Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 19 juli 2016, 19:41   #341
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tomm: Als het gebrek aan integratie (hoofdzakelijk) aan de Vlamingen zelf te wijten is, hoe komt het dan dat de allochtonen zich evenmin mengen met allochtonen met een andere afkomst?

Waarom wonen Turken bij Turken, Congolezen bij Congolezen...? Zou het zijn dat zij evenmin iets moeten weten van andere bevolkingsgroepen? Of is enkel de Vlaming/blanke zo racistisch?
In Nederland is er al meer vermenging, daar laat men bepaalde wijken niet zomaar over aan één bepaalde bevolkingsgroep. (wat niet wil zeggen dat er geen problemen zijn)
Ik heb niet gezegd hoofdzakelijk, het komt van 2 kanten natuurlijk. Maar neem Gent-Dampoort, die cafés staan open voor niet-Turken zoals ik, ik word daar altijd hartelijk ontvangen. Maar je ziet er geen enkele Belg, soms een Bulgaar of zo. Die Belgen, nochtans van de hippe soort in Gent (met obligate "manbun" ) gaan allemaal naar dezelfde "hippe" plaatsen waar alles veel meer kost, waar ze dan zitten te zeggen, terwijl ze aan hun hip drankje van 8 euro zitten te sippen, hoe multicultureel ze wel niet zijn.
En dan heb ik het nog niet over de oude, rechtse en racistische zakken, waarvan er ook genoeg zijn in België.
En zelfs de hippe Belgen sturen hun kinderen niet naar "zwarte " scholen, zodat die nog zwarter worden en een echt getto. Marokkanen daarentegen hebben niet de juiste kennis meestal om hun kinderen naar een goede school te sturen. Fenomeen wordt nog erger dankzij de import-bruiden(dat mag zomaar), die vrouwen kennen niets van België en kunnen dat dus ook niet doorgeven aan hun kinderen.
tomm is offline  
Oud 19 juli 2016, 19:43   #342
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U kan hier veel komen vertellen ... U zou beter sprookjesverhalen gaan schrijven.
Tja, ik vind de huidige toestand in België toch niet zo sprookjesachtig.
tomm is offline  
Oud 19 juli 2016, 19:47   #343
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Dat lijkt zo. Maar toch ligt daar de oplossing voor het probleem. Het lijkt contradictorisch en contraïntuïtief, maar het is de onverwachte zachtaardigheid van een medemens dat het geweld kan doen verstommen. Geweld beantwoorden met geweld leidt tot escalatie. Massa's voorbeelden van in de geschiedenis van de mensheid.
Hoe kun je nu zachtaardig zijn tegen een IS-terrorist die net je gezin vermoord heeft? Die verstaan de taal van zachtaardigheid niet, voor hen ben je een ketter die moet gedood worden.

Ik denk eerder dat de aanpak van president, Assad, en president Sisi, en voor ze door het Westen vermoord werden Saddam en Khadafi, en de ex-sovjet landen, voor die landen de enige juiste aanpak is. Gewoon het islamisme met harde hand onderdrukken.
Dat wist het leger in Turkije ook, maar het Westen wilde slechts onderhandelen over EU-toetreding als ze de islamisten niet langer zouden onderdrukken. Dat gebeurde, en nu hebben de islamisten de macht, die ze niet vlug meer zullen afstaan. En zitten wij met de gebakken peren.
tomm is offline  
Oud 19 juli 2016, 19:53   #344
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dit is de voorbije vijftig jaar TEVERGEEFS overvloedig gebeurd. Er zijn fortuinen, vermogens gespendeerd aan straathoekwerkers, integratiecursussen, bijscholingen..........en ga zo maar door. Zij willen gewoon niet integreren.
Hun godsdienst is in hun leven veel te belangrijk, om hier "onder ons" normaal te leven. Eerst die kut-islam, dan de rest.
Het werd verkeerd aangepakt, niet structureel.

Men moest gettovorming ten allen prijze vermijden, de cursussen en bijscholingen kwam veel te laat, en aan de proliferatie van radicale moskeeën werd niets gedaan. (schuin over mij was er een toen ik in Brussel woonde, daar zag je allemaal bebaarde mannen uitkomen, en je wist genoeg, nooit politie gezien). Men heeft ook niets gedaan aan het probleem van witte en zwarte scholen. De Belgen ontvluchten gewoon die wijken en scholen, en verder niets, alles werd op z'n beloop gelaten, erg moeilijk om met een Arabisch klinkende naam een goede job te vinden in de privé, waarom denk je dat er zoveel werken voor de MIVB?
tomm is offline  
Oud 19 juli 2016, 20:03   #345
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoe kun je nu zachtaardig zijn tegen een IS-terrorist die net je gezin vermoord heeft? Die verstaan de taal van zachtaardigheid niet, voor hen ben je een ketter die moet gedood worden.

Ik denk eerder dat de aanpak van president, Assad, en president Sisi, en voor ze door het Westen vermoord werden Saddam en Khadafi, en de ex-sovjet landen, voor die landen de enige juiste aanpak is. Gewoon het islamisme met harde hand onderdrukken.
Dat wist het leger in Turkije ook, maar het Westen wilde slechts onderhandelen over EU-toetreding als ze de islamisten niet langer zouden onderdrukken. Dat gebeurde, en nu hebben de islamisten de macht, die ze niet vlug meer zullen afstaan. En zitten wij met de gebakken peren.
klopt als een bus. Maar nu is er geen ijzeren grip meer, het hek is van de dam. Wat na de oorlog? Hoe gaan ze daar ooit in het MO ooit opnieuw een nieuw regime tewerkstellen? Dat is toch een onmogelijke zaak en een wespennest van mogelijk tientallen jaren?
Peche is offline  
Oud 19 juli 2016, 20:03   #346
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, ik vind de huidige toestand in België toch niet zo sprookjesachtig.
U moet niet over iets anders beginnen. Kan u uw sprookje over de goede integratie van moslims in de voormalige Sovjet-Unie met bewijzen staven?
Oud 19 juli 2016, 20:09   #347
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het werd verkeerd aangepakt, niet structureel.

Men moest gettovorming ten allen prijze vermijden, de cursussen en bijscholingen kwam veel te laat, en aan de proliferatie van radicale moskeeën werd niets gedaan. (schuin over mij was er een toen ik in Brussel woonde, daar zag je allemaal bebaarde mannen uitkomen, en je wist genoeg, nooit politie gezien). Men heeft ook niets gedaan aan het probleem van witte en zwarte scholen. De Belgen ontvluchten gewoon die wijken en scholen, en verder niets, alles werd op z'n beloop gelaten, erg moeilijk om met een Arabisch klinkende naam een goede job te vinden in de privé, waarom denk je dat er zoveel werken voor de MIVB?
Tja, hoe komt het dat zij geen goede job vinden in de privé? Omdat zij ZELF voor hun slechte naam hebben gezorgd. Instellingen zoals de MIVB krijgen subsidies voor het aanwerven van onder andere mohammedanen.

Nu is het nog onze schuld dat het misgelopen is. Natuurlijk moeten die losers zelf geen moeite doen. Stem de volgende keer, alsook uw moslimvrienden, op het VB. Als u toch een hardere aanpak nodig vindt.
Oud 19 juli 2016, 20:38   #348
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Samenvatting van dit topic: het is allemaal de schuld van de witman !!

Wat een treurnis.
Nietzsche is offline  
Oud 19 juli 2016, 22:55   #349
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet niet over iets anders beginnen. Kan u uw sprookje over de goede integratie van moslims in de voormalige Sovjet-Unie met bewijzen staven?
Nee, ik weet dat uit ervaring, vind je nergens op het net terug.
Maar ik zou zeggen, bezoek eens Kyrgyzstan bvb., een land met 80% moslims, fantastisch land met fantastische natuur, fantastische mensen (en wijven) en oordeel dan zelf. Zelfs na al die jaren is er op dat vlak niet zoveel veranderd, alleen veel verarmd na de val van de Sovjet-Unie.
M'n favoriet: veel vrijer en ongeremder dan waar ook in het Westen, zelfs al denken ze dat ze het Westen kopiëren (maar hun beeld van het Westen is blijven hangen in de jaren 80, "modern talking" hoor je om de 5 minuten, gelukkig geen mannen met "manbuns", dat bestond hier nog niet in de jaren 80), ook alle leeftijden, van tieners tot vijftigers.
Oh ja, voor ze naar de disco gaan bidden de etnische Kirgiezen (anders dan de orthodoxe etnische Russen) op een goede afloop van de avond.
De video zegt niet veel, maar wel deze plaats.
https://www.youtube.com/watch?v=mL51tLnV89U

Laatst gewijzigd door tomm : 19 juli 2016 om 23:13.
tomm is offline  
Oud 19 juli 2016, 23:10   #350
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
klopt als een bus. Maar nu is er geen ijzeren grip meer, het hek is van de dam. Wat na de oorlog? Hoe gaan ze daar ooit in het MO ooit opnieuw een nieuw regime tewerkstellen? Dat is toch een onmogelijke zaak en een wespennest van mogelijk tientallen jaren?
In Egypte werden ze verpletterd, in Turkije zwakke poging daartoe, maar zeker niet de laatste. In Syrië zie je dat Assad wint, dankzij de Russen. Het gaat de goede kant op, maar moeilijk zoiets te zeggen als je ziet hoeveel onschuldige slachtoffers er vallen.
tomm is offline  
Oud 19 juli 2016, 23:10   #351
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Samenvatting van dit topic: het is allemaal de schuld van de witman !!

Wat een treurnis.
Hen ik althans nergens gezegd. Overigens sommige Turken zijn blanker dan veel Belgen.
tomm is offline  
Oud 19 juli 2016, 23:18   #352
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, hoe komt het dat zij geen goede job vinden in de privé? Omdat zij ZELF voor hun slechte naam hebben gezorgd. Instellingen zoals de MIVB krijgen subsidies voor het aanwerven van onder andere mohammedanen.

Nu is het nog onze schuld dat het misgelopen is. Natuurlijk moeten die losers zelf geen moeite doen. Stem de volgende keer, alsook uw moslimvrienden, op het VB. Als u toch een hardere aanpak nodig vindt.
Tja, een jonge Marokkaan van 20 is niet verantwoordelijk voor wat anderen uitgespookt hebben, zo blijven we in een visieuze cirkel. Wat vooral ontbreekt is leiderschap en doorzicht. De meeste politici kun je amper dorpspolitici noemen, meer bezig met rivaliteiten onder elkaar dan wat anders.
Het VB zijn een bende racisten, daar komen we niet verder mee. Moest Marine Le Pen hier opkomen zou ik wel nog overwegen om op haar te stemmen.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 juli 2016 om 23:24.
tomm is offline  
Oud 20 juli 2016, 07:17   #353
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland is er al meer vermenging, daar laat men bepaalde wijken niet zomaar over aan één bepaalde bevolkingsgroep. (wat niet wil zeggen dat er geen problemen zijn)
Ik heb niet gezegd hoofdzakelijk, het komt van 2 kanten natuurlijk. Maar neem Gent-Dampoort, die cafés staan open voor niet-Turken zoals ik, ik word daar altijd hartelijk ontvangen.
Ik woon zelf in een wijk met behoorlijk veel turkse cafés in de buurt. Telkens ik er voorbij loop zitten er hoofdzakelijk/enkel mannen. Ze maken niet echt een uitnodigende indruk om gezellig met mijn vriendin iets te gaan drinken.

En toch eigenlijk echt wel straf dat het vermeldenswaardig is dat de cafés in Gent-Dampoort openstaan voor niet-Turken... Stel je eens voor dat we dat zouden zeggen over cafés uitgebaat door blanken: "ja, de cafés staan zelfs open voor Turken en Marokkanen".

Dat er überhaupt cafés zijn die niet openstaan voor niet-Turken is al waanzinnig.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 20 juli 2016, 07:19   #354
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je ziet er geen enkele Belg, soms een Bulgaar of zo. Die Belgen, nochtans van de hippe soort in Gent (met obligate "manbun" ) gaan allemaal naar dezelfde "hippe" plaatsen waar alles veel meer kost, waar ze dan zitten te zeggen, terwijl ze aan hun hip drankje van 8 euro zitten te sippen, hoe multicultureel ze wel niet zijn.
En dan heb ik het nog niet over de oude, rechtse en racistische zakken, waarvan er ook genoeg zijn in België.

En zelfs de hippe Belgen sturen hun kinderen niet naar "zwarte " scholen, zodat die nog zwarter worden en een echt getto. Marokkanen daarentegen hebben niet de juiste kennis meestal om hun kinderen naar een goede school te sturen. Fenomeen wordt nog erger dankzij de import-bruiden(dat mag zomaar), die vrouwen kennen niets van België en kunnen dat dus ook niet doorgeven aan hun kinderen.
U heeft het opnieuw over de gebrek aan vermenging tussen autochtone Vlamingen en allochtonen. Ik had het over het gebrek aan vermenging tussen de verschillende autochtone bevolkingsgroepen onderling.

