Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2015, 11:38   #1581
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ook hier wist JvdB weinig commentaar op te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 13:03   #1582
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is juist, daarom is een hiërarchische organisatie zonder externe controle een zeer slechte zaak.
Externe controle is een illusie. Want die externe controle lijdt intern aan exact dezelfde ziektes.

Citaat:
En dan moeten we ons de vraag stellen, waar is de externe controle in het geval van de kerk? We hebben uiteraard de wetgever en deze grijpt ook in, maar vaak kunnen we bvb de ouders niet eens als externe controle beschouwen omdat ze zelf onder een morele controle van de kerk staan.
Dat is heel vaak zo bij "wantoestanden". Je vindt dat evengoed bij "aanhangers van de staat" trouwens. Waar geconcentreerde macht is, is er misbruik, want macht en misbruik gaan samen. Elk systeem dat dat wil verbeteren, wordt zelf een machtssysteem dat misbruiken veroorzaakt.
Oud 30 oktober 2015, 13:05   #1583
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Indien trouwens god echt wilt dat er geen holebi huwelijken, abortussen, euthanasie, etc... worden voltrokken, wat houdt hem dan tegen om zijn boodschap van 6000 jaar geleden opnieuw te updaten via een perscommuniqué zoals hij deed bij Mozes of stuurt hij nog eens een zoon dat hij, via overspel, creëerde bij een "maagd" zoals bij Jezus? Of nog beter: Waarom daalt hij niet neer op deze planeet en laat hij voor eens en duidelijk weten wat hij wel ok vindt en wat niet?
Oud 30 oktober 2015, 13:06   #1584
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ook hier wist JvdB weinig commentaar op te geven.
Ik wacht trouwens nog steeds op zijn uitleg over de kern van de zaak dat minder gelovigen in de kerk en meer moslimgemeenschappen zou leiden tot absolute doom. Daar is hij ook weer eens verdomd stil...
Oud 30 oktober 2015, 13:06   #1585
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Indien trouwens god echt wilt dat er geen holebi huwelijken, abortussen, euthanasie, etc... worden voltrokken, wat houdt hem dan tegen om zijn boodschap van 6000 jaar geleden opnieuw te updaten via een perscommuniqué zoals hij deed bij Mozes of stuurt hij nog eens een zoon dat hij, via overspel, creëerde bij een "maagd" zoals bij Jezus? Of nog beter: Waarom daalt hij niet neer op deze planeet en laat hij voor eens en duidelijk weten wat hij wel ok vindt en wat niet?
Maar hij doet dat. Hij post hier alle dagen als Harriechristus, maar geen kat die hem gelooft. Wij gaan allemaal nog eens verzuipen in een zondvloed volgens mij.
Oud 30 oktober 2015, 13:08   #1586
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wacht trouwens nog steeds op zijn uitleg over de kern van de zaak dat minder gelovigen in de kerk en meer moslimgemeenschappen zou leiden tot absolute doom. Daar is hij ook weer eens verdomd stil...
Eh, ja. Natuurlijk. Die zijn even achterlijk dan de kerk het was 1000 jaar geleden, maar ze zijn met veel meer en hebben veel meer middelen. Bovendien zijn de basisteksten veel en veel brutaler.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2015 om 13:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 13:41   #1587
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Externe controle is een illusie. Want die externe controle lijdt intern aan exact dezelfde ziektes.
Daar ben ik niet zo zeker van. De belangen van de ene hiërarchie zijn niet dezelfde als deze van de andere.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 13:42   #1588
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in het geval vh vaticaan, der kerk en pastoors is de systematiek bekend en al lang aangetoond.
Mi een nogal zielige poging om de kerk te verdedigen
Ik verdedig de kerk helemaal niet. Die kan mij echt gestolen worden. Maar uw beschuldigingen zijn éénzijdig, en daarom ook laf. Uw verwijten kan u ook richten aan de BBC die jarenlang de degoutante fratsen van meerdere iconen heeft getolereerd (Jimmy Savile oa.).

