Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2016, 13:51   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Als 'n verbod al werkt, dan is 't averechts. Mensen die zich te pletter willen zuipen vinden toch 'n manier om dat te doen, geen enkel verbod houdt hen tegen, net zo met drugs e.d.
Er zijn sowieso al verboden genoeg, teveel zelfs.

Peche, kom eens (terug) met beide voeten op de grond joh.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 13:52   #102
Peche
Banneling

Standaard

Alcohol smaakt niet dat wordt op smaak gebracht en ik blowde ook haze voor smaak.
Ik mag niet blowen maar een ander wel drinken? Fuck dat. Pas de consequentie toe.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 13:54   #103
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als 'n verbod al werkt, dan is 't averechts. Mensen die zich te pletter willen zuipen vinden toch 'n manier om dat te doen, geen enkel verbod houdt hen tegen, net zo met drugs e.d.
Er zijn sowieso al verboden genoeg, teveel zelfs.

Peche, kom eens (terug) met beide voeten op de grond joh.
Neen er zal een legioen aan rapporten op hun bureau belanden.
Discriminatie, huishoudelijlk geweld, verkeersslachtoffers, ..

In een verbod wordt er minder gebruikt dus minder doden en overlast.
Alcohol is een dodelijke drugs die al teveel mensenlevens eiste.
Oud 24 oktober 2016, 14:14   #104
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het wordt volbracht. Alcohol verschuift zich naar nieuwe wetten tot er traag maar zeker een verbod komt.
Dat heet consequentie.

Je kan geen voorstander van een verbod op drugs zijn en daarbij alcohol sparen.

Er zullen rapporten bij de overheid belanden die aantonen waarom een verbod beter is voor deze maatschappij.

Stemt u niet VB? Leuk he je eigen beleid ontvangen in de consequentie?
Het is waar u voorstander van bent.
mens gij kunt nogal doordrammen zeg.... ik ben voorstander van alles die alcohol bevat , met mate drinken hè Peche , restaurants en café verdienen er hun brood mee trouwens... ik ben niet tegen economische schade aanrichten het is al erg genoeg de laatste jaren... wat jullie dwaze kloten aangericht hebben .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 oktober 2016 om 14:14.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 14:24   #105
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
mens gij kunt nogal doordrammen zeg.... ik ben voorstander van alles die alcohol bevat , met mate drinken hè Peche , restaurants en café verdienen er hun brood mee trouwens... ik ben niet tegen economische schade aanrichten het is al erg genoeg de laatste jaren... wat jullie dwaze kloten aangericht hebben .
Er worden hogere accijnzen op drank gelegd. Dat is toch goed voor de economie?
Nu de volgende fase. Leeftijd verhogen naar 18+ en enkele decennia daarna een verbod. Je hebt toch geen drank nodig om van je etentje te genieten? Dat is zielig hoor. Junkgedrag. Eigenlijk al een probleem .

We zijn maar consequent he VM. Ik ben autistisch met regels.
Oud 24 oktober 2016, 14:29   #106
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er worden hogere accijnzen op drank gelegd. Dat is toch goed voor de economie?
Nu de volgende fase. Leeftijd verhogen naar 18+ en enkele decennia daarna een verbod. Je hebt toch geen drank nodig om van je etentje te genieten? Dat is zielig hoor. Junkgedrag. Eigenlijk al een probleem .

We zijn maar consequent he VM. Ik ben autistisch met regels.
Je zou beter zelf weer een glas drinken en een sigaretje opsteken je zou misschien weer normaal worden in je geest? wie weet ...
Oud 24 oktober 2016, 14:32   #107
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou beter zelf weer een glas drinken en een sigaretje opsteken je zou misschien weer normaal worden in je geest? wie weet ...
Neen dit is nuchter bedacht.
Alcohol is een hard drugs die reeds teveel slachtoffers eiste.
Merendeel onschuldigen. Hoeveel doden eist het voor het doordringt?
Oud 24 oktober 2016, 14:32   #108
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar, hij kan geen maat houden...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 14:39   #109
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja maar, hij kan geen maat houden...
ZE moeten mij beschermen met hun hypocrisie en het verbieden zodat ik nooit meer herval.
Wiet deed mij kei goed, maar dat mag niet.
Van alcohol word ik agressief maar dat mag wel?
Oud 24 oktober 2016, 14:42   #110
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ZE moeten mij beschermen met hun hypocrisie en het verbieden zodat ik nooit meer herval.
Wiet deed mij kei goed, maar dat mag niet.
Van alcohol word ik agressief maar dat mag wel?
"ZE"?
Heb jij geen lief dat af en toe eens aan de rem trekt?
Dat arme mens moet volgens mij stalen zenuwen hebben om al die zotternijen die je in je kop haalt te verdragen.
Oud 24 oktober 2016, 14:47   #111
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
"ZE"?
Heb jij geen lief dat af en toe eens aan de rem trekt?
Dat arme mens moet volgens mij stalen zenuwen hebben om al die zotternijen die je in je kop haalt te verdragen.
ZE zou me niet anders willen.

En ja de regering moet een verbod op alcohol invoeren om mij hypocriet te beschermen. Ze doen dat met wiet ook.
Oud 24 oktober 2016, 14:49   #112
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ja de regering moet een verbod op alcohol invoeren om mij hypocriet te beschermen. Ze doen dat met wiet ook.
Heeft dat verbod jou ooit tegengehouden om wiet te smoren in 't verleden?
Oud 24 oktober 2016, 14:49   #113
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

De regering ? laat die maar gerust eer ze weer alles nog erger maken die bende zotten hebben al genoeg schade aangericht de laatste 25 jaar

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 oktober 2016 om 14:49.
Oud 24 oktober 2016, 15:15   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ja, dat was eigenlijk ook mijn punt. Als jat ook het

Om nu alcohol te gaan verbieden in het algemeen... Er is toch wel een verschil tussen drugs en alcohol. Drugs neem je alleen voor de effecten van de drugs. Alcohol drink ik voornamelijk voor de smaak. In se zou je kundinkomsten, feestjes moeten hun geld uit andere zaken halen idem met andere evenementen.

Wat mij betreft kan je de problematiek makkelijk samenvatten tot 'gebruik je gezond verstand'. Heb je gedronken? Rijdt dan niet of wacht een aantal uurtjes. Zelfde als je heel moe bent: niet rijden. Als je legale of illegale drugs gebruikt, gebruik het dan met mate en ga de negatieve effecten tegen door meer water te drinken en wat extra fruit/groeten te eten.
Dat mensen dan meer zouden gebruiken is nog nooit bewezen. Laten we het even dicht bij huis houden.....In NL geraakt men bv heel makkelijk aan wiet. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat Nederlanders helemaal niet meer blowen dan andere EU onderdanen integendeel zelfs.
In delen van Tibet en het noorden van Vietnam groeit cannabis gewoon in het wild langs de berm.....slechts weinig mensen gebruiken het ...het interesseert ze niks
In verschillende US staten waar cannabis werd gelegaliseerd zien we het verbruik niet toenemen
En ja Alcohol kan men drinken voor de smaak dat klopt. Maar feit is dat Alcoholvrij bier nooit een succes is geweest. Meer zelfs...Alcohol moet men leren drinken.....een kind krijgt het meestal niet binnen. Of Wodka nu echt lekker is betwijfel ik sterk.Ik ken heel wat mensen die walgen van Whisky.
Verder kan men ook cannabis gebruiken voor de smaak......er bestaan vele soorten en vele smaken. Een goede wiet kweken is een even grote uitdaging dan een goede wijn kweken.
Het is naar mijn mening wel zo dat Alcohol en gastronomie nu éénmaal wel goed samengaan wat dan ook één van de redenen is van het succes ervan.En zeker in geval van bier is er natuurlijk het dorstlessend effect.....Een mens moet nu éénmaal af en toe drinken.....maar roken niet direct.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2016 om 15:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 15:16   #115
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben mij zodanig zotgedraaid dat ik toch gestopt ben?
Nu is het tijd de consequentie te handhaven en alcohol te verbieden.
Het is meer schadelijk dan cannabis en veroorzaakt in tienvoud de overlast van alle illegale drugs samen opgeteld.

Er sterven wekelijks onschuldigen in het verkeer.
Waarschijnlijk meer dan het dubbel te wijten aan cannabis of andere drugs.
Dat is een significant cijfer dat niet te negeren valt. Families worden uit elkaar gescheurd door drank. Meer dan door drugs.
Oud 24 oktober 2016, 15:18   #116
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De regering ? laat die maar gerust eer ze weer alles nog erger maken die bende zotten hebben al genoeg schade aangericht de laatste 25 jaar
Hoezo hen met rust laten? Zij krijgen studies en verslagen binnen die net aantonen waarom alcohol beter verboden is. Men heeft dat blijkbaar niet genegeerd en wil het nu op gelijke voet met tabak behandelen.

Uiteraard nemen "wij" daar geen vrede mee, maar het is wel een begin.
Er is beweging veroorzaakt en ik verheug dat. We are legion, we do not forget, do not forgive.
Oud 24 oktober 2016, 15:21   #117
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik zeg niet dat mensen moeten stoppen met drinken he.
Ik wil gewoon een verbod op alcohol zodat de overlast minimaliseert.
Zodat minder mensen het gaan gebruiken en er geen signaal meer gegeven wordt dat het OK is.

Alcohol is niet sociaal, alcohol is niet verstandig en ook niet mate. Het is drugs.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 oktober 2016 om 15:21.
Oud 24 oktober 2016, 15:23   #118
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag niet blowen maar een ander wel drinken? Fuck dat. Pas de consequentie toe.
Wie stelt dat gij niet moogt blowen..? Ge doet in uw huiskamer toch wat ge wilt..? En dat gij geen maat kunt houden, is UW probleem. Ik heb gisteren genoten van een glaasje Kilchoman Loch Gorm.. en het is daarbij gebleven. Een proevertje dus. Het enige glas op drie dagen tijd. En gij wilt dat zoiets verboden wordt..? Man toch. Het prediken is u precies aangeboren.

'k Zal u nog wat zeggen.. ik ben een asperger en het zwart-wit denken is me dus absoluut niet vreemd.. maar ik ken gelukkig wel de gulden middenweg. Misschien moet je die ook eens proberen te bewandelen. Doet deugd.

Ik begrijp dat je het aantal verkeersdoden en trauma's die daarmede gepaard gaan, omlaag wil.. maar pleit dan verdorie voor een verplicht alcoholslot in de wagen. Dat helpt ! Pleit ervoor dat de kosten van de gezondsheidszorg voor alcoholiekers aan hun doorgerekend wordt ipv aan de samenleving. Pleit ervoor jongeren, in plaats van godsdienstleskes te laten volgen, wat te laten werken in de zorgsector voor junks en alcoholiekers.. Pleit voor eender wat.. maar niet voor een verbod, dat wekt enkel maar frustraties op. En daar worden mensen agressief van.

Ik ben trouwens nog nooit agressief geworden van alcohol. Als ik teveel op heb, val ik in slaap. Maar als ik uw redeneringen in deze draad volg, dan borrelt er wel enige agressie in mij op. *******

En om het hypocriet te houden: cannabis had men al lang moeten legaliseren ! En tabak had men al lang moeten verbieden.

Als ge straks in een samenleving wakker wordt, waar ge niets nog moogt, hebt ge het aan uzelf te danken..!! Durft het dan niet om met uwe vinger naar een ander te wijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Awel.. dat de regering dan u een verbod oplegt alcohol te drinken.
U en alle anderen die er niet mee overweg kunnen.

't Is niet omdat er sukkels zijn, die -zelfs nuchter- niet deftig met de wagen kunnen rijden, dat het aan iedereen verboden moet worden hé. Enkel die sukkels krijgen een rijverbod. En terecht.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 oktober 2016 om 15:41. Reden: Paar overbodige zinnen gewist..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 15:23   #119
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alcohol smaakt niet dat wordt op smaak gebracht en ik blowde ook haze voor smaak.
Het doel is dan ook niet alcohol drinken. Het doel is iets lekkers te drinken:bier, wijn, sterke drank, cocktails.

Wat een vreemde voorstelling om te zeggen dat het gaat om het op smaak brengen van alcohol.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 15:25   #120
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Families worden uit elkaar gescheurd door drank. Meer dan door drugs.
Al eens de families bezocht waar zoonlief een cocaïnehoer geworden is..?? Of 't dochtertje zich volspuit...? Waar de hele huisraad achter slot en grendel verdwijnt omdat de bloedjes van kindjes hun drugs moeten kunnen kopen..?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be