![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ik kan u zeker zeggen dat ik als enig kind heb leren delen, alhoewel dat daarom niet met familie is, maar met mensen die het minder goed hebben dan onze familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Uiteraard kan een kind in een groot gezin tot diepe vriendschapsbanden komen (dat heb ik ook nooit gezegd), maar in het begin is de noodzaak om nieuwe mensen te leren kennen veel minder. Net zoals als je in groep op reis gaat, je waarschijnlijk niemand nieuw zal leren kennen omdat ze met de groep zelf bezig zijn. Als je alleen op reis gaat, leer je een heleboel nieuwe mensen kennen. Daarom zijn de mensen die in groep op reis gaan geen introverte mensen, maar ze hebben wel minder kans om nieuwe mensen te leren kennen buiten hun groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat vlak heeft "jong geleerd, is oud gedaan" ook een belangrijke waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Lijkt me zeker geen garantie tot een hechte band. Ik ken heel veel families waar broers of zussen niet meer met elkaar willen spreken of alle contact hebben verloren. Heel jammer natuurlijk, maar wel dagelijkse kost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is dat dan weer geen enorm vooroordeel ? Een van mijn beste vrienden van de klas was een nieuw, buitenlands gezin, in die tijd nog misschien niet zo gewoon. Die hadden het niet breed, dus wees maar zeker dat ik heb leren delen. Ik denk dat ik daar beter heb leren delen dan in een gezin waar iedereen toch hetzelfde had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Waar zit het vooroordeel? In ons gezin wordt geleerd dat de kinderen onder elkaar bepaalde zaken op een rechtvaardige manier moeten (ver)delen. Dat horen en zien ze al van kindsbeen af. Het directe voorbeeld op jonge leeftijd zorgt voor een diepe inprenting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw reactie is overduidelijk een overcompensatie. Schijnbaar knaagt het toch ergens dat u enig kind was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde eens een psycholoog verklaren dat dit niet zo uitzonderlijk is....Kinderen die opgroeien in een groot gezin moeten nu éénmaal meer vechten om hun deel van de koek te bemachtigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel kaart ik de houding aan waarbij men stelt dat een enig kind "daardoor" beter is in dit en beter is in dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt? Vertel mij eventjes als vader van een groot gezin hoe er dan wel "gevochten" moet worden voor dat "deel van de koek"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan er niet snel genoeg doorgevoerd worden. Beter nog, kindergeld beperken tot 2 kinderen. Nog beter: basisinkomen invoeren, kindergeld afschaffen. Iedereen is dan gelijk voor de wet. Misschien moeten we kindergeld afschaffen? Daar moet men sociaal economisch hervormen, mensen planten maar verder en sturen dan hun kinderen gewoon de straat op zonder opvoeding. En wanneer arme mensen verder planten voor sociale voordelen dienen wij hen daar in tegen te houden door de sociale voordelen te ontnemen. Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2016 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vergeet gewoon dat de kinderen van gisteren u vandaag onderhouden, en de kinderen van vandaag u morgen zullen onderhouden. Want moest het van uw eigen bijdragen komen..., je zou ook in Oostende op de stoep in een kartonnen doos slapen naast de mensen waarop je zo graag spuwt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |