![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2361 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2362 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat de schrijvers van sommige boeken in het NT net zoals hun tijdgenoten waarschijnlijk het niet zo hadden met homoseksualiteit. Dat je dus uitspraken die bepaalde seksuele praktijken veroordelen kan zien als gewoon de persoonlijke mening van de auteur.
En dan blijft er niks meer over om de stelling dat homoseksualiteit een zonde is te blijven verdedigen. Een hoop kerken die een authentiek christendom nastreven hebben dit al door. Nu de RK nog...
![]() |
#2363 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Paulus sprak met de apostelen, want Paulus zegt dat zelf. Paulus is een jood, want Paulus zegt dat zelf. Waarom gelooft u Harriechristus niet als hij zegt dat hij de nieuwe Messias is? Hij zegt het nochtans zelf ...
![]() |
![]() |
#2364 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke bronnen zijn er om het omgekeerde aan te tonen? Bijvoorbeeld over de Joodse of niet-Joodse achtergrond van Paulus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2367 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welke bronnen zeggen expliciet dat Harrie niet de nieuwe Messias is?
![]() |
#2368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt men dat de Bijbel door god is geinspireerd ? "omdat het in de Bijbel staat". Waarom denkt men dat de Koran door Allah is gedikteerd ? "omdat het zo in de Koran staat". Zoals je zegt, Harriechristus doet hetzelfde. Nu zijn er openbaringen die "pakken" en andere niet. De Bijbel is er een die gepakt heeft, die van Harriechristus (nog ?) niet.
![]() |
![]() |
#2369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2370 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat van zijn vader daar moet ik u mijn excuses voor aanbieden. Ik was inderdaad verkeerd. ik mag dan wel hoog van de toren blazen in uw ogen, ik kan tenminste toegeven als ik verkeerd ben (iets wat u nooit ofte nimmer heeft gedaan). Wauw. Wat een objectiviteit zeg. Paulus bevestigd dat Paulus objectief de mening verkondigd van Jezus, want Paulus heeft gezegd dat Paulus eerstegraad getuiginissen heeft geraadpleegd. Ziet u zelf niet in hoe belachelijk dit klinkt? Citaat:
en over Paulus zijn vaderlijke achtergrond gaf ik toe dat ik verkeerd was. Maar dat is misschien iets dat u niet kan vatten, dat mensen kunnen toegeven als ze verkeerd zitten ipv wat rond de pot te draaien.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 7 november 2015 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stapelt hier echt wel de ene groteske fout na de andere op elkaar over Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2372 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Grappig ook dat u (weeral) een deel van mijn post verwijderde(dat over zijn vader). Precies of u wil niet zien dat er mensen hun excuses aanbieden.
![]() |
![]() |
#2373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet u dan echt niet dat Paulus voor zijn bekering de christenen te vuur en te zwaard vervolgde? In de Handelingen van Apostelen staat bijvoorbeeld beschreven hoe hij, in opdracht van de Joodse geestelijke leiders, huiszoekingen laat verrichten, regelrechte razzia's organiseert... om tot het christendom bekeerde Joden op te sporen.
Ik weet nu echt niet waar u het vandaan haalt om Paulus als Jood te omschrijven als "gematigd". Is er een of andere passage in de Schrift die in die richting gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2375 |
Minister-President
|
![]() Hij was erbij, en het was zijn voorstel om het oorspronkelijke christendom aan te passen om meer gehelleniseerde mensen aan te trekken en het populairder te maken. Het is inderdaad wel zo dat de apostelconcilie de beslissing nam.
![]() |
#2376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar hij blijkt alvast niet het grote woord te voeren. Wel blijkt Jacobus de grote voorstander te zijn om uit het heidendom komende christenen niet te "bezwaren" met de rituele wetten van het jodendom. Hij komt uitvoering aan het woord en uiteindelijk stemmen de apostelen met het voorstel dat hij neerlegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, neen, ook hier zit u fout. |
|
![]() |
![]() |