Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2016, 18:55   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat moet je op de ouderbevolking & gewone mensen niet steken het is uw land en zijn politiekers die de lijnen uitzetten ...
Cru gezegd: blijf uit het stemkot en laat jongeren de toekomst van hun land bepalen.

Omdat er zoveel ouderen zijn, zal er niks veranderen. Zij hebben het liefste status quo. Dat degenen die na hun komen het maar betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 18:57   #142
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ohja, beste Svennies en Muilekoek: de gemiddelde carriere van uw generatie is slechts 32 jaar lang.

De gemiddelde leeftijd goed 80 jaar.

Do the math, ge hebt op onze kap geleefd door de rekening door te duwen.
U zegt,man man ga alstublieft buiten spelen.....

In september gaat mijn 45 ste werkjaar in.....

Eens zien of u er later ook 45 gewerkte jaren op uw teller gaat krijgen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:03   #143
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Cru gezegd: blijf uit het stemkot en laat jongeren de toekomst van hun land bepalen.

Omdat er zoveel ouderen zijn, zal er niks veranderen. Zij hebben het liefste status quo. Dat degenen die na hun komen het maar betalen.
Waarom zou ik gvd uit het stemkot moeten blijven ? zolang ik leef doe ik mijn deel , trouwens een 55 Jarige is afgeschreven voor jullie groentjes ?? ik dacht het echt niet ! de maatschappij is "niet alleen" voor jongeren , ze is onder gedeeld in leeftijden categorie en ik sta voor " mijn" generatie te verdedigen mag ik ? JA dat mag ik.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:04   #144
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gaat het nog een beetje ? Stemmen jongeren dan zoveel anders als de ouderen .....ik durf te wedden dat jij zelfs hetzelfde stemt als mama en papa ....dat doen de meeste jongeren trouwens stemmen zoals mama en papa

En wie bepaalt de toekomst momenteel van dit land ?? Rutten Beke BDW Alamci Crombez Michel zijn dat dan oude mensen ?? Die zijn amper 40 ??

Wat wil je ? Kinderen aan de macht ??

Ik denk dat voor jou geldt als wat is bij de meeste jongeren....Op eigen benen staan valt dik tegen.....het is nu éénmaal veel makkelijker bij mama en papa.....voor alles en nog wat
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:07   #145
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U zegt,man man ga alstublieft buiten spelen.....

In september gaat mijn 45 ste werkjaar in.....

Eens zien of u er later ook 45 gewerkte jaren op uw teller gaat krijgen...
Het zal voor mij in ieder geval tot 67 zijn.

Als het al niet meer wordt.
Oud 22 mei 2016, 19:10   #146
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gaat het nog een beetje ? Stemmen jongeren dan zoveel anders als de ouderen .....ik durf te wedden dat jij zelfs hetzelfde stemt als mama en papa ....dat doen de meeste jongeren trouwens stemmen zoals mama en papa

En wie bepaalt de toekomst momenteel van dit land ?? Rutten Beke BDW Alamci Crombez Michel zijn dat dan oude mensen ?? Die zijn amper 40 ??

Wat wil je ? Kinderen aan de macht ??

Ik denk dat voor jou geldt als wat is bij de meeste jongeren....Op eigen benen staan valt dik tegen.....het is nu éénmaal veel makkelijker bij mama en papa.....voor alles en nog wat
Ik wens mensen aan de macht die inzien dat de toekomst bij de jeugd ligt. Die er voor zorgen dat mijn kinderen een positieve toekomst tegemoet gaan. DAT ZE HET GODVERDOMME BETER HEBBEN ALS HUN OUDERS EN GROOTOUDERS.

Want we gaan nu de eerste generatie opleveren die het effectief slechter en met minder zullen moeten doen als hun ouders. De economische groei is nog nooit zo laag geweest, en de jeugdwerkloosheid swingt de pan uit.
Oud 22 mei 2016, 19:12   #147
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Begonnen op 27 jaar ?
Oud 22 mei 2016, 19:12   #148
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En op welke leeftijd bent u beginnen werken....

Vertel het eens....

En is het voor mij dan al niet lang genoeg geweest met werken als ik volgend jaar met pensioen ga....

Of moet ik maar gewoon doodvallen soms...
Oud 22 mei 2016, 19:12   #149
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik gvd uit het stemkot moeten blijven ? zolang ik leef doe ik mijn deel , trouwens een 55 Jarige is afgeschreven voor jullie groentjes ?? ik dacht het echt niet ! de maatschappij is "niet alleen" voor jongeren , ze is onder gedeeld in leeftijden categorie en ik sta voor " mijn" generatie te verdedigen mag ik ? JA dat mag ik.
De overgrote meerderheid van uw generatie is al aan het hangmatten.
De rest klaagt omdat ze niet aan het hangmatten zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:15   #150
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En op welke leeftijd bent u beginnen werken....

Vertel het eens....

En is het voor mij dan al niet lang genoeg geweest met werken als ik volgend jaar met pensioen ga....

Of moet ik maar gewoon doodvallen soms...
Gij zijt persoonlijk het probleem niet. Uw generatiegenoten die gemiddeld slechts 32 jaar werken, zijn het probleem.

Uw generatiegenoten die op brugpensioen gaan op 48 en 52 (Opel, Ford).
Oud 22 mei 2016, 19:20   #151
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wens mensen aan de macht die inzien dat de toekomst bij de jeugd ligt. Die er voor zorgen dat mijn kinderen een positieve toekomst tegemoet gaan. DAT ZE HET GODVERDOMME BETER HEBBEN ALS HUN OUDERS EN GROOTOUDERS.

Want we gaan nu de eerste generatie opleveren die het effectief slechter en met minder zullen moeten doen als hun ouders. De economische groei is nog nooit zo laag geweest, en de jeugdwerkloosheid swingt de pan uit.
Die nu 55 j. ongeveer is heeft het ook minder dan zijn ouders ... ik ben dat heel zekers, bewijzen genoeg ... ik wil ze zelfs opnoemen ; 14 % rente op een kasbon , een mooie alleenstaande woning koste toen 2.800.000 bf gelijk aan 70 .000 euro ongeveer , het leven was 10x goedkoper of momenteel , een grote auto koste toen 500.000 bf =12.400 euro bekijk het maar eens.... mijn leven is 3X moeilijker dan dat van mijn ouders. om nog maar te zwijgen van digitale rotzooi die ons het soms het leven zo gemakkelijk maakt ,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 22 mei 2016 om 19:27.
Oud 22 mei 2016, 19:23   #152
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van uw generatie is al aan het hangmatten.
De rest klaagt omdat ze niet aan het hangmatten zijn.
Dokters ,advocaten, zakenmensen , kortom alle vrij beroepers ect.... prachtig de pispaal heeft het weer eens uitgelegd,
Oud 22 mei 2016, 19:26   #153
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die nu 55 j. ongeveer is heeft het ook minder dan zijn ouders ... ik ben dat heel zekers, bewijzen genoeg ... ik wil ze zelfs opnoemen ; 14 % rente op een kasbon , een mooie alleenstaande woning koste toen 2.800.000 bf gelijk aan 70 .000 euro ongeveer , het leven was 10x goedkoper of momenteel , een grote auto koste toen 500.000 bf =12.400 euro bekijk het maar eens.... mijn leven is 3X moeilijker dan dat van mijn ouders.
Gij zijt toch een sukkelaar he.

Wat was jij aan het doen in de jaren 80 en 90 ? Toen een huis nog maar een fractie kostte van nu ? Jij was toen normaal gezien toch al netjes aan het werken en het verdienen, of niet ?
Oud 22 mei 2016, 19:28   #154
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Wie zaagt hier de oren van onze kop ? van ontevredenheid , ga op de maan gaan wonen ,,
Oud 22 mei 2016, 19:31   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt persoonlijk het probleem niet. Uw generatiegenoten die gemiddeld slechts 32 jaar werken, zijn het probleem.

