Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2015, 09:36   #1381
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Homopriester: "Kerk is dictatuur"
Ge moet natuurlijk een kieken zijn om bij een vereniging te gaan die uw miserie wil, he. Dat is een beetje als Joden met een nazi-partijkaart. Hoe dom kunt ge zijn ?
Oud 29 oktober 2015, 10:34   #1382
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge moet natuurlijk een kieken zijn om bij een vereniging te gaan die uw miserie wil, he. Dat is een beetje als Joden met een nazi-partijkaart. Hoe dom kunt ge zijn ?
Dan is 80% van de kerk ongelooflijk dom; of ze verstoppen hun geheimpje. Al die afwijkende seksuele voorkeuren zijn gekomen door het celibaat en de absolute scheiding van mannen en vrouwen met muren.

Vaticaanstad heeft dan ook niets productief voortgebracht de laatste 1000 jaar; alleen wat geld stelen van naïeve mensen en het brainwashen van armoedzaaiers.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:41   #1383
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe weet u dat er geen groter perspectief is na dit leven? We kunnen even goed ervan uitgaan dat mensen die in het niets geloven zich ook "blaaskens wijs maken".
Wat ik weet (want dat kan ik waarnemen) is dat degenen die geloven dat er een "groter perspectief" is het onder elkaar grondig oneens zijn wat dit is, en wat het betekend voor hoe we moeten leven.
Hoe weet je dat het niet de Hindoes zijn die gelijk hebben?
Volgens sommig Protestanten is de Paus de Antichrist, en gaan alle Katholieken naar de hel. Lig jij daar wakker van? Zo niet, dan moet het toch niet moeilijk zijn je in te beelden dat ik er ook niet wakker van lig dat er een godsdienst is die leert dat ik immoreel leef...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:47   #1384
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Volgens sommig Protestanten is de Paus de Antichrist, en gaan alle Katholieken naar de hel. Lig jij daar wakker van? Zo niet, dan moet het toch niet moeilijk zijn je in te beelden dat ik er ook niet wakker van lig dat er een godsdienst is die leert dat ik immoreel leef...
Och, die katholieken zijn hypocrieter dan alle andere godsdiensten samen. Ofwel ben je hypocriet ofwel wordt je een slachtoffer (halve gek) van zulke "moraalridders". De moraal is dan ook de laatste strohalm van de kerk als ze die laatste strohalm verliezen stort de hele katholieke kerk in elkaar als een kaartenhuisje.
Oud 29 oktober 2015, 10:50   #1385
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel? Pedofielen, homofielen, necrofielen... het zijn toch allemaal vormen van afwijkend seksueel gedrag en voorkeur?
Ik vind dit grof, beledigend, en als mening ontzettend dom.
Moet ik echt uitleggen waarom Jan of kun je dat zelf bedenken?
En dat moet dan de mening een" gelovige" voorstellen, van een God die liefde zou zijn, in plaats van jezelf druk te maken of er leven na de dood is, ga je beter eens na hoeveel ellende jouw mening je medemens bezorgd, die als homo gelijk wordt gesteld aan seksuele criminelen ( pedofielen )en necrofielen.
Van dat soort uitlatingen zoals jouw mening Jan, worden mensen met rede in plaats van religieuze blindheid gewoon mottig.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:52   #1386
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De kerk een homofobe dictatuur? wisten we dat niet al?
ik zou er nog maffia aan willen toevoegen
Enerzijds holebi's het leven zuur maken, maar anderzijds (tot in de hoogste regionen) kinderverkrachters beschermen en "uit de wind zetten". (cfr. wereldwijd de tienduizenden dossiers over kindermisbruik).
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 oktober 2015 om 10:52.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:57   #1387
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weerleggen? Neen, wel bewijs aandragen:
Weerlegt u eerst dit maar eens:

Citaat:
Kerk maakt leven van homoseksuele gelovigen tot een hel

Het Vaticaan is hypocriet als het homoseksuele priesters schorst, want de clerus zit vol met homoseksuelen. De homofobische haat van de Kerk, de uitsluiting, het marginaliseren en stigmatiseren van homoseksuelen is niet langer draaglijk. Het zijn maar enkele zinnen uit een brief van de begin deze maand geschorste homoseksuele priester Krysztof Olaf Charamsa aan paus Franciscus. De paus wordt bedankt voor zijn soepelere houding, maar de loeiharde kritiek primeert.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2482355
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:58   #1388
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De "moraal" is al lang zoek bij de katholieke kerk; wat een afgang.....
Oud 29 oktober 2015, 10:59   #1389
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Er zijn katholieke priesters die homo-huwelijken inzegenen, ik ken er.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dat zijn geen katholieke priesters.
Dus jij bepaalt wie al dan niet een katholiek priester is. (bisschop van beroep?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat zijn er die het wél hebben begrepen waar het over gaat binnen het christendom en het naar de geest toepassen en zich niet blindstaren op de letter, om die naar hun eigen zucht naar gelijk en macht te (mis)interpreteren.
Citaat:
God heeft een gruwhekel aan sodomieten. Sodom en Gomorra werden door Sint-Michael, ja op zijn eentje, op bevel van God vernietigd.
Voor eeuwig want daar bevindt zich nu de Dode Zee.
Is God je dat persoonlijk komen vertellen? Dat verhaaltje van de rode zee is OT, niet NT. In het NT gaat het over: niet oordelen en veroordelen, vergeven 7x70 maal, je andere kaak aanbieden, je naasten liefhebben, je vijand liefhebben. Farizeeërs en Schriftgeleerden waren niet bepaald Jezus' vriendjes. Daarvan lees ik weinig tot niets van de 'zelfverklaarde' superkatholieken hier.

Citaat:
Je kunt niet lezen en/of je houdt je wensdromen voor waar.
Waar kan ik niet lezen? Waar lees je bij mij wensdromen? Dat een hoop mensen godsdienstige teksten zo interpreteren dat ze die voor hun kar kunnen spannen om daaruit hun macht en gelijk te putten?
Oud 29 oktober 2015, 11:08   #1390
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Hetero's doen dat niet. Als het toch gebeurt, dezelfde straf. Dat spreekt vanzelf.
Zeg Drukazz, valt dat niet een beetje tegen voor jou dat 80 % er geen problemen mee heeft in jouw enquête. Wordt je daar niet een beetje 'mottig' van?

Als je nu weet dat je, samen met een JVDB, holibi's tegenover een 100-koppig publiek openlijk vernedert, discrimineert, minacht...... weet dan dat er 80 zijn die jouw minachting be/veroordelen!

Heb je al overwogen om eens jezelf in vraag te stellen?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 12:00   #1391
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, he. Waarom mag je niet met je broer of zus trouwen anders ?
Goed punt, waarom zouden 2 homoseksuele broers niet mogen huwen?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 12:36   #1392
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Zeg Drukazz, valt dat niet een beetje tegen voor jou dat 80 % er geen problemen mee heeft in jouw enquête. Wordt je daar niet een beetje 'mottig' van?

Als je nu weet dat je, samen met een JVDB, holibi's tegenover een 100-koppig publiek openlijk vernedert, discrimineert, minacht...... weet dan dat er 80 zijn die jouw minachting be/veroordelen!

Heb je al overwogen om eens jezelf in vraag te stellen?
Bs'd

De meeste Belgen zijn seculier en we leven in één van de meest progressieve landen ter wereld, dus zo gek is die uitslag van de poll niet.

