Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2015, 14:23   #1741
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
ja, dat is het nu net. Maar we blijven af van de keuze van de vrouwen en we gaan die mannen aanpakken, want zij mogen zoiets niet verplichten. Dus laat de vrouwen kiezen wat ze willen dragen en laten wij de mannen aanspreken.
Die gespeelde naiviteit, schattig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 14:26   #1742
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat van de naaldhakken was een argument om de irrelevantie van die 100% veiligheid aan te tonen.
Maar ik had je vraag verkeerd gelezen, ik had bikini-outfit gelezen.
Dus om op je vraag te antwoorden: ja dezelfde experten als die zeiden dat boerkini voldoende veilig is en die door IGK geconsulteerd werden. Ik weet niet of ze letterlijk 100% hebben gezegd, maar dat is irrelevant, gezien de niet-100%-veilige naaldhakken ook niet verboden zijn op openbare plaatsen.
Ik wist niet dat er hygiëne problemen waren met naaldhakken?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 14:28   #1743
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, dat is het nu net. Maar we blijven af van de keuze van de vrouwen en we gaan die mannen aanpakken, want zij mogen zoiets niet verplichten. Dus laat de vrouwen kiezen wat ze willen dragen en laten wij de mannen aanspreken.
Ik heb wel wat beters te doen, dan bullebakken van venten op het rechte pad te brengen. Ook autochtone vrouwen liggen soms onder de sloef van hun man. Ook allemaal stuk voor stuk "herscholen" ?? Goe bezig man

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 oktober 2015 om 14:28.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 14:28   #1744
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
met alle schoeisel hoor, die mogen al een aantal jaar niet meer in zwembaden...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 14:29   #1745
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb wel wat beters te doen, dan bullebakken van venten op het rechte pad te brengen. Ook autochtone vrouwen liggen soms onder de sloef van hun man. Ook allemaal stuk voor stuk "herscholen" ?? Goe bezig man
nee, maar het onderdrukken faciliteren, daar zou je wel principieel tegen kunnen blijven ook hé ...
Oud 12 oktober 2015, 14:32   #1746
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Als boerkini mag dan moet je ook fascisme, anarchisme, communisme toelaten. De islam is een politieke ideologie, dus dan is het ook okay om hitlergroeten te doen, om de internationale te zingen, om multinationals belachelijk te maken, om de staat te eroderen via propaganda, om het volk op te jutten tegen de huidige regering, om joden als minderwaardig te beschouwen, om homo's als minderwaardig te beschouwen, om bepaalde rassen als minderwaardig te beschouwen. Dat is allemaal dan individuele vrijheid... dan is het volledige vrije meningsuiting en dan krijgen niet bepaalde groepen(moslims) meer zeggenschap over de vrije meningsuiting omdat ze een religie zijn, want de islam is geen religie het is een politieke ideologie.....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 14:38   #1747
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met alle schoeisel hoor, die mogen al een aantal jaar niet meer in zwembaden...
hmmm, met een soort "burkini" er rond moet dat toch lukken. Volgens experten is het dan wel veilig. Niet 100%, maar kom, alle begin is moeilijk.

Citaat:
Oud 12 oktober 2015, 14:40   #1748
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet, want je kan dat wel verbieden in het openbaar (in casu de openbare weg of het gemeentelijk zwembad)
"schat, als je durft met bikini te gaan zwemmen in het gemeentelijk zwembad, dan zal het je beste dag niet zijn" Dat kan ik toch zeggen?

Citaat:
Dat klopt voor de burka, maar niet voor het zwembad. In tegendeel, ze kan meer voldoen aan de koran, door aparte zwemuurtjes.
en voor de mannen die het voldoende maar verplicht vinden dat vrouwen met boerkini zwemmen?
Hoe is die regeling met aparte zwemuurtjes eigenlijk? Zijn er zwemuurtjes waar boerkini's dan wel toegelaten zijn? Wat is het antwoord dan van de moslimvrouwen die zeggen dat ze met boerkini willen gaan zwemmen en dat het verbod ongeldig is?

Citaat:
Neen. Ze heeft meer vrijheid, want er is meer aanbod voor vrije zwemuurtjes.
er is minder vrijheid, zie je dat nu echt niet? Stel 6 reguliere zwemuren per week en één vrij of speciaal zwemuur. Met een boerkiniverbod kan je maar 1 uur zwemmen (dat vrije zwemuur), met een toelating 7 (dus ook de reguliere en nog steeds dat ene vrije). 7 is toch meer dan 1? Precies al de tweede keer dat je niet kan tellen.

