![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | ||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw citaat: De grens van 20 is niet zomaar daar gelegd er is een consensus ( dus los van alle emo-argumentatie ) met een ingebouwde veiligheid. Kortom er is nog geen sprake van een kind Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal in't Chinees schrijven, ik denk dat de kans groter is dat ge dan snap wat ik schrijf... Citaat:
Citaat:
Duh! Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote=praha;8270539] Citaat:
Zie boven. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt ge met 'dat'? Wat bedoelt ge met'daar nood aan had' ? Ik heb niet de gave van helderziendheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit gezegd zijnde ben ik geen voorstander van te verregaande herverdeling van de rijkdom maar dit is vanwege utilitaristische overwegingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
|
![]() Citaat:
Ons DNA geeft aan dat de mens door flessenhalsen zijn geweest, en verschillende keren op het punt hebben gestaan om uit te sterven. Beide instincten om te overleven leven nu nog door in de mens. Ik stel dat enkel vast. Ik heb daar geen waardeoordeel over. Het enige waar ik u op wijs is, dat abortus geen kwestie van vrije wil is (dat bestaat nl. niet), maar het gevolg van software in ons brein dat honderd duizenden jaren oud is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
|
![]() De consequentie is dat gij geen waardeoordeel zou mogen vellen over personen die tegen abortus zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik vel geen waardeoordeel over mensen die tegen abortus zijn. Ik vel een waardeoordeel over mensen die het mensen die een abortus willen laten uitvoeren willen beletten dit te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat erom dat u een religieuze niet kan verwijten anti abortus te zijn wegens zijn geloof, terwijl u zelf voor abortus bent, ook wegens een geloof. Allez, een software die afspeelt in uw hersens. Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 oktober 2016 om 23:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij wil dus gewoon abortus laten verbieden onafhankelijk van het geloof en daar verzet ik me tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | ||
|
![]() Citaat:
#61 geertvdb : Zonder JvdB gaat deze thread niet van de grond komen vrees ik. JimmyB Tja, dan kan hij weer hetzelfde komen prediken. Citaat:
#82 waarde die een gemeenschap aan een foetus hecht is compleet religieus geïnspireerd. U verwijt wel degelijk tegenstanders van abortus dat ze dit doen op religieuze gronden. Trouwens u kan tegenstanders van abortus niet verwijten dat ze abortus willen verbieden, het is hun democratisch recht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het punt is inderdaad dat ik vind dat hun standpunt ivm abortus religieus geïnspireerd is en daardoor dus niet noodzakelijk van toepassing is op atheïsten. Het is JvdB die dit wil ontkrachten door te stellen dat er geen basis is, ook niet voor atheïsten, om abortus wel toe te laten en baby's van 6 maanden te doden (bijvoorbeeld) niet. Hij doet dit op basis van het feit dat er geen punt kan gedefinieerd worden vanaf welk moment het mag en vanaf welk moment het niet meer mag. Als men bijvoorbeeld zegt dat het voor de geboorte niet mag en na de geboorte wel, dan is de conclusie dat het één dag voor de geboorte wel mag, ondanks het feit dat we dan eigenlijk wel een levensvatbare vrucht hebben. Volgens zijn standpunt heb je dit bepaald punt wel, namelijk de bevruchting. En ik aanvaard gewoon deze redenering niet omdat ik stel dat het niet betekent dat er geen specifiek punt kan aangeduid worden dat dit niet wil zeggen dat er geen verschil is tussen de 2 situaties, namelijk een foetus van 12 weken en één van 38 weken aangezien er een constante evolutie is en er wel degelijk belangrijke verschillen zijn tussen de 2 situaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het u toch uitgelegd. Het is uw precies helemaal ontgaan... het lijkt wel alsof de software in uw hersenen alles uitwissen wat ik schrijf ... Die software is natuurlijk honderdduizenden jaren oud. Daar kan ik niet tegen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie toch zelf wel het verschil tussen een vrouw die 12 weken zwanger is en één die op het punt