Als morgen 80% van de Belgen zijn eigen kaka opeet, ga ik dat ook niet beginnen doen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 12:43   #1393
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bs'd

Waarom bemoeien homo's zich altijd met de katholieke kerk? Ik ga ook niet naar een gayclub gaan en dan vragen dat men respect heeft voor christelijke waarden, dus waarom komen zij naar de kerk om respect te vragen voor homofiele waarden? De Bijbel vertelt ons consequent dat homoseksuele activiteit zondig is. Als je dat niet kan aanvaarden, dan heb je niets in de kerk te zoeken!
Oud 29 oktober 2015, 12:57   #1394
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Waarom bemoeien homo's zich altijd met de katholieke kerk? Ik ga ook niet naar een gayclub gaan en dan vragen dat men respect heeft voor christelijke waarden, dus waarom komen zij naar de kerk om respect te vragen voor homofiele waarden? De Bijbel vertelt ons consequent dat homoseksuele activiteit zondig is. Als je dat niet kan aanvaarden, dan heb je niets in de kerk te zoeken!
de bijbel werd door mensen geschreven.

Citaat:
Oud 29 oktober 2015, 13:10   #1395
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Waarom bemoeit de katholieke kerk zich altijd met het seksleven van de mensen?
Oud 29 oktober 2015, 13:15   #1396
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Waarom bemoeit de katholieke kerk zich altijd met het seksleven van de mensen?
........terwijl zeer veel van hun mandatarissen, met hun fikken niet van kinderen kunnen blijven.

Citaat:
Oud 29 oktober 2015, 13:16   #1397
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Bs'd

Hoe sta je tegenover het groepshuwelijk. Bijvoorbeeld 2 vrouwen met 1 man, 3 mannen met 1 vrouw enzovoort?
Wat zou daar mis mee moeten zijn? Polygamie, polyandrie, polyamorie, als die mensen zo gelukkig zijn, dan moeten ze dat maar doen. Net zoals wie zich goed voelt in het 1 op 1 partner schema, dat maar moet doen.

Waarom zou je daar uberhaupt een mening over moeten hebben? 't Zijn per slot van rekening je zaken gewoonweg niet.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 13:18   #1398
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niemand heeft het recht om te bepalen hoe iemand moet samenleven en vooral de overheid heeft het recht niet om te bepalen dat twee individuen op basis van geslacht anders behandeld worden naar de burgelijke contracten die ze tussen elkaar kunnen afsluiten.

Het huwelijk is een contract, dat nu eenmaal tussen twee individuen wordt gesloten. De wetgever geeft daar een invulling aan, echter kan dat voor mij ook perfect geregeld worden door individuele contracten waar de wetgever geen zakes meer mee heeft, gelet op enkele basisvrijheden en gelijkheidsprinciepes. Dat gebeurt nu ook al (huwelijkscontracten, scheiding van goederen, etc...).

Ook naar adopties, ouderschap toe, leven we in een maatschappij die technisch gezien ver gevorderd genoeg is om twee homos of lesbiennes te kunnen voorzien van een kind waar ze voor kunnen zorgen. Zolang niemand schade wordt berokkend moet dit kunnen, iedere andere inmeninging vanwege een derde partij is dwang en vrijheidsberovend.

Religieuzen moeten zich hier niet mee moeien. Doen ze dat wel, verklaren ze zich openlijk als vijandig ten opzichte van de menselijke vrijheid. Maar we weten al dat ze de achterlijkheid uitdragen in elk woord dat ze spreken.
²
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 13:23   #1399
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bs'd

Waarom bemoeit u zich altijd met de holibi's en aarzelt u niet om hen te ver/beoordelen? Het is net andersom! U doet niets anders dan holebi's in vraag te stellen!!!!!! Het zijn dus niet de holibi's die 'aanvallen' hé.

Ga rustig iedere dag bidden, jouw god eren maar laat anderen aub met rust!!!

Blijf aub buiten uit gayclub; jij bent daar zeker persona non grata!

Jouw boek vertelt ook dat we onze naasten moeten liefhebben, zonder onderscheid te maken of ben je dat vergeten misschien?

Tot slot: wat iemand, in een christelijke overtuiging, te zoeken heeft in een kerk zal zeker niet door jou bepaald worden! En gelukkig maar!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 13:37   #1400
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

Oei oei oei, onze progressief zijn wat op de teentjes getrapt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be