Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2015, 12:59   #1581
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
1,13 cm

waarom moet ik zoiets geven? Elk meisje (en jongen) mag toch een bikini aandoen, zelfs met 0cm borst? Laat ze toch zelf kiezen wat ze willen dragen.

Als jij boerkini's wil kunnen verbieden op basis van aanstootgevendheid, dan zou jij die vraag van het aantal cm mogen beantwoorden. En als jij nog steeds vindt dat vrouwen een bikini moeten aandoen (in plaats van mogen maar niet moeten), dan hoop ik dat je dan niet 0cm zegt, want ik heb 0cm borst, zoals een 10 jarig meisje. Maar als je een getal groter dan 0cm zegt, ga je moeten tolereren dat er meisjes topless zwemmen. (Dat wordt gevoelig: tienermeisjes met bloot bovenlijf in onze cultuur met angst voor pedofielen. Maar ja, de pedofielen moeten zich zo maar leren gedragen hé, net zoals bij de moslimmannen)
Je gaat er van uit dat ik voorstander ben van je belachelijke theorie, maar ik ben geen voorstander van belachelijke theorieën. Ik ben niet diegene, die de absurde redenering heeft gestart.
In ieder geval, je antwoord is groter dan 0 cm. En wat met moeders, die een bikini op de groei willen kopen, is dat niet toegelaten?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:02   #1582
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Omdat ik graag met moto's rij , en omdat ik geen inmenging wil van "big brother" ?
Ik wil die inmenging ook niet in de zwembad-kwestie .
Elk zwembad heeft z'n reglement , en daar dient aan gehouden te worden .
maar eerst moeten we bepalen wat dat reglement dan is en welke reglementen goede reglementen zijn.

Citaat:
Daaruit , die keuze-vrijheid, gaan dus burkini- zwembaden en niet burkini zwembaden ontstaan .
De burkini-fans en de moslim-boys zijn vrij om zelf een zwembad te bouwen .
Ze mogen dat doen met hun eigen geld .
en met overheidsgeld, want ook moslims betalen belastingen (btw op aangekochte producten, loonlasten, successierechten,...)

Citaat:
Ik vind bijvoorbeeld de moskee niet leuk . Maar toch ga ik het recht niet opeisen om daar met m'n schoenen aan door te kuieren .
het gaat over publieke of openbare zwembaden. Moskeeen zijn zoals privézwembaden waarbij de eigenaar de regels bepaalt die geen rechtvaardiging behoeven. Regels voor publieke terreinen behoeven wel rechtvaardiging.
Oud 11 oktober 2015, 13:04   #1583
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Omdat ik graag met moto's rij , en omdat ik geen inmenging wil van "big brother" ?
Ik wil die inmenging ook niet in de zwembad-kwestie .
Elk zwembad heeft z'n reglement , en daar dient aan gehouden te worden .
Als je het niet leuk vindt , blijf er dan weg .
Daaruit , die keuze-vrijheid, gaan dus burkini- zwembaden en niet burkini zwembaden ontstaan .
De burkini-fans en de moslim-boys zijn vrij om zelf een zwembad te bouwen .
Ze mogen dat doen met hun eigen geld .
Ik vind bijvoorbeeld de moskee niet leuk . Maar toch ga ik het recht niet opeisen om daar met m'n schoenen aan door te kuieren .
Dat is dan een kleding-eis waar ik niet aan wil voldoen .
Dus de burkini-eis is rechtvaardig . Evenzo is mijn schoenen-eis in de moskee .
In de praktijk, huren die moslima's een privé-zwembad af, een sauna bijvoorbeeld. Ze gaan daar zwemmen, omdat ze eigenlijk verplicht zijn om gescheiden te zwemmen en ook de boerkini mag niet aansluiten op het lichaam. Een boerkini, waarin de vrouwelijke contouren, duidelijk zijn, zeker in water, zijn eigenlijk ook niet toegelaten.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 11 oktober 2015, 13:06   #1584
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
maar eerst moeten we bepalen wat dat reglement dan is en welke reglementen goede reglementen zijn.

en met overheidsgeld, want ook moslims betalen belastingen (btw op aangekochte producten, loonlasten, successierechten,...)

het gaat over publieke of openbare zwembaden. Moskeeen zijn zoals privézwembaden waarbij de eigenaar de regels bepaalt die geen rechtvaardiging behoeven. Regels voor publieke terreinen behoeven wel rechtvaardiging.
Moskeëen worden ook betaald van belastinggeld.
Oud 11 oktober 2015, 13:06   #1585
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1,13 cm

waarom moet ik zoiets geven? Elk meisje (en jongen) mag toch een bikini aandoen, zelfs met 0cm borst? Laat ze toch zelf kiezen wat ze willen dragen.

Als jij boerkini's wil kunnen verbieden op basis van aanstootgevendheid, dan zou jij die vraag van het aantal cm mogen beantwoorden. En als jij nog steeds vindt dat vrouwen een bikini moeten aandoen (in plaats van mogen maar niet moeten), dan hoop ik dat je dan niet 0cm zegt, want ik heb 0cm borst, zoals een 10 jarig meisje. Maar als je een getal groter dan 0cm zegt, ga je moeten tolereren dat er meisjes topless zwemmen. (Dat wordt gevoelig: tienermeisjes met bloot bovenlijf in onze cultuur met angst voor pedofielen. Maar ja, de pedofielen moeten zich zo maar leren gedragen hé, net zoals bij de moslimmannen)
Waarom sleur jij er de bikini bij? Het gaat over de boerkini. Het is een symbool van de onderdrukking van de moslima. Net dezelfde reden dat veel vrouwen geen verkrachting melden. Angst voor de gevolgen van ongehoorzaamheid.

Al duizenden jaren worden vrouwen onderdrukt en jij gaat dat hier nog verdedigen ook via de boerkini.....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:15   #1586
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Je gaat er van uit dat ik voorstander ben van je belachelijke theorie, maar ik ben geen voorstander van belachelijke theorieën. Ik ben niet diegene, die de absurde redenering heeft gestart.
maar jij hebt wel een absurde, inconsistente theorie, voor zover ik jouw theorie begrijp.
En jij kwam af met dat idee van aanstootgevendheid enzo.

Citaat:
In ieder geval, je antwoord is groter dan 0 cm.
je vraag was heel slecht geformuleerd.
Is je vraag "hoeveel cm borst moet een meisje in een zwembad hebben, vooraleer je dan wel een bikini mag aandoen"? Dan is mijn antwoord 0cm: je mag altijd een bikini aandoen.
Is je vraag: "hoeveel cm borst moet een meisje in een zwembad hebben om dan een geldig argument te hebben om een boerkini als aanstootgevend te kunnen beschouwen?" Dan is mijn antwoord: oneindig centimeter. Groter dan 0 ja. Dus nooit kan dat een geldig argument opleveren om een boerkini als aanstootgevend te kunnen beschouwen.

Citaat:
En wat met moeders, die een bikini op de groei willen kopen, is dat niet toegelaten?
wat is dat, een bikini op de groei?
bikini's zijn altijd toegelaten.
Oud 11 oktober 2015, 13:16   #1587
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Waarom sleur jij er de bikini bij? Het gaat over de boerkini. Het is een symbool van de onderdrukking van de moslima. Net dezelfde reden dat veel vrouwen geen verkrachting melden. Angst voor de gevolgen van ongehoorzaamheid.