Citaat:
Plus, ze heeft een drukkingsmiddel in de vorm van 'een regel van de staat', om niet te voldoen aan volledige kledingbedekking.
ik vind het niet leuk dat wij (de staat) het zo weer aan de vrouw overlaten om het probleem van onderdrukken te bestrijden. We zeggen dan "vrouwen, we gaan jullie wat verbieden zodat jullie een wapen hebben tegen jullie mannen, maar jullie moeten het gevecht met jullie mannen aangaan"

Citaat:
Hiermee kan ze haar man en omgeving om zijn oren slaan.
ik vind dat wij die mannen om hun oren moeten slaan dan. We kunnen zoiets niet van de onderdrukten eisen. Maar dat zegt gewoon mijn gevoel van rechtvaardigheid. Dat is die frustratietheorie waar ik nog over had: vrouwen terugsturen naar huis waar ze beginnen te koken van frustratie en dan hun mannen gaan bevechten. Leuk drukkingsmiddel dat we die vrouwen meegeven hoor.

Citaat:
Wat jij niet beseft, is dat die moslimmannen opportunisten zijn. Bijvoorbeeld, bij het onverdoofd slachten, als het niet is toegestaan, schakelen ze gezwind over naar alternatieven, die wel accepteerbaar zijn, wat betreft dierenrechten, zoals dit bij de boerkini, accepteerbaar is, wat betreft vrouwenrechten.
er is een boerkiniverbod, maar we zien eerder vrouwen daartegen protesteren dan dat moslimmannen gematigder worden.

Citaat:
Fout, ze kan gaan zwemmen in de vrouwenuurtjes. Maar een aantal van die vrouwen huren ook een prive-zwembad, alias sauna.
dan herschrijf ik "naar die plaats op dat moment gaan" (en dat moment was het reguliere uurtje, niet het vrouwenuurtje). En dan blijft mijn argument geldig.

Citaat:
Toch wel, als die vrouw niet meer voor de Allah-dwang kiest en ijvert voor badpak.
dan heb je mij nog niet tegengehouden...

Citaat:
Ook de vrouw, die al zwemt in badpak (en de dwang van Imans al heeft naast zich kunnen neerleggen, omdat ze bijvoorbeeld moest zwemmen in een rugkliniek), die heeft geen peer pressure richting boerkini.
stop maar met verwijzen naar peer pressure over boerkini, want peer pressure is ook een zeer belangrijke reden waarom onze vrouwen een extra aanstootgevend borstbedekkend kledingstuk dragen. (aanstootgevend, want als mannen een bikini zouden dragen, dat is toch geen zicht?)

Citaat:
Welke incosistenties? Stemrecht ontnemen van mensen, die geen algemeen geldend reglement, willen invoeren, dat de monokini verbiedt, omdat de meerderheid hier niet voor is?
dat niet per se, als de meerderheid per se monokini wil verbieden voor mannen en vrouwen. Tja, dan zal ik maar met bikini moeten zwemmen. Het is geen genderdiscriminatie, maar ik vind bikini's belachelijk. Ik doe die niet graag aan. Dus ik zal dan nee stemmen, maar respecteer nog wel een heel piepklein beetje de democratische uitkomst. Maar ze moeten niet overdrijven hé. Het zou kunnen dat ik protesteer en toch met zwembroek naar het zwembad ga.

Citaat:
De gele ster verdedigen,
is het zo erg om iets te verdedigen dat iemand wil dragen? Als joden zelf een gele ster willen dragen... Als je zelfs een klacht aan je been hebt door joden (ja, door joden) als je het dragen van gele sterren verbiedt...

Citaat:
en tegelijk beweren, dat je een systeem hebt, om een nieuwe Hitler te verkomen, door mensen hun politieke stem af te pakken?
ja, zeg eens waar de inconsistentie zit? Toelaten wat joden willen dragen (zolang ze ermee niemand anders schaden) en voorkomen dat er iemand aan de macht komt die iets doet dat joden niet willen, waar is de inconsistentie?
Oud 12 oktober 2015, 14:43   #1749
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
veiligheidsproblemen: je kunt sneller struikelen, per ongeluk voor een auto sukkelen die uitwijkt en een fietser doodrijdt
Of bij brand: je moet snel weglopen, plots breekt je hak, je struikelt, blokkeert de uitgang,...
Oud 12 oktober 2015, 14:46   #1750
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als die kakreligies niet beschouwd worden als politiek getint dan schrijf ik wel even snel een nieuwe bijbel vol met haatteksten over jan en alleman want het mag toch allemaal omdat je zogezegd een religie bent. Het fascisme kan dan ook als een religie beschouwd worden met mein kampf als bijbel.

