Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2016, 23:44   #321
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb niet gesteld dat de aftrek gelijk is, maar wel dat de voordelen al beginnen bij het eerste kind. Hamac doet alsof de belastingvrije som voor kinderen niet van toepaassing zou zijn bij kleine gezinnen.
Dat is niet wat hamac stelt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 23:46   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Voordelen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Belastingen, sociale tarieven, studiebeurzen, opvang/crèche, ....
Je zal ze best wel beter kennen dan ik.
Wel, dat alles is ook van toepassing bij kleinere gezinnen. Soms niet in dezelfde mate, maar het bestaat wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 23:48   #323
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kijk de cijfers nog eens na.

Je krijgt beduidend meer belastingaftrek voor het x-te kind, en de kans op een studiebeurs vergroot bij grotere gezinnen.
Net als bijna gratis kinderopvang bv.
Oud 29 mei 2016, 23:55   #324
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Net als bijna gratis kinderopvang bv.
Er bestaat geen "laag tarief groot gezin".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 00:37   #325
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er bestaat geen "laag tarief groot gezin".
U hebt het dus nog niet gevonden, of zelfs niet naar gezocht, wegens de vele andere voordelen als kweker van menselijk vee en ambetantenaar.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 mei 2016 om 00:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 06:35   #326
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mogen mensen niet zelf kiezen hoeveel kinderen ze krijgen?
Natuurlijk wel, en dat ze er zelf voor opdraaien eveneens.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 06:36   #327
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kindergeld afschaffen en vervangen door een lastenverlaging van 3.4 miljard euro voor alle vlaamse werkenden.

Is de enigste goede manier van handelen.
Inderdaad. Als je kinderen wil op de wereld zetten moet je er maar voor zorgen dat je er zelf kan voor instaan.
Oud 30 mei 2016, 06:53   #328
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

We moeten af van het feit dat kinderlozen loodzwaar belast worden ten voordele van diegenen met kinderen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 06:55   #329
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad. Als je kinderen wil op de wereld zetten moet je er maar voor zorgen dat je er zelf kan voor instaan.
Met 2 moeten werken om zich een woning te kunnen permitteren.
Dan kan je rond je 50ste aan kinderen beginnen.
Zou eigenlijk een goede zaak zijn.
De ontvolking van de wereld is zo wie zo een noodzaak.
Maar ja, wie gaat dan de financiële en politieke wereld nog de mogelijk geven om zich te blijven verrijken aan steeds minder belastingbetalers en consumenten?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 07:24   #330
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met 2 moeten werken om zich een woning te kunnen permitteren.
Dan kan je rond je 50ste aan kinderen beginnen.

Zou eigenlijk een goede zaak zijn.
De ontvolking van de wereld is zo wie zo een noodzaak.
Maar ja, wie gaat dan de financiële en politieke wereld nog de mogelijk geven om zich te blijven verrijken aan steeds minder belastingbetalers en consumenten?
Dat zijn keuzes die je moet maken. Voor mijn huis- en weidedieren, eveneens een vrije keuze, krijg ik ook geen subsidies en die kosten ook handenvol geld.
Ik dacht, waarschijnlijk verkeerdelijk, dat de mens eindelijk dermate was geëvolueerd dat we de voortplantingsdrang toch ietwat onder controle hadden? Niet dus.....we zijn nog steeds, ook al denken we van wel, geen haar beter dan de andere dieren (beesten voor de mens) op deze wereld.
Oud 30 mei 2016, 07:27   #331
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We moeten af van het feit dat kinderlozen loodzwaar belast worden ten voordele van diegenen met kinderen.
Men moet gezinnen met kinderen gunstig belasten tot de netto vervanging van de bevolking (2 kinderen) en daarna moet men fel afbouwen.
Anders stort het pensioensysteem binnen de kortste keren in elkaar en is er later niemand meer om, als je dat niet meer kan , uw gat af te vegen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 07:28   #332
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men moet gezinnen met kinderen gunstig belasten tot de netto vervanging van de bevolking (2 kinderen) en daarna moet men fel afbouwen.
Anders stort het pensioensysteem binnen de kortste keren in elkaar en is er later niemand meer om, als je dat niet meer kan , uw gat af te vegen.
Oud 30 mei 2016, 07:42   #333
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik zal ofwel zelf mijn gat afvegen ofwel zal dit door een robot gebeuren en dit laatste is meer dan waarschijnlijk.

