Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2016, 08:35   #401
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okeetjes Bekijk bericht
Ik heb niet de neiging om veel moeite te steken in tekst op vergankelijke media en let dan ook niet op schrijffouten etc. (daar dienen spellcheckers voor). Als u dat amusamt vindt dan benijd ik u met uw makkelijk te vinden geluk.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 08:43   #402
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okeetjes Bekijk bericht
Gelukkig? Niet beppald, ik wou je maar helpen.

Een 'spellchechker' zou trouwens in dit geval niet geholpen hebben.
Die van mij (of tenminste die op deze laptop van het school staat) is ook gericht op grammatica / zinsbouw etc. Nu ik type ook zelden Nederlands, buiten de occasionele presentaties (en die zijn zinsbouw gewijs meestal niet echt zwaar)
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 08:53   #403
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

onTopic:

Of dat dit nu correct is of niet, is eigenlijk nog niet eens zo belangrijk. Ik neig naar de mening dat het beroep an sich niet als zwaar bestempeld moet worden maar dat verschillende implementaties ervan (problematische BSO klassen / kleuteronderwijs / ...) zeker aanspraak kunnen maken.

feit is nu gewoon dat gewoon een tsjeventruc is om hun eigen programma te omzeilen. Hilde had een belofte gemaakt om het beroep van leraar aantrekkelijker te maken en ziet hierin een uitweg om haar gezicht te redden ten opzichte van de besparingen die haaks op haar belofte staan.

Potentieel resultaat met deze actie:
Minder besparing omwille van bijkomende voorwaarden, dus slecht voor de staat.
Minder ondersteuning naar de groep leerkrachten die het nodig heeft (de beginnende) aangezien al de "leverage" hiermee opgesoepeerd wordt voor eventuele andere voorwaarden om toch maar de pensioenleeftijd van de oude garde te kunnen redden (of gelooft iemand dat dit zo lang overeind blijft dat een nu-25-jarige leraar daar profijt uithaalt?)
De enige die met de regel geholpen zijn, zijn de gesyndiceerden / oude statutairen en uiteraard de tsjeven, die met deze regel hun eigen regels kunnen omzeilen en zo beide kanten bedienen (of beide kanten beroven, tis maar hoe je het bekijkt.)

Ondertussen heb ik nog steeds geen enkel potentieel degelijk voorstel gezien naar beginnende leerkrachten, buiten een semantische naamswijziging (we noemen tijdelijk vast, maar houden de regels...)
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 08:59   #404
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Ik zal hier op den duur toch iemand moeten gaan bedanken.
Drie tot viermaal mijn posters ophangen is welgekomen onbetaalde reclame.
Moest ik het zelf doen dan zou ik uitgemaakt worden op dit forum voor ouwe zeur die dementerend zelf niet meer weet wat hij al zou gezegd hebben.

Maar nu heb ik een "vernuft" dat de herhalende reclame in mijn plaats voert.
Kosteloos nog wel.
Dat hij op de pamfletten onderaan wat commentaar bijschrijft maakt niks uit.
Dat ventje moet toch een hobby hebben nietwaar?
Vroeger schreef hij thuis op het behang maar dat heeft hem ezelsoren opgeleverd. Daar is hij mee gestopt.
Goddank kan hij nu dus de affiches van anderen ophangen en bekladden.
Maar van die ezelsoren geraakt hij niet meer af.
Toch spijtig hoor. Want voor de rest is hij toch een lief ventje.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 09:09   #405
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vroeger moest men ASO gedaan hebben om onderwijzer te worden, nu gaat dat ook en met redelijk succes vanuit het beroepsonderwijs.
De degradatie van het niveau van de onderwijzer is enorm.
Zowel de insrtoom van de kinderen (steeds meer het zaad van anafabete kamelenkakkneders) als de instroom van onderwijzers (steeds meer mensen die niet eens Japan weten liggen) zakt jaarlijks in niveau.
Het is inderdaad niet meer zoals 30 jaar geleden.
Alleen het loon is stukken beter dan 30 jaar geleden.

De nagel op de kop geslagen! Gezonde commentaar is welkom!
Pas maar op echter dat er hier seffens niet met kamelenkak naar uwe kop gesmeten wordt. Want Jefke is weer nuchter en waart reeds rond op het forum.
Iedereen gaat weer zijn portie "kak" krijgen. Afwachten maar.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 09:54   #406
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Het beroep van leraar is niet te onderschatten, maar men heeft natuurlijk wel een pak compensatie TIJDENS de loopbaan waaronder het alom gekende verlof.
Ik ben het ook niet eens met de mensen die dat verlof aangrijpen om aan te tonen hoe 'weinig' leerkrachten volgens hen werken (voorbereidingen, vergaderingen, deliberaties, oudercontacten, e.d. worden al snel vergeten), maar dat verlof is er wel en compenseert natuurlijk wel de zware perioden wanneer er wel gewerkt moet worden.