Of denk je dat een zwarte altijd welkom is in een café uitgebaat door Arabieren?
TheFourHorsemen is offline  
Oud 20 juli 2016, 11:21   #355
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon zelf in een wijk met behoorlijk veel turkse cafés in de buurt. Telkens ik er voorbij loop zitten er hoofdzakelijk/enkel mannen. Ze maken niet echt een uitnodigende indruk om gezellig met mijn vriendin iets te gaan drinken.

En toch eigenlijk echt wel straf dat het vermeldenswaardig is dat de cafés in Gent-Dampoort openstaan voor niet-Turken... Stel je eens voor dat we dat zouden zeggen over cafés uitgebaat door blanken: "ja, de cafés staan zelfs open voor Turken en Marokkanen".

Dat er überhaupt cafés zijn die niet openstaan voor niet-Turken is al waanzinnig.
Bepaalde Marokkaanse cafés of discotheken staan niet open voor niet-Marokkanen. Ik heb al veel zin gehad om daar eens het centrum Le man op af te sturen, dat wordt nog lachen.
In die Turkse cafés in Gent wordt alcohol gedronken en zitten ook vrouwen. Je hebt ook cafés met Erdogan strekking, daar zitten geen vrouwen en wordt geen alcohol geschonken, ligt het lijfblad van Erdogan's partij, en daar ga ik (uiteraard) niet. Maar goed, hoewel veel Belgen dat doen, Turken en Marokkanen kun je niet vergelijken. Ga eens uit in Istanbul en je ziet meer minijurkjes en zoenende homo's op straat dan in Brussel. (ook omdat ze Brussel lastig gevallen worden door Marokkanen...)
tomm is offline  
Oud 20 juli 2016, 11:24   #356
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft het opnieuw over de gebrek aan vermenging tussen autochtone Vlamingen en allochtonen. Ik had het over het gebrek aan vermenging tussen de verschillende autochtone bevolkingsgroepen onderling.

Of denk je dat een zwarte altijd welkom is in een café uitgebaat door Arabieren?
In die Marokkaanse cafés op de Stalingradlaan zie ik nochtans veel zwarten zitten. Niet vergeten dat je ook in Marokko veel zwarten hebt, die daar aangespoeld zijn en dan maar blijven, omdat ze niet in Europa raken, en Marokko toch nog beter is dan hun eigen land.
tomm is offline  
Oud 20 juli 2016, 14:11   #357
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken genoeg Marokkanen die zich geen bal aantrekken van war in de moskee gezegd wordt, en die met Belgen trouwen en zich zo goed als volledig integreren.
Marokkanen moeten meer kansen krijgen, dat wil zeggen geen "zwarte scholen" meer, vooral dat fenomeen moet aangepakt worden, net als de getto's.
Men kan ouders ook verplichten om de kinderen te laten meegaan op bosklassen. Als ze dat weigeren staat dat gelijk aan hen niet naar school brengen. Als bijna alle kinderen van allochtone origine zijn zal dat natuurlijk niet zo veel helpen. Daarom, nogmaals, weg met de blanke en zwarte scholen. Investeren in de jeugd.
Toen ik klein was heb ik een tijdje in de toenmalige Sovjet-Unie gewoond en naar school gegaan. Moslims, christenen, Joden, het maakte allemaal niet uit. En iedereen ging naar het pionierskamp. Moslims waren er, maar ze hielden zich gedeisd, er werden geen nieuwe moskeeën geopend, er bestonden geen moslimgetto's (iedereen woont in dezelfde blokken, is nog altijd zo in de voormalige Sovjet-landen), iedereen gaat naar dezelfde winkels (goed, veel keuze was er niet) en iedereen naar dezelfde cafés of dancings. Met uiteraard heel veel gemengde huwelijken als gevolg.

En je merkt dit nog steeds in Rusland, studenten uit Arabische landen of Iran integreren super vlot, ze worden direct opgenomen in de groep vanaf ze de taal spreken(er zijn neonazi bendes die soms eens een bruine in elkaar slaan, maar bijna iedereen kijkt daarop neer als een bende loosers).
Ze leren meestal een Russisch meisje kennen (hun mediterrane looks vallen in de smaak, en het zijn meestal mannen, veel vrouwen vinden het ook positief dat ze minder drinken dan Russen), en hun kinderen worden opgevoed als echte Russen. Zo ken ik er veel.
De keerzijde is, als ze bvb. boel maken in een dancing, meisjes lastig vallen of mensen bestelen, zoals in België helaas dikwijls gebeurt, weten ze dat ze eerst slaag zullen krijgen van de omstaanders, dan van de polite, en als ze op de verkeerde vallen worden ze naar een bos meegenomen, daar afgetroefd en al of niet levend achtergelaten. Maar wees gerust, daar zijn ze heel beschaafd, meer dan de Russen zelf...
Waarom kan dat eigenlijk in België niet?
Ondanks uw kennissenkring, trouwen de meesten nog steeds met partner uit thuisland van hun ouders, en die passage uit de koran kan anders goed verklaren waarom zoveel moslims in hun zelfverkozen apartheid blijven zitten.
Je kunt een probleem niet oplossen wanneer er een taboe blijft hangen op het benoemen van factoren die het probleem in stand houden.

Marokkanen " moeten niet meer kansen krijgen" maar aangesproken worden op eigen verantwoordelijkheid, ze krijgen gelijke kansen, maar toch verzieken vooral nogal wat Marokkaanse jongens het al heel vroeg in het onderwijs.
Thuis zijn het dan ook halve prinsen, ze leren geen zelfdiscipline, kritisch kijken naar eigen handelen , liegen is heel gewoon want wat je niet bekent is niet zo ( eer versus geweten) en dat beperkt hun kansen buiten die voordeur.

Uw jeugdherinneringen zijn leuk maar staan buiten deze discussie.
alice is offline  
Oud 20 juli 2016, 14:16   #358
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ondanks uw kennissenkring, trouwen de meesten nog steeds met partner uit thuisland van hun ouders, en die passage uit de koran kan anders goed verklaren waarom zoveel moslims in hun zelfverkozen apartheid blijven zitten.
Je kunt een probleem niet oplossen wanneer er een taboe blijft hangen op het benoemen van factoren die het probleem in stand houden.

Marokkanen " moeten niet meer kansen krijgen" maar aangesproken worden op eigen verantwoordelijkheid, ze krijgen gelijke kansen, maar toch verzieken vooral nogal wat Marokkaanse jongens het al heel vroeg in het onderwijs.
Thuis zijn het dan ook halve prinsen, ze leren geen zelfdiscipline, kritisch kijken naar eigen handelen , liegen is heel gewoon want wat je niet bekent is niet zo ( eer versus geweten) en dat beperkt hun kansen buiten die voordeur.

Uw jeugdherinneringen zijn leuk maar staan buiten deze discussie.
Ik wil maar zeggen, hun afzondering komt ook door deze maatschappij, het komt van 2 kanten. Want in andere maatschappijen leven moslims niet afgezonderd in getto's.
tomm is offline  
Oud 20 juli 2016, 14:29   #359
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil maar zeggen, hun afzondering komt ook door deze maatschappij, het komt van 2 kanten.
Van 2 kanten ??? Welke toegevingen hebben "zij" hier dan al gedaan (de voorbije vijftig jaar)

Citaat:
Want in andere maatschappijen leven moslims niet afgezonderd in getto's.
ze hebben die ghetto's zelf gecreeërd. Ikwoonde vroeger in een homogene "witte" buurt. Islamieten kwamen zich vestigen, en stelselmatig gingen autochtonen weg. Ik ook toen het niet meer leefbaar was. Die bewuste buurt is nu een homogene islam-buurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 20 juli 2016, 14:30   #360
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil maar zeggen, hun afzondering komt ook door deze maatschappij, het komt van 2 kanten.
Van 2 kanten ??? Welke toegevingen hebben "zij" hier dan al gedaan (de voorbije vijftig jaar), behalve voor heel veel ambras zorgen ???

Citaat:
Want in andere maatschappijen leven moslims niet afgezonderd in getto's.
ze hebben die ghetto's zelf gecreeërd. Ik woonde vroeger in een homogene "witte" buurt. Islamieten kwamen zich vestigen, en stelselmatig gingen autochtonen weg. Ik ook toen het niet meer leefbaar was. Die bewuste buurt is nu een homogene islam-buurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 juli 2016 om 14:43.
Zipper is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be