Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2016, 15:34   #261
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Ik pas mijn realiteit niet af op de mening van een politicoloog maar op wat ik van vooraanstaande figuren binnen betreffende partijen zelf verneem.
Ik heb niet het gevoel dat ik u haat, verre van zelfs integendeel. Maar maak dat de kat wijs he zeg.
Tot enkele dagen geleden kregen Sinardet de belgicist en Carl de Sos hier na elk van hun interviews een emmer bagger over hun kop. Nu zijn ze plots het lichtend baken, de gidsen die de juiste richting aanwijzen.
't kan verkeren...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 15:35   #262
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De Raad van State heeft niet gezegd dat het VB niet racistisch zijn, wel dat er geen reden zijn om de partijdotatie af te nemen.
Jij vindt het dus logisch dat een partij achter een cordon wordt weggemoffeld en voor racisme wordt veroordeeld, maar dat er niet geraakt wordt aan de dotaties waar ze van overleeft?

Geef toch gewoon toe dat deze handelswijze uren in de wind stinkt.
Sinardet en Devos zijn er zich blijkbaar ook van bewust geworden dat er iets schort aan die handelswijze, anders spraken ze zich NOOIT of vanzeleven uit tegen het cordon.
Na al j�*renlange demoniseren en uitsluiten van het VB is het een wonder dat er zich nog iemand durft uitspreken tégen het cordon. Enfin, dat verwacht je niet van partijgebonden, belgicistische politicologen. De Vlamingen deden dat wél al begin 2007 via een peiling.

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=91

Devos denkt dat nu pas dat niemand zo'n cordon vandaag nog zou invoeren. Sinardet vindt het vandaag niet langer "moreel verwerpelijk" om te besturen met het VB.

Je kan dat in de voorwaardelijke wijs zetten tot je eens ons weegt, maar je kan niet uitvegen dat dit uit de mond van twee belgicistische politicologen komt en, zwart op wit, geschreven staat.
Oud 27 september 2016, 15:36   #263
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat wordt hier uiteraard mooi verzwegen.

maw, als het VB haar bestaansreden, demoniseren van de Islam, opgeeft, dan mag het meeregeren.

uiteraard zou ik zeggen.
Het demoniseren van de Islam is net één van de weinige redenen om sympathie te hebben voor het VB.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 15:37   #264
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tot enkele dagen geleden kregen Sinardet de belgicist en Carl de Sos hier na elk van hun interviews een emmer bagger over hun kop. Nu zijn ze plots het lichtend baken, de gidsen die de juiste richting aanwijzen.
't kan verkeren...
Inderdaad panda. Het kan verkeren.
Dat hebben Sinardet en Devos bewezen.
Met verve.

Erg hé?
Oud 27 september 2016, 15:43   #265
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Bedankt om de puntjes op de i te plaatsen.
Superpanda dacht een manier ontdekt te hebben een wig tussen ons te drijven, maar de arme man is daar natuurlijk niet in geslaagd. Hij had gedacht dat zijn ogenblik gekomen was omdat er de laatste tijd enige wrijving tussen ons gekomen was. Vrienden mogen kijven maar moeten vrienden blijven, deze wijsheid is superpanda volslagen onbekend. Nu staat hij met de billen bloot, goed zo! L'arroseur arrosé als het ware.
Ik begin mij af te vragen of ik hier tegen iemand uit Sint-Franciscus in Brakel ben gebotst, of tegen een boy scout...
"een wig te drijven tussen ons..." komaan zeg, denk je dat het hier een sekte is ? Heb je ook een secret handshake ?

Ik zei enkel, en ik herhaal dat, dat je op een pathetische manier probeert mensen te manipuleren door het voor te doen dat ze van het "ware pad" zijn afgeweken.
Oud 27 september 2016, 15:45   #266
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Doe toch ff normaal man.
Knuppel is een vrouw hoor...
Oud 27 september 2016, 15:46   #267
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het demoniseren van de Islam is net één van de weinige redenen om sympathie te hebben voor het VB.
voil�*, dat is net mijn punt. Het is de belangrijkste reden waarom mensen op hen stemmen en het is het belangrijkste punt dat ze zouden moeten laten vallen om mee te regeren.
Oud 27 september 2016, 15:47   #268
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij vindt het dus logisch dat een partij achter een cordon wordt weggemoffeld en voor racisme wordt veroordeeld, maar dat er niet geraakt wordt aan de dotaties waar ze van overleeft?

Geef toch gewoon toe dat deze handelswijze uren in de wind stinkt.
Sinardet en Devos zijn er zich blijkbaar ook van bewust geworden dat er iets schort aan die handelswijze, anders spraken ze zich NOOIT of vanzeleven uit tegen het cordon.
Na al j�*renlange demoniseren en uitsluiten van het VB is het een wonder dat er zich nog iemand durft uitspreken tégen het cordon. Enfin, dat verwacht je niet van partijgebonden, belgicistische politicologen. De Vlamingen deden dat wél al begin 2007 via een peiling.

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=91

Devos denkt dat nu pas dat niemand zo'n cordon vandaag nog zou invoeren. Sinardet vindt het vandaag niet langer "moreel verwerpelijk" om te besturen met het VB.

Je kan dat in de voorwaardelijke wijs zetten tot je eens ons weegt, maar je kan niet uitvegen dat dit uit de mond van twee belgicistische politicologen komt en, zwart op wit, geschreven staat.
regeren met het VB kan als de Islam beschouwen als onderdeel van de maatschappij.

Wil jij nog dat het cordon aan de kant geschoven wordt?
Oud 27 september 2016, 15:53   #269
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik startte begin 2007 deze poll op dit forum:
.
Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?

Net geen 20% zie "JA".
Ruim 80% zei "NEEN".

http://forum.politics.be/showthread.php?t=80110

Op de vijfde bladzijden, en nadat ik drie krantenartikels postte die uitwezen dat een meerderheid van de Vlamingen het cordon sanitaire naar de prullenmand verwezen, was het afgelopen met de draad.
Kijk maar.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=80110&page=5

Sinardet en Devos hebben er dus bijna 10 jaar langer over gedaan om dezelfde conclusie te trekken als een meerderheid van de Vlamingen.
Oud 27 september 2016, 15:55   #270
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik startte begin 2007 deze poll op dit forum:
.
Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?

Net geen 20% zie "JA".
Ruim 80% zei "NEEN".

http://forum.politics.be/showthread.php?t=80110

Op de vijfde bladzijden, en nadat ik drie krantenartikels postte die uitwezen dat een meerderheid van de Vlamingen het cordon sanitaire naar de prullenmand verwezen, was het afgelopen met de draad.
Kijk maar.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=80110&page=5

Sinardet en Devos hebben er dus bijna 10 jaar langer over gedaan om dezelfde conclusie te trekken als een meerderheid van de Vlamingen.
de facto bestond het cordon sanitaire niet meer na het vervellen van het Vlaams Blok tot het Vlaams Belang.

Belangrijker is de vraag wie er met het VB kan regeren en vooral of het VB bereid is om toegevingen te doen op het vlak van migratie en allochtonen.
Oud 27 september 2016, 15:56   #271
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
regeren met het VB kan als de Islam beschouwen als onderdeel van de maatschappij.

Wil jij nog dat het cordon aan de kant geschoven wordt?
Ja hoor. Of het klopt dat de islam een onderdeel is van onze maatschappij is daarmee niet bewezen, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Hoe zit het met jou?
Oud 27 september 2016, 15:57   #272
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Of het klopt dat de islam een onderdeel is van onze maatschappij is daarmee niet bewezen, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Hoe zit het met jou?
Als het VB zegt dat moslims evenwaardige burgers zijn en dat de Islam een religie is die hier een plaats heeft, dan mag het VB meeregeren, ja.
Oud 27 september 2016, 15:58   #273
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een cordon sanitaire rond Vlijm?
Neen, dat kan pas als hij het tot VB-begunstigde schopt.
In dit verband herinner ik me een leuk voorval. De "held" ervan is, wie anders, superpanda.

Een paar maanden voor de verkiezingen van 2014 had de man een ontdekking gedaan, gebaseerd op de rouwcurve van een vrouwelijke psychiater, nl. Kübler-Ross. Deze curve is onderverdeeld in 5 fases, waarvan de laatste de "aanvaarding" is. Vlijmscherp en een andere N-VA'er werden geprezen door panda omdat ze zich in deze fase bevonden.

Alleen had superpanda zich een beetje misrekend. Hij veronderstelde dat de N-VA een fameuze rammeling zou krijgen. Het omgekeerde was waar, de N-VA behaalde een monsterscore. Zijn eigen partij was de pineut. Na de verkiezingen repte panda met geen woord over zijn vergissing, maar ik heb nog altijd binnenpretjes als ik er aan terug denk. Superpanda vermoedelijk iets minder.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 16:00   #274
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het CDH verliest dermate veel, dat een verder zetten van de Waalse coalitie PS-cdH onmogelijk is. Indien deze peiling wordt bevestigd door de verkiezingen, dan komt er in Wallonië een meerderheid PS-MR.

Een akkoord tussen PS en MR voor de Waalse regering en de regering van de Franse Gemeenschap, zal ongetwijfeld betekenen dat beide partijen ook samen naar de federale regering trekken. Dan duikt langs Vlaamse kant ongetwijfeld SP.A mee in het federale bed.

Het wij/zij-verhaal leidt niet naar confederalisme, maar naar Michel II met PS en SP.A, en zonder N-VA.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/co...on-757229.html
Dat zou dan zeer zeker slagen als men hier in Vlaanderen erin slaagt om het NVa nog verder te verzwakken... blijft de NVa sterk dan zal er een zware druk op de klein partijtjes van de tripartie blijven liggen om het niet te doen...
Vooral omdat men van op voorhand nu zeker weet dat de Vlamingen, zoals bij de vorige regering onder de auspiciën van de francofonie opnieuw zwaar de rekening zullen mogen betalen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 16:01   #275
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat maakt het dan uit voor wie dat je stemt?
Wij van het VB zijn op dat gebied super betrouwbaar, meer dan de N-VA.
Als de N-VA dan de kaarten op tafel smijt kan ze zonder enige twijfel op ons rekenen.
Maar als de N-VA zoals dstijds in Hoboken de communisten verkiest boven ons, dan stem je inderdaad ,voor de zekerheid, beter voor ons.
Hoe je het ook draait of keert en of het jullie fout is of niet; maar het VB heeft op bestuursniveau nog niets bewezen...
Oud 27 september 2016, 16:08   #276
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is de tekst van het Charter voor Vlaams-nationale eenheid, waar Robert t voor uit de N-VA werd gebonjourd.
Mooie tekst, maar dan pas bruikbaar in la Belgique, de dag dat ze samen, of één van hen, het voor het zeggen hebben... Nu zitten we met de Vlaamse overlopers die elke gelegenheid zullen aanwenden om niet alleen het VB maar ook de NVa achter een cordon te krijgen... Of, het moet zijn dat uit angst voor het NVa, de overlopers partijen denken dat het voordeliger zou zijn voor hen om het cordon op te heffen; waarna het NVa, zoals List het zei, de NVa er ook gebruik van kan maken...
Oud 27 september 2016, 16:11   #277
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
is een stem op de PS in feite ook niet een stem op de N-VA?
Spaar mij en verplicht mij niet om op de PS te stemmen... Ik eet dat Laurettetetterdetet vals machine nog liever rauw... en de grootste leugenaar-imposteur EDR zal ik met het grootste plezier uitlachen moest hij in de totale verdringing komen waar hij door al zijn konkelgefloes, ook tegen de Waalse bevolking thuishoort...
Oud 27 september 2016, 16:16   #278
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de facto bestond het cordon sanitaire niet meer na het vervellen van het Vlaams Blok tot het Vlaams Belang.

Belangrijker is de vraag wie er met het VB kan regeren en vooral of het VB bereid is om toegevingen te doen op het vlak van migratie en allochtonen.
Kronkel, kronkel, kronkel.

En een dikke leugen bovendien. Het regime bleef immers ook na het "vervellen" van het VB het CS in stand houden.

Dat JIJ belangrijk vindt wat je belangrijk vindt betekent niet dat een meerderheid van de bevolking dat ook vindt.

Jij draait en kronkelt al zoals AEvanLoon die het volgende schreef in de draad waarvan ik hierboven de link gaf:

Citaat:
Het cordon sanitaire is een democratisch tot stand gekomen afspraak tussen autonome partijen. En de Vlaamse kiezers blijven gelukkig in grote meerderheid de partijen steunen die deze afspraak gemaakt hebben.

Pas als het VB de absolute meerderheid haalt kan men zeggen dat de kiezer zich heeft uitgesproken tegen het cordon. En dan bestaat het ook niet meer - dat bewijst juist hoe democratisch die afspraak is: de kiezer heeft het laatste woord.
Zoals dat meestal het geval is wordt democratie verward met particratie.
NIET de "democratie" koos voor het cordon sanitaire. Dat deed de particratie. De Vlaamse bevolking heeft zich daar bijna tien jaar geleden al tegen uitgesproken.

Echte democratie gebeurt via een volksbevraging. NIET via verkiezingen.
De partijprogramma's bestaan uit de meest uiteenlopende zaken. Niet alleen politieke analfabeten lezen geen partij-programma's, maar ze worden �*llemaal verplicht om naar de bollekenskermis te gaan. Waar laten zich deze kiezers anders door leiden dan door de propaganda die er door deze en gene partij gemaakt wordt?

Ik durf er mijn hele hebben en houden onder verwedden dat de partij die propageert dat ze de raad van Sinardet en Devos zal volgen, de verkiezingen wint!
Oud 27 september 2016, 16:19   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik begin mij af te vragen of ik hier tegen iemand uit Sint-Franciscus in Brakel ben gebotst, of tegen een boy scout...
"een wig te drijven tussen ons..." komaan zeg, denk je dat het hier een sekte is ? Heb je ook een secret handshake ?

Ik zei enkel, en ik herhaal dat, dat je op een pathetische manier probeert mensen te manipuleren door het voor te doen dat ze van het "ware pad" zijn afgeweken.
Nochtans die jij vééééél harder je best om mensen te manipuleren dan Robert....
Oud 27 september 2016, 16:19   #280
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het stemmenaantal dat de N-VA vorige keer verzamelde bewijst dat een niet te onderschatten deel van de Vlaams-nationalisten geen aversie had/heeft voor het VB. De N-VA dankt haar (eenmalige) score aan Vlaams-nationalistische kiezers van het Vlaams Belang die de N-VA een kans gaven om te g�*�*n voor datgene dat hun eigen partij onmogelijk werd gemaakt door het Belgisch regime.
Tevergeefs dus want ook zonder cordon sanitaire krijgt het regime een Vlaams-nationalistische partij klein die te groot, en dus te gevaarlijk wordt.

Dat is gelukt met de VU. Dat is gelukt met het VB, en dat is ook al gelukt met de N-VA. Met of zonder cordon.
Maar niet met of zonder journaille...
Indien er wat meer tegen dat leugenachtig journaille zou geprotesteerd zijn geworden zodat ze haar grote leugens had moeten intrekken en zodat ze verplicht zou zijn om de Vlamingen objectiever en breder in te lichten wilden ze haar bestaansreden houden, Vlaanderen zou al heel wat verder hebben gestaan en Vlaanderen zou van heel veel kwaad bespaard zijn gebleven...

Maar de meeste mensen weigeren de totaal gecorrumpeerde houding van ons journaille te zien als een van de grote oorzaken voor al het onrecht Vlaanderen aangedaan.

Als je dan weet dat alle regimes hun gelijk halen en dikwijls in het zadel kunnen blijven juist door de bevloking via de media te manipuleren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be