Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2016, 21:51   #61
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Aangezien de luchtvaartpolitie federaal is, en ik maar moeilijk kan geloven dat er voor de luchtvaartpolitie geen rol is weggelegd in een evacuatieplan voor de luchthaven, lijkt het me dan ook logisch dat het evacuatieplan in de twee en/of drie landstalen wordt opgesteld.
In Charleroi en Luik is de luchtvaartpolitie ook federaal.

Ooit iemand daar al horen pleiten voor Nederlandstalige evacuatieplannen ?
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 22:11   #62
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In Charleroi en Luik is de luchtvaartpolitie ook federaal.

Ooit iemand daar al horen pleiten voor Nederlandstalige evacuatieplannen ?
Dat zijn regionale luchthavens. Er is geen enkele Franstalige die pleit voor Franstalige evacuatieplannen in Deurne en in Oostende.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 22:13   #63
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
OK, zullen we een akkoord maken met de Franstaligen dat het Erasmus ziekenhuis verplicht tweetalig moet zijn? Ge weet toch dat dit ziekenhuis tot de Franse gemeenschap hoort?
Maar dat betekent dan ook dat het Brussels onderwijs van de Vlaamse gemeenschap tweetalig moet zijn. Want gij maakt de gemeenschappen verplicht tweetalig in Brussel.

Is dat hetgene gij wilt?
Waarom kunnen we geen akkoord maken met de Franstaligen dat een "bon Belge" in Brussel, hoofdstad van Belgiê zijn best doet om tweetalige service te leveren aan alle Belgen en Brusselaars ? Oops ja, ik vergeet, het zijn Franstaligen. Het concept van tweetalige Belg reikt niet verder dan Nederlandstaligen in hun chimpanseebrein.
Oud 4 mei 2016, 22:16   #64
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarom kunnen we geen akkoord maken met de Franstaligen dat een "bon Belge" in Brussel, hoofdstad van Belgiê zijn best doet om tweetalige service te leveren aan alle Belgen en Brusselaars ? Oops ja, ik vergeet, het zijn Franstaligen. Het concept van tweetalige Belg reikt niet verder dan Nederlandstaligen in hun chimpanseebrein.
In welke taal spreek ik hier tegen jou als Franstalige? Ik ben meertalig jij niet. Jouw Frans is google Frans. Plebs.
Oud 4 mei 2016, 22:19   #65
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke taal spreek ik hier tegen jou als Franstalige? Ik ben meertalig jij niet. Jouw Frans is google Frans. Plebs.
Mijn excuses aan de chimpansees. In bovenstaand geval zal het niet veel meer zijn dan een ouistitibrein.
Oud 4 mei 2016, 22:28   #66
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Mijn excuses aan de chimpansees. In bovenstaand geval zal het niet veel meer zijn dan een ouistitibrein.
Je moet al echt inteelt zijn om je excuses te bieden aan beesten.
Oud 4 mei 2016, 22:42   #67
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn regionale luchthavens. Er is geen enkele Franstalige die pleit voor Franstalige evacuatieplannen in Deurne en in Oostende.
Er zijn 6 Shengen luchthavens (buitengrenzen) in België waarvoor de federale politie verantwoordelijk is waaronder Bierset en Gosselies (ook allesbehalve regionaal genoemd "Brussels south"). Uw argument van evacuatieplannen zou er dan toe moeten leiden dat ze alle 6 minstens tweetalig dienen te zijn. En anders de taal van de regio.

Taal van de regio plus Engels lijkt me voldoende. Meer talen kan zelf tot verwarring leiden lijkt me. Geen noodzaak voedingsbodem te geven aan Francofone veroveringszucht met veiligheid als vals excuus. Hopelijk kweken Vlamingen wat ballen. Vlaams nationalist of niet.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 mei 2016 om 22:56.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 00:53   #68
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Er zijn 6 Shengen luchthavens (buitengrenzen) in België waarvoor de federale politie verantwoordelijk is waaronder Bierset en Gosselies (ook allesbehalve regionaal genoemd "Brussels south"). Uw argument van evacuatieplannen zou er dan toe moeten leiden dat ze alle 6 minstens tweetalig dienen te zijn. En anders de taal van de regio.

Taal van de regio plus Engels lijkt me voldoende. Meer talen kan zelf tot verwarring leiden lijkt me. Geen noodzaak voedingsbodem te geven aan Francofone veroveringszucht met veiligheid als vals excuus. Hopelijk kweken Vlamingen wat ballen. Vlaams nationalist of niet.
Voor regionale luchthavens telt enkel de taal van de regio. Geen enkele andere taal.
Oud 5 mei 2016, 01:06   #69
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik weet één iets: in Charleroi en in Luik moet je op de luchthavens al zeker niet gaan vragen om Nederlandstalige evecuatieplannen. Als ze u al verstaan in het Nederlands dan nog zal je een dikke middenvinger krijgen.
Et alors?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 01:10   #70
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
In die zin dat hij vraagt dat Zaventem plannen in het frans maakt en niet dat alle Belgische luchthavens plannen in de beide landstalen maken is het niet onredelijk om hier franstalig imperialisme te zien.
Waarom niet? Hebt u zicht op het percentage Nederlandstalige reizigers in Waalse luchthavens, en in hoever dit gelijkaardig is aan het percentage Franstalige reizigers in Zaventem?

