat is misbruik van een open samenleving waar u al grote vrijheid geniet.

Zo dom om daarvoor nog de ogen te sluiten zijn steeds minder mensen, een Sywen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
het ergste van al is, is dat héél veel islamieten identiek reageren, en hun "religieuze identiteit" als enig valabel stellen.
Toen ik nog in Anderlecht woonde, vroeg ik aan een net genaturaliseerde "nieuwe Belg" hoe hij zich nu echt voelde, Marokkaan of Belg. "Je suis musulman, monsieur", klonk zijn overtuigd antwoord. En daar moest ik het mee stellen. Het zal heel erg nodig zijn om op onze strepen te staan, willen we onze Westerse vrijheden behouden in de toekomst.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 oktober 2015 om 12:16.
Oud 3 oktober 2015, 12:30   #1173
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Feit blijft, met die achterlijke ambetante bende zullen we nooit rust kennen!
Als ze niet lopen te zagen en te zeveren over het ene, dan is het over het andere! We hebben hier evenveel islam nodig als nazisme, en wellicht is dat eerste nog gevaarlijker!
Ophoepelen of aanpassen is de enige keuze die men die sukkels moet geven of straks moeten vrouwen en mannen nog elk op hun eigen uren op straat lopen en is de burka de officiële en enige kledij voor vrouwen, de onze en de hunne!
Laat ze hun vrijheid, maar dan in hun land!
Dat ze daar als beesten worden behandeld hoeven ze hier niet te komen overdoen.
De meeste onder jullie zullen die tijd niet hebben meegemaakt, maar tijdens mijn jeugd, in de jaren 60-70 en 80 van vorige eeuw, waren er nog zwembaden die een verbod hadden op bikini's en waar badmutsen verplicht waren.
Een vrouw die geen deftig badpak had, was zelfs verplicht een T-shirt over haar zwemkledij aan te trekken, of kwam gewoon niet in het zwembad.
Daarnaast is het de modewereld die bij ons de kledij bepaald en is het geen vrije keuze.
Als men morgen binnen de modewereld de boerkini voorstelt als nieuwe mode, dan volgen de kuddebeesten gewoon die mode zonder enige vorm van morren of klagen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 12:35   #1174
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De meeste onder jullie zullen die tijd niet hebben meegemaakt, maar tijdens mijn jeugd, in de jaren 60-70 en 80 van vorige eeuw, waren er nog zwembaden die een verbod hadden op bikini's en waar badmutsen verplicht waren.
Een vrouw die geen deftig badpak had, was zelfs verplicht een T-shirt over haar zwemkledij aan te trekken, of kwam gewoon niet in het zwembad.
Daarnaast is het de modewereld die bij ons de kledij bepaald en is het geen vrije keuze.
Als men morgen binnen de modewereld de boerkini voorstelt als nieuwe mode, dan volgen de kuddebeesten gewoon die mode zonder enige vorm van morren of klagen.
Dat denk ik niet. De bourkini heeft niets te maken met " mode" maar met religieuze overtuiging, dus klopt wat u zegt niet.
Veel vrouwen trekken zich van mode niets aan, dat is trouwens een zeer breed begrip is geworden, zowat alles kan als mode worden gezien, vrouwen dragen waar ze zichzelf goed in voelen, van shorts tot broeken, rokken, bikini of zwempak.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 12:58   #1175
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:

Maar om terug te komen op het boerkiniverbod. Desnoods zwemmen moslima's dan niet, he. Misschien dat God het tij ooit weer in hun voordeel keert.
?????? Welke 'heer' is dat dan wel ?????? Ik dacht dat den allahdinges de enige 'heer' was voor de moslims, die 'god de vader' de enige 'heer' voor de christenen, enz...enz.... Ikzelf heb er geen van dat soort, dus wat ligt er voor mij in 't verschiet ?
Daarenboven, dat 'zij' zich aan hun 'heer' en diens 'mensenrechten' onderwerpen, doet geen afbreuk aan het feit dat zij zich aan de aardse wetten moeten houden. En hier zijn 't de Belgische en Vlaamse wetten. PUNT.
Oud 3 oktober 2015, 13:01   #1176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat denk ik niet. De bourkini heeft niets te maken met " mode" maar met religieuze overtuiging, dus klopt wat u zegt niet.
Veel vrouwen trekken zich van mode niets aan, dat is trouwens een zeer breed begrip is geworden, zowat alles kan als mode worden gezien, vrouwen dragen waar ze zichzelf goed in voelen, van shorts tot broeken, rokken, bikini of zwempak.
De bourkini heeft vandaag inderdaad niets met de huidige mode te maken.
Een kleine 100 jaar geleden was die zelfs nog de verplichte zwemkledij in de westerse badplaatsen voor mannen en vrouwen.
Maar waar de huidige discussie werkelijk over gaat, is dat men opnieuw vanuit een geloofsovertuiging bezig is de mensen hun vrijheid te ontnemen.
In de eerste plaats die van de vrouwen.
Opnieuw is men bezig te proberen om van de vrouw een ondergeschikte van de man te maken.
Er is politiek geen enkele reden om de bourkini of sluier te verbieden, moesten deze zaken niet dienen om van de vrouw een gebruiksvoorwerp te maken en haar als bezit van de man te verklaren binnen de godsdiensten.

