![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Als je naar een winkel gaat om 3 kg appelen te kopen tegen 10 euro, en de winkel 10 euro toegang vraagt, dan ben je 20 euro kwijt als je buiten gaat.
Zeg jij dan ook nog dat die appelen 10 euro hebben gekost ? Degene die dan opeens 5 ton appelen komt kopen, heeft ze dan een pak goedkoper. En dat is net hetzelfde met deze turteltax. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volledig analoog heeft een vaste installatiekost niets met verbruik te maken. Dat is wat je de netbeheerder betaalt om op zijn netwerk aan te sluiten. En dus, zoals je paradoxaal zelf komt aan te geven, geen verbruikskost. Dus inderdaad, een netbeheerder factureert voor een aansluiting niet per eenheid van verbruik, net zoals een electricien dat niet doet voor de bedrading van uw huis. Dat zou ook nonsens zijn. Citaat:
Zoals je terecht aangeeft is het mogelijk een vaste kost te vervangen door een kost per verbruik. Daarom zijn het ook verschillende dingen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit zijn heus geen ingewikkelde concepten, hoor. Laatst gewijzigd door Nyquist : 6 november 2015 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik voor mijn bedrijf een machine of installatie bouw, reken ik met capex en opex, maar beiden hebben uiteindelijk een impact op de kost/stuk en de ROI. Kortom, stellen dat vaste kosten voor uw installatie geen impact hebben op de kostprijs van het product dat je wenst te kopen, is onzin van de bovenste plank. Ook in die berekeningen zitten taxen verwerkt overigens, zoals bijvoorbeeld in het verleden taxen op basis van geinstalleerd vermogen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is gewoon juist. Iemand die bijna niets verbruikt krijgt een veel hogere energieprijs aangesmeerd dan iemand die veel verbruikt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Dubbel (gateway nest)
Laatst gewijzigd door Tavek : 6 november 2015 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Hoe je de lasten ook verpakt, het zijn en blijven "belastingen" en dat kan de opperpopulist en demagoog Dewever NIET "veranderen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk stijgt de totale energiefactuur. Deze prijs heeft echter een vaste component en een variabele component. Als de vaste component stijgt, dan druk je dat niet uit in functie van de variabele component. Ik sta een beetje versteld dat u dat onderscheid vanuit uw job blijkbaar verwacht wordt te maken, maar u daar wanneer het op uw ideologie aankomt volstrekt niet meer in slaagt. U bent zich bewust van de volstrekt afzonderlijke behandeling van de budgetten voor capex en opex uitgaven? Citaat:
Citaat:
Het is zinledig om dit te vergelijken met een jaarlijks terugkerende belasting. Volgens jou, als je hebt betaald voor een aansluiting, maar geen stroom verbruikt, dan betaal je nu ONEINDIG EURO PER KILOWATUUR! Oneindig euro (in de limiet), mevrouw de minister! Wees ernstig. Citaat:
Ik stem trouwens op de groenen, maar soms doen die ook belachelijk. Citaat:
Twee verschillende dingen dus, maar nu maak ik het allicht al weer veel te ingewikkeld. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Maar wees nu ernstig: NIEMAND neemt een aansluiting om geen energie te gebruiken: er is een nood. Anders zet je geen teller (want het plaatsen kost ook geld).
Dus ik herhaal: zet je een teller om energie te kunnen verbruiken, of zet je die voor de show ? Kortom: het is een onherroepelijk deel van de kost van uw verbruik. Als je 0 verbruikt, heb je geen teller, en dus ook geen kosten. Van zodra je 1 KWh/jaar verbbruikt, betaal je die 100 euro, en dan is inderdaad je energiekost astronomisch hoog/MWh. En dat is nu net hetgene wat ik aanklaag: door met forfaits te werken verhoog je de prijs per MWh voor kleine verbruikers meer dan voor grote verbruikers, en straf je dus energiezuinige mensen meer dan energieverslinders. Want zij krijgen een lagere prijs/MWh. Duidelijk ? Ik weet dat jij steeds een opdeling maakt tussen vaste kosten en variabele kosten, maar mensen kopen energie, geen meter, geen kabel, maar energie. En dan hebben wij een heel andere opleiding ir. gehad, dat is dus wel duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe die is samengesteld doet er niet toe: je kan toch niet kiezen, je hebt het te betalen wil je electriciteit verbruiken of rondrijden met de wagen. Vaste recurrente kosten (zoals die turteltaks) die niet afhankelijk zijn van het verbruik, maken gewoonweg uw energie duurder. Ik begrijp niet waarom jij hier problemen over maakt. Of ontken je gewoon dat mensen nu meer voor hun energieverbruik moeten betalen ? Ik begin te vermoeden dat in jouw hoofd je een stuk betaalt voor je meter, en een stuk voor je energie, want natuurlijk onzin is: een aansluiting is eenmaal een essentieel onderdeel om energie te kunnen verbruiken tout court. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bereken mij eens wat volgens jou in dat geval mijn kost per kWh is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nyquist : 6 november 2015 om 16:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Minister-President
|
![]() Tof. De prijs die ze aan hun energieleverancier voor hun energie betalen per MWh blijft onveranderd. Dan hebben ze niets om over te klagen.
Citaat:
Citaat:
Ik maak er een probleem van wanneer politici misbruik maken van de terminologie om de man in de straat (of zelfs makkelijk-om-de-tuin-geleidde-ingenieurs) opjutten over hoe dit een aanval op de kleine man is en hoe die TOT WEL HONDERD MAAL MEER BETALEN DAN EEN BEDRIJF! Over populisme gesproken, zeg. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Voor de eindgebruiker maakt het geen fluit wat ze aan wie betalen. Voor hun is het de kost voor hun energieverbruik dat telt. En die stijgt nu, fors.
Maargoed, ik merk al dat er geen discussieren mogelijk is en dat we fijn in onze loopgraven blijven zitten. Mij niet gelaten, op cafe bood ik u pint aan en vergaten we het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is echter verkeerd en demagogisch om te staan roepen dat die voor de kleine gebruiker meer stijgen dan voor grote, zoals Danen et.al. deden. Die stijgen exact even veel (of zelfs minder). Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen. Laatst gewijzigd door Nyquist : 6 november 2015 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de regering deze beloftes van vorige generaties politici (velen zijn reeds overleden of afgetreden/niet herkozen/...) nakomt, dan is de turteltax een taxje om mee te lachen. De vraag is, moet een regering beloftes nakomen die door malafide figuren genomen werden en die niet betaalbaar zijn. Zo ja, wie moet die dan betalen? Zij die reeds het laagste pensioen vd Westerse wereld krijgen? Laatst gewijzigd door demonen : 6 november 2015 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |