![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen maar ik pleit er wel voor aangezien sommigen het niet kunnen laten te stoken en ik ook niet weet in hoeverre deze ziekenhuizen dokters onder druk zetten om bvb geen euthanasie uit te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stoken? Wat niet bepaald is door de wet, behoort tot de vrijheid. Dan mogen katholieken huizen hun eigen ethische lijn blijven volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() Mager of niet, ze zijn er. Dit betekent dat niet katholieke ziekenhuizen verdwenen zijn ten gunst van de katholieke. Niet echt een probleem voor mij aangezien dit de efficiëntie bevordert, maar daar moet wel tegenover staan dat het katholieke ziekenhuis ook tegemoet komt aan de andersdenkenden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een ziekenhuis kan haar artsen niet dwingen/verbieden euthanasie toe te passen, Op dat punt is er gene verschil tussen katholieke, algemene of universitaire ziekenhuizen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Check de linken in deze draad. Check de procedure van de aanvraag om euthanasie. En abortus: een gelijkaardig verhaal. Conclusie blijft: zowel de politiek als de bevolking is klaar: er is een draagvlak om de wet te preciseren. De kaloten wat aan banden leggen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mmmm , interessant , de gehaktmolen in
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn benieuwd wat de rechter er van zal vertellen. Hetgeen hier beschreven staat, is bovendien nog erger dan het weigeren in een ziekenhuis: er is iemand verboden geweest om in zijn eigen living (woonst ... bla bla ...) een arts naar keuze te ontvangen. Stel je voor dat een huiseigenaar aan zijn huurder zou verbieden om in dat huurhuis euthanasie te laten voltrekken. titel: Rusthuis weigert arts toegang voor euthanasie link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016...c-70bf7ff192f1 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 januari 2016 om 08:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We laten ons in deze discussie allemaal wat teveel leiden door onze houding tegenover euthanasie, zowel pro als contra.
De discussie gaat echter in essentie over iets anders, nl. over het principe van 'baas in eigen huis' Vanuit die optiek, moet het kunnen dat een private instelling weigert om euthanasie onder haar dak toe te laten. Ik zou daar wel een paar voorwaarden aan verbinden: -de patiënten moeten op voorhand ingelicht worden dat ze niet op medewerking moeten rekenen -de patiënt moet ten allen tijde de mogelijkheid hebben om te verhuizen naar een locatie waar euthanasie wel kan. -...
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou echter niet efficient zijn en het algemeen welzijn niet ten goede komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() Binnenkort hebben we hier trouwens een case voor de rechtbank.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160102_02046000 Ook rusthuizen worden gesubsidieerd en dienen zich aan bepaalde regels te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een huis van de belastingbetaler. Kaloten: leg jullie neer bij de wet, en ambeteer de andere mensen niet zo. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de almacht van de Zuil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag alleen wat daar concreet gaat tegen gebeuren... |
|
![]() |
![]() |