Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2016, 08:08   #101
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wat houdt U tegen om mijn ongelijk te bewijzen?
Maar om jou vraag nu even om te keren:
Lever jij nu eens het bewijs dat alles wat op deze pagina te lezen staat onzin is, of om op niveau te blijven, toogpraat is

users.telenet.be/luc.renier/data/soczekfinanciering.PDF
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 08:12   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Die waarheid krijg je aan onze papierridders niet verkocht.
Pijnlijk feit... het zijn deze mensen die gaan beslissen wat 'zware' beroepen zijn.
We hebben alvast één zekerheid. Het zal weer op niks trekken.

De regering gaat haar tanden stukbijten op dit dossier... Hun methodiek trekt op niets. In de praktijk gaan de lobbygroepen veel te veel impact hebben op de politici die hierin moeten beslissen. De machinisten gaan een uitzondering eisen, de flikken vinden ook dat ze een zwaar beroep hebben, het leger, de brandweer, verkeersleiders uiteraard, postbodes, kortom alles wat statutair is en/of een sterke syndicalisatie heeft.
De dakleggers, schrijnwerkers en vloerders hebben dat niet, en die zullen er van tussen vallen...

Met volledige categoriën werken is een garantie op een ontsporing, dan gaat iedereen zogezegd een zwaar beroep hebben.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 08:13   #103
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

"Daarbij draagt deze categorie niets bij want netto-ontvanger."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Probeer die leugen eens in waarheid om te zetten ?
Wel, ik denk ook dat die categorie alleen geld opgebruikt van de burger.

Nu sta ik open om deze mening te herzien van zodra men me kan tonen dat die categorie geld in de staatskas dropt dat niet afkomstig is van belastingen, boetes en/of zelf uitgevonden diensten.

Laat ik wel duidelijk zijn dat ik het nut van die categorie niet ontken.
Maar ons als 'staat' rijker maken... niet, toch niet.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 08:20   #104
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De regering gaat haar tanden stukbijten op dit dossier...
Het is nochtans simpel. Pensioen afschaffen.

Gaat het op latere leeftijd niet meer zo vlot? Naar de dokter en een 'vrijbrief' krijgen voor X- aantal uren. Zo krijgt iedereen een langzaam uitdoven van zijn werkweek naargelang de gezondheid het toelaat.

Voordelen?
Massa's.

Nadelen?
Geen.

Wie durft er over na te denken?
Oud 19 juli 2016, 08:23   #105
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
"Daarbij draagt deze categorie niets bij want netto-ontvanger."

Wel, ik denk ook dat die categorie alleen geld opgebruikt van de burger.

Nu sta ik open om deze mening te herzien van zodra men me kan tonen dat die categorie geld in de staatskas dropt dat niet afkomstig is van belastingen, boetes en/of zelf uitgevonden diensten.

Laat ik wel duidelijk zijn dat ik het nut van die categorie niet ontken.
Maar ons als 'staat' rijker maken... niet, toch niet.
Hoor ik je nu roepen dat ambtenaren niet mogen betaald worden met belastinggeld, voor de arbeid die zij voor de overheid verrichten ? En....is dat principe dan ook van toepassing voor prive aannemers die werken uitvoeren in opdracht van die overheid ?
Oud 19 juli 2016, 08:33   #106
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Hoor ik je nu roepen dat ambtenaren niet mogen betaald worden met belastinggeld, voor de arbeid die zij voor de overheid verrichten ? En....is dat principe dan ook van toepassing voor prive aannemers die werken uitvoeren in opdracht van die overheid ?
Neen. Iedereen heeft recht om betaald te worden voor gepresteerde uren.

Dat neemt echter niet weg dat er nog een groot verschil zit tussen een aannemer die iets tastbaar levert en onze overheidsdiensten die veel wind lijken te maken met rondzwaaiende armen waar niemand mee gebaat is.
Oud 19 juli 2016, 08:52   #107
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Iedereen heeft recht om betaald te worden voor gepresteerde uren.

Dat neemt echter niet weg dat er nog een groot verschil zit tussen een aannemer die iets tastbaar levert en onze overheidsdiensten die veel wind lijken te maken met rondzwaaiende armen waar niemand mee gebaat is.
Nu ben jij aan het afwijken, want het gaat niet over de manier van werken, maar over het principe dat er voor arbeid een loon moet betaald worden.
Als die werkgever nu overheid noemt, of bedrijf x of y dat maakt volgens mij geen enkel verschil !
Oud 19 juli 2016, 08:58   #108
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bijna niet te geloven dat dit indianenverhaal nog altijd mee gaat...
Ja?
Als je ketel ontploft en je hebt hem niet laten kuisen, dan kom je in de problemen.
Die mannen kunnen je ketel zelfs verzegelen als hij niet veilig is.
Straf hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 09:04   #109
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Lever jij nu eens het bewijs dat alles wat op deze pagina te lezen staat onzin is, of om op niveau te blijven, toogpraat is

Ambtenaren worden betaald uit de schatkist en zij kunnen bijgevolg nooit meer geld in die schatkist bijstorten dan dat ze eruit halen.
Indien ik ongelijk heb dan stel ik U de volgende vraag : indien ambtenaren daadwerkelijk een positief effekt hebben op de staatsfinancieën, wat weerhoudt de regering er dan van om de 1.4 miljoen mensen die leven van een rva-uitkering tot ambtenaar te benoemen?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 09:05   #110
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ben jij aan het afwijken, want het gaat niet over de manier van werken, maar over het principe dat er voor arbeid een loon moet betaald worden.
Als die werkgever nu overheid noemt, of bedrijf x of y dat maakt volgens mij geen enkel verschil !
Noord-Korea bewijst uw ongelijk!
Oud 19 juli 2016, 09:09   #111
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoor ik je nu roepen dat ambtenaren niet mogen betaald worden met belastinggeld, voor de arbeid die zij voor de overheid verrichten ?
Een kennis van mij is gemeenteambtenaar en moet 2 keer per week "de markt doen" dwz kijken of alle kramers op hun juiste plaats staan.
Denkt U dat U deze "job" kunt privatiseren?
Die kerel is een verstopte werkloze.
In België krijgen 2 miljoen mensen voor hun arbeid een inkomen uit de schatkist.
Hoeveel verstopte werklozen zitten daarin?
Oud 19 juli 2016, 10:44   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kennis van mij is gemeenteambtenaar en moet 2 keer per week "de markt doen" dwz kijken of alle kramers op hun juiste plaats staan.
In België krijgen 2 miljoen mensen voor hun arbeid een inkomen uit de schatkist.
Zoals alle bruggepensioneerden feitelijk brugwerklozen zijn.....feitelijk is die kennis een collega van jou.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 11:06   #113
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ambtenaren worden betaald uit de schatkist en zij kunnen bijgevolg nooit meer geld in die schatkist bijstorten dan dat ze eruit halen.
Indien ik ongelijk heb dan stel ik U de volgende vraag : indien ambtenaren daadwerkelijk een positief effekt hebben op de staatsfinancieën, wat weerhoudt de regering er dan van om de 1.4 miljoen mensen die leven van een rva-uitkering tot ambtenaar te benoemen?
Maar in ruil voor de hoeveelheid geld wat de ambtenaren uit die schatkist halen, leveren zij arbeid. Of gaat in jou systeem de privé werkgever dit GRATIS doen ?
Werknemers in de privé sector krijgen eveneens een vergoeding voor hun arbeid, maar dan uit de privé schatkist van de privé werkgever, een schatkist die al dan niet gespijsd is met overheid subsidies (lees belasting geld), denk maar aan de Fernand Hutsen en de Jan De Nuls van dit land.

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 19 juli 2016 om 11:24.
Oud 19 juli 2016, 11:09   #114
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
In vele gemeentes worden de parkeer controles door privé bedrijven uitgevoerd.
Zijn die privé werknemers dan allemaal verstopte werklozen, die via hun privé werkgever een overheid uitkering ontvangen en dus volgens jou "netto ontvangers" zijn ?
Oud 19 juli 2016, 11:51   #115
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
In vele gemeentes worden de parkeer controles door privé bedrijven uitgevoerd.
Zijn die privé werknemers dan allemaal verstopte werklozen, die via hun privé werkgever een overheid uitkering ontvangen en dus volgens jou "netto ontvangers" zijn ?
The proof of the pudding is in the eating : laten wij alle overheidsdiensten (behalve justitie en veiligheid) privatiseren.
Wat overblijft zijn de verstopte werklozen!
Oud 19 juli 2016, 11:57   #116
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
The proof of the pudding is in the eating : laten wij alle overheidsdiensten (behalve justitie en veiligheid) privatiseren.
Wat overblijft zijn de verstopte werklozen!
Maar ben jij nu aan het kakken op jezelf ?
Want ik meende nochtans dat ook jij als ex Ford werknemer een gulle ontvanger bent van overheidsgeld (lees belasting geld) !

http://trends.knack.be/economie/ford...al-252533.html
Oud 19 juli 2016, 12:09   #117
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beroep dat je kan aanleren als leerjongen lijkt me meer toegankelijk dan
een 'hersens' beroep waar men een bachelor of master voor nodig heeft.
Jij lijkt daar niet van overtuigd...
Neen, maar jij beweerde wel dat die mensen die hun hersenen moeten gebruiken om hun werk te doen, daar totaal geen moeite voor moeten doen.
Die komen nooit moe thuis en dergelijke meer. Ah neen, want die zitten de hele dag op een stoel.

Als uw hersenen gebruiken zo makkelijk was, waarom zijn we dat niet met zijn allen aan het doctoreren ?
Denkt u dat goede ideeën zomaar uit die hersenen komen rollen, dat het geen moeite kost om vakliteratuur te lezen, en te begrijpen, om bij te blijven en dies meer ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 12:18   #118
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo moeilijk te begrijpen is het nochtans niet.
De ambtenaar wordt betaald door de overheid. Zelfs als die ambtenaar belastingen betaalt, dan nog doet hij dit met geld dat sowieso al van de overheid kwam.
Per definitie kan een ambtenaar dus financieel nooit hebben bijgedragen aan het totale systeem.

Uiteraard hoop ik dat de meeste ambtenaren wel een toegevoegde waarde hebben. Uw linkske weerlegt die redenering niet.

De fout in de redenering van demonen is gewoon dat hij geen rekening houdt met het simpele feit dat die ambtenaar betaald wordt voor het werk dat hij levert. Hij bekijkt het enkel puur financieel.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 12:38   #119
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De fout in de redenering van demonen is gewoon dat hij geen rekening houdt met het simpele feit dat die ambtenaar betaald wordt voor het werk dat hij levert. Hij bekijkt het enkel puur financieel.
Uw fout is te denken dat er altijd vraag is naar het werk van bepaalde ambtenaren. Maw, moet de gemeenschap werklozen financieren door ze te verstoppen in de ambtenarij.
Indien men die ambtenarij privatiseert (behalve het leger, justitie, ...) dan blijven de verdoken werklozen over.
Moeten die blijven "werken", een dubbel pensioen krijgen, een levenslange benoeming, ... of moeten wij de waarheid onder ogen zien en vaststellen dat dit werklozen zijn die moeten behandeld worden zoals alle anderen (herscholen, actief werk zoeken, ...).
Oud 19 juli 2016, 12:45   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, maar jij beweerde wel dat die mensen die hun hersenen moeten gebruiken om hun werk te doen, daar totaal geen moeite voor moeten doen.
Die komen nooit moe thuis en dergelijke meer. Ah neen, want die zitten de hele dag op een stoel.

Als uw hersenen gebruiken zo makkelijk was, waarom zijn we dat niet met zijn allen aan het doctoreren ?
Denkt u dat goede ideeën zomaar uit die hersenen komen rollen, dat het geen moeite kost om vakliteratuur te lezen, en te begrijpen, om bij te blijven en dies meer ?
Dat klopt inderdaad......om een diploma te behalen heb je inderdaad veel moed inzet en talent nodig je krijgt dat niet voor niks.

Nu hebben we in een samenleving alle soorten mensen nodig.....je hebt iemand nodig om een gat te boren maar gelukkig zijn er ook intelligente mensen die een boormachine uitvonden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2016 om 12:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be