Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2016, 22:33   #381
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leest u even opnieuw wat ik schreef in plaats van te verdwalen in uw eigen schimmigheid?
Hoeveel uur presteert u per week ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 22:37   #382
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

De vragen stellen moet je aan Jan laten.
Onderwijzers stellen de vragen. Ook op dit forum.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 22:37   #383
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan dertig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 22:41   #384
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus mijn kinderen zijn voor mij geen barometer van de resultaten die het onderwijs aflevert, pasop ik kan nog niet klagen het ze doen allemaal unief, maar kom, ik denk dat ik recht op spreken heb, dat ik het verschil ken tussen hoe ik afstudeerde en zij nu.
Ik heb een paar jaar de nieuwe generatie burgerlijk ingenieur studenten gekregen.

Opvallende vaststellingen: vergroeid met hun grafisch rekenmachine, weinig theorie in hun intellectuele bagage, zeer gemakszuchtige instelling (als we het niet weten vragen we het, wie zoekt of rekent zelf nog iets uit ???) en vooral niet meer correct geschoold in "hoe studeren"...ze kunnen geen grote hoeveelheden stof meer aan. Ook de studenten van wet-wisk, lat-wisk, grieks-latijn, enz...hadden hier echt problemen mee, terwijl traditioneel die richtingen wel goed voorbereiden op een universitaire richting.

Mij is in der tijd integreren en differentieren ingepompt tot het pure routine werd. Deze mannen konden het al niet meer...vergeten na een zware zomervakantie ?
Oud 16 mei 2016, 22:42   #385
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oei Tavek! Jij kreeg een antwoord man. Nu vraag ik mij toch serieus af waarom ik geen antwoord krijg van hem.
Zelf niet na een beleefde uiteenzetting door hem zelf gevraagd!
Zou er nu toch iets mankeren aan mijn PC?
Oud 16 mei 2016, 22:42   #386
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer dan dertig.
Oud 16 mei 2016, 22:45   #387
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Oei Tavek! Jij kreeg een antwoord man. Nu vraag ik mij toch serieus af waarom ik geen antwoord krijg van hem.
Zelf niet na een beleefde uiteenzetting door hem zelf gevraagd!
Zou er nu toch iets mankeren aan mijn PC?
Lastige vragen blijven onbeantwoord bij Jan.
Oud 16 mei 2016, 22:48   #388
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opvallende vaststellingen: vergroeid met hun grafisch rekenmachine, weinig theorie in hun intellectuele bagage, zeer gemakszuchtige instelling (als we het niet weten vragen we het, wie zoekt of rekent zelf nog iets uit ???) en vooral niet meer correct geschoold in "hoe studeren"...ze kunnen geen grote hoeveelheden stof meer aan. Ook de studenten van wet-wisk, lat-wisk, grieks-latijn, enz...hadden hier echt problemen mee, terwijl traditioneel die richtingen wel goed voorbereiden op een universitaire richting.
Dan moet u toch eventjes kijken naar de leerplandoelstellingen bijvoorbeeld. Dan wordt duidelijk dat er tegenwoordig sterk wordt ingezet op het kunnen hanteren van allerlei instrumenten, eerder dan het zich eigen maken van encyclopedische kennis.

Dat is dus een visie van hogerhand die op het onderwijs wordt gedrukt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 23:01   #389
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb een paar jaar de nieuwe generatie burgerlijk ingenieur studenten gekregen.