Een vrouw moet het recht hebben om zelf te kiezen welke zwemkledij zij aandoet en niemand, maar dan ook niemand heeft het recht op die vrijheid te beperken, noch haar echtgenoot, noch de politiek.
Of een vrouw een bourkini of een bikini draagt moet de volledige vrije keuze zijn van de vrouw en daar houd heel de discussie op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 13:05   #1177
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat klopt niet echt,
volgens hen heeft iedereen die niet moslim is dat recht.
Het is seksslavinnen zelfs verboden een hoofddoek te dragen zodat zij te onderscheiden zijn en alzo lastig gevallen kunnen worden.
Oud 3 oktober 2015, 13:12   #1178
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Een kleine 100 jaar geleden was die zelfs nog de verplichte zwemkledij in de westerse badplaatsen voor mannen en vrouwen.
Maar waar de huidige discussie werkelijk over gaat, is dat men opnieuw vanuit een geloofsovertuiging bezig is de mensen hun vrijheid te ontnemen.
Opnieuw is men bezig te proberen om van de vrouw een ondergeschikte van de man te maken.
Er is politiek geen enkele reden om de bourkini of sluier te verbieden, moesten deze zaken niet dienen om van de vrouw een gebruiksvoorwerp te maken en haar als bezit van de man te verklaren binnen de godsdiensten.

Een vrouw moet het recht hebben om zelf te kiezen welke zwemkledij zij aandoet en niemand, maar dan ook niemand heeft het recht op die vrijheid te beperken, noch haar echtgenoot, noch de politiek.
Of een vrouw een bourkini of een bikini draagt moet de volledige vrije keuze zijn van de vrouw en daar houd heel de discussie op.
Efkes een vorige post hier plakken :
""""Het burkiniverbod is er oorspronkelijk gekomen omwille van de veiligheid en hygiene. Maar omdat de burkinisten zelf als reden het anti-islamisme opgaven (alles wat tegen hen wordt in gebracht is immers racisme) is 'men' dan maar ook op die kar gesprongen. Ze hebben het dus zelf gezocht... """"
Anderzijds, als er nu vrouwen zijn die graag topless zwemmen of gewoonweg in hun nakie......dan ook "niemand, maar dan ook niemand heeft het recht om die vrijheid te beperken, noch haar echtgenoot, noch de politiek" ? Of geldt die regel enkel voor jeweetwelwie ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 3 oktober 2015 om 13:16.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 13:26   #1179
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht

Dat is inderdaad hoe de moslimpropaganda in zijn werk gaat om hun vrouwenonderdrukkende/discriminerende immorele islam er hier door te krijgen, alsof dat de islam het schoolvoorbeeld is van de gelijkheid tussen mannen en vrouwen. De islam is nu net het schoolvoorbeeld van de ongelijkheid. En wat hoeren betreft, moslims mogen 4 vrouwen hebben en daarnaast nog ontelbare seksslavinnen die ze tijdens hun rooftochten (jihad) maar hoeven te gaan vangen, (tot in de Brusselse straten toe)

Seksueel geweld tegen gevangen vrouwen
http://exmoslim.org/seksueel%20gewel...20vrouwen.html

ook bestaat prostitutie natuurlijk in de islamlanden indien niet officieel dan toch onofficieel of hypocriet zoals ze zijn , een vrouw voor 1 nacht kopen er mee trouwen bruidsschat betalen en er dan terug van scheiden, ook huwen zij zeer vroeg en worden de huwelijken geregeld want moslimmeisjes mogen geen vriendjes hebben of zij worden aanzien als hoeren moslimmannetjes echter mogen tot ze getrouwd zijn niet-moslimas 'lastig vallen'/gebruiken. Nergens ter wereld hebben vrouwen het zo goed als hier. Het verschil in loon is 1 van de weinige zaken die nog recht getrokken dienen te worden. Vrouwen in islamlanden echter zijn te beklagen.

Vrouw zijn in de Islam
http://exmoslim.org/vrouw%20zijn%20in%20de%20islam.html

Laatst gewijzigd door smiley : 3 oktober 2015 om 13:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2015, 13:30   #1180
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Snap jij nu niet dat religie heel het politieke systeem wil overnemen en we zo 1000 jaar in de tijd teruggaan. Nog nooit gehoord van geef een vinger en ze rukken je arm eraf. Zo willen de moslims het nu spelen; ze zijn aan het aftasten hoe ver ze kunnen gaan totdat ze het deksel keihard op hun neus krijgen. Tot hier en niet verder.

Waar ligt voor jou de grens? Aparte moslimgerechten? Aparte moslimparlement? Wanneer is het voor jou genoeg? Dat vraag ik mij af. Wanneer ze homo's van gebouwen gooien? Flippen voor een cartoon?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be