![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dan dat uit talloze onderzoeken voorkomt dat religieuzen gelukkiger zijn dan atheïsten en dat atheïsten een veelvoud aan zelfmoord plegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad opvallend dat in sterk geseculariseerde landen het zelfmoordcijfer vrij hoog ligt. Denken we maar aan de bijzonder liberale Scandinavische landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel volk werd er ondervraagd, waar, welke vragen werden er gesteld, door welk instituut werd het onderzoek gedaan? Edit: + Zie ook de bijdrage die alice hieronder gaf op uw post...
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 28 oktober 2015 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verklaring kan ook zijn, wie gelovig is, heeft keuze niet om zijn of haar leven te beeindigen, uit angst voor " hemel of hel" en verkiest daarom sneller om een mensonwaardig leven en lijden noodgedwongen vol te houden, de levensovertuiging beperkt immers het recht op zelfbeschikking. Met andere woorden, je moet je ongeluk maar dragen, ook al wil je eigenlijk niet meer leven, dat is niet gelijk aan uw stelling, integendeel.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo eentje...zelfbeschikkingsrecht Jan, wie niet gelooft heeft keuze, wie bang is voor God dus niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dan zal het ook wel geen probleem zijn om de links van zo'n stuk of vijf "onderzoeken" te posten. Ik hou nu mijn hart al vast, wat de oorsprong zal zijn.
![]() |
![]() |
#1268 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Priester Charamsa: ‘De homofobe kerk zit zelf vol met homoseksuelen’ ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat religieuzen denken dat zelfmoord zonde is en zich het geluk van een goeie zelfmoord ontzeggen.
![]() |
#1270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook niet veel last van overdreven bescheidenheid precies, om als kleine dorpsonderwijzer (indien je het al bent, uiteraard) een literair meesterwerk aan te vallen.
![]() |
#1272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is nu eenmaal niet het geval. In het christendom gaat het niet om het fatalistisme. Wel om zingeving. En dat ontgaat natuurlijk een ongelovige, voor wie het lijden bijvoorbeeld geen enkele hogere dimensie heeft en juist hoop geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Suicide: When pastors' silent suffering turns tragic Pastor Burnout Statistics Why Are So Many Pastors Committing Suicide? Poland sees sharp rise in suicide rate Zelfmoord, lijkt mij eerder een uiterst individueel fenomeen te zijn.
![]() |
![]() |
#1277 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, als het concept 'huwelijk' nog steeds niet uitgeklaard is, lijkt het me logisch om voorzichtigheidshalve de minst discriminerende interpretatie te gebruiken, met name degene waar homokoppels wél toegelaten worden. Uw vraag over de specificiteit van het huwelijk hangt trouwens volledig samen met het legitieme doel in het door mij vermeldde stappenplan: Citaat:
Zoals ik al heb aangetoond is de voortplanting geen legitiem doel om het huwelijk te beperken tot heterokoppels. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 oktober 2015 om 14:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vraag is echter indien u het gewoon niet aanvaardt dat er zinloos lijden bestaat. Ja, dan moet u er wel een zin aan geven hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, ik verkies Eco's versie boven de jouwe.