Ge kunt de RKK héél wat verwijten. Maar niet alles. Jullie lijken wel een lynchpartij.
Ik stel voor dat ge u beperkt tot 'héél wat'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 15:54   #1589
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van. De belangen van de ene hiërarchie zijn niet dezelfde als deze van de andere.
Natuurlijk. Maar er is nu een opportuniteit voor beide om "zaken te doen". Vroeg of laat wordt die opportuniteit genomen. En dan is dat nog moeilijker aan te vallen want zogezegd onafhankelijk. Een beetje zoals politici en journalisten.
Oud 30 oktober 2015, 16:09   #1590
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik verdedig de kerk helemaal niet. Die kan mij echt gestolen worden. Maar uw beschuldigingen zijn éénzijdig, en daarom ook laf. .
neen, ze zijn on topic.
als je hebt over misbruik in de kerk hebt moet je niet met ziekenhuizen of de BBC afkomen.
dat is retorica op kleuterklasniveau
verwijzen naar eenzijdigheid is een klassieke drogreden. zie je in elk ISraeltopic. je mag hun misdaden pas veroordelen als je ergens in je onderschrift elke massamoord in het bestaan vd mensheid hebt opgesomd en veroordeeld.
onnozele poging om mensen de mond te snoeren

wil je het over de BBC hebben dan zal ik je niet tegenhouden een nieuw topic te openen. misschien wil er dan iemand de bbc pedofielen beschermen door te verwijzen naar kindhuwelijken, dat zul je dan wel zien

Laatst gewijzigd door 1207 : 30 oktober 2015 om 16:11.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 16:16   #1591
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"... scheurgroepen..." Best wel grappig, als je weet dat de protestantse Kerk van Nederland een goede anderhalf miljoen leden telt, waarbij echter sedert vele jaren er een constante daling is vast te stellen. Als we de orthodox gereformeerden alsook pinkstergemeente in Nederland samentellen, komen we aan bijna een miljoen gelovigen. En die laatste groepen kennen jaarlijks een stijging. Dan is het moeilijk om de streng gereformeerden en pinkstergemeenten als "scheurgroepen" in de hoek te zetten.
In de geschiedenis van het christendom zijn dat wel degelijk scheurgroepen ! Hun omvang is daarbij van geen tel.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 16:21   #1592
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Waarom bemoeien homo's zich altijd met de katholieke kerk? Ik ga ook niet naar een gayclub gaan en dan vragen dat men respect heeft voor christelijke waarden, dus waarom komen zij naar de kerk om respect te vragen voor homofiele waarden? De Bijbel vertelt ons consequent dat homoseksuele activiteit zondig is. Als je dat niet kan aanvaarden, dan heb je niets in de kerk te zoeken!
Wat heb jij nog eigenlijk hier in België te zoeken ? Waarom verhuis je niet naar Polen of Rusland ? Twee landen waar je meer aanhangers zult hebben van jouw pathologische mensbeeld van holebi's !
Oud 30 oktober 2015, 16:25   #1593
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pedofilie is niet zelden gelinkt aan homofilie. Daarom ook zoeken pedofielen heel vaak jongens op en geen meisjes.
Wetenschappelijke bron ? ... volgens mij nattevingerwerk ingegeven door uw Goddelijke Voorzienigheid
Oud 30 oktober 2015, 16:28   #1594
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat heb jij nog eigenlijk hier in België te zoeken ? Waarom verhuis je niet naar Polen of Rusland ? Twee landen waar je meer aanhangers zult hebben van jouw pathologische mensbeeld van holebi's !
Dat zijn individuen die graag van twee walletjes willen eten, de gluiperds.
Oud 30 oktober 2015, 16:33   #1595
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet speciaal in katholieke scholen. Je vindt pedo's overal waar er kinderen rondlopen in bosjes he.
Dat is een totale misvatting. Kinderen die misbruikt worden door volstrekte vreemden zijn een uiterst kleine minderheid, misschien zelfs minder dan één procent. Vele ouders hebben op dit gebied ook een vals gevoel van onveiligheid.

Vrijwel alle slachtoffers van kindermisbruik worden gemaakt door bekenden of iemand uit de omgeving. Ouders hebben bij die mensen dan weer een vals gevoel van veiligheid.

Ook bij misbruik door niet-familieleden, niet-voogden of personen die niet in een formele machtspositie zitten tov de kinderen (zoals priesters, leerkrachten, voetbaltrainers, opvoeders in internaat, ...) wordt er vaak eerst een vertrouwensband met het kind opgebouwd, zoals bijvoorbeeld door 'vrienden van de familie'. Misbruiker en misbruikt kind/jongere kennen elkaar vaak al maanden of zelfs jaren en het duurt vaak zeer lang vooraleer eerstgenoemde aanstuurt op seksueel grensoverschrijdend gedrag (dat dan meestal gradueel en temporeel wordt opgebouwd).
Oud 30 oktober 2015, 16:54   #1596
geertvdb

Standaard

Citaat:
neen, ze zijn on topic.
als je hebt over misbruik in de kerk hebt moet je niet met ziekenhuizen of de BBC afkomen.
Maar alstublieft! On topic? Het gaat hier over adoptie. En jullie zitten dit forum te verzieken door JvdB de pedofilie schandalen te verwijten, terwijl dat zijn schuld niet is.

Het was net een leuke topic tot gij verscheen met uw razernij.
Citaat:

dat is retorica op kleuterklasniveau
Allez, misschien toch eens eerst naar u zelf kijken voor ge weer eens loze verwijten rond strooit.
Citaat:
verwijzen naar eenzijdigheid is een klassieke drogreden. zie je in elk ISraeltopic. je mag hun misdaden pas veroordelen als je ergens in je onderschrift elke massamoord in het bestaan vd mensheid hebt opgesomd en veroordeeld.
onnozele poging om mensen de mond te snoeren
Bla bla bla ...zucht ...Hebt ge nog argumenten over adoptie eigenlijk?
Citaat:

wil je het over de BBC hebben dan zal ik je niet tegenhouden een nieuw topic te openen. misschien wil er dan iemand de bbc pedofielen beschermen door te verwijzen naar kindhuwelijken, dat zul je dan wel zien
U bent eerst off topic gegaan. Niet ik!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 17:05   #1597
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar alstublieft! On topic? Het gaat hier over adoptie. En jullie zitten dit forum te verzieken door JvdB de pedofilie schandalen te verwijten, terwijl dat zijn schuld niet is.

Het was net een leuke topic tot gij verscheen met uw razernij.
Allez, misschien toch eens eerst naar u zelf kijken voor ge weer eens loze verwijten rond strooit.
Bla bla bla ...zucht ...Hebt ge nog argumenten over adoptie eigenlijk?

U bent eerst off topic gegaan. Niet ik!
Als jullie in deze draad continu homo's linken aan pedofilie is dat gewoon schandalig en zeker geen "argument" maar zuiver verzieken van elke discussie. Dan moet ge niet gaan janken als de pedofilie van leraars in het katholiek onderwijs als represaille wordt gebruikt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 17:13   #1598
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eh, ja. Natuurlijk. Die zijn even achterlijk dan de kerk het was 1000 jaar geleden, maar ze zijn met veel meer en hebben veel meer middelen. Bovendien zijn de basisteksten veel en veel brutaler.
Ik wil het antwoord van JVDB. Ik wil niet dat die ertussenuit kan knijpen...

Laatst gewijzigd door Schelfie : 30 oktober 2015 om 17:14.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 17:17   #1599
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil het antwoord van JVDB. Ik wil niet dat die ertussenuit kan knijpen...
Oud 30 oktober 2015, 17:22   #1600
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Deze draad gaat over adoptie door holebi's
2. Het is steevast Jan VdB die homofilie en pedofilie op 1 hoop gooit, en dan uiteraard de pedofilieschandalen in de kerk opgeserveerd krijgt.
3. Niemand heeft hier Jan de schuld gegeven van de pedofilieschandalen.
4. U bent een betreurenswaardige ruziezoeker, stop daarmee. Het zet geen zoden aan de dijk in deze discussie.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be