Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2016, 06:41   #301
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Duidelijke en klare taal, met een helder partijstandpunt in overeenstemming met het partijprogramma.

Niet de ondertussen meelijwekkende spreidstand die menig N-VA in zijn verdediging van de partij moet aannemen tussen programma en wat er in de praktijk mee gebeurt.
Duidelijke en klare taal spreken is niet moeilijk als je gevangen zit waar het VB gevangen zit.

Duidelijke en klare taal, verder komt het niet, dat was dus ook niet mijn vraag, mijn vraag was gewoon, als Van Grieken aan zet zou komen (weinig waarschijnlijk) wat gaat hij dan doen?
  • Duidelijke en klare taal blijven spreken en terug in het hoekje kruipen?
  • Proberen deel te nemen aan de macht om van binnenuit iet op gang te brengen?
  • Een revolutie ontketenen?
  • De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 06:42   #302
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige bron van deze verdeeldheid is BdW.
Nee
Oud 21 september 2016, 06:44   #303
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben gezien welke poot de N-VA heeft uitgestoken in de verwezenlijking van haar Vlaamse agenda.

Geen enkele.
Ze hebben toch al meer voor Vlaanderen gedaan dan het VB op het dubbele van de tijd.
Oud 21 september 2016, 06:45   #304
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zoals ik al zie: die "helderheid" van een eeuwig oppositiepartijtje is volstrekt betekenisloze praat voor de vaak. Welke partij ook die aan de onderhandelingstafel gaat praten over confederalisme - laat staan over de natte droom van Vlaamse onafhankelijkheid - zal dat minstens moeten doen met CD&V, oVLD, MR , mogelijk SPa, en... zeker met de PS.
(Magnette heeft vandaag al een schot voor de boeg gegeven: confederalisme: Njet!)
Veel geluk met de heldere standpunten!
Dat denk ik ook.
Oud 21 september 2016, 06:48   #305
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Veerle toch behoorlijk knorrig precies
Veerle is een zeer bekwame vrouw, ze heeft alleen geen presence.
Als ik haar tegenkom dan denk ik dikwijls, meiske kleed u anders, doe uw haar anders en je hebt een heel ander voorkomen, ik begrijp Dirk niet dat hij dat niet ziet of er niets van zegt.
Oud 21 september 2016, 06:49   #306
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ze moet gewoon haar mond houden.
Ze heeft het daar nu nog wat moeilijk mee, maar de gedachte terug voor de klas aan €2000 de maand, zal haar wel doen ja-knikken...
Heet dat klas?
Ze gaf toch les in Diepenbeek.
Oud 21 september 2016, 06:50   #307
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kweetetnognietzo. Ik dacht dat Wouters de sidekick was van Vuye, maar nu die interviews op tv gezien te hebben denk ik toch dat het haar menens is.
Wouters heeft zelf een uitgesproken mening. Ik ken haar al van in de VU tijd.
Oud 21 september 2016, 06:50   #308
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Ga ze een eigen partij opstarten of wa
Nee, want met haar voorkomen haalt ze bijna geen stemmen.
Oud 21 september 2016, 06:51   #309
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Misschien samen met Bourgeois, die heeft dat nog al gedaan
Bourgeois heeft dat destijds goed gedaan.
Een democratisch verkozen voorzitter zet je niet aan de kant zoals BA en PV destijds deden met Bourgeois.
Oud 21 september 2016, 06:53   #310
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wapper zei geen woord over het aantal zuivere flaminganten, en ik heb het nooit gehad over een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring.
Schrijft hij ook niet.
Oud 21 september 2016, 07:00   #311
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Was het nodig dit te zeggen met een dreigement?
Ik denk het niet.
Binnen de N-VA zijn er genoeg momenten om deze discussie te voeren.
Vuye en Wouters zijn / waren lid van:

Het AB
De Partijraad
Het partijbestuur
Het dagelijks bestuur

Als je vanonder uit je ding niet kan communiceren in onze partij, dan is er toch duidelijk iets mis met je communicatieve vaardigheden.
Wat jij hier zegt maakt het nog erger dan het al was. Als Vuye en Wouters in al die besturen hebben gesteld dat het tijd wordt dat de communautaire agenda tijdig bovenaan wordt geplaatst, (wat ze zonder twijfel gedaan zullen hebben!) en De Wever gaat dan het tegenovergestelde uitbazuinen in de Franstalige media, dan heeft hij Vuye en Wouters op een nooit geziene wijze geschoffeerd.

Vyue en Wouters hebben niets anders gedaan dan wat De Wever hen voordeed. Waarom mag dat niet? Omdat De Wever daar het alleenrecht op heeft?

Mag dat deel N-VA-kiezers dat artikel 195 ter herziening vatbaar wil zien zodat er volgende legislatuur een staatshervorming op tafel k�*n komen niet weten wat er loos is?

Dankzij Vuye zal ik niet meer van gedacht veranderen over mijn volgende stemkeuze. Je gelooft toch zelf niet dat ik de enige ben wiens stem de N-VA voorgoed kwijt is?

De N-VA verliest niet alleen kiezers zoals ik. Ze zal eveneens een pak kiezers verliezen die op serieuze veranderingen hoopten, maar die zich nog zwaarder belast, en minder gesteund voelen dan onder Di Rupo.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 september 2016 om 07:01.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 07:23   #312
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Magnette heeft vandaag al een schot voor de boeg gegeven: confederalisme: Njet!)
De Wever zal dus, zoals in de lijn der verwachtingen lag, niet met de PS hoeven te onderhandelen. De enige optie op aan de macht te kunnen blijven was dus om Michel, die het standpunt van Magnette deelt, publiekelijk aan te bieden om opnieuw, zonder één garantie om het eerste partijstandpunt van de N-VA eer aan te doen, deel uit te maken van de volgende regering.

De vraag is wat de N-VA in een regering verloren heeft waar ze op voorhand van weet dat ze niets in te betekenen heeft.

Hebben de partijslaafjes die dit verdedigen al enig idee met welke slogan de N-VA de volgende verkiezingen gaat winnen?
Oud 21 september 2016, 07:25   #313
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wouters heeft zelf een uitgesproken mening. Ik ken haar al van in de VU tijd.
Maar ze mag niet wat De Wever zich wél permitteert: haar uitgesproken mening uitspreken.
Oud 21 september 2016, 07:28   #314
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het artikel komt uit Apache, niet uit het Pallieterke. Sanctorum schreef in het Pallieterke.

Ik zou graag één citaat zien waarin hij Morel beschadigde, panda. Eén volstaat.
Waarmee je bevestiging geeft aan mijn vermoeden dat je het zelfs niet gelezen hebt... Het integrale artikel dat betrokkene schreef staat (uiteraard...) in t palieterke. Daar gaat het stuk in apache.be dan ook over. Het betreffende artikel uit t palieterke onder de ronkende titel "Requiem voor een onbekende vlaming(e)" is integraal te lezen op apache.

Voor diegenen die te lam zijn om op een link te klikken zal ik het eenvoudig maken :

Citaat:
Ze heeft haar VIP-ceremonie gehad, Marie-Rose Morel, zoals het een flamboyante raspolitica én public relations-experte betaamt, en zoals ze het ook uitdrukkelijk gestipuleerd had, tot in de details, inclusief de zwarte lijst van persona non grata. Een Vlaamse staatsbegrafenis avant-la-lettre met meer volk dan op de IJzerbedevaart, een groots en tot in de puntjes geregisseerd emo-spektakel, met talloze echo’s op de blogs en de internetfora, en nog weken nabeschouwingen in de pers, van De Standaard tot Dag Allemaal.

Martelares, heldin, heilige,- ze was het allemaal tegelijk, voor één dag althans. Natuurlijk werd er tussendoor wat gesold met het stoffelijk overschot, o.m. door een partijvoorzitter die met krokodillentranen zijn diepe vriendschap uitspraken voor de aflijvige, terwijl zij toch jaren actief is geweest in een partij die door heel het politiek establishment en de media is uitgespuwd, de voorzitter niet uitgezonderd. Terloops werd ook haar emotioneel zeer kwetsbare echtgenoot, tot nader order eveneens lid van de partij die moet “afgeslacht” worden, geknuffeld en bij de hulde betrokken. “Wat een verrrrsssschrikkelijk mooi gebaar van Bart”, hoorde ik heel Vlaanderen fluisteren. “Magistrale recuperatie-oefening”, dacht ik bij mezelf, maar wie ben ik. Ach, het is wellicht de normale gang van zaken in zo’n hoogmis van het politieke übersentiment: er worden altijd scenario’s gespeeld, Machiavelli is nooit ver weg.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 september 2016 om 07:43.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 07:33   #315
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wapper zei geen woord over het aantal zuivere flaminganten, en ik heb het nooit gehad over een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor wat knuppel omschrijft als 'zuivere vlaams nationalisten' moet wat jij hier zegt zowat als hoogverraad klinken.
nu duidelijk ?
Oud 21 september 2016, 07:41   #316
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze mag niet wat De Wever zich wél permitteert: haar uitgesproken mening uitspreken.
Geen enkele partij laat toe dat eigen parlementsleden via de pers de voorzitter uitdagen door met een ultimatum te dreigen.
Oud 21 september 2016, 07:48   #317
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen enkele partij laat toe dat eigen parlementsleden via de pers de voorzitter uitdagen door met een ultimatum te dreigen.
Wel Pandareus, voor één keer ben ik het met je eens...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 07:49   #318
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Ik zou mij een reden voor de blijkbaar natuurlijke afkeer van macht niet kunnen voorstellen ware het verhaaltje over maïs niet bijna logisch is gaan klinken godbetert. Ze moeten een eigen Klaagmuur pe. Uw enig argument om hier te zijn is dus eenheidsworst. Niet te verwarren met eendracht maakt macht. Figures. Dat is inderdaad principieel arm. Beetje kinderachtig niet?
Slechts BdW draait eenheidsworsten. Wie nog maar durft denken over andere smaken, wordt bedreigd met het hakmes of mag niet langer in de slagerij werken en wordt naar achter verbannen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 07:54   #319
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een variant op de klassieker : "zoek het zelf maar op..."
Integendeel, het gaat om de bewering dat het Vlaams Belang geen inhoud naar voor kan schuiven als ze het heeft over haar visie op onafhankelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 07:55   #320
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben toch al meer voor Vlaanderen gedaan dan het VB op het dubbele van de tijd.
blijft verder dromen reserve, verder dan de bank komt ge niet. het is over en out met uw partij, binnenkort kan de keizer terug 🍟 gaan eten en weer op zijn normale gewicht komen, als dat gebeurt is zijn zijn Armani pakken welkom in de kringloopwinkel.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be