![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Lokaal Raadslid
|
![]() onTopic:
Of dat dit nu correct is of niet, is eigenlijk nog niet eens zo belangrijk. Ik neig naar de mening dat het beroep an sich niet als zwaar bestempeld moet worden maar dat verschillende implementaties ervan (problematische BSO klassen / kleuteronderwijs / ...) zeker aanspraak kunnen maken. feit is nu gewoon dat gewoon een tsjeventruc is om hun eigen programma te omzeilen. Hilde had een belofte gemaakt om het beroep van leraar aantrekkelijker te maken en ziet hierin een uitweg om haar gezicht te redden ten opzichte van de besparingen die haaks op haar belofte staan. Potentieel resultaat met deze actie: Minder besparing omwille van bijkomende voorwaarden, dus slecht voor de staat. Minder ondersteuning naar de groep leerkrachten die het nodig heeft (de beginnende) aangezien al de "leverage" hiermee opgesoepeerd wordt voor eventuele andere voorwaarden om toch maar de pensioenleeftijd van de oude garde te kunnen redden (of gelooft iemand dat dit zo lang overeind blijft dat een nu-25-jarige leraar daar profijt uithaalt?) De enige die met de regel geholpen zijn, zijn de gesyndiceerden / oude statutairen en uiteraard de tsjeven, die met deze regel hun eigen regels kunnen omzeilen en zo beide kanten bedienen (of beide kanten beroven, tis maar hoe je het bekijkt.) Ondertussen heb ik nog steeds geen enkel potentieel degelijk voorstel gezien naar beginnende leerkrachten, buiten een semantische naamswijziging (we noemen tijdelijk vast, maar houden de regels...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal hier op den duur toch iemand moeten gaan bedanken.
Drie tot viermaal mijn posters ophangen is welgekomen onbetaalde reclame. Moest ik het zelf doen dan zou ik uitgemaakt worden op dit forum voor ouwe zeur die dementerend zelf niet meer weet wat hij al zou gezegd hebben. Maar nu heb ik een "vernuft" dat de herhalende reclame in mijn plaats voert. Kosteloos nog wel. Dat hij op de pamfletten onderaan wat commentaar bijschrijft maakt niks uit. Dat ventje moet toch een hobby hebben nietwaar? Vroeger schreef hij thuis op het behang maar dat heeft hem ezelsoren opgeleverd. Daar is hij mee gestopt. Goddank kan hij nu dus de affiches van anderen ophangen en bekladden. Maar van die ezelsoren geraakt hij niet meer af. Toch spijtig hoor. Want voor de rest is hij toch een lief ventje. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De nagel op de kop geslagen! Gezonde commentaar is welkom! Pas maar op echter dat er hier seffens niet met kamelenkak naar uwe kop gesmeten wordt. Want Jefke is weer nuchter en waart reeds rond op het forum. ![]() Iedereen gaat weer zijn portie "kak" krijgen. Afwachten maar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het blijft om te lachen qua druk en qua uren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Banneling
|
![]() Een job waarbij je benoemd zijt voor het leven, is die minder belastend dan een job in de privésector waar elke dag uw laatste kan zijn? Moet dat feit mee in overweging genomen worden bij de beoordeling over de "zwaarte vh beroep"?
Bijkomend : iemand die benoemd is voor het leven zal altijd (veel) meer dienstjaren voor de berekening vh pensioen kunnen voorleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door steeds strengere wetgeving was ik op de duur zowat voor alles mede aansprakelijk om wat mijn klanten deden. Wat deed ik : ik gaf op de duur alles aan wat mij ook maar van ver verdacht leek, tot ze er op de hoofdzetel gek van werden maar zo was ik tenminste van mijn aansprakelijkheid af . Met alle Chinezen maar niet met den deze. Ik heb collega's ten onder zien gaan omdat ze dat niet deden. De wetgever moet wel durven om de sukkelaar mede aansprakeliojk te stellen, terwijl hij/Zij er niets mee te maken hebt en de constructie zelfs niet begrijpt. Maar, als je zo moet werken en je klopt al 60 uur per week dan heb je er wel redelijk snel genoeg van. Nee, nee , de druk in het onderwijs is in vergelijking daarmee om te lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor de burgies is dat een trend die zich ingezet heeft met de afschaffing van de toelatingsexamens. By far and large de meest idiote zet die ze ooit gedaan hebben. Het gevolg is dat je inderdaad met burgies zit die niet zonder hun grafisch machien kunnen en die zelfs de meest fundamentele regel bij computationele berekeningen (shit in = shit out) niet eens kunnen verifiëren, laat staan dat ze de pure maths en physics achter hetgeen ze zien kunnen vatten. En dat is an sich een doorslag van de algemene niveau-verlaging die je ziet op ASO-niveau en alle niveau's daarrond. En pure vervlakking naar het niveau van de zwakste, om toch maar lekker over inclusief onderwijs te kunnen leuteren waarbij niemand afvalt. In België je kinderen naar zo'n scholen sturen die zich richten op de middelmaat, moet zowat het equivalent zijn van kindermishandeling. Dan stuur je ze beter naar de strengst mogelijke colleges en what not, of naar privé-scholen die niet meedoen aan de unificatie van de brede eerste graad. Enfin dat gezegd zijnde, wat betreft Crevits die leerkrachten als zwaar beroep wil laten erkennen: dan kan je evengoed iedereen als zwaar beroep laten erkennen. Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 17 mei 2016 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ons toch ook rekening houden met het lage aantal leerlingen per leerkracht (5,9), waarschijnlijk een wereldrecord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken dus geneen onderwijzer die hetzelfde niveau van werklust behaalt maar bon, de onderwijzer meet gewoon zijn lesuurtjes en zegt ik doe veel meer, niemand die het ziet, maar ik kan het wel aannemen. Wat je niet meet kun je niet bewijzen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk in frankrijk zitten ze in klas met 100 studenten vanaf 16jaar Daarom dat ik voorstander ben van het subsidieren van het onderwijs te vervangen door een subsidie voor de leerling die de leerling naar hartelust en vermogen kan spenderen aan verschillend educatieve richtingen zelfs waarom niet toneel/dactylo/rijles/cursus word/ en een onlinecursus autocad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. De universiteiten en hogescholen moeten dan maar bij de bevoegde minister aankloppen en duidelijk aangeven dat wat men de lagere en middelbare scholen oplegt geen gedegen voorbereiding meer vormt voor latere studies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Banneling
|
![]() Ik zou ze nog een slechter statuut geven, dan gaan we pas echte toppers aantrekken...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2016 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees voor het overige ook eens: https://www.klasse.be/archief/hoe-groot-is-uw-klas/ |
|
![]() |
![]() |