Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2016, 12:42   #341
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens mij is dat onmogelijk.
Kan je preciseren hoeveel voor beiden de bruto weddes zijn, en welke afhoudingen daar precies van af gaan, om tot jouw resultaten te komen ?

.
Ik heb mij vergist, mijn partner heeft 1925 Euro netto. Maar zij heeft, net zoals mijn zoon, geen bijkomende aftrekposten zoals personen ten laste of hypothecaire leningen. Voor de personenbelasting worden zij beiden aanzien als alleenstaanden. Mijn zoon werkt wel in de haven.
Oud 12 april 2016, 12:44   #342
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik heb mij vergist, mijn partner heeft 1925 Euro netto. Maar zij heeft, net zoals mijn zoon, geen bijkomende aftrekposten zoals personen ten laste of hypothecaire leningen. Voor de personenbelasting worden zij beiden aanzien als alleenstaanden. Mijn zoon werkt wel in de haven.
En de aap komt uit de mouw.

Een havenarbeider vergelijken met een administratief medewerker.

Wel, daar heb je je reden waarom je zoon meer verdient. Hij doet nu eenmaal werk waar meer voor betaald wordt. Een vergelijkbare functie als uw vrouw verdient in normale omstandigheden echt geen 1900 netto.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 12:47   #343
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wil je er ook nog op wijzen dat tot voor enkele jaren de leerkrachten ook in juli en augustus hun forfaitaire verplaatsingskosten (en misschien nog hun maaltijdcheques) doorbetaald kregen. En TBS, ooit ontworpen als tijdelijke maatregel, werd vastgebetonneerd naderhand, en potentiële, niet-opgebruikte (?) ziektedagen opsparen nog steeds kan, en men jaren ziek kan blijven met behoud van wedde en daarna welwillend "op pensioen" kan worden gestuurd (op eigen vraag)....
Vergeet ook niet het deeltijds karakter (19 �* 22u/week), de 4 maanden verlof (factor 4 hoger dan bij kmo's!!), de levenslange benoeming, de fictieve bijdrages (netto-ontvangers), etc etc!
Vindt u het normaal dat werknemers jarenlang privéverplaatsingen hebben kunnen doen met hun firmawagen, op kosten van de belastingbetaler? Eventjes gratis over en weer rijden naar de kust om een pot mosselen te gaan vreten. Afgetrokken van de belastingen!

Laatst gewijzigd door Lukkas : 12 april 2016 om 12:49.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 12:57   #344
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vindt u het normaal dat werknemers jarenlang privéverplaatsingen hebben kunnen doen met hun firmawagen, op kosten van de belastingbetaler? Eventjes gratis over en weer rijden naar de kust om een pot mosselen te gaan vreten. Afgetrokken van de belastingen!
Ik ben geen voorstander van firmawagens onbeperkt te gebruiken voor prive verplaatsingen, maar dat is ook onjuist.

Die firma wagens worden nog steeds betaald door de firma, en de werknemer betaalt een vergoeding alle aard hiervoor op zijn loonfiche.

Men mist wel belastinginkomsten indien men spreekt over salariswagens: mensen die geen proffesionele verplaatsingen moeten maken, maar toch een wagen hebben. Daar ben ik met u akkoord dat die er uit moeten.
Oud 12 april 2016, 12:58   #345
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En de aap komt uit de mouw.

Een havenarbeider vergelijken met een administratief medewerker.

Wel, daar heb je je reden waarom je zoon meer verdient. Hij doet nu eenmaal werk waar meer voor betaald wordt. Een vergelijkbare functie als uw vrouw verdient in normale omstandigheden echt geen 1900 netto.
Mijn zoon heeft niet het statuut van havenarbeider. Mijn vrouw is einde loopbaan, terwijl mijn zoon juist aan het venster komt kijken. Haar aanvangswedde was in vergelijking niet meer geweest dan 1400 Euro netto. Toch een redelijk verschil.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 12 april 2016 om 12:58.
Oud 12 april 2016, 12:58   #346
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat het gros van de werknemers in de privé geen bedrijfswagen hebben, is hetgeen je hier stelt pertinent onjuist.

De belastingbetaler betaalt niets aan die firmawagen, de werkgever doet dat.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 13:00   #347
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn zoon heeft niet het statuut van havenarbeider. Mijn vrouw is einde loopbaan, terwijl mijn zoon juist aan het venster komt kijken. Haar aanvangswedde was in vergelijking niet meer geweest dan 1400 Euro netto. Toch een redelijk verschil.
Ze hebben twee verschillende functies.

Wat verwacht je ? Loongelijkheid voor iedereen. Of wacht: ambtenaren betalen zoals kaderleden. Ik vermoed dat je dat bedoelt.
Oud 12 april 2016, 13:00   #348
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Los van het feit dat het gros van de werknemers in de privé geen bedrijfswagen hebben, is hetgeen je hier stelt pertinent onjuist.

De belastingbetaler betaalt niets aan die firmawagen, de werkgever doet dat.
De werkgever brengt dat in als bedrijfsonkosten = minder belastingen betalen = minder inkomsten voor de staat.
Oud 12 april 2016, 13:00   #349
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals Tavek aanhaalt: havenarbeid is meer waard dan wat jouw vrouw doet. Vergelijkbare functies als jouw vrouw verdienen geen 1900 netto, en ook geen 1400 netto bij aanvang.
Oud 12 april 2016, 13:01   #350
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge die vragen nog moet stellen, is het niet de moeite dat wij je betrekken in de discussie van deze draad.

.
In wiens naam spreek jij nog zoal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 13:03   #351
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom moet iemand einde loopbaan meer verdienen als een jonge gast. Het is zo goed als zeker dat die jonge gast productiever is dan een oudere werknemer.
Oud 12 april 2016, 13:05   #352
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De werkgever brengt dat in als bedrijfsonkosten = minder belastingen betalen = minder inkomsten voor de staat.
A : slechts een goede 10 procent heeft een firmawagen
B : er wordt daarvoor een vergoeding afgehouden op je loonfiche.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 13:10   #353
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze hebben twee verschillende functies.

Wat verwacht je ? Loongelijkheid voor iedereen. Of wacht: ambtenaren betalen zoals kaderleden. Ik vermoed dat je dat bedoelt.
Tja, volgens jullie zijn ambtenaren toch allemaal grootverdieners.
Oud 12 april 2016, 13:11   #354
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, volgens jullie zijn ambtenaren toch allemaal grootverdieners.
Ambtenaren worden op dit moment sterk boven hun marktwaarde betaald.
Oud 12 april 2016, 13:16   #355
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
A : slechts een goede 10 procent heeft een firmawagen
B : er wordt daarvoor een vergoeding afgehouden op je loonfiche.
Heeft u een bron van deze 10 procent? Die vergoeding, is die niet onlangs ingevoerd, of bestaat die al jaren?

Ach, de firmawagen is slechts een onderdeel van de tegemoetkomingen. Men heeft ook de groepsverzekeringen die afgetrokken worden als bedrijfsonkosten.

Ik ben van oordeel dat men niet op elkaar moet kakken. Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het is daarom kleinzielig om het pensioen van de ambtenaren er nu uit te lichten. Het is gewoon een feit dat de beginwedde van ambtenaren veel minder was dan in de privé. Daarom sprak men van uitgesteld loon in pensioenvorm.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 12 april 2016 om 13:18.
Oud 12 april 2016, 13:16   #356
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is een loon van een werknemer eveneens...
Oud 12 april 2016, 13:21   #357
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft u een bron van deze 10 procent? Die vergoeding, is die niet onlangs ingevoerd, of bestaat die al jaren?

Ach, de firmawagen is slechts een onderdeel van de tegemoetkomingen. Men heeft ook de groepsverzekeringen die afgetrokken worden als bedrijfsonkosten.

Ik ben van oordeel dat men niet op elkaar moet kakken. Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het is daarom kleinzielig om het pensioen van de ambtenaren er nu uit te lichten. Het is gewoon een feit dat de beginwedde van ambtenaren veel minder was dan in de privé. Daarom sprak men van uitgesteld loon in pensioenvorm.
Die vergoeding is er al lang. De VAA.

De groepsverzekeringen worden belast hoor. Zeker als je ze opneemt (een goede 20 %). En wat wenst u ? Dat werknemers uit de prive niks meer krijgen bovenop hun pensioen dat ongeveer de helft is van een ambtenaar ? Moeten we allemaal armoezaaiers worden in vergelijking met jullie ?
Oud 12 april 2016, 13:24   #358
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij mag dat beschouwen als pluralis majestatis.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 13:24   #359
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Recent nog op het nieuws. Zonder de bestelwagens zijn er circa 350.000 "salariswagens" waarvan er nog een aanzienlijk aantal pool-wagens zijn.
En er wordt meestal ergens tussen de 200 en de 300 euro afgehouden op je loonfiche.
Het geeft wat winst maar lang niet zoals het hier wordt voorgesteld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 13:24   #360
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zulke mensen krijgen normaal gezien pillekes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be