Overigens, als landstalen werkelijk het argument zou zijn, dan zou om drietalige evacuatieplannen gevraagd worden. Het gaat helemaal niet om de landstalen; het gaat - wat mij betreft - over de efficiëntie van de evacuatieplannen.

Als onderzoek zou uitwijzen dat die evacuatie beter zou verlopen indien die plannen in het Swahili worden opgemaakt, dan zou ik daar ook geen probleem mee hebben.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 05:34   #71
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarsman
Waarom niet? Wallonie is eentalig frans, en Vlaanderen kan het worden.
FTFY
Oud 5 mei 2016, 10:41   #72
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor regionale luchthavens telt enkel de taal van de regio. Geen enkele andere taal.
Wat betreft politie efficiëntie bestaan er slechts Shengen en niet Shengen luchthavens. Buitengrenzen of niet.

Waarom zou "Brussels south" regionaal dienen te zijn en "Brussels North" federaal en dus andere soorten evacuatieplannen? Dat is toch enkel in functie van uw Francofone expansiedrift. Dat heeft toch niets met efficiëntie te maken. Erg doorzichtig hoor.

Engels is trouwens de taal van het luchtverkeer. Iedereen begrijpt dat. Als efficiëntie en communicatie voorop staat ligt de oplossing voor de hand.

Website
Oud 5 mei 2016, 18:45   #73
geertvdb

Standaard

Citaat:
Weinigen willen het openlijk toegeven. Dat is juister. Voor de rest is het voldoende naar de geschiedenis te kijken om te weten dat uitroeiing wel degelijk de bedoeling geweest is gedurende lange tijd. Nu is men waarschijnlijk ook tevreden met een folklorisering van het Nederlands. Brengt nog wat op ook.
Die 'uitroeiing' kwam van de Vlamingen zelf. De Brusselaars zijn geheel uit vrije wil overgeschakeld van Nederlands op Frans.
Citaat:

De Francofonie is gewoon agressief en onverdraagzaam wat taal betreft. De superioriteit van de taal en cultuur wordt er van kleins af aan ingelepeld. Tot en met geschiedsvervalsing wordt niet geschuwd op de scholen. (Zie bv hoe Algerije daar besproken wordt in vergelijking met Vietnam). Of kijk naar Quebec. Of kijk hoe Brusselse forummers het Nederlands amper meer dan een dialect vinden.
En wat hebben de Engelsen gedaan met het Welch en het Schots en hier Iers? Exact hetzelfde. Wat doen de Chinezen met het Tibetaans? Exact hetzelfde. Dat is het natuurlijk proces van een dominante taal die kleinere talen verdringt. Het Nederlands heeft trouwens ook het Fries verdrongen. Veel morele problemen hebt gij daar toch niet over?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 18:56   #74
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Die 'uitroeiing' kwam van de Vlamingen zelf. De Brusselaars zijn geheel uit vrije wil overgeschakeld van Nederlands op Frans.
En wat hebben de Engelsen gedaan met het Welch en het Schots en hier Iers? Exact hetzelfde. Wat doen de Chinezen met het Tibetaans? Exact hetzelfde. Dat is het natuurlijk proces van een dominante taal die kleinere talen verdringt. Het Nederlands heeft trouwens ook het Fries verdrongen. Veel morele problemen hebt gij daar toch niet over?
Mijn moedertaal moet niet verdrongen worden door geen enkele taal.
Daarom dat ik pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen,
daar een staatsgrens nog steeds de beste taalgrens is.

Als het U niet kan schelen dat het Nederlands verdrongen wordt door het Frans ,dan is dat ook Uw goed recht en dan moet U maar ijveren voor het voortbestaan van dit land.

We leven in een democratie ,
dus we zullen wel zien welke visie het meeste medestanders heeft bij de volgende verkiezingen.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 19:29   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het U niet kan schelen dat het Nederlands verdrongen wordt door het Frans ,dan is dat ook Uw goed recht en dan moet U maar ijveren voor het voortbestaan van dit land.

dus we zullen wel zien welke visie het meeste medestanders heeft bij de volgende verkiezingen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 5 mei 2016, 19:33   #76
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dát is een leugen. Legale en illegale middelen werden en worden ingezet om het Nederlands weg te dringen.
Citaat:
Ik zeg niet dat enkel de Francofonie agressief expansief van aard is. In deze discussie is dat echter niet aan de orde.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 mei 2016 om 19:35.
Oud 5 mei 2016, 19:34   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarin is het Nederlands door het Frans verdrongen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 19:35   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dát is een leugen. Legale en illegale middelen werden en worden ingezet om het Nederlands weg te dringen.
Ik zeg niet dat enkel de Francofonie agressief expansie gericht is. In deze discussie is dst echter niet aan de orde.
Welke middelen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 19:36   #79
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Welke middelen?
Lees een geschiedenisboek. Of volg de draden die hier regelmatig geopend worden.

Website
Oud 5 mei 2016, 19:37   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees een geschiedenisboek. Of volg de draden die hier regelmatig geopend worden.
Dat zal niet helpen, hij leeft in de Franstalige imperialistische waandenkwereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be