Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2016, 12:57   #281
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zonder te googelen, kan jij me uitleggen wat stall is en welke factoren een invloed hebben op dit fenomeen ?

Ik stap niet in een toestel dat wordt bestuurd door iemand die de fundamentele krachten niet begrijpt die het toestel in de lucht houden.
Het is het moment dat je grenslaagafscheiding krijgt. De stroming wordt dan verstoord en de lift valt weg. Wordt beinvloed door snelheid, vorm, aanstroomhoek en ruwheid van het oppervlak.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 12:58   #282
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kritiek op uwen metier mag niet, zoveel is duidelijk.

Mijn beroep is ook om zeep, dankzij het wegvallen van de toelatingsexamens en de steeds stijgende instroom van lagere kwaliteit.

Dat vertaalt zich ook in lagere salarissen en slechtere jobs.
Kritiek op mijnen metier kan best, als je bereid bent je clichés en halve leugens te erkennen....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 maart 2016 om 12:59.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 12:59   #283
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zijn gespecialiseerde firma's die simulatieprogramma's ontwikkelen en dan aan ingenieursbureau's verkopen of in licentie geven.

Voor fluid dynamics heb je bijvoorbeeld Autodesk CFD of Flovent.

Ook heel gekend, maar niet echt een number cruncher is Autocad dat de tekenplank sinds lange tijd vervangen heeft.
Toevallig paketten waar ik mee overweg kan.

Als je denkt dat dat simpel te gebruiken is, dan moet je toch echt eens je beeld van de wetenschap en techniek bijstellen. Als ik jou aan een CFD programma zet, komt daar niks, maar dan ook niks uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 12:59   #284
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het Vlaams onderwijs is een ramp voor mensen die niet tot de middelmatigheid behoren.
Dat bedoel ik dus....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:01   #285
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toevallig paketten waar ik mee overweg kan.

Als je denkt dat dat simpel te gebruiken is, dan moet je toch echt eens je beeld van de wetenschap en techniek bijstellen. Als ik jou aan een CFD programma zet, komt daar niks, maar dan ook niks uit.
Allez dan, erg voor mij
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:05   #286
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Allez dan, erg voor mij
Maar je lult wel dik uit je nek door te stellen dat de computer alles voor u doorrekent. De computer vermenigvuldigt een paar matrixen voor u. De rest moet jij doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:05   #287
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie heeft die computers ontworpen?
Hoe kan men een computer programmeren om wiskundige bewerkingen uit te voeren zonder deze zelf te kennen?
Zelfs bij gebruik van simulatie software waarschuwt men steeds dat met goed moet weten met wat men bezig is.
"garbadge in - garbadge out"
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:09   #288
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar je lult wel dik uit je nek door te stellen dat de computer alles voor u doorrekent. De computer vermenigvuldigt een paar matrixen voor u. De rest moet jij doen.
Er zijn er die al wat meer doen. De tijd staat niet stil.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:10   #289
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar je lult wel dik uit je nek door te stellen dat de computer alles voor u doorrekent. De computer vermenigvuldigt een paar matrixen voor u. De rest moet jij doen.
Neen, je moet bij die programma's heel goed weten wat men doet en de juiste parameters instellen.

Maar we zijn hier weer verschillende zaken aan het daareenhaspelen
1. Wat moet een piloot kennen
2. Moet men nog wiskunde kennen als ingenieur

Ik heb nooit gezegd dat je die simulatieprogramma's kon gebruiken zonder kennis van de theorie te hebben.
Wat ik gezegd heb is dat de wiskunde die erachter zit niet moet kennen (alhoewel je wel best iemand in de buurt hebt om de juiste convergentieroutine te vinden als de default niet werkt).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:11   #290
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Zo zijn er mensen die geloven dat computers zelfstandig kunnen vertalen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:13   #291
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is het moment dat je grenslaagafscheiding krijgt.
Ik dacht dat die theorie achterhaald was. Er worden vandaag zelfs vortex generators op de vleugels aangebracht om de lucht via wervelstromen over de vleugel te jagen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:15   #292
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik dacht dat die theorie achterhaald was. Er worden vandaag zelfs vortex generators op de vleugels aangebracht om de lucht via wervelstromen over de vleugel te jagen.
Dat is om te zorgen dat de grenslaag turbulent wordt, dan vermindert de wrijving.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:17   #293
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus....
Je bewijst net zelf dat er een hoge schooluitval is in Vlaanderen.

Schooluitval bij hoogbegaafden is een groot probleem, omdat scholen niet meer de kennis of de middelen hebben om om te gaan met deze groep en te veel focussen op jan modaal. Idem dito met de moeilijkere leerlingen.

Gooi alles in een groep, en het komt wel goed, denken ze. Die hoogbegaafde verveelt zich dood als ze op het tempo van de middelmoot gaan, en die met moeilijkheden, voor hem gaat het te snel.

Het opsplitsen na de lagere school is een eerste stap, maar dan nog, krijgt geen een van die groepen het onderwijs waar ze recht op hebben. De kinderen met leermoeilijkheden worden vaak gedumpt in BSO richtingen en de hoogbegaafden vervelen zich alweer dood omdat ze nu gewoonweg intelligenter zijn dan de leerkrachten die voor de klas staan.

Ook hebben hoogbegaafden vaak problemen met "automatisatie" (bvb het afdreunen van gedichten en de tafels van vermenigvuldiging"), iets waar het onderwijs totaal geen rekening mee houdt. Het is ook sterk te betwijfelen of dit soort zaken ook enig nut hebben, maarbon, de leerkrachten blijven er aan vast houden.

Heel veel hoogbegaafden halen de universiteit niet, en vervallen in drugsgebruik en depressies. Voor degene die het wel halen, is de universiteit vaak een opluchting, een bevrijding.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:17   #294
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik dacht dat die theorie achterhaald was. Er worden vandaag zelfs vortex generators op de vleugels aangebracht om de lucht via wervelstromen over de vleugel te jagen.
Turbulente stroming blijft langer aangehecht als laminaire stroming, hence de turbulators.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:21   #295
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je bewijst net zelf dat er een hoge schooluitval is in Vlaanderen.

Schooluitval bij hoogbegaafden is een groot probleem, omdat scholen niet meer de kennis of de middelen hebben om om te gaan met deze groep en te veel focussen op jan modaal. Idem dito met de moeilijkere leerlingen.

Gooi alles in een groep, en het komt wel goed, denken ze. Die hoogbegaafde verveelt zich dood als ze op het tempo van de middelmoot gaan, en die met moeilijkheden, voor hem gaat het te snel.

Het opsplitsen na de lagere school is een eerste stap, maar dan nog, krijgt geen een van die groepen het onderwijs waar ze recht op hebben. De kinderen met leermoeilijkheden worden vaak gedumpt in BSO richtingen en de hoogbegaafden vervelen zich alweer dood omdat ze nu gewoonweg intelligenter zijn dan de leerkrachten die voor de klas staan.

Ook hebben hoogbegaafden vaak problemen met "automatisatie" (bvb het afdreunen van gedichten en de tafels van vermenigvuldiging"), iets waar het onderwijs totaal geen rekening mee houdt. Het is ook sterk te betwijfelen of dit soort zaken ook enig nut hebben, maarbon, de leerkrachten blijven er aan vast houden.

Heel veel hoogbegaafden halen de universiteit niet, en vervallen in drugsgebruik en depressies. Voor degene die het wel halen, is de universiteit vaak een opluchting, een bevrijding.
Is de schooluitval hoog?
Maak dat eens hard!
Is dat in het buitenland minder?

Er gebeurt op onderwijsgebied veel om hoogbegaafde kinderen tegemoet te komen, maar je moet het willen zien natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 maart 2016 om 13:25.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:29   #296
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is de schooluitval hoog?
Maak dat eens hard!
Is dat in het buitenland minder?

Er gebeurt op onderwijsgebied veel om hoogbegaafde kinderen tegemoet te komen, maar je moet het willen zien natuurlijk.
Van de 5 % beste leerlingen kwa intelligentie en begaafdheid, haalt ruim een kwart het middelbaar onderwijs niet in 6 jaar.

Ongeveer 2-3 % van de bevolking is hoogbegaafd, daar is dat nog significanter.

Citaat:
Die kennisbasis lijkt niet altijd van onderaf ondersteund. In de praktijk zien wij dat het primair en voortgezet onderwijs vooral gericht zijn op het behalen van een gemiddeld niveau door een grote groep en niet op het behalen van een hoog niveau van een kleinere groep waar veel potentieel zit (De Boer, 2013, p. 134; Kerkhof, 2012, p. 9; Ministerie van OC&W, 2013, pp. 1-2): er wordt met man en macht geprobeerd om ervoor te zorgen dat alle leerlingen een bepaald (middelmatig) niveau bereiken. Wanneer dat is behaald voldoet men aan de eis en wordt de rest van de aandacht aan andere leerlingen besteed die het niveau nog niet hebben behaald. Het potentieel dat leerlingen hebben boven het vereiste niveau blijft in ons idee veelal onderontwikkeld.
De situatie in NL.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:30   #297
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is de schooluitval hoog?
Maak dat eens hard!
Is dat in het buitenland minder?

Er gebeurt op onderwijsgebied veel om hoogbegaafde kinderen tegemoet te komen, maar je moet het willen zien natuurlijk.
Er gebeurt juist niks.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:33   #298
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van de 5 % beste leerlingen kwa intelligentie en begaafdheid, haalt ruim een kwart het middelbaar onderwijs niet in 6 jaar.

Ongeveer 2-3 % van de bevolking is hoogbegaafd, daar is dat nog significanter.



De situatie in NL.
Zo gaan we er niet komen.
We hebben het over het onderwijs in Vlaanderen.

Heb je ooit al over sticordi-maatregelen gehoord?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:34   #299
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er gebeurt juist niks.
Dat weet jij niet.
Je weet niks van wat er anno 2016 op onderwijsgebied gebeurt.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 maart 2016 om 13:36.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 13:39   #300
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo gaan we er niet komen.
We hebben het over het onderwijs in Vlaanderen.

Heb je ooit al over sticordi-maatregelen gehoord?
Dit document (ik heb het even vluchtig doorgenomen) ?

http://www.prodiagnostiek.be/tbs/dow...aatregelen.pdf

Dat is weer erg gericht op studenten met een leerstoornis, of de minder intelligente student.

Waar is de focus op studenten die op hun 10de banen van sattelieten doorrekenen met behulp van Kepler en boeken verslinden over de wetenschap ? Ongeveer 2-3 % van de bevolking, dus gemiddeld 1 per goep, en toch een klas per school ?

Die kinderen halen ook geen goede cijfers, en voor die kinderen is schoolgaan een marteling.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be