Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2016, 05:49   #341
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het heden wijst er al op dat dit de enige juiste keuze. Met de N-VA in de regering komen we immers geen centimeter dichter bij onze Vlaams-nationalistische betrachtingen.
Misschien, maar wat zeker is, is dat Vlaanderen verder zal afboeren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 08:27   #342
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niemand wil Robert tegenhouden om dat in detail uit te leggen hoor, geen enkel probleem mee
Geen enkele behoefte aan. Ik heb niet de gewoonte alles twee keer uit te leggen. Voel je vrij, bij leven en welzijn, de curve terug boven te halen een paar maanden voor de verkiezingen van 2018. Je zal meer succes hebben dan in 2014. Voor jouw sossenclub zal dat niet nodig zijn. De toekomstige mandatarissen zullen vechtend over de straat rollen teneinde hun toekomstig postje veilig te stellen. Vooral in centrumsteden als Hasselt, Leuven, Brugge enz... Op den buiten bestaat de partij nauwelijks nog. Om nog een paar mandaten te behalen zal de partij genoodzaakt zijn afspraken te maken, vooral met de groene betweters. Succes ermee...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 08:37   #343
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bent u plotseling al het partijgeweten van de N-VA?
Zoals ik reeds zei : in elke partij vlieg je daar -terecht- voor buiten. Dus ook bij N-VA.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 08:40   #344
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De politieke deining rond ontslag Vuye en Wouters en het ontbreken daarvan in uw voorbeeld, illustreren een politiek event t.o.v. een louter partij-hygiëne operatie.
Je haspelt twee zaken dooreen. Het buiten stampen door BDW slaagt niet op V & V, maar op robert die indertijd buiten is gesjot uit de partij omdat hij lokaal het cordon wou doorbreken.
Oud 28 september 2016, 08:49   #345
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Doe geen moeite panda. Dat gezeik over deportatie hebben we al gehad in een draad van jou.

Geen énkele partij komt alleen aan de macht, dus ook het VB niet. Dat eeuwige gezever van jou over een 70-puntenplan dat allang niet meer bestaat had die partij dus nooit of vanzeleven kunnen uitvoeren.

Ik vind het doodjammer dat de "democratische" partijen er maar een klein deel van hebben uitgevoerd. De problemen zouden vandaag niet zijn wat zijn.
"Deportatie" kan voorkomen worden door veel selectiever te zijn bij het binnenlaten van mensen waarvan voorspelbaar is dat ze voor problematische toestanden zullen zorgen.
Juist. En de replieken daarop waren van een bedroevend laag niveau... Geen enkel van de geciteerde punten die gelinkt zijn aan het begrip deportatie kon noch door jou noch door enkele anderen worden tegengesproken.

Doe maar gerust verder alsof het 70 puntenplan een onschuldig wissewasje was hoor.

En lees wat vlaanderen zijn gevaarlijkste politicus op 24 januari 2016 liet optekenen over zijn plan uit 1992.
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...te-braaf.dhtml

"Wij moeten geen schrik hebben van onze schaduw. Het zeventigpuntenplan was correct. Ik trek daar niets van terug. Dan zeg ik: mijn zeventigpuntenplan was nog te braaf", zegt de Vlaams Belang-politicus nog. "
Oud 28 september 2016, 08:50   #346
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Geen enkele behoefte aan. Ik heb niet de gewoonte alles twee keer uit te leggen. Voel je vrij, bij leven en welzijn, de curve terug boven te halen een paar maanden voor de verkiezingen van 2018. Je zal meer succes hebben dan in 2014. Voor jouw sossenclub zal dat niet nodig zijn. De toekomstige mandatarissen zullen vechtend over de straat rollen teneinde hun toekomstig postje veilig te stellen. Vooral in centrumsteden als Hasselt, Leuven, Brugge enz... Op den buiten bestaat de partij nauwelijks nog. Om nog een paar mandaten te behalen zal de partij genoodzaakt zijn afspraken te maken, vooral met de groene betweters. Succes ermee...
Hij kan het niet terugvinden...
Oud 28 september 2016, 09:00   #347
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei : in elke partij vlieg je daar -terecht- voor buiten. Dus ook bij N-VA.
Waarvoor vlieg je dan wel buiten? Om de partij te herinneren aan de kern van het eigen partijprogramma?

Dat heb ik nog niet geweten, hoor!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 09:04   #348
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. En de replieken daarop waren van een bedroevend laag niveau... Geen enkel van de geciteerde punten die gelinkt zijn aan het begrip deportatie kon noch door jou noch door enkele anderen worden tegengesproken.

Doe maar gerust verder alsof het 70 puntenplan een onschuldig wissewasje was hoor.

En lees wat vlaanderen zijn gevaarlijkste politicus op 24 januari 2016 liet optekenen over zijn plan uit 1992.
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...te-braaf.dhtml

"Wij moeten geen schrik hebben van onze schaduw. Het zeventigpuntenplan was correct. Ik trek daar niets van terug. Dan zeg ik: mijn zeventigpuntenplan was nog te braaf", zegt de Vlaams Belang-politicus nog. "
Wat zou er eigenlijk mis zijn met het zeventigpuntenprogramma? Ik vond er zelfs heel interessante elementen in terug als bijvoorbeeld het oprichten van een eigen islamitisch onderwijsnet. Bepaalde zaken zijn trouwens langs het achterpoortje door de machtspartijen ook binnengehaald. Denk maar aan de jacht op schijnhuwelijken, een thema dat voor het eerst door het Vlaams Blok ter sprake werd gebracht maar indertijd door D'Hondt als onbestaande aan de kant werd geschoven. Enzovoort.
Oud 28 september 2016, 09:14   #349
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als het VB zegt dat moslims evenwaardige burgers zijn en dat de Islam een religie is die hier een plaats heeft, dan mag het VB meeregeren, ja.
lui die zich identificeren met een godsdienst, en dus het burgerschap ondergeschikt maakt aan die godsdienst, kunnen nooit als evenwaardig worden beschouwd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 09:15   #350
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
lui die zich identificeren met een godsdienst, en dus het burgerschap ondergeschikt maakt aan die godsdienst, kunnen nooit als evenwaardig worden beschouwd.
Door wie dan wel?
Oud 28 september 2016, 09:45   #351
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij kan het niet terugvinden...
Ik hoef het niet terug te vinden omdat ik dergelijke kemels onthoud. Jij hebt het trouwens niet ontkend, het zal dus waar zijn.

Je maakt je er zoals gewoonlijk met een onnozele one-liner vanaf. Antwoord liever op mijn bericht. Nu ga je af als een gieter.

Laatst gewijzigd door robert t : 28 september 2016 om 09:46.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 09:46   #352
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand ontzegt vlijmscherp zijn mening. Zijn, en jouw mening, zijn echter evenmin evangelie als die van Sinardet en Devos. Nochtans deelden Sinardet en Devos ooit jullie mening. Ooit. Nu niet meer. De vraag is en blijft, WAAROM!
Mijn mening? Ik heb mijn mening nog helemaal niet gezegd!

Ik vind die discussie over cordon of niet cordon volledig naast de kwestie. Racisme is geen kwestie van individuen of politieke partijen; het is een maatschappelijke structuur.

Je kan dit aanpakken met beleid, maar dat vergt decennia politieke moed. In Centraal-Europa hebben de communisten jarenlang gepoogd om bepaalde etnische minderheden te emanciperen en ongelijkheden weg te werken en dat was niet altijd een onverdeeld succes, dus hoe zouden onze korte-termijn politici zonder visie hier enige impact op kunnen hebben?

Met Devos ben ik het nooit eens geweest. Sinardet heeft ook nooit indruk op me gemaakt met diepe inzichten... Als je dat vergelijkt met een vorige generatie proffen, dan zie je duidelijk een verlies van niveau. Alles wat de dagjespolitiek overstijgt, gaat aan deze heren voorbij.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 09:48   #353
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Mijn mening? Ik heb mijn mening nog helemaal niet gezegd!

Ik vind die discussie over cordon of niet cordon volledig naast de kwestie. Racisme is geen kwestie van individuen of politieke partijen; het is een maatschappelijke structuur.

Je kan dit aanpakken met beleid, maar dat vergt decennia politieke moed. In Centraal-Europa hebben de communisten jarenlang gepoogd om bepaalde etnische minderheden te emanciperen en ongelijkheden weg te werken en dat was niet altijd een onverdeeld succes, dus hoe zouden onze korte-termijn politici zonder visie hier enige impact op kunnen hebben?

Met Devos ben ik het nooit eens geweest. Sinardet heeft ook nooit indruk op me gemaakt met diepe inzichten... Als je dat vergelijkt met een vorige generatie proffen, dan zie je duidelijk een verlies van niveau. Alles wat de dagjespolitiek overstijgt, gaat aan deze heren voorbij.
Het is maar welke naam je aan het kind geeft...?

Is het misschien die goede werken die de franstaligen met de Vlamingen voor hebben; ze willen ze emanciperen en hun achterlijke Vlaamse ingesteldheid wegwerken om tot de gelijkheid van alle Belgen te komen???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 september 2016 om 09:50.
Oud 28 september 2016, 09:49   #354
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er is een verschil met je identificeren met een godsdienst en de regels van die godsdienst ondergeschikt maken aan de wetten van het land waar je bent.

Er zijn in dit land nog altijd veel mensen die zich identificeren met hun geloof, katholiek, moslim, jood, protestant,... maar gewoon de wetten van het land volgen hoor. De overgrote meerderheid van de gelovigen trouwens.
Oud 28 september 2016, 09:55   #355
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
er is een verschil met je identificeren met een godsdienst en de regels van die godsdienst ondergeschikt maken aan de wetten van het land waar je bent.

Er zijn in dit land nog altijd veel mensen die zich identificeren met hun geloof, katholiek, moslim, jood, protestant,... maar gewoon de wetten van het land volgen hoor. De overgrote meerderheid van de gelovigen trouwens.
Dat zien we inderdaad met het opsluiten van hun vrouwen in hun huizen; met het totaal anders opvoeden van hun dochters, heel streng, ten opzichte van hun zonen, die dikwijls totaal geen opvoeding krijgen; met nog altijd gearangeerde huwelijken; met de druk op de vrouwen om toch vooral maar het hoofd te bedekken en zo weinig mogelijk lichaamsdelen te laten zien, en tegelijker tijd de niet moslima voor hoeren te houden omdat ze zich niet naar hun standaard zouden kleden; met hun eisen om gescheiden zwemuren voor mannen en vrouwen; met hun eisen over het toelaten van aangepaste kledij voor de vrouwen in de publieke zwembaden en op stranden...

Moet je nog meer voorbeelden hebben van hoe goed ze zich aanpassen aan onze Belgische wetten???

Voor mij kan de godsdienst mij weinig schelen; maar de onderdrukking van het statuut van de vrouwen kan er bij mij niet door en zeker niet om dat trachten erdoor te wringen zogezegd onder de noemer van godsdienstvrijheid.
Een godsdienst die al niet de gelijke rechten van al haar leden, zowel mannen als vrouwen erkent heeft voor mij geen enkel recht meer op de naam van 'godsdienst'. En dat geldt evenzeer voor alle andere achtergebleven secten die zich voor godsdienst uitgeven...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 september 2016 om 09:58.
Oud 28 september 2016, 09:58   #356
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat zien we inderdaad met het opsluiten van hun vrouwen in hun huizen; met het totaal anders opvoeden van hun dochters, heel streng, ten opzichte van hun zonen, die dikwijls totaal geen opvoeding krijgen; met nog altijd gearangeerde huwelijken; met de druk op de vrouwen om toch vooral maar het hoofd te bedekken en zo weinig mogelijk lichaamsdelen te laten zien, en tegelijker tijd de niet moslima voor hoeren te houden omdat ze zich niet naar hun standaard zouden kleden; met hun eisen om gescheiden zwemuren voor mannen en vrouwen; met hun eisen over het toelaten van aangepaste kledij voor de vrouwen in de publieke zwembaden en op stranden...

Moet je nog meer voorbeelden hebben van hoe goed ze zich aanpassen aan onze Belgische wetten???
ja, ik kan me voorstellen dat jij in Durbuy veel moslims tegenkomt.
Oud 28 september 2016, 09:59   #357
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kent mijn leven niet; dus dat is geen antwoord.
Oud 28 september 2016, 09:59   #358
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Jij kent mijn leven niet; dus dat is geen antwoord.
ik woon in Zele, gemeente met ongeveer 15% moslims. Ik herken niets van wat je zegt.
Oud 28 september 2016, 10:02   #359
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Durbuy heb je blijkbaar nog "streng opgevoede" moslimdochters. In Molenbeek kwam je eerder dat soort "dochters" tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=GE3oBYWjCfs

de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 september 2016 om 10:02.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 10:04   #360
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik woon in Zele, gemeente met ongeveer 15% moslims. Ik herken niets van wat je zegt.
ga eens zes maanden in Kuregem (Anderlecht) of Molenbeek wonen, je zal rap van gedacht veranderen, dat geef ik je op een briefke.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be