Het is toch volledig van de pot gerukt om religies zoveel meer rechten te geven dan eender welke ideologie.... dat al die grote religies eens eindelijk uitsterven en dat mensen hun eigen weg dan maar zoeken naar god en niet heel den tijd hun handje wordt vastgehouden door de bijbel of de koran, net peuters die die willen ook altijd een handje omdat ze bang zijn....
Oud 12 oktober 2015, 14:46   #1751
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wil dat zeggen dat jij die genderongelijkheid in stand wil houden, en dat het beste wat je kunt bedenken is om de onderdrukten nog eens een vrijheid te ontnemen (in de hoop dat de onderdrukten door frustratie dan maar hun mannen gaan "herscholen")?
Oud 12 oktober 2015, 14:48   #1752
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wil dat zeggen dat jij die genderongelijkheid in stand wil houden, en dat het beste wat je kunt bedenken is om de onderdrukten nog eens een vrijheid te ontnemen (in de hoop dat de onderdrukten door frustratie dan maar hun mannen gaan "herscholen")?
het beste wat ik kan bedenken is : "wijven, sta op en schop hard in zijn ballen".

Citaat:
Oud 12 oktober 2015, 14:50   #1753
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh, maar je spreekt die mannen aan, door de boerkini te verbieden. Zij zijn de grootst vragende partij.
zucht zucht.
Er komt een moslimvrouw in het zwembad met een boerkini. Wie wordt er aangesproken? Gaat de zwembaduitbater het telefoonnummer van haar man vragen en eens gaan praten met die man? Of gaat hij gewoon de vrouw aanspreken en terugsturen naar de kleedkamers?
Oud 12 oktober 2015, 14:52   #1754
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als boerkini mag dan moet je ook fascisme, anarchisme, communisme toelaten. De islam is een politieke ideologie, dus dan is het ook okay om hitlergroeten te doen, om de internationale te zingen, om multinationals belachelijk te maken, om de staat te eroderen via propaganda, om het volk op te jutten tegen de huidige regering, om joden als minderwaardig te beschouwen, om homo's als minderwaardig te beschouwen, om bepaalde rassen als minderwaardig te beschouwen. Dat is allemaal dan individuele vrijheid... dan is het volledige vrije meningsuiting en dan krijgen niet bepaalde groepen(moslims) meer zeggenschap over de vrije meningsuiting omdat ze een religie zijn, want de islam is geen religie het is een politieke ideologie.....
Moet dit kunnen deepeco, antwoord hierop aub. Als je de stelling ontwijkt weet ik genoeg.
Oud 12 oktober 2015, 14:52   #1755
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het beste wat ik kan bedenken is : "wijven, sta op en schop hard in zijn ballen".
ten eerste kun jij dat niet eisen van de onderdrukten. Laat ze dat toch zelf kiezen. Ten tweede kunnen die wijven nog altijd schoppen als boerkinis toegelaten zijn.
Oud 12 oktober 2015, 14:54   #1756
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ten eerste kun jij dat niet eisen van de onderdrukten. Laat ze dat toch zelf kiezen. Ten tweede kunnen die wijven nog altijd schoppen als boerkinis toegelaten zijn.
man, zoek professionele hulp.

Citaat:
Oud 12 oktober 2015, 14:58   #1757
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Moet dit kunnen deepeco, antwoord hierop aub. Als je de stelling ontwijkt weet ik genoeg.
het gaat om het al dan niet aanzetten tot geweld mag niet. Als zo'n moslima een boerkini draagt, zet ze niet aan tot geweld: je kunt er niet uit afleiden dat ze wil dat anderen geweld gebruiken tegen .. ja, tegen wie?
Hitlergroet enzo kunnen wel aanzetten tot geweld, we weten dat zo iemand wil dat we het munten op joden.
Als je vindt dat boerkini's aanzetten tot geweld, dan ook hoofddoeken op straat, keppeltjes, kruisbeeldjes, priestergewaden... ook allemaal "symbolen van onderdrukking".
Oud 12 oktober 2015, 14:59   #1758
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veiligheidsproblemen: je kunt sneller struikelen, per ongeluk voor een auto sukkelen die uitwijkt en een fietser doodrijdt
Of bij brand: je moet snel weglopen, plots breekt je hak, je struikelt, blokkeert de uitgang,...
Je begrijpt het niet. Hygiëne is een andere zaak, dat draait ook rond de hygiëne voor de omgeving. Qua veiligheid, riskeert ze enkel haar eigen veiligheid in het zwembad.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 15:00   #1759
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
man, zoek professionele hulp.
yes, het zwakste tegenargument. Totaal inhoudsloos. Als je nog een stevig tegenargument, een troef, had, had je die wel uitgespeeld, maar nee, een schoppen 2, het laagste. Je kaarten zijn uitgespeeld; ik win
Enfin, ik ga stilaan stoppen met deze discussie...
Oud 12 oktober 2015, 15:01   #1760
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
burkinitoestaan = wel eerst hun veiligheidsschoenen afgepakt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be