Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2016, 13:02   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk niet dat het tot een PV komt, maar enkel een verhoor. Als de opgeroepenen al aanwezig gaan zijn op het verhoor...
Die mensen zijn opgesloten in de cel en daar wordt geen PV van gemaakt?

Men mag dan mensen lukraak van de straat pikken en opsluiten zolang of zo kort de politie maar wil zonder dat er een woord op papier staat?

Beetje teveel de jaren dertig voor mij.
Oud 4 februari 2016, 13:16   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Men mag dan mensen lukraak van de straat pikken en opsluiten zolang of zo kort de politie maar wil zonder dat er een woord op papier staat?

Je kan niet langer dan 24 uur in een politiecel verblijven zonder dat er een handtekening van een rechter aan de pas komt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:27   #43
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan niet langer dan 24 uur in een politiecel verblijven zonder dat er een handtekening van een rechter aan de pas komt.
Insinueer je nu dat er op elk PV een handtekening van een rechter staat ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:30   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En daar zijn de jaren dertig weer. Van dat verhoor wordt wel degelijk een verslag gemaakt, dat de ondervraagde kan nalezen en dan ondertekenen. Een PV wordt vooral gebruikt als de politie feiten naar het parket wil doorsturen, in reactie op een apostille van het parket enz.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:31   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je mag 24 uur aangehouden blijven maar voor een verlenging is een aanhoudingsbevel van een onderzoeksrechter nodig.

EDIT: de geplande verlenging van de aanhouding tot 72 uur is nog niet gestemd, dacht ik.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 februari 2016 om 13:33.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:47   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En daar zijn de jaren dertig weer. Van dat verhoor wordt wel degelijk een verslag gemaakt, dat de ondervraagde kan nalezen en dan ondertekenen. Een PV wordt vooral gebruikt als de politie feiten naar het parket wil doorsturen, in reactie op een apostille van het parket enz.
Die mensen hebben dacht ik niets gezien, ze zijn niet verhoord, er is geen verslag gemaakt, ze hebben niets getekend.
Oud 4 februari 2016, 13:55   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Neen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 februari 2016, 13:58   #48
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hetzelfde soort krapul als in het volgend topic:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=228357
Jong koppel afgesnauwd in bioscoop omdat ze in het Nederlands geholpen wilden worden

Regels zijn regels. De security dient er niet voor om de regels uit te leggen. Enkel krapul meent te weten dat ze een klapke kunnen doen met security en dat de politie je vriend hoort te zijn.

Wat mij betreft had dat krapul in de Kinepolis ook met een paar gekneusde ribben in een politiecel verbleven.

Antwerpen pas al langer de truck om een verhoor pas weken na de feiten te laten plaatsvinden. Meestal heeft het krapul geen tijd of zin om op dat moment te komen opdagen voor het verhoor. Dat is weer wat werklast minder.
Is iets totaal anders. In België is Nederlands nog steeds de eerste taal. De Walen denken er anders over maar dat is dan ook het echte crapuul. Wie mij in het Frans aanspreekt mag ook retour draaien. Simpel. Het mag de dikste potentiële klant zijn = Frans spreken = einde gesprek. En dat hanteer ik overal in België. Ben ik in het buitenland dan is Engels de gemeenschappelijke taal.

U als Frans sprekende denkt er waarschijnlijk anders over. Wat ook normaal is want elke Franssprekende Waal denkt nog steeds dat hij familie van de Flipper is en wat maar mag. Maar helaas voor u klopt dit niet meer. Walen worden al langer al paria's aanzien en behandelt.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 14:05   #49
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben dacht ik niets gezien, ze zijn niet verhoord, er is geen verslag gemaakt, ze hebben niets getekend.
U gelooft dus een jonge snotneus-allochtoon die mediageil is boven de politie? Er wordt altijd een PV gemaakt, ALTIJD. Of beter gezegd een soort akte van verhoor. Dat is wel geen PV maar een opsomming van wie de feiten. Natuurlijk zegt die bruine dat hij niets heeft gezien.

En klacht indienen omdat hij blauw plekken heeft en zijn vriendin-sloerie pijn aan armen en benen heeft. Jawel die blauw plekken zal hij achteraf wel zelf bij "zijn vriendjes" laten plaatsen. En zijn vriendin kan veel zeggen. Beiden een groot bakkes maar dat is ook a
Oud 4 februari 2016, 14:05   #50
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U gelooft dus een jonge snotneus-allochtoon die mediageil is boven de politie? Er wordt altijd een PV gemaakt, ALTIJD. Of beter gezegd een soort akte van verhoor. Dat is wel geen PV maar een opsomming van wie de feiten. Natuurlijk zegt die bruine dat hij niets heeft gezien.

En klacht indienen omdat hij blauw plekken heeft en zijn vriendin-sloerie pijn aan armen en benen heeft. Jawel die blauw plekken zal hij achteraf wel zelf bij "zijn vriendjes" laten plaatsen. En zijn vriendin kan veel zeggen. Beiden een groot bakkes maar dat is ook alles.