Mij is in der tijd integreren en differentieren ingepompt tot het pure routine werd. Deze mannen konden het al niet meer...vergeten na een zware zomervakantie ?
Iedereen wordt universitair. Ik heb er velen weten komen aan de administratie waar ik te werk gesteld was. Er waren er slimme en gemotiveerden bij en met een vereist IQ.
Maar ik heb er ook velen meegemaakt die geen trap onder hun achterwerk waard waren. Nu ja; in de dienst waar ik werkte (sorry : lag) moest men niet alleen wetteksten van buiten leren maar wel kunnen redeneren; zien en onderzoeken. En passende conclusies trekken en dossiers uitbenen.
Maar nu nog vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat eenzelfde universiteit dergelijke afwijkende mensen met eenzelfde diploma aflevert.
Volgens mij klopt er hier iets niet meer.
Zou het kunnen dat er tussen zijn die examen aflegden als de prof een goede dag kende? Maar ze moeten toch meerdere examens doorspartelen gedurende vele jaren. Ik begrijp er dus helemaal niks meer van.
Het gaat mijn petje te boven.
Ofwel benadert de universiteit niet alle facetten van de grijze materie.
En wordt hersenontwikkeling te eenzijdig benadert en aangeleerd.
Maar daar heeft de universiteit ook de tijd niet voor.
Die ontwikkeling zou meer tijd moeten genieten in het middelbaar.
Maar......daar zijn er wel vele leraars die zijn uitgeblust en het zelf niet bezitten of kunnen doorgeven.
Dus uiteindelijk zullen de risico's voor een universitaire aanwerving steeds voor de bazen zijn.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 mei 2016 om 23:14.
Oud 16 mei 2016, 23:07   #390
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet u toch eventjes kijken naar de leerplandoelstellingen bijvoorbeeld. Dan wordt duidelijk dat er tegenwoordig sterk wordt ingezet op het kunnen hanteren van allerlei instrumenten, eerder dan het zich eigen maken van encyclopedische kennis.

Dus moet de universiteit maar zijn conclusies trekken en de vakken afzwakken zodat ze het wel aankunnen en/of de formules en oefeningen compatibel zijn met de syntax van hun telmachines ?

Waar ben je dan mee bezig vraag ik mij af.
Oud 16 mei 2016, 23:10   #391
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Precies want als leraar een zwaar beroep is (met 4 maand verlof en een werkweek van 26 uur) dan vraag ik me af welke beroepen als niet zwaar dienen beschouwd te worden.
Stratenmaker bijvoorbeeld.
Die willen ze bij ons door laten werken tot hun 67ste jaar.
Chapiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 23:30   #392
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Stratenmaker bijvoorbeeld.
Die willen ze bij ons door laten werken tot hun 67ste jaar.
Die kunnen gemakkelijk door werken tot hun 80ste!
Die hun ogen zijn toch niet versleten. En mogelijk; maar niet altijd; hun verstand toch ook niet.
Je moet ze wel opereren aan hun vingers want anders kunnen ze niet meer schrijven of op PC werken.
Wat doen we er dus mee?
Ik heb ooit een film gezien waarin mensen werden geslacht op hun 50ste en verwerkt tot eetbare energierijke koekjes. Moet kunnen.
Dat zou de oplossing zijn!
Geen tandenloze grootvaders meer en ijlende madonna's in zorghuisstoelen.
Oud 17 mei 2016, 06:42   #393
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In China zou zoemend volgens mij het basisinkomen verdienen
Iemand die zestig,uur,per week werkt krijgt bonussen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 06:47   #394
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die hun ogen zijn toch niet versleten. En mogelijk; maar niet altijd; hun verstand toch ook niet.
Je moet ze wel opereren aan hun vingers want anders kunnen ze niet meer schrijven of op PC werken.
Wat doen we er dus mee?
Ik heb ooit een film gezien waarin mensen werden geslacht op hun 50ste en verwerkt tot eetbare energierijke koekjes. Moet kunnen.
Als je niet meer geschikt bent om uw werk te doen, dan kusje bvb in de bib gaan werken ? Stof afdoen met een swifferke ? Datainput ? Werken voor politie in buurt informatie netwerk ? Foutparkeerders bekeuren ? Etc
Oud 17 mei 2016, 06:48   #395
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Juist jan integralen is encyclopedische kennis , jij kent duidelijk geen wiskunde
Oud 17 mei 2016, 06:51   #396
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doen we er dus mee?
ik zou toch voorstellen een paar uren nachtrust te nemen..... kwestie van geestelijke overbelasting tegen te werken,, ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 08:20   #397
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ken geen enkele leerkracht die uit de privé komt. Jij wel ?
Veel binnen mijn sector.. Waaronder ikzelf. (wel Hoger onderwijs).
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 08:28   #398
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Dat is appelen met peren vergelijken....ik wil jou wel eens een ganse dag zien zakken cement en stenen sleuren, of een ganse dag in de beton staan trekken en sleuren, veel zwaarder dan jouw brein te gebruiken!!
Dit vind ik altijd zo'n grappige reacties. Je vergelijkt altijd in 1 richting maar mist de kunde? om de vergelijking ook in de andere richting te maken. Bent u ingenieur? Heeft u uw brein al eens op dergelijke manieren gebruikt voor een langere periode? Hoe kan u dat dan weten dat het 1 zwaarder is dan het andere?