Kortom, leerkracht is geen simpel, licht beroep, maar er zijn tijdens de carriere zelf voldoende recuperatiemomenten om dat op te vangen in de vorm van het zeer ruime verlof. Wie met die recuperatiemomenten niet toekomt heeft gewoon de verkeerde job gekozen.
Alsof men als zelfstandige of als werknemer in de privé tegenwoordig niet regelmatig s'avonds in bijscholing moet gaan.
Het blijft om te lachen qua druk en qua uren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 10:16   #407
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Een job waarbij je benoemd zijt voor het leven, is die minder belastend dan een job in de privésector waar elke dag uw laatste kan zijn? Moet dat feit mee in overweging genomen worden bij de beoordeling over de "zwaarte vh beroep"?
Bijkomend : iemand die benoemd is voor het leven zal altijd (veel) meer dienstjaren voor de berekening vh pensioen kunnen voorleggen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 10:19   #408
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Klopt, daarenboven moet iedereen en zeker zelfstandigen, voor zichzelf uitmaken hoe veel uren ze kloppen voor een bepaald loon. Maar als je zelfstandige bent en je verdient maar ongeveer even veel als een leerkracht dan hoop ik dat je niet te veel uren doet...
Ik ben 25 jaar bank en verzekeringsmakelaar geweest.
Door steeds strengere wetgeving was ik op de duur zowat voor alles mede aansprakelijk om wat mijn klanten deden.
Wat deed ik : ik gaf op de duur alles aan wat mij ook maar van ver verdacht leek, tot ze er op de hoofdzetel gek van werden maar zo was ik tenminste van mijn aansprakelijkheid af .
Met alle Chinezen maar niet met den deze.
Ik heb collega's ten onder zien gaan omdat ze dat niet deden. De wetgever moet wel durven om de sukkelaar mede aansprakeliojk te stellen, terwijl hij/Zij er niets mee te maken hebt en de constructie zelfs niet begrijpt.
Maar, als je zo moet werken en je klopt al 60 uur per week dan heb je er wel redelijk snel genoeg van.

Nee, nee , de druk in het onderwijs is in vergelijking daarmee om te lachen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 10:19   #409
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
meer dan 30 Tavek, het kunnen er evengoed 55 zijn!

__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
“Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.”
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 10:19   #410
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus moet de universiteit maar zijn conclusies trekken en de vakken afzwakken zodat ze het wel aankunnen en/of de formules en oefeningen compatibel zijn met de syntax van hun telmachines ?

Waar ben je dan mee bezig vraag ik mij af.
Met het professioneel uitkleden van je opleiding en bij uitbreiding je algemene scholingsgraad.

Voor de burgies is dat een trend die zich ingezet heeft met de afschaffing van de toelatingsexamens. By far and large de meest idiote zet die ze ooit gedaan hebben. Het gevolg is dat je inderdaad met burgies zit die niet zonder hun grafisch machien kunnen en die zelfs de meest fundamentele regel bij computationele berekeningen (shit in = shit out) niet eens kunnen verifiëren, laat staan dat ze de pure maths en physics achter hetgeen ze zien kunnen vatten.

En dat is an sich een doorslag van de algemene niveau-verlaging die je ziet op ASO-niveau en alle niveau's daarrond. En pure vervlakking naar het niveau van de zwakste, om toch maar lekker over inclusief onderwijs te kunnen leuteren waarbij niemand afvalt.

In België je kinderen naar zo'n scholen sturen die zich richten op de middelmaat, moet zowat het equivalent zijn van kindermishandeling. Dan stuur je ze beter naar de strengst mogelijke colleges en what not, of naar privé-scholen die niet meedoen aan de unificatie van de brede eerste graad.

Enfin dat gezegd zijnde, wat betreft Crevits die leerkrachten als zwaar beroep wil laten erkennen: dan kan je evengoed iedereen als zwaar beroep laten erkennen.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 17 mei 2016 om 10:22.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 12:42   #411
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Het beroep van leraar is niet te onderschatten, maar men heeft natuurlijk wel een pak compensatie TIJDENS de loopbaan waaronder het alom gekende verlof.
Ik ben het ook niet eens met de mensen die dat verlof aangrijpen om aan te tonen hoe 'weinig' leerkrachten volgens hen werken (voorbereidingen, vergaderingen, deliberaties, oudercontacten, e.d. worden al snel vergeten), maar dat verlof is er wel en compenseert natuurlijk wel de zware perioden wanneer er wel gewerkt moet worden.

Kortom, leerkracht is geen simpel, licht beroep, maar er zijn tijdens de carriere zelf voldoende recuperatiemomenten om dat op te vangen in de vorm van het zeer ruime verlof. Wie met die recuperatiemomenten niet toekomt heeft gewoon de verkeerde job gekozen.
Nu, buiten hetgeen ge noemt, het zeer ruime verlof, moet men toch ook wel rekening houden met het lage aantal effectief te presteren uren. Uiteindelijk is 19*50/60 maar 16 uren per week, als ge het mij vraagt blijft er wel voldoende tijd over voor voorbereidingen, vergaderingen, deliberaties, oudercontacten e.d., zelfs als men zijn taak ernstig wil doen.
En laat ons toch ook rekening houden met het lage aantal leerlingen per leerkracht (5,9), waarschijnlijk een wereldrecord.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 15:24   #412
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Het beroep van leraar is niet te onderschatten, maar men heeft natuurlijk wel een pak compensatie TIJDENS de loopbaan waaronder het alom gekende verlof.
Ik ben het ook niet eens met de mensen die dat verlof aangrijpen om aan te tonen hoe 'weinig' leerkrachten volgens hen werken (voorbereidingen, vergaderingen, deliberaties, oudercontacten, e.d. worden al snel vergeten), maar dat verlof is er wel en compenseert natuurlijk wel de zware perioden wanneer er wel gewerkt moet worden.

Kortom, leerkracht is geen simpel, licht beroep, maar er zijn tijdens de carriere zelf voldoende recuperatiemomenten om dat op te vangen in de vorm van het zeer ruime verlof. Wie met die recuperatiemomenten niet toekomt heeft gewoon de verkeerde job gekozen.
kijk ik werk zestig uur per week, en mijn vrouw ook
ik ken dus geneen onderwijzer die hetzelfde niveau van werklust behaalt

maar bon, de onderwijzer meet gewoon zijn lesuurtjes en zegt ik doe veel meer, niemand die het ziet, maar ik kan het wel aannemen.
Wat je niet meet kun je niet bewijzen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 15:26   #413
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, buiten hetgeen ge noemt, het zeer ruime verlof, moet men toch ook wel rekening houden met het lage aantal effectief te presteren uren. Uiteindelijk is 19*50/60 maar 16 uren per week, als ge het mij vraagt blijft er wel voldoende tijd over voor voorbereidingen, vergaderingen, deliberaties, oudercontacten e.d., zelfs als men zijn taak ernstig wil doen.
En laat ons toch ook rekening houden met het lage aantal leerlingen per leerkracht (5,9), waarschijnlijk een wereldrecord.
inderdaad een verdubbeling van aantal studenten per leerkracht dringt zich op... zeker voor de hogere middelbare.

Kijk in frankrijk zitten ze in klas met 100 studenten vanaf 16jaar

Daarom dat ik voorstander ben van het subsidieren van het onderwijs te vervangen door een subsidie voor de leerling die de leerling naar hartelust en vermogen kan spenderen aan verschillend educatieve richtingen zelfs waarom niet toneel/dactylo/rijles/cursus word/ en een onlinecursus autocad...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 18:21   #414
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus moet de universiteit maar zijn conclusies trekken en de vakken afzwakken zodat ze het wel aankunnen en/of de formules en oefeningen compatibel zijn met de syntax van hun telmachines ?
Natuurlijk niet. De universiteiten en hogescholen moeten dan maar bij de bevoegde minister aankloppen en duidelijk aangeven dat wat men de lagere en middelbare scholen oplegt geen gedegen voorbereiding meer vormt voor latere studies.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 18:22   #415
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Maar allee toch. Als ze weten dat Japan bestaat uit vier grote deelgebieden(kiuschu; shikoku, hondo en hokkaido) en ze weten erbij te vertellen waar Tokyo zich situeert dan zijn het toch slimme mensen?
En slimme mensen hebben automatisch een zwaar beroep!
Slim zijn kan zeer afmattend zijn voor de hersenen.
Slimme mensen zorgen er wel voor dat het werk voor domme mensen wat lichter wordt.......Boor maar eens een gat in een muur zonder boormachine.....U zal dan wel blij zijn dat ooit een slimmerik een boormachine heeft kunnen ineen steken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 18:32   #416
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk niet. De universiteiten en hogescholen moeten dan maar bij de bevoegde minister aankloppen en duidelijk aangeven dat wat men de lagere en middelbare scholen oplegt geen gedegen voorbereiding meer vormt voor latere studies.
Ik zeg u dat de leerkrachten zelf niet meer in staat zijn om de voorbereiding te bieden die noodzakelijk is voor het hoger onderwijs. Hun eigen niveau is te triest.

Citaat:
In 2012 werden 991 studenten uit 8 lerarenopleidingen secundair onderwijs ondervraagd over hun algemene kennis en inzichten m.b.t. verschillende domeinen : politiek, geschiedenis, aardrijkskunde en economie. Het uitgangspunt van dit onderzoek was de vaststelling van docenten dat veel studenten de nodige kennis en kaders missen om de actualiteit via kranten, tijdschriften en duidingsprogramma’s te kunnen volgen. De test bestond uit 98 meerkeuzevragen die gebaseerd zijn op eindtermen van het basisonderwijs en secundair onderwijs. Ze werd afgenomen van 551 eerstejaars- en 418 laatstejaarsstudenten.

Een kleine greep uit de meest opmerkelijke vaststellingen :

• 32,6 % van de ondervraagde studenten geeft te kennen niet meer te zullen gaan stemmen wanneer de opkomstplicht afgeschaft wordt.

• Er zijn nauwelijks verschillen tussen de resultaten van de in- en uitstroom.

• 28,6% weet niet wie de Vlaamse minister-president is

• 30,7% weet niet dat Pascal Smet onze minister van Onderwijs is

• Op de vraag welke partijen in de Vlaamse regering zitten, antwoordt :

75, 5% : Open VLD

52% : Groen

40% : Vlaams Belang

24% : LDD

25% : PS

11,8% : cdH

11,2% : MR

• 55,3% weet niet dat Wouter Beke lid is van de CD&V

• 31,4% kan de provincie Henegouwen niet op een blinde kaart situeren

• 85% weet niet dat Herman Van Rompuy de voorzitter van de Europese Raad is

• 47% kan de Stille Oceaan niet op een blinde kaart situeren.

• 40% kan stromingen zoals socialisme, liberalisme, fascisme, zionisme en communisme niet van elkaar onderscheiden

• 45% weet niet wat de term inflatie inhoudt




Meer aandacht voor algemene vorming

De onderzoekers pleiten ervoor dat niet enkel het verwerven van vakgebonden competenties en het opleiden van professionals centraal staan in het lerarenopleiding, maar ook de vorming van studenten als mensen die in de maatschappelijke en politieke actualiteit staan, die hun tijd kunnen ‘lezen’ en die zich op een beargumenteerde manier kritisch kunnen uiten. De school is volgens hen de plaats bij uitstek waar jongeren kennis en inzicht verwerven in cultuur, geschiedenis, politiek en maatschappelijke kwesties om zo op te groeien tot zelfstandige persoonlijkheden die niet kritiekloos meehobbelen met de massa. Zeker ook een lerarenopleiding waar studenten opgeleid worden die dit op hun beurt ook moeten doorgeven aan hun eigen leerlingen later.

Het onderzoek wijst uit dat er een uitgesproken verband bestaat tussen de resultaten en het al niet dan volgen van de actualiteit door de respondenten via verschillende media. Deze correlatie is significanter dan het verband met de vooropleiding (ASO/TSO/BSO/KSO) van de respondenten. Daarom pleiten zij voor een vak waarin vanuit de actualiteit basiskaders en –inzichten aangeboden worden waardoor ze gebeurtenissen en veranderingen in de samenleving en de wereld en de informatie die ze hierover via de media krijgen, kunnen plaatsen en duiden.

Het volledige rapport op www.vakdidactiek.be/bildung

Doe zelf de test op: http://www.knack.be/bent-u-slimmer-d...de-test/articl...
Kortom, leerkrachten zijn ..... ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 19:07   #417
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zeg u dat de leerkrachten zelf niet meer in staat zijn om de voorbereiding te bieden die noodzakelijk is voor het hoger onderwijs. Hun eigen niveau is te triest.



Kortom, leerkrachten zijn ..... ?
Voorbeelden genoeg zou ik zeggen
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 19:45   #418
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja dan zijn alle beroepen zwaar.
25 jaar werken aan 60 uur per week (6 dagen op 7) en 2 weken verlof op 25 jaar , is dat zwaar genoeg?
Ik ben kapot gewerkt.
De job van leerkracht is voor mij om te lachen , zowel qua uren als qua stress.
Het is een luxejob.
't Blijft een merkwaardig feit: het zou "een luxejob" zijn, maar er is toch een lerarentekort (vooral in de technische scholen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 19:47   #419
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zeg u dat de leerkrachten zelf niet meer in staat zijn om de voorbereiding te bieden die noodzakelijk is voor het hoger onderwijs. Hun eigen niveau is te triest.



Kortom, leerkrachten zijn ..... ?
Ik zou ze nog een slechter statuut geven, dan gaan we pas echte toppers aantrekken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2016 om 19:56.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 19:54   #420
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En laat ons toch ook rekening houden met het lage aantal leerlingen per leerkracht (5,9), waarschijnlijk een wereldrecord.
In heel mijn loopbaan heb ik nog nooit een klas van vijf, zes leerlingen gehad. Meestal gaat het om twintig leerling en meer.

Lees voor het overige ook eens:

https://www.klasse.be/archief/hoe-groot-is-uw-klas/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be