Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2015, 14:43   #1281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat is het huwelijk dan volgens u?
Waarom start u niet met uw invulling ervan? Dan pas kunnen we verder gaan. Ik heb het al eerder aangestipt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 14:45   #1282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
nee, ik verkies Eco's versie boven de jouwe.
U blijft zich vergissen. Ik heb immers geen enkele uitspraak gedaan over de, inderdaad prominente, literaire kwaliteiten van Eco.
Oud 28 oktober 2015, 14:45   #1283
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom start u niet met uw invulling ervan? Dan pas kunnen we verder gaan. Ik heb het al eerder aangestipt.
U bent degene die mensen wil uitsluiten. De rechtvaardiging dient van uw kant te komen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 14:46   #1284
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U bent degene die mensen wil uitsluiten. De rechtvaardiging dient van uw kant te komen.
Dan raad ik u aan mijn eerste reactie eens opnieuw te lezen. Het gaat om de discussie rond uw vragen, niet rond een of andere "rechtvaardiging".
Oud 28 oktober 2015, 15:28   #1285
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen christendom. Zo eenvoudig ligt het nu eenmaal.
Alleen wat door u gedefinieerd wordt als christendom is dat ook.
U bent een soort zelfverklaarde paus dan?

Laatst gewijzigd door Wapper : 28 oktober 2015 om 15:41.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 15:31   #1286
Wapper

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Wapper : 28 oktober 2015 om 15:40.
Oud 28 oktober 2015, 15:39   #1287
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan raad ik u aan mijn eerste reactie eens opnieuw te lezen. Het gaat om de discussie rond uw vragen, niet rond een of andere "rechtvaardiging".
Refereert u naar deze reactie?

Citaat:
Al die vragen zijn vrij nutteloos als we niet eerst een antwoord geven op de vraag wat het huwelijk juist is. Wat bepaalt de specificiteit van het huwelijk?
Op zich verandert die vraag niets aan de zaak. Als men het huwelijk als instelling wil behouden, mag die instelling niet discriminerend zijn. Om dat af te toetsen, dient men mijn vragen te beantwoorden.

Als de 'specificiteit' van een instelling discriminerend is/discriminerende gevolgen heeft, moet die instelling aangepast of afgeschaft worden. Zo simpel is het.

Voor de goede orde: met 'discriminerend' bedoel ik een onderscheid tussen mensen dat NIET te rechtvaardigen valt. Sommige mensen (ik verwijs hier niet naar u want ik ga er van uit dat u de juiste betekenis kent) vergissen zich daar wel eens in en spreken. Een discriminatie die men kan rechtvaardigen is geen discriminatie.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 oktober 2015 om 15:40.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 15:39   #1288
Wapper

Standaard

dubbel [zucht]

Laatst gewijzigd door Wapper : 28 oktober 2015 om 15:40.
Oud 28 oktober 2015, 15:49   #1289
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Alleen wat door u gedefinieerd wordt als christendom is dat ook.
U bent een soort zelfverklaarde paus dan?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1099

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 16:05   #1290
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke wet overtreed ik dan wel als ik, in verlengde van de katholieke leer, stel dat homoseksualiteit een zonde is?
U leeft blijkbaar in het onvermogen om uw geloof op een moderne, maatschappijverantwoorde en tolerante manier te beleven.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 16:08   #1291
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan moet u mij dringend eens vertellen op welke grond u beweert dat ik mensen aanzet tot discrimineren.
Als u uw kindertjes in de klas wijsmaakt dat 'homoseksualiteit' een zonde is, bezondigt u zich al aan het aanzetten tot haat en discriminatie. Overigens gaat zulke houding in tegen elk mogelijk Vlaamse onderwijsdecreet of elke recente antidiscriminatiewetgeving.

Ik trek een parallel met een extremistische imam die de kindertjes in het vrijdaggebed oproept om bijvoorbeeld de joden aan te pakken.

Overigens zou u het op gebied van homofobie goed kunnen vinden met die imam.
Oud 28 oktober 2015, 16:10   #1292
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Probeer eens uw visie op de bijbel te slijten bij de Nederlandse bevindelijken... Onder hen wordt Genesis bijvoorbeeld letterlijk gelezen. Tenzij ik mij vergis, behoren de bevindelijken niet onmiddellijk tot de katholieke Kerk. Ook in hun standpunt over homoseksualiteit zijn ze klaar en duidelijk: "gruwel Gods".
Ik heb nergens geschreven dat scheurgroepen als gereformeerden of hervormden, dus niet-katholieken, niet fanatiek of fundamentalistisch christelijk kunnen zijn. Ook in die gemeenschappen is achterlijkheid troef: ik zit bijna de helft van de tijd in Nederland, boven de Moerdijk, breek me dus de bek niet open.
Oud 28 oktober 2015, 16:14   #1293
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schijnbaar hebt u het er dus moeilijk mee dat een katholieke school katholiek is.
Ik vind het katholieke onderwijs zoals het bij ons is ingericht, inderdaad een fundamentele schending van de grondwettelijke scheiding tussen Kerk en Staat. Door een aantal historische vergissingen en twee laffe schoolstrijden, waarbij de clerus het domme gepeupel als een kudde schapen heeft aangestuurd tegen de 'lekenstaat' in voornamelijk Vlaanderen, is de situatie in ons onderwijslandschap volledig scheefgegroeid.

