Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 30 juli 2016, 12:04   #601
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Lol, nu wordt het nog mooier. Nu maak ik al deel uit van de "linkse bende"

Enkel omdat ik wat nuance bepleit en niet achter Muyle haar mantra sta dat alle moslims moeten buitengesjot worden.

Enkel de vraag stellen "naar waar ga je ze dan sjotten" en vaststellen dat daar nog nooit een antwoord is op gekomen, maakt iemand hier al links. Interessant.
Moet men nu echt op zo'n belachelijke vraag antwoorden? Het zijn allemaal dubbele nationaliteiten en dragen hun oorspronkelijke nationaliteit hoog in het vaandel. Dus ... Illegalen gewoon terug droppen op de Noord-Afrikaanse kust, van waar zij vertrokken zijn. De rest lossen zij zelf maar op. Dat is ons probleem niet.

Zoals iedere kritiek op de islam wordt afgedaan als 'rechts'.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 juli 2016 om 12:13.
Lukkas is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:18   #602
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moslims leven niet samen, hoogstens naast anderen.
Neen, moslima's mogen niet trouwen met mannen die niet tot het geloof behoren, ookal vond u op het internet een uitzondering, dat is de algemene regel.
Ik heb het al gezegd, ik deel uw fascinatie voor Rusland niet, legde ookal uit waarom ik vind dat je dit land niet kunt vergelijken met de situatie hier, waarom blijft u daar dan over doordrammen?
In Rusland is het aantal gemengde huwelijken tussen christenen en moslims 30 %, al vele jaren (zie boven) dus één op 3. Waarom kan dat hier niet? Waarom zouden we, tenminste op dat vlak, geen voorbeeld nemen aan Rusland?
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:20   #603
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel omdat ik wat nuance bepleit en niet achter Muyle haar mantra sta dat alle moslims moeten buitengesjot worden.
Enkel de vraag stellen "naar waar ga je ze dan sjotten" en vaststellen dat daar nog nooit een antwoord is op gekomen, maakt iemand hier al links. Interessant.
Luister eens:
Toen ze indertijd na hunnen 'blok' gezakt waren voor hun examens hebben ze een vakbonds'belang' opgericht... En die hebben tot op heden nog geen examen kunnen halen om aan mee te doen.
Dus neem het ze niet kwalijk.
Gebrek aan grijs nivo... 't kan gebeuren in de Vlaenders...

En nu ga 'k effe een adreske aan de Rushdie vragen om niet constant achter mijne virtuele rug te moeten kijken.
Oud 30 juli 2016, 12:22   #604
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar allé dit is toch niet ernstig meer, er staat duidelijk in het artikel dat dit soort huwelijken niet kunnen binnen de islam, en toch blijft u beweren van wel, op basis van één imam die tegen die regel in gaat.

Dat is gelijk aan beweren dat de kerk homoseksuele priesters zou toe laten, omdat er een is die openlijk homo is en preister, op dat moment.

Een uitzondering verandert niet het standpunt binnen een ideologie, denk dat u dat ook wel weet.
De Anglikaanse kerk laat homo's openlijk toe, er zijn zelfs openlijk homoseksuele kardinalen. Dus je kunt niet zeggen dat homo's niet welkom zijn volgens het Christendom, er zijn namelijk uitzonderingen. Wel, wat betreft de Islam is dit net hetzelfde, er zijn verschillende strekkingen.

Jij bent altijd bezig over DE Islam, een groter cadeau kun je de radicalen niet doen. Zij willen niets liever dan een "clash of civilisations" tussen moslims en niet-moslims. Daarom doen ze dit allemaal.
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:29   #605
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Rusland is het aantal gemengde huwelijken tussen christenen en moslims 30 %, al vele jaren (zie boven) dus één op 3. Waarom kan dat hier niet? Waarom zouden we, tenminste op dat vlak, geen voorbeeld nemen aan Rusland?
Omdat de gemiddelde moslim dat hier niet wil, tenzij de partner zich bekeerd tot de islam?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 juli 2016 om 12:31.
Lukkas is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:38   #606
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?

30% van wat?
vanderzapig is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:40   #607
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zucht..ook hier zijn er die trouwen met vrouwen die geen moslima zijn, vooral illegalen doen dit, omwille van verblijfsdocumenten. maar daarom is dit nog geen werkelijk gemengd huwelijk.

Er wordt geleefd volgens de islamitische principes, en wil je nu eens ophouden over Rusland!!
alice is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:41   #608
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Omdat de gemiddelde moslim dat hier niet wil, tenzij de partner zich bekeerd tot de islam?
Of je verblijfsdocumenten te pakken krijgt, niet te vergeten.
alice is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:42   #609
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
mee akkoord.
Maar volksrechts.. hoe omschrijf je dat?
kiesvee maart '33 - Deutschland.
Iemand?
Oud 30 juli 2016, 12:43   #610
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg enkel dat moslims en christenen in Zwart-Afrika, meestal, er zijn natuurlijk gekke uitzonderingen als boko haram, maar ook christelijke gekke uitzonderingen als "the army of the lord" van Kony, minstens even
wreed. Maar in 99% van de gevallen leven moslims en christenen vreedzaam samen, de problemen zijn tussen stammen, niet religies. (dat wil niet zeggen dat Zwart-Afrika een voorbeeld is, maar op het vlak van samenwerking tussen religies in de meeste landen wel)
Omgekeerd mag ook, je kunt voorbeelden vinden op het internet van imams die zulke huwelijken goedkeuren.
Wat Rusland betreft, die straatkinderen zijn een fenomeen uit je jaren 90, toen de prowesterse Jeltsin het land bestuurde en totaal failliet liet gaan. Vergelijking nu is het gemiddelde loon in Rusland 500 euro per maand, toen Putin aan de macht kwam, na jaren Jeltsin wanbeleid, 50 euro per maand...
Maar Rusland (met uitzondering van Tsjetsjenië) toont goed aan dat moslims en christenen perfect kunnen samenleven, samen trouwen, etc. zonder de minste problemen.
De Sovjet Unie was al lang failliet toen Jeltsin aan de macht kwam. Dagenlang aanschuiven voor een brood bestond al zeer lang in de Sovjet-Unie. Al het geld stroomde naar het leger, politie en het comfort van de elite. De burger werd arm, dom en onderdanig gehouden. Enige kritiek op het communisme liep faliekant af.

Rusland gaat er dan ook met de grove borstel door naar het voorbeeld van de Sovjet-Unie. Daar werden volkeren gedwongen om samen te leven voor de eer en glorie van het communisme, maar of dat een gezonde situatie was betwijfel ik sterk.

Of deze gemengde gelovige huwelijken een succes zijn, daar zou ik dan toch wat bewijzen van willen zien. 'Zonder de minste problemen' klinkt zeer dogmatisch.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 juli 2016 om 12:48.
Lukkas is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:45   #611
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Anglikaanse kerk laat homo's openlijk toe, er zijn zelfs openlijk homoseksuele kardinalen. Dus je kunt niet zeggen dat homo's niet welkom zijn volgens het Christendom, er zijn namelijk uitzonderingen. Wel, wat betreft de Islam is dit net hetzelfde, er zijn verschillende strekkingen.

Jij bent altijd bezig over DE Islam, een groter cadeau kun je de radicalen niet doen. Zij willen niets liever dan een "clash of civilisations" tussen moslims en niet-moslims. Daarom doen ze dit allemaal.
Zie niet in hoe ik radicalen help door gewoon duidelijk te zijn. Over strekkingen moet je ook niet beginnen, wat hier zit onder moslims zijn vooral soennieten en in mindere mate sjieiten. Hier en daar een aleviet, wahabiet maar vooral steeds meer salafi's.
Wonen hier veel aanhangers van de Anglicaanse kerk? Nee he, wel Katholieken, al of niet naamkatholieken, maar dat wat christendom betreft,is waar we het culturele erfgoed van mee dragen.
alice is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:46   #612
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JA, en in beide gevallen wat die terroristen verdienen. JE moet weten dat dit niet de typisch Russische manier is om krijgsgevangenen te behandelen. Maar tijdens die oorlog werden Russische krijgsgevangenen door jihadisten op gruwelijke wijze omgebracht, en ze maakten daar filmpjes van.

Zelf hakken ze koppen af en snijden ze kelen over �* volonté, maar zelf verwachten ze blijkbaar volgens de conventies van Génève behandeld te worden. Nee dus, toch niet door de Russen.

Overigens in Syrië bombarderen de Russen niet zomaar "burgers", de gebieden die ze bombarderen zijn allang door burgers verlaten. De enige "burgers" die zich daar bevinden dragen baarden en automatische geweren, en communiceren in verschillende toonaarden van "Alahu Akbar".
Mijn ideaal beeld is al van in het begin van de russische cleansing operatie dat men van buiten naar binnen zou werken : eerst de grensgebieden met turkije desinfecteren door daar al dat uitschot te vernietigen, en dan oprukken richting het binnenland. Doel : ontsnappingsroutes voor jihadi's onmogelijk maken zodat men uiteindelijk echt tot exterminatie kan over gaan. Jammer genoeg werkt militaire tactiek nu eenmaal zo niet.
Best van al is dat er na de finale slag in syrië geen enkele krijgsgevangene is.
"ze hebben zichzelf allemaal doodgevochten, wilden zich niet overgeven" is daar een mooie uitleg voor.
Pandareus is nu online  
Oud 30 juli 2016, 12:51   #613
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, maar daar kan dat dus wel. Dus moet je toegeven dat de relatie tussen moslims en moslims hier fout zit en beter kan?
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:52   #614
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Bron?

30% van wat?

He said that just like 20 years ago, the share of such “mixed” marriages is approximately 30 percent, an indication of the day to day comfort representatives of the two religions feel about each other at least in Tatarstan

http://www.kyivpost.com/opinion/op-e...sha-71315.html
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:54   #615
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht..ook hier zijn er die trouwen met vrouwen die geen moslima zijn, vooral illegalen doen dit, omwille van verblijfsdocumenten. maar daarom is dit nog geen werkelijk gemengd huwelijk.

Er wordt geleefd volgens de islamitische principes, en wil je nu eens ophouden over Rusland!!
Nee, ik hou er niet over op, dit zijn werkelijk gemengde huwelijken, tussen Russische staatsburgers, en die leven niet volgens islamitische principes, Russen zullen zich zelden tot nooit bekeren tot de Islam.
Toont aan dat het dus wel kan, alleen hier niet. De vraag is dus wat er mis is met de relatie tussen islamieten en Belgen HIER. Het gaat dus niet om "de" Islam, het gaat om een typisch West-Europees fenomeen.
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 12:59   #616
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Sovjet Unie was al lang failliet toen Jeltsin aan de macht kwam. Dagenlang aanschuiven voor een brood bestond al zeer lang in de Sovjet-Unie. Al het geld stroomde naar het leger, politie en het comfort van de elite. De burger werd arm, dom en onderdanig gehouden. Enige kritiek op het communisme liep faliekant af.

Rusland gaat er dan ook met de grove borstel door naar het voorbeeld van de Sovjet-Unie. Daar werden volkeren gedwongen om samen te leven voor de eer en glorie van het communisme, maar of dat een gezonde situatie was betwijfel ik sterk.

Of deze gemengde gelovige huwelijken een succes zijn, daar zou ik dan toch wat bewijzen van willen zien. 'Zonder de minste problemen' klinkt zeer dogmatisch.
Ik heb er gewoond als kind, dus je moet mij niet leren hoe het toen was. Het enige dat ik kan zeggen is dat de Russische economie kapseisde in de jaren 90, niet in de jaren 80, en dat de westerse media leugenachtig is, wat elke Rus die hier leeft zal beamen.

Die gemengde huwelijken zijn een succes, ze scheiden niet meer dan andere koppels. Elk volgt z'n religie, dat geeft geen problemen. De kinderen kunnen zelf kiezen, meestal kiezen deze ervoor om orthodox of atheïstisch te worden, maar tegenwoordig heb je er ook die kiezen om islamitisch te worden, wat je in de Sovjettijd minder zag. (zie artikel)

Dus volkeren die samenleven in dezelfde gebouwen, scholen, wijken, etc. is "niet gezond" volgens U. HIER is het niet gezond, met Marokkaanse getto's die broedhaarden zijn van terrorisme.

Zo kijken ze in Rusland naar het Westen:

https://www.youtube.com/watch?v=bf31HbHLRwA

Laatst gewijzigd door tomm : 30 juli 2016 om 13:20.
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:00   #617
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn ideaal beeld is al van in het begin van de russische cleansing operatie dat men van buiten naar binnen zou werken : eerst de grensgebieden met turkije desinfecteren door daar al dat uitschot te vernietigen, en dan oprukken richting het binnenland. Doel : ontsnappingsroutes voor jihadi's onmogelijk maken zodat men uiteindelijk echt tot exterminatie kan over gaan. Jammer genoeg werkt militaire tactiek nu eenmaal zo niet.
Best van al is dat er na de finale slag in syrië geen enkele krijgsgevangene is.
"ze hebben zichzelf allemaal doodgevochten, wilden zich niet overgeven" is daar een mooie uitleg voor.
Volgens Europol zijn er meer dan 50.000 Europese burgers naar IS-gebied afgereisd en lopen er momenteel 31.000 zwangere IS-vrouwen rond. Kinderen worden meteen geleerd om mensen te onthoofden en bomen te maken. Ze verwachten veel van hun kinderen, die, eens het kalifaat verdwenen, een nieuwe generatie nog gevoellozer moordenaars en terroristen zal zijn.

Dus ja, laten ze zich vooral dood vechten, en als ze niet willen, laat de peshmerga en de Russen hen daartoe dwingen.

En niet alleen die van IS trouwens, maar alle islamitische verzetsgroeperingen, zoals die gematigde groep door Amerika gesteunde klootzakken die vorige week op YouTube een filmpje plaatste van een kind van 14 dat werd onthoofd...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 30 juli 2016 om 13:02.
Nierika is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:02   #618
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

je bent een poco
je bent een linkiewinkie

Pandareus is nu online  
Oud 30 juli 2016, 13:04   #619
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie niet in hoe ik radicalen help door gewoon duidelijk te zijn. Over strekkingen moet je ook niet beginnen, wat hier zit onder moslims zijn vooral soennieten en in mindere mate sjieiten. Hier en daar een aleviet, wahabiet maar vooral steeds meer salafi's.
Wonen hier veel aanhangers van de Anglicaanse kerk? Nee he, wel Katholieken, al of niet naamkatholieken, maar dat wat christendom betreft,is waar we het culturele erfgoed van mee dragen.
Meer en meer salafi's inderdaad, en DAT is net het probleem, dat bij de wortel aangepakt moet worden.
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:09   #620
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stalin deed dat, alle grensgebieden werden streng gecontroleerd, mensen die niet betrouwbaar geacht werden moesten verhuizen.
IS is nu al grotendeels afgesneden van hun Turkse meesters. De Koerden hebben het grensgebied overgenomen, en ten Westen en zuiden bevindt zich het Syrische leger. Ik denk niet dat er veel krijgsgevangenen genomen zullen worden. Alleen zullen sommigen zich proberen te verbergen onder de burgerbevolking. Maar de Syrische geheime dienst is niet van gisteren, en ook in Irak heeft men het echt gehad met die terroristen, uiteindelijk zullen alle terroristen die niet naar Turkije of het Westen gevlucht zijn hun verdiende loon krijgen.
tomm is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be