Uw generatiegenoten die op brugpensioen gaan op 48 en 52 (Opel, Ford).

Haha uw goede vriend Demonen is dan toch het probleem....terwijl je hem door dik en dun verdedigde nog niet lang geleden
Oud 22 mei 2016, 19:37   #156
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Dokters ,advocaten, zakenmensen , kortom alle vrij beroepers ect.... prachtig de pispaal heeft het weer eens uitgelegd,
Ja die vrije beroepen staan te wachten op iemand zoals u om hen te verdedigen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:37   #157
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet een paar dingen. Wij moeten nu al 43 jaar werken voor een pensioen, en met de hervormingen kunnen we niet genieten van dingen zoals brugpensioen.

En dat zal waarschijnlijk nog opgetrokken moeten worden. Omdat de babyboomers nu en grande masse op pensioen trekken, samen met een torenhoge staatsschuld. Daar hoor ik jou niets over zeggen.
Zozo,je moet niet eens zolang werken zoals ik als jij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt....

Maar 43 jaar,nou verdomme ,jij haalt dan zelf nog niet eens de volledige beroepsloopbaan die nog altijd 45 werkende jaren bedraagt....

En gij komt ons hier de les spellen.....

En nog iets,tijdens de jaren 80 en 90 van vorige eeuw hebben wij ettelijke indexsprongen ingeleverd,een devaluatie van de belgische frank over ons heen gekregen onder de regeringen Martens...

Het terugdringen van de staatsschuld van 133% naar 87% onder de regeringen Dehaene....

Dus als de staatsschuld terug boven de 100% torent is dat net zo goed mede aan u te danken aangezien u nét zo goed stemgerechtigd was in de beginjaren van deze eeuw ....
Oud 22 mei 2016, 19:37   #158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk dat is in de hele wereld veranderd. Ik herinner me mijn leraar economie in het college die in de jaren 70 zei....de dag dat alle chinezen hun fiets zullen vervangen door een auto zal de wereldeconomie nooit meer zijn wat ze nu is.

Toen ik jong was zaten er twee spelers aan tafel.....De europeanen de amerikanen en in mindere mate de Jappen.....nu spelen er een hoop andere spelers mee....en die hebben lak aan veel regels en wetten.....aan tafel zitten nu ook de Chinezen de Indiërs....de Russen de Brazilianen en heel wat Asian landen.

Die tijd van uw ouders komt nooit meer terug ....Maar het is wel een feit dat het voor veel mensen nu wel veel welvarender is dan 40 jaar geleden
.....maar niet hier ..niet voor westerlingen....Maar een Braziliaan Chinees of een Vietnamees is nu een stuk welvarender dan zijn ouders dat waren.

In het westen daarentegen zijn we op ons hoogtepunt geweest vanaf nu zal het inleveren zijn.....er is ook nog amper groei mogelijk hier en we zullen er al alles aan moeten doen om te kunnen stagneren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2016 om 19:39.
Oud 22 mei 2016, 20:05   #159
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij zijt toch een sukkelaar he.

Wat was jij aan het doen in de jaren 80 en 90 ? Toen een huis nog maar een fractie kostte van nu ? Jij was toen normaal gezien toch al netjes aan het werken en het verdienen, of niet ?
IK wil alleen aantonen dat het niet voor jullie jongeren alleen moeilijker geworden is .... maar ook voor sommige van onze generatie ( die geen ambtenaren zijn natuurlijk) want die zijn nu de beste , dik pensioen .....
Oud 22 mei 2016, 20:08   #160
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja die vrije beroepen staan te wachten op iemand zoals u om hen te verdedigen.
Lach jij nu je zelven uit of uw papegaai of uwen hamster ? ge begrijpt er wel nooit iets van , dpg de pis goot ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be