Maar dat is in feite voer voor een ander topic, laten we ons hier op de holebi's concentreren !
Oud 28 oktober 2015, 16:16   #1294
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Waarom is homoseksualiteit jouw probleem? 7% van de bevolking is homo, en dan? Bemoei u eens met uw eigen zaken.
Inderdaad, niemand verplicht JvdB om zijn diepchristelijk heterohuwelijk op te geven en plots mannen te gaan pijpen of in de k*nt te n**ken ! Laat staan om met die mannen, perverse zondaars in zijn ogen, een gezinnetje te gaan stichten.

Leven en laten leven, helaas weet JvdB altijd wat 'goed' is voor de anderen. Een bemoeizieke schoonmoeder is er niets tegen.
Oud 28 oktober 2015, 16:18   #1295
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Inderdaad, niemand verplicht JvdB om zijn diepchristelijk heterohuwelijk op te geven en plots mannen te gaan pijpen of in de k*nt te n**ken ! Laat staan om met die mannen, perverse zondaars in zijn ogen, een gezinnetje te gaan stichten.

Leven en laten leven, helaas weet JvdB altijd wat 'goed' is voor de anderen. Een bemoeizieke schoonmoeder is er niets tegen.
Pmsl !!!
Oud 28 oktober 2015, 16:25   #1296
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Mannen die afspreken op parkings langs autosnelwegen moeten gestraft worden, zonder meer. Dat is openbare zedenschennis. Mannen die het in den duik doen, daar heb ik minder moeite mee. Zij kwetsen uiteindelijk alleen zichzelf en God. Als je denkt dat ik met een theocratie bedoel dat we homo's de doodstraf moeten opleggen zoals in Iran of Saoedi Arabië, dan ben je verkeerd. Uiteindelijk is het niet aan mij maar aan God om daarover te beslissen.
Als ook extremisten zoals jullie wat meer tolerant tov homo's stonden en deze zouden aanvaarden, dan zouden mannen geen redenen meer hebben om naar snelwegparkings af te zakken. De meeste van die 'zedenschenners' zijn immers brave getrouwde christelijke mannen binnen een heteroseksueel huwelijk. En natuurlijk (mannelijke) prostitués die een centje willen bijverdienen. Maar de situatie van snelwegparkingseks zou geschiedenis worden als die mannen het niet meer verdoken voor hun omgeving moesten doen.
Oud 28 oktober 2015, 16:29   #1297
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als ook extremisten zoals jullie wat meer tolerant tov homo's stonden en deze zouden aanvaarden, dan zouden mannen geen redenen meer hebben om naar snelwegparkings af te zakken. De meeste van die 'zedenschenners' zijn immers brave getrouwde christelijke mannen binnen een heteroseksueel huwelijk. En natuurlijk (mannelijke) prostitués die een centje willen bijverdienen. Maar de situatie van snelwegparkingseks zou geschiedenis worden als die mannen het niet meer verdoken voor hun omgeving moesten doen.
Bs'd

Bron?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 16:31   #1298
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad opvallend dat in sterk geseculariseerde landen het zelfmoordcijfer vrij hoog ligt. Denken we maar aan de bijzonder liberale Scandinavische landen.
Dat is omdat 'liberale mensen' er in alle vrijheid voor kunnen kiezen al dan niet uit het leven te stappen. Met meer of minder gelukkig zijn heeft dit niets te maken. Bovendien is het (letterlijk) zeer donker en koud tijdens de wintermaanden in Scandinavië. Dat leidt ertoe dat mensen, door een gebrek aan bepaalde vitamines en stoffen, ook meer worden gedreven tot zelfmoord. Tot slot is er in Scandinavië ook een vrij accurate rapportering van zelfdoding, wat in de mediterrane christelijke landen bijvoorbeeld niet het geval is, want daar is zelf uit het leven stappen nog een doodzonde. Bijgevolg zijn daar veel verdoken zelfmoorden of worden ze door hun omgeving bewust niet correct gerapporteerd. Het zijn dan 'spijtige' ongevallen, de hypocrisie ten top !
Oud 28 oktober 2015, 16:33   #1299
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Hoe komt het dan dat uit talloze onderzoeken voorkomt dat religieuzen gelukkiger zijn dan atheïsten en dat atheïsten een veelvoud aan zelfmoord plegen?
De pilarenbijter-filosoof Weber beweerde dit ook medio de negentiende eeuw. Toen men ook nog dacht dat men van een flink potje te rukken doof werd of haar op de handen kreeg. Totale onzin dus ! Een luchtkasteelfetisj van extremistische christenen.
Oud 28 oktober 2015, 16:39   #1300
freespirit
Minister-President

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ammas/panorama

Laatste Panorama-reportage een aanrader voor iedereen: de homohaters en gaybashers blijken dus niet zo'n 'lone wolfs' te zijn als we vaak hopen te vermoeden. Er zit wel degelijk een geoliede machine achter. Zelfs Amerikaanse bijbeladepten en Russen slaan de handen in elkaar om hun doel te bereiken. En in Zwart-Afrika zendt men homofobe missionarissen uit om de lokale bevolking aan te zetten tot haat en geweld.

Lijkt me zeer toepasselijk allemaal binnen deze thread.

Zouden Drukazz en JvdB geld krijgen om hier hun venijn te spuiten ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be