Al duizenden jaren worden vrouwen onderdrukt en jij gaat dat hier nog verdedigen ook via de boerkini.....
Hij gaat er vanuit dat we barbaren zijn, omdat we een bikini op de groei kopen, terwijl we tegelijk ook barbaren zijn als we de boerkini als aanstootgevend ervaren.
Oud 11 oktober 2015, 13:17   #1588
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
maar jij hebt wel een absurde, inconsistente theorie, voor zover ik jouw theorie begrijp.
En jij kwam af met dat idee van aanstootgevendheid enzo.

je vraag was heel slecht geformuleerd.
Is je vraag "hoeveel cm borst moet een meisje in een zwembad hebben, vooraleer je dan wel een bikini mag aandoen"? Dan is mijn antwoord 0cm: je mag altijd een bikini aandoen.
Is je vraag: "hoeveel cm borst moet een meisje in een zwembad hebben om dan een geldig argument te hebben om een boerkini als aanstootgevend te kunnen beschouwen?" Dan is mijn antwoord: oneindig centimeter. Groter dan 0 ja. Dus nooit kan dat een geldig argument opleveren om een boerkini als aanstootgevend te kunnen beschouwen.

wat is dat, een bikini op de groei?
bikini's zijn altijd toegelaten.
Opnieuw, je zal moeten kiezen of het genderongelijkheid is of geen genderongelijkheid.
Oud 11 oktober 2015, 13:19   #1589
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, wij moeten dit niet bepalen, dat doet een gemeente, wat een aanvaardbaar reglement is of niet.
Nee, wanneer moslims zwembaden willen voor moslims only, dan niet met belastinggeld. Daarmee bouwen we zwembaden voor iedereen, snapt u?

Nee, een moskee bepaalt ook niet zelf eigen regels. Wanneer je subsidie wilt moet je voldoen aan normen die voor openbare gebouwen gelden, inzake brandveiligheid bijvoorbeeld.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:21   #1590
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Laat die mensen gewoon doen waar ze goesting in hebben.

Tenslotte, nadat de Belgische staat de apartheidsmaatschappij heeft ingevoerd en ze op het terrein een realiteit is, is het een beetje gek van er tegen te gaan vechten.

Bereidt u liever voor op de gevechten tussen de verschillende groepen onderling in de maatschappij, want elkaar de andere wang toekeren is enkel geldig als je een maatschappij hebt zonder moslims.
Oud 11 oktober 2015, 13:25   #1591
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom sleur jij er de bikini bij? Het gaat over de boerkini.
dat heeft te maken met consistentie. De argumenten rond de boerkini moeten ook gelden wat betreft alle andere dingen en dus ook wat betreft de bikini. Maar bij de bikini gelden die argumenten blijkbaar niet, dus gelden ze ook niet voor de boerkini. Dat is de redenering die ik volg.

Citaat:
Het is een symbool van de onderdrukking van de moslima.
als wij boerkini's verbieden kunnen moslimmannen boerkini's nog altijd verplichten, dus ons verbod zal die onderdrukking niet verminderen. Ons verbod zal er dan enkel toe leiden dat de onderdrukte partij nu ook niet meer kan gaan zwemmen, want van de ene moeten ze iets dragen in het zwembad en van de andere mogen ze niet en je kunt aan zo'n tegenstrijdige eisen nooit voldoen. Nog erger dus voor die moslimvrouwen, en die hadden het al zo erg.

Citaat:
Net dezelfde reden dat veel vrouwen geen verkrachting melden. Angst voor de gevolgen van ongehoorzaamheid.
maar het helpt niet om die verkrachte vrouwen nog eens extra vrijheden af te nemen.

Citaat:
omdat ik de vrijheden van de onderdrukte partij wil bevorderen. Die moslimvrouwen dienden een klacht in tegen het verbod, wat wil zeggen dat ze zich in hun vrijheid beperkt voelden.
Oud 11 oktober 2015, 13:26   #1592
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom sleur jij er de bikini bij? Het gaat over de boerkini.
dat heeft te maken met consistentie. De argumenten rond de boerkini moeten ook gelden wat betreft alle andere dingen en dus ook wat betreft de bikini. Maar bij de bikini gelden die argumenten blijkbaar niet, dus gelden ze ook niet voor de boerkini. Dat is de redenering die ik volg.

Citaat:
Het is een symbool van de onderdrukking van de moslima.
als wij boerkini's verbieden kunnen moslimmannen boerkini's nog altijd verplichten, dus ons verbod zal die onderdrukking niet verminderen. Ons verbod zal er dan enkel toe leiden dat de onderdrukte partij nu ook niet meer kan gaan zwemmen, want van de ene moeten ze iets dragen in het zwembad en van de andere mogen ze niet en je kunt aan zo'n tegenstrijdige eisen nooit voldoen. Nog erger dus voor die moslimvrouwen, en die hadden het al zo erg.

Citaat:
Net dezelfde reden dat veel vrouwen geen verkrachting melden. Angst voor de gevolgen van ongehoorzaamheid.
maar het helpt niet om die verkrachte vrouwen nog eens extra vrijheden af te nemen.

Citaat:
omdat ik de vrijheden van de onderdrukte partij wil bevorderen. Die moslimvrouwen dienden een klacht in tegen het verbod, wat wil zeggen dat ze zich in hun vrijheid beperkt voelden.
Oud 11 oktober 2015, 13:28   #1593
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat ik bedoelde: wij vinden dat onze morele regels overal moeten gelden. Dat ze ergens geschonden worden is erg en immoreel. De plaats waar ze geschonden worden bepaalt echter niet de immoraliteit. We hebben dus geen regel zoals: genderdiscriminatie is minder erg ten oosten van de 15de lengtegraad.

ik wil niet discrimineren, en ik wil vrouwen het recht gunnen om met een boerkini te zwemmen, dus dan moet ik dat recht ook geven aan mannen. Simpel toch?

inderdaad
Ik vrees dat u gewoon beperkt bent in het begrijpen?
1. Een bourkini is discriminerend, zoals de hoofddoek dit is, het maakt onderscheid tussen " goede gelovigen" en anderen.
In die zin is het een vorm van politieke islam, blijkbaar een begrip wat u volslagen onbekend is.
Nu, wat de hoofddoek betreft, we leven in een open samenleving die accepteren we dat mensen in hun priveleven met de guillotine van vrouwenrechten rondlopen, maar dat betekent niet dat de samenleving steeds en overal ruimte moet maken voor politieke islam. Daar is de bourkini een uiting van, daar moeten we niet in mee, zo eenvoudig is dit en dat mogen we van politici verwachten, dat zij die grens bewaken.

2. Ik vind niet dat onze morele regels overal moeten gelden. Wel vind ik dat burgers wereldwijd daarnaar mogen streven en we dat proces moeten steunen. Maar dat bereiken is de verantwoordelijkheid van burgers zelf.

3. Je moet wel totaal achterlijk zijn, om te stellen dat " discriminatie toch weg is wanneer mannen met een bourkini mogen zwemmen". Hoeveel mannen ziet u met een hoofddoek? Juist ja...stop dus met gelul!
Oud 11 oktober 2015, 13:31   #1594
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Redeneren houdt logica in, bij u ver te zoeken en al X keer uitgelegd!
Wanneer mannen bourkini's verplichten, met je dat aanpakken, niet de bourkini toelaten!
Die vrouwen moeten zelf zo mondig worden dat ze net zoals andere vrouwen gewoon gaan zwemmen volgens hier gangbare kleding.
Want een man die dit eist, legt wel meer beperkingen op.

Laatst gewijzigd door alice : 11 oktober 2015 om 13:32.
Oud 11 oktober 2015, 13:35   #1595
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:

Je bent niet consistent:

Citaat:
dat verklaart nog niet waarom meisjes voor hun puberteit ook hun borsten moeten bedekken in het zwembad. Mannenborsten zijn hetzelfde als meisjesborsten voor de pubertijd
Citaat:
bij mannen kunnen tepels ook erogene zones zijn (bij mij is dat alvast een beetje zo)
Kan jij als man, klaarkomen, uitsluitend met je borsten of niet?
Oud 11 oktober 2015, 13:35   #1596
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, wij moeten dit niet bepalen, dat doet een gemeente, wat een aanvaardbaar reglement is of niet.
we leven in een democratie, wat wil zeggen dat burgers argumenten mogen aandragen voor de regels die de gemeenten bepalen. Dus de vraag is: welke regels willen wij voor de publieke zwembaden? En zeg nu niet "de regels die de gemeente bepaalt", want stel dat de gemeente het dragen van boerkini's verplicht, dan ben jij voorstander van een boerkiniverplichting, en dat kun je niet willen.

Citaat:
Nee, wanneer moslims zwembaden willen voor moslims only, dan niet met belastinggeld. Daarmee bouwen we zwembaden voor iedereen, snapt u?
ja, dat is waar. Moslims mogen wel openbare zwembaden bouwen met belastinggeld. Als een zwembadbouwer de beste offerte heeft op de vraag van de gemeente en als die zwembadbouwer moslim is, dan mag dat.

Citaat:
Nee, een moskee bepaalt ook niet zelf eigen regels. Wanneer je subsidie wilt moet je voldoen aan normen die voor openbare gebouwen gelden, inzake brandveiligheid bijvoorbeeld.
ok, ik had het niet over veiligheidsregels, maar eerder over fatsoensnormen enzo. Veiligheidsregels gelden ook in privégebouwen: ik ben verplicht om voor een goede brandtrap te zorgen in mijn woning.
Oud 11 oktober 2015, 13:37   #1597
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
we leven in een democratie, wat wil zeggen dat burgers argumenten mogen aandragen voor de regels die de gemeenten bepalen. Dus de vraag is: welke regels willen wij voor de publieke zwembaden? En zeg nu niet "de regels die de gemeente bepaalt", want stel dat de gemeente het dragen van boerkini's verplicht, dan ben jij voorstander van een boerkiniverplichting, en dat kun je niet willen.

ja, dat is waar. Moslims mogen wel openbare zwembaden bouwen met belastinggeld. Als een zwembadbouwer de beste offerte heeft op de vraag van de gemeente en als die zwembadbouwer moslim is, dan mag dat.

ok, ik had het niet over veiligheidsregels, maar eerder over fatsoensnormen enzo. Veiligheidsregels gelden ook in privégebouwen: ik ben verplicht om voor een goede brandtrap te zorgen in mijn woning.
Je bent zelf tegen onze huidige democratie, je wil liever dictators
Oud 11 oktober 2015, 13:39   #1598
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan jij als man, klaarkomen, uitsluitend met je borsten of niet?
vraag dat eerst eens aan een jong meisje.
Ik kan het niet, en dat meisje waarschijnlijk ook niet. dus geen inconsistentie
Je gaat toch niet beweren dat het al of niet mogen verbieden van een boerkini gaat afhangen - al was het maar een piepklein beetje - van wie al dan niet kan klaarkomen met uitsluitend borstaanrakingen?

Laatst gewijzigd door Deepeco : 11 oktober 2015 om 13:42.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:40   #1599
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je bent zelf tegen onze huidige democratie, je wil liever dictators
nee, wik wil dat mensen stemmen met een consistente ethiek zonder vermijdbare willekeur, zonder discriminatie (en dus zonder het antidiscriminatieprincipe in de grondwet op te zeggen).
Oud 11 oktober 2015, 13:45   #1600
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
vraag dat eerst eens aan een jong meisje.
Je gaat toch niet beweren dat het al of niet mogen verbieden van een boerkini gaat afhangen - al was het maar een piepklein beetje - van wie al dan niet kan klaarkomen met uitsluitend borstaanrakingen?
Dat is de redenering als je het als wiskunde gaat beschouwen: het verschil in aantal cm stof, tussen vrouwen en mannen, bepaalt eenduidig genderongelijkheid. In de wiskunde, heb je gelijk. Als het over mensen en over gevoelens gaat, is die eenduidigheid onzin en kan zelfs wetenschappelijk weerlegd worden, waar je dan weinig of niet op ingaat.
Ik zou zeggen, koop eerst eens een boek over de seksualiteit van de vrouw en kom dan nog eens terug discussiëren.
En nu ga ik van de zon profiteren, niet omdat de zon een wiskundige bol of fysische bol van fotonenstralen is, maar omdat dit een goed gevoel geeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be