Als u werk enkel als zwaar berekend aan de hand van de kromming van de rug, dan snap ik gelijk waarom de meeste van die zware beroepen ook uitstervende beroepen zijn, ons (al dan niet) zwaar denkwerk heeft immers tal van oplossingen klaarstaan om het meeste van dat werk te verlichten / vervangen. Misschien een derde categorie? Gewoon werk, zwaar werk, dom / binnenkort overbodig werk.
Oud 17 mei 2016, 08:30   #399
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je niet meer geschikt bent om uw werk te doen, dan kusje bvb in de bib gaan werken ? Stof afdoen met een swifferke ? Datainput ? Werken voor politie in buurt informatie netwerk ? Foutparkeerders bekeuren ? Etc

Laat maar zitten. Die zijn er reeds te veel.
Onlangs nog een Gas-boete gehad.
Ik heb een gehandicapten kaart.
Even gestopt bij de kringloopwinkel om bruikbare spullen binnen te brengen.
Duurtijd ongeveer drie minuten.
Bij mijn terugkomst hing er reeds een liefdesbrief onder de ruitenwisser.
Geen penalist meer te bespeuren.
Wat bleek? Wegens het dichtslaan van de autodeur was mijn kaart van het dashbord gevallen en lag dus op vloer van de wagen.
Ik heb eens gevloekt en ben doorgereden.
Wat blijkt nu? In de stad met teveel Gas staat die penalist op de uitkijk en vanaf het ogenblik dat er geparkeerd wordt en de wagen wordt verlaten; en je hebt niet bij de betaalautomaat geweest; weet hij dat er zaken te doen zijn. De halve stad blijkt op de hoogte van zijn werkwijze.
Niemand waagt het nog te parkeren aan deze kringloopwinkel zonder te betalen. Zelfs één minuut binnen is dan kassa kassa.
Op andere plaatsen in de stad is het dan ook relatief rustiger.
Hij houdt niet van wandelen. Waarschijnlijk is het dus een uitgerangeerde
vroegtijdig half-gepensioneerde die slecht te poot is.
Waar de benen het laten afweten moeten dus systeem en hersenen de oplossing brengen. Goed. Die vent is dus zijne kost waard.
Feitelijk kun je er nog mee lachen.
Het is trouwens plezant om bevoegdheden te misbruiken of ze te gebruiken op het randje af. Trouwens je moet een oude aap geen "bakkessen'" leren trekken hoor. Waarschijnlijk weet hij dus wel hoe het er aan toe gaat in de samenleving. Ik moet nu wel op zoek achter een systeem waarmee ik die stomme kaart aan de voorruit kan bevestigen.
En ze er ook kan afhalen. Want ik vind het oervervelend om met die kaart rond te rijden in het oog van Jan en alleman.
Alleen al bij het gebruik van die kaart zien sommige burgers nattigheid.
Parkeren met zo'n kaart en vervolgens half lopend het warenhuis binnen stormen wekt achterdocht.
Iedereen die zulke kaart gebruikt is dus een verdachte. lol
Oud 17 mei 2016, 08:33   #400
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De vrouw van een collega deed ooit hetzelfde werk als haar man en mezelf.
Nu staat die al 10 jaar in het onderwijs en haar man, en ik zeggen allebei hetzelfde. Ze is wereldvreemd geworden. lol

Het zijn de enigen niet overigens. Advokaten, politici, ... allemaal wereldvreemd.
De nerd ingenieurtjes die niet vanachter hun pc komen, ook wereldvreemd.
Dus iedereen die niet met zijn handen werkt is wereldvreemd?
Als u vindt dat het grootste deel van onze samenleving een verkeerde perceptie hebben van de wereld, moet u in vraag kunnen stellen wie de norm van die perceptie bepaalt, nl. die meerderheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be