![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
" vrije keuze" blijft een vreemd gegeven in een discussie waar het gaat over Islamitische kledingnormen voor vrouwen, uiteraard! Nee die " vrije keuze" hoeven we niet te geven, er zijn reglementen die bepalen wat wel of niet kan in een zwembad, dat geldt voor iedere bezoeker, ongeacht levensovertuiging, wat is uw probleem daarmee? Allah staat niet boven de wet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij, de samenleving dus, schaden niemand. Alle vrouwen hebben gelijke rechten, die boven een levensovertuiging staan, omdat wij scheiding kennen van kerk en staat. Is dit wereldwijd zo? Nee, het juk van religie is enkel in West Europa afgeworpen, geen toeval, de verlichting vond hier plaats. Wereldwijd zorgt het juk van religie tot grote ellende vooral voor vrouwen, wij kunnen dat helaas niet veranderen, enkel het proces tot emancipatie steunen, wereldwijd..maar net zoals hier gebeurde, zullen vrouwen daar vooral zelf voor moeten zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al even onzinnig die bewering van u als stellen dat " mannen toch ook met een bourkini mogen zwemmen". Islam legt mannen evengoed kledingeisen op, maar ook daar moeten wij niet aan toegeven. U zwamt er aardig op los, maar daarmee sta je nog niet sterk in een discussie,probeer eens redelijke, onderbouwde argumenten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | ||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de moslim kan ook zeggen dat de vrouw naast schaamstreek en borsten ook andere geslachtskenmerken heeft. Ze kunnen het verschil zien tussen een man en een vrouw, als beiden hun schaamstreek en borsten afdekken. Dat wil zeggen dat er naast schaamstreek en borsten nog andere geslachtskenmerken zijn om vrouwen van mannen te onderscheiden. Citaat:
Het is zelfs nog belachelijker: mannenborsten zijn hetzelfde als meisjesborsten voor de pubertijd. Nochtans moeten die meisjes wel hun borsten bedekken, ookal hebben ze nog geen melkklieren. Citaat:
Citaat:
Ik weet ook niet waarom je "wij (moslims)" schreef. Ik nam aan dat wij (ik, jij, andere forummers hier) geen moslims zijn. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1565 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1566 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onze taak is nu een moreel goed reglement te formuleren. En daar moet iedereen zich dan aan houden. Citaat:
![]() |
![]() |
#1567 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Over genderdiscriminatie bij de bikini:
"De borst van een volwassen man lijkt op de borst van een meisje vóór de puberteit. Beiden hebben een paar melkgangen vlak achter en naast de tepel." http://www.borstkanker.nl/mannen_en_borstkanker Dus kan iemand mij nu eens uitleggen waarom meisjesborsten nog wel moeten afgedekt worden en jongensborsten niet? Als we dat niet goed kunnen uitleggen, slaan we wel een heel belachelijk figuur tegenover die moslims als we boerkini's willen verbieden.
![]() |
#1568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 11 oktober 2015 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dat verklaart nog niet waarom meisjes voor hun puberteit ook hun borsten moeten bedekken in het zwembad. Mannenborsten zijn hetzelfde als meisjesborsten voor de pubertijd
![]() |
#1572 |
Minister
|
![]() Dat klopt en is dat de reden dat we de boerkini moeten toelaten in het zwembad, omdat de bikini al wordt aangeleerd vanaf een bepaalde leeftijd?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 |
Minister
|
![]() Dat klopt en is dat de reden dat we de boerkini moeten toelaten in het zwembad, omdat de bikini al wordt aangeleerd vanaf een bepaalde leeftijd?
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() wat precies?
Ik zou zeggen: diegenen die de kleding dragen, mogen beslissen wat te dragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
-"Het dragen van een kruisbeeld is verboden" -"Ik protesteer, ik wil een kruisbeeld kunnen dragen" -"Je verwijst naar een kruisbeeld, dat is een religieus symbool, dus is je klacht gebaseerd op religieuze redenen en die zijn niet geldig" Citaat:
En ik neem aan dat je die toelating voor bloot bovenlijf nog afdwingt ook, of wil je toch het dragen borstbedekkende kleding voor mannen verplichten zoals bij vrouwen? Ga jij dan eerst eens in bikini zwemmen hé, als je tegen de toelating van blote bovenlijven bent en als je niet op dictatoriele manier de monokini wil toelaten. Citaat:
![]() |
![]() |
#1577 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ja, omdat ons beleid rond de bikini elk argument tegen boerkini's onderuithaalt. En als er geen argument is om het te verbieden, mag het niet verboden worden.
![]() |
#1578 |
Minister
|
![]() En hoeveel cm borst moet een meisje in een zwembad hebben, vooraleer je dan wel een bikini mag aandoen, om dan een geldig argument te hebben om een boerkini als aanstootgevend te kunnen beschouwen? Kan je dat getal eens geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() waarom moet ik zoiets geven? Elk meisje (en jongen) mag toch een bikini aandoen, zelfs met 0cm borst? Laat ze toch zelf kiezen wat ze willen dragen. Als jij boerkini's wil kunnen verbieden op basis van aanstootgevendheid, dan zou jij die vraag van het aantal cm mogen beantwoorden. En als jij nog steeds vindt dat vrouwen een bikini moeten aandoen (in plaats van mogen maar niet moeten), dan hoop ik dat je dan niet 0cm zegt, want ik heb 0cm borst, zoals een 10 jarig meisje. Maar als je een getal groter dan 0cm zegt, ga je moeten tolereren dat er meisjes topless zwemmen. (Dat wordt gevoelig: tienermeisjes met bloot bovenlijf in onze cultuur met angst voor pedofielen. Maar ja, de pedofielen moeten zich zo maar leren gedragen hé, net zoals bij de moslimmannen)
![]() |
![]() |
#1580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil die inmenging ook niet in de zwembad-kwestie . Elk zwembad heeft z'n reglement , en daar dient aan gehouden te worden . Als je het niet leuk vindt , blijf er dan weg . Daaruit , die keuze-vrijheid, gaan dus burkini- zwembaden en niet burkini zwembaden ontstaan . De burkini-fans en de moslim-boys zijn vrij om zelf een zwembad te bouwen . Ze mogen dat doen met hun eigen geld . Ik vind bijvoorbeeld de moskee niet leuk . Maar toch ga ik het recht niet opeisen om daar met m'n schoenen aan door te kuieren . Dat is dan een kleding-eis waar ik niet aan wil voldoen . Dus de burkini-eis is rechtvaardig . Evenzo is mijn schoenen-eis in de moskee . |
|
![]() |
![]() |