![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1962 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Boek, Hoofdstuk en Vers graag. Als je stel dat De Bijbel over iets duidelijk is dan wil ik referenties zien.
![]() |
#1963 |
|
![]() Christelijk is niet hetzelfde als katholiek. Er zijn christelijke kerken die homoseksualiteit geen probleem vinden, en die homo huwelijken niet enkel toelaten maar zelfs inzegenen.
![]() |
#1964 |
Minister-President
|
![]() Neen, dat doet religie.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1965 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je spreekt hier al van "adoptiekind". Daarover gaat het natuurlijk niet. In de mate dat kinderen in een noodsituatie zitten, want zonder ouders, moet er wel een praktische oplossing voor dat kind gezocht worden. Dan moet er een criterium zijn om uit de lijst kandidaat dienstverleners, het beste stel opvoeders te pikken. Zoals ik reeds argumenteerde, zou het logisch zijn dat rijkdom een belangrijke rol speelt in dat criterium. Zoals ik ook al stelde heb ik er niet de minste moeite mee dat homokoppels ook op die lijst staan. Mijn enige bezwaar is dat die lijst beperkt is tot *koppels*, die een recreatie-seksuele basis hebben. Ik begrijp de recreatie-seks link niet met de opvoed conditie. Bvb, waarom mogen twee homoseksuelen wel, en een broer en een zus, niet een kind opvoeden, zelfs al hebben die broer en die zus geen seksrelatie ? Waar het over gaat, tenminste, waar *ik* over argumenteer, is dat er niet zoiets bestaat als "recht op kind" en dus recht op bricolage van kind anders dan er de genitoren van te zijn. Want dat is NIET in het belang van het kind, dat is bekeken vanuit het belang van de poppenkast spelers. Volgens mij is het altijd een nadeel voor een kind, all else equal, van *niet* door zijn genitoren opgevoed te worden. Let wel, all else equal. En in de mate dat men daar wil van afwijken, komt men in zware principiele problemen als men barbaarse toestanden wil vermijden.
![]() |
![]() |
#1966 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige recht op ouderschap volgens mij, is van genitor te zijn, omdat dat de natuurlijke manier is waarop een soort zich voortplant, en er een natuurlijke drang is om uw genetisch materiaal naar de volgende generatie te brengen. Ook omdat men dat recht op voortplanten niet kan tegenhouden tenzij zwaar barbaarse inbreuken op de lichamelijke integriteit van mensen: je kan mensen niet beletten van seks te hebben, en daar kunnen kinderen uit voort komen. Je hebt met andere woorden, recht op seks, en als die seks kinderen voortbrengt, dan moet men maar aanvaarden dat er kinderen zijn. Dat, als "recht op ouderschap", is inderdaad een natuurrecht. Iemand VERBIEDEN van kinderen te maken via seks, zou een inbreuk zijn op dat natuurrecht. Maar "recht op een kind" dat leverbaar moet zijn, nee. Dat is even verkeerd als "recht op slaaf". Ook al ga je die slaaf goed behandelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2015 om 09:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1967 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat volledig ingaat tegen de bijbel (NT als OT), tegen de leer van de vroege christenen en tegen heel de traditie van de ongedeelde Kerk in West als Oost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1968 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1969 |
Banneling
|
![]() Vroeg of laat zal je het boek toch eens moeten lezen hoor, Jan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1971 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1972 |
Minister
|
![]() Verbieden van condooms, gelijkheid man vrouw, pedofilie, pesten van homofielen, ...
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#1973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man en vrouw zijn in het christendom trouwens gelijkwaardig, net zoals "pesten" van homofielen niet te tolereren valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1974 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De man en vrouw zijn nu eenmaal niet gelijk. Niet psychisch noch fysisch. Pedofilie is verboden, net zoals homofilie. Dat er homoseksuele en pedoseksuele infiltranten zijn binnen geslopen, moet de kerk inderdaad werd van maken om haar geloofwaardigheid terug te winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1976 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halfzachte figuren als een Danneels hebben ervoor gezorgd dat vormen van heel kwaardaardig onkruid kon woekeren in de katholieke Kerk van België. Naast natuurlijk ook de morele en doctrinaire verdwazing bij een deel van de geestelijkheid zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1978 | |