Wat je trouwens zegt over die "netto vervanging": dat is voor mensen nooit een reden om aan kinderen te beginnen dus moet de staat daar helemaal niet bij helpen. Mensen werden vroeger vooral door de katholieke kerk aangemoedigd omdat dit in de Bijbel staat. Dit is dus vooral een overblijfsel uit de tijd dat kerk en staat nog niet gescheiden waren, volledig voorbijgestreefd dus.

Ik wens niet te betalen voor moslims noch voor katholieke dogma's.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 07:52   #334
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn keuzes die je moet maken. Voor mijn huis- en weidedieren, eveneens een vrije keuze, krijg ik ook geen subsidies en die kosten ook handenvol geld.
Ik dacht, waarschijnlijk verkeerdelijk, dat de mens eindelijk dermate was geëvolueerd dat we de voortplantingsdrang toch ietwat onder controle hadden? Niet dus.....we zijn nog steeds, ook al denken we van wel, geen haar beter dan de andere dieren (beesten voor de mens) op deze wereld.
Dat komt omdat de meeste mannen hun hersenen passen in het kopje van hun penis.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 08:00   #335
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ook, tot 2 kinderen is een redelijke en volkomen te verantwoorden situatie.
Vanaf 3 begint het op een hobby te lijken, men moet dat niet verbieden maar ook niet aanmoedigen. Iedereen de vrije keuze maar met eigen centen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 08:27   #336
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal ofwel zelf mijn gat afvegen ofwel zal dit door een robot gebeuren en dit laatste is meer dan waarschijnlijk.

Wat je trouwens zegt over die "netto vervanging": dat is voor mensen nooit een reden om aan kinderen te beginnen dus moet de staat daar helemaal niet bij helpen. Mensen werden vroeger vooral door de katholieke kerk aangemoedigd omdat dit in de Bijbel staat. Dit is dus vooral een overblijfsel uit de tijd dat kerk en staat nog niet gescheiden waren, volledig voorbijgestreefd dus.

Ik wens niet te betalen voor moslims noch voor katholieke dogma's.
Tja, maar dan gaat er ook niemand meer zijn om de robot te maken die uw gat afveegt.
Dat men de massieve mensenmakers niet meer subsidieert lijkt me wel een gezonde stelling.
Oud 30 mei 2016, 08:40   #337
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, maar dan gaat er ook niemand meer zijn om de robot te maken die uw gat afveegt.
Dat men de massieve mensenmakers niet meer subsidieert lijkt me wel een gezonde stelling.
Als er echt een tekort aan "blanken" komt maken we gewoon wat klonen. In de toekomst gaan wijzelf ook halve robots worden en er zullen vooral ethische problemen zich voordoen rond nieuwe technologieën.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 08:47   #338
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen zijn een noodzaak. De huidige bevolking moet namelijk vervangen worden om economische groei te verzekeren. Tot aan 2 koters is het concept kindergeld perfect te verantwoorden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 08:48   #339
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als er echt een tekort aan "blanken" komt maken we gewoon wat klonen. In de toekomst gaan wijzelf ook halve robots worden en er zullen vooral ethische problemen zich voordoen rond nieuwe technologieën.
Ja maar dat soort van futurama is toch niet meteen voor morgen.
Oud 30 mei 2016, 08:48   #340
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Kindergeld zou moeten dienen tegen armoede, maar sommigen zien dit net als een aanmoediging om kinderen te kweken om vervolgens meer kindergeld binnen te rijven. En dat zijn doorgaans de gezinnen die er financieel niet goed voorstaan. Ongewild subsidieert men hiermee in feite dus kind armoede. Wat houdt de ouders tegen om hun extra kindergeld aan drank, sigaretten en prostituees te geven?

De hervorming op zich is een positieve evolutie; ieder kind nu even veel. Doch dit zou België niet zijn als men zijn eigen wetten regels begint uit te hollen allerhande gunst en uitzonderingsmaatregelen waarbij men tevens ook weer allerhande openingen voor fraude creëert. Kortom een maatregel die weer duidelijk de handtekening van CD&V draagt.

Beter was een drastische hervorming geweest waarbij men het kindergeld gewoon zou afschaffen en bepaalde kind gerelateerde diensten zoals school goedkoper zou maken. Op die manier is men tenminste zeker dat het geld goed besteed wordt. Een gemiste kans.

Tot slot nog een voorbeeldje van de negatieve gevolgen van deze subsidiëring politiek;

http://www.gva.be/cnt/aid619066/stie...ste-keer-vader

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 mei 2016 om 08:55.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be