Hij had zijn gsm vast. Waarschijnlijk wa hij toch van iets een foto aan het nemen of aan het filmen. Security reageert en Mijnheer doet uit de hoogte. Politie komt erbij en Mijnheer blijft moeilijk doen. Hij wordt weerspannig, en zijn madam begint ook wat vuil woorden te roepen. Ze worden aangemaand tot kalmte en ze reageren met handgebaren en uitlokking. Dus ze gaan tegen de grond,worden geboeid en in een cel geplaatst.

Typisch voor die bruin smoelenkikkers en terechte reactie van de politie!!!

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 4 februari 2016 om 14:08.
Oud 4 februari 2016, 14:07   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is iets totaal anders. In België is Nederlands nog steeds de eerste taal. De Walen denken er anders over maar dat is dan ook het echte crapuul. Wie mij in het Frans aanspreekt mag ook retour draaien. Simpel. Het mag de dikste potentiële klant zijn = Frans spreken = einde gesprek. En dat hanteer ik overal in België. Ben ik in het buitenland dan is Engels de gemeenschappelijke taal.

U als Frans sprekende denkt er waarschijnlijk anders over. Wat ook normaal is want elke Franssprekende Waal denkt nog steeds dat hij familie van de Flipper is en wat maar mag. Maar helaas voor u klopt dit niet meer. Walen worden al langer al paria's aanzien en behandelt.
De zaken tonen wel veel gelijkenis. In beide gevallen willen de overtreders in discussie gaan.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 februari 2016 om 14:07.
Oud 4 februari 2016, 14:11   #52
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Er is nog wel een verschil om in België bij een soort verkoper in uw eigen landstaal aangesproken te willen worden of een uitdrukkelijk verbod op GSM gebruik te negeren.

Als ze mij in het Frans aanspreken antwoord ik in het Nederlands. Kunnen ze geen Nederlands dan is het einde gesprek en lach ik die klojo eens ferm uit (met de paar vriendelijke woordjes Frans erbij, snappie putain).

Als er een verbod van GSM gebruik staat -verschillende klanten hebben dit trouwens aan hun ingang hangen- dan zet ik mijn gsm UIT en stop ik in die weg. Of blijft die in de wagen liggen.
Oud 4 februari 2016, 14:36   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Er is nog wel een verschil om in België bij een soort verkoper in uw eigen landstaal aangesproken te willen worden of een uitdrukkelijk verbod op GSM gebruik te negeren.
"een soort verkoper" ?

Als jij geen jota Chinees verstaat kan men jou in China nog steeds duidelijk maken dat je niet gewenst bent in de zaal met je eigen drank en je eigen snoep. Daar hoeft geen "soort verkoper" aan pas te komen. In Kinepolis kopen de mensen hun tickets, de drank en snoep nemen ze zelf uit de zelfbediening. Er komen geen verkopers aan te pas laat staan "soorten verkopers".

Oud 4 februari 2016, 14:49   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
plaats eens een kopietje van dat contract als je wil.
ik lees tot nu toe alleen dat een bel en opname verbod duidelijk aangegeven werd (zij het NIET in een contract!) en dat de man alleen zijn toestel wilde vasthouden, zonder op te nemen of te bellen.
Zoiets heet een stilzwijgend contract.

Geen Vlaming kent dat woord, maar elke Vlaming kent het begrip en heeft de beleefdheid, opvoeding en cultuur om daar mee om te gaan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 14:56   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat de klanten van hun baas hun loon betalen ?

en voor de agenten omdat dit een basishouding moet zijn van elke politieagent, gewoon al uit goede communicatie en agressiepreventie overwegingen ?
Tegenover hardnekkige recalcitrante zeveraars:

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 14:58   #56
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
plaats eens een kopietje van dat contract als je wil.
ik lees tot nu toe alleen dat een bel en opname verbod duidelijk aangegeven werd (zij het NIET in een contract!) en dat de man alleen zijn toestel wilde vasthouden, zonder op te nemen of te bellen.
Hij had de nieuwste iphone en dan is het verplicht deze zichtbaar vast te houden. Is zoals een handtas van een vrouw, de wannabee GSM voor de nieuwe janet. The show must go on En bruin mannen willen steeds meer en meer opvallen dus het is logisch dat hij zijn GSM vast had. Dus hij had een soort "volmacht" om zijn GSM te mogen showen?
Oud 4 februari 2016, 14:59   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoiets heet een stilzwijgend contract.

Geen Vlaming kent dat woord, maar elke Vlaming kent het begrip en heeft de beleefdheid, opvoeding en cultuur om daar mee om te gaan.

.
ik wel, maar ge weet hopelijk ook dat dit bij een toetredingscontract (te nemen of te laten bij instap zoals hier) nooit stand houdt voor de rechter ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 15:00   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die twee jaar op sterven ligt? ....
allez, soit. ik hoop echt voor u dat ge t nooit meemaakt in uw familie.
Oud 4 februari 2016, 15:00   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die twee jaar op sterven ligt? ....
allez, soit. ik hoop echt voor u dat ge t nooit meemaakt in uw familie.
Oud 4 februari 2016, 15:01   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
maar zelfs maar een uur, zonder PV lijkt me toch straf
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be