![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Irak hebben de Amerikanen echter op een overduidelijke manier voor de ogen van de hele wereld getoond welk een gevaar ze wel zijn voor die zelfde wereld. Ze hebben totaal geen gevoel voor verantwoordelijkheid. Houden enkel rekening met zichzelf en de machtsgroepen die het in Amerika voor het zeggen hebben en tonen zich als eerste klas blunderaars. Vroeger stelde ik "Waarom weeral een supermacht in het leven roepen als we al een goed uitgerust politiecorps hebben?". Nu blijkt dat "politiecorps" al even snugger te zijn als de "polies" en de "gendarmen" van een paar generaties geleden in België: te dom om hun eigen naam te schrijven. Tijd dus voor andere krachten om de inspanningen te bundelen. Europa dat stilaan naar Rusland toegroeit moet samen hiermee een nieuwe militaire macht ontwikkelen die het evenwicht in de wereld op een BESCHAAFDE manier kan regelen. Moeilijk kan dat niet zijn, want Europa en Rusland bulken van de ingenieurs met ervaring. In een latere fase kan dan ook nog een samenwerkingsverband met China worden aangegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan verder schrijven over de wantoestanden in Angola waar de armen van kinderen worden afgekapt om de bevolking te terroriseren, of ruandese en congolese gruweltoestanden of nog Jemen waar kinderen worden ontvoerd om de jongetjes te leren doden en de meisjes te verkrachten.... je zou toch net hetzelfde hebben gezegd??? Heb je al ooit één enkele posting geschreven over de concentratiekampen in Noord-Korea waar zwangere vrouwen worden verkracht en levend de buik opengescheurd voor de ogen van hun andere kinderen???? Nee hoor, nooit. Dit is pure op-amerika-zeikerij. En niets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Darwin, dat zijn we niet gewoon van je hoor! Wat precies heeft je gekraakt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
D�*t is pas erg.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er springt me iets bij van pot Ketel en zwart, Demoncrat Steve
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon, misschien ligt dat aan het feit dat daarover niet zoveel in de media wordt gesproken én door het feit dat daar geen olie te vinden is?
Overigens, ik ben tegen elke vorm van onrecht en dictatuur. ik volg de logica 'if you're not with us...' niet. Noch Bush noch Saddam noch koreaans stalinisme, noch islamfundamentalisme.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is het mij nu duidelijk dat jij dus alleen verontwaardigd bent wanneer de linkse rakkers van de VRT dat zijn. Want wanneer het niet genoeg in het nieuws komt, dan is he minder belangrijk (of weet je het dan helemaal niet). ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() De linkse CNN besteed er anders ook niet veel aandacht aan...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon, u hebt me duidelijk misbegrepen. Ik klaagde net aan dat er over die andere oorlogen weinig gezegd wordt. Ik ben altijd verontwaardigd, dat is een voltijdse bezigheid in deze wereld
![]() Bovendien moet ik van dat zogenaamde links van de vrt ook niets hebben.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
IK denk niet dat ik gevraagd heb aan de VS om de hele internationale gemeenschap en organisaties aan zijn laars te lappen. En nee ik ben niet bereid om de VS te volgen in elke agressie tegen een ander volk. En ja, ik weet waar de massavernietigings wapens zitten( in de VS), laten we daar maar eens inspecteurs op afsturen. Wanneer ze dit niet willen moeten ze de gevolgen maar dragen! Willen zij de relaties met Frankrijk, Belgie en Duitsland herbekijken en sancties opleggen. Mij goed alles komt met een prijs! Maar vergeet niet dat ook zij(VS) de gevolgen moeten dragen.....remember Tip van de dag: Ga uit van je eigen kracht en niet die van je "vriend(???)"
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: