![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik moet elk voorschrift 2-20 seconden wachten op verzekerbaarheid. Elk voorschrift 5-50 seconden op het voorschrift. Elk attest 10-200seconden op het attetsnummer. En dat zijn allemaal webservices van de overheid. Het lijkt doorspekt door de ambtelijke genen. http://newsmonkey.be/article/71649 En voor de rest ken ik geen apothekers die zich vervelen. Maar bon dat is dan blijkbaar de kritische perceptie biuten ons beroep die zo'n beeld oproept. Blijkbaar zijn we te weinig bezig met het mythologiseren van ons beroep. En tussen haakjes: 30% van de voorschriften zijn fout, of moeten op een of ander punt verbeterd worden. Dus die robot haalt de verkeerde dozen uit de stock En de doseringen zijn allemaal manueel over te trekken, dus kun je niet automatiseren en moeten met de nodige voorzichtigheid gecontroleerd worden In het begin dachten wij ook dat de robot het vanzelf zou uithalen, tot we de waarheid ontdekten... De artsenpaketten copieren gewoon een tekst, zonder een produktnummer, en als ze een nummer hanteren is dat eerder een willekeurig nummer die visueel overeenkomt met het voorschrift, maar die naar uitvoering toe niet bruikbaar is. Dus met andere woorden, artsen gebruiken nummers van produkten die bvb al 10 jaar uit de handel zijn... Dan verbeteren de artsen de voorschriften met de stylo... dus de robot haalt een kleine doos uit. Dan schrijven ze wat bij het voorschrift Dan vraagt de patient om een uitstelling van een lijn op het voorschrift Dan moet er nog een voorschrift binnengebracht en verwerkt worden van een week of twee terug moet ik nog voorbeeldjes geven ? of zie je ook al het licht branden? en dan droomt onze overheid waarschijnlijk van een ijzeren controle op al die voorschriften... ofwel wordt dat billekletsen, ofwel weer de apothekers die de ambetanterikken gaan zijn...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 oktober 2016 om 17:34. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U zou toch moeten begrijpen dat een Dokter er wel bij vaart om zo veel mogelijk medicamenten (of wat er zou moeten voor doorgaan ) voor te schrijven.Meestal nog eens brol die tot niets dient behalve een paar tientallen euro's kost voor wat suiker en munt. Wie bij een arts op bezoek gaat komt gegarandeerd met een paar voorschriften buiten. Zelfs voor een snotneus krijg je een heel gamma voorgeschreven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2016 om 20:36. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In deze tijden van digitalisering zou een arts toch al lang via zijn pc uw medicatie moeten kunnen bestellen. Die voorschriften zijn al lang voorbijgestreefd. In buitenlandse ziekenhuizen maakte ik dat al veel mee. Na uw raadpleging gaat u naar de apotheek van het ziekenhuis en uw medicatie staat klaar. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
kijk als je wilt bezuinigen is het 1° Stop met placebo geneeskunde terug te betalen, zoals wratten vriezen, PUVA, onbewezen kinetherapie (ik veralgemeen hier niet), onbewezen verpleegkundige acts, etc. Dus gewoon iedereen past therapien toe waarvan er bewezen is dat het werkt. Ik zeg nog niet dat het cochrane meta bewijs moet bestaan. Laten we het nog maar houden op dubbel blind 2° stop met dubbel onderzoeken te financieren, financier dan gewoon het primair saldo van het ziekenhuis en controleer op dubbele onderzoeken... Dus ipv ziekenhuizen te financieren met winst op geneesmidelen, foto's, analyse, en operaties, financier je ze alle diensten volgens de prestaties en alle overhead met een overheadformule. En je controleert op dubbele onderzoeken dus niemand mag bvb meer dan 5% dubbele onderzoeken doen (ttz zelfde onderzoek op zelfde patient binnen de maand tov intern/extern) Dus ze moetende sumehr gebruiken om te voorkomen dat ze dubbele onderzoeken doen. 3° stop met financieren van gezondheidszorg in de MAF, dat is gewoon een MAF systeem, maak er een 90% terugbetaling van maar niet 100% En voer een franchise is voor elke burger dus vanaf 300euro tot 500euro gezondheidszorg begint te franchise te werken en kunnen alle gezondheidskosten 60% terugbetaald worden. Dat moet een veel gezonder systeem opleveren dan wat we nu doen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 oktober 2016 om 20:50. |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga heel regelmatig voor mijn 85 jarige moeder naar dezelfde apotheek....er werken daar verscheidene mensen ik veronderstel apothekers. Ik haal daar zware medicatie voor mijn moeder en van een heel andere orde dan uw anti allergie middeltje dat ook kinderen nemen. Ik kan dat daar allemaal krijgen gewoon op vertoon van mijn moeder haar ID. Nog nooit heb ik daar enige opmerking of verwittiging gekregen..... Je bent hier werkelijk aan het zwanzen.....in een apotheek in de grote stad is het een binnen en buiten lopen van klanten.....de apothekers kennen mij niet en aan u nog veel minder.....z stellen nooit vragen en als ik al eens een zou stellen is het antwoord steevast...dat moet u aan uw dokter vragen mijnheer.....En moet ik ze er nog attent opmaken dat de medicatie in feite niet voor mij is bestemd. Trouwens in uw geval ligt alle verantwoordelijkheid bij die dokter. De Farma is één grote geldboel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2016 om 20:55. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je krijgt een digitaal voorschrift met een stylo aangepast... wat denk je ?? Je krijgt een digitaal voorschrift en Dr schrijft nog iets bij Je krijgt een voorschrift en de Dr schrijft een andere generiek dan de patient altijd neemt Je krijgt een voorschrift en de Dr vergeet een geneesmiddel En zo is dat hier gans de dag door... Maar enfin, de mensen uit het vak weten het weer beter dat het allemaal vanzelf gaat. Great thanks jongens, blij dat jullie nog eens babbelen zo |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
jij hebt duidelijk nog nooit een apotheek gekocht. ALs je 1M geeft voor een apotheek krijg je dat de eerste 20 jaar niet afbetaald, maar bon
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja en dan ? Is dat een probleem ? Ja en dan ? Wat geef je dan ? Wat op het voorschrift staat of hetgene de patient altijd neemt ? Ja en dan ? Dan geef je het maar zonder voorschrift ? En mocht je echt twijfelen .....een telefoontje naar de dokter doet wonderen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2016 om 21:03. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten eerste, als je bij een apotheker gaat met Gedeeld Farmaceutisch Dossier, komt uw consumptie zichtbaar voor elke collega Ten tweede als je dan een voorschrift krijgt met Cetirizine en hij ziet dat jij cetirizne neemt, kan die apr u verwittigen voor dubbelmedicatie, ik geef toe het is niet evident om het te vinden of het vraagt enige vorm van alertheid, het ene pakket toont dat beter dan het andere Ten derde, mag je van Cetirizine zonder probleem 2 tot 4 x de dagdosis nemen.. http://stasegem.be/wiz/posi.php?&atc...055147&lat=ENG |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat illustreert allemaal dat het niet kan geautomatiseerd kan worden, anders zouden we dat met plezier doen. Last van zenuwen ?
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan staat alles klaar zoals het hoort. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2016 om 21:10. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
T'is zeker een groot deel van het werk, en moet het juist zijn of mogen we er met de klak naar gooien ? Wat denk je ?
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten tweede is het altijd interpretatie, dus je voert uit wat de arts voorschrijft maar die schrijft niet exact voor, vergeet dat dus Vandaag een voorschrift gezien naam geneesmiddel 56x 20mg firma Apotex. Het geneesmiddel bestaat gewoonweg niet. Dus de arts heeft het voorschrift gewoon zo getypt... |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
juist ja van temesta heb je vier soorten in stock grote/kleine/expidets, 6 generieken en merknamen, en vind je nog 7 soorten op het scherm die niet in de handel zijn, etc en geef maar de juiste mee, en pick maar de juiste uit de kast, enzoveert. Nogmaals als je een assistent bezig ziet weet je echt hoe (niet)evident dat werk is.
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En is het ene merk dan niet hetzelfde dan het andere ? Ik dacht dat het werkingsmiddel identiek is ? Eerlijk gezegd denk ik dat jij wat te veel last hebt van uw zenuwen voor niks. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2016 om 21:25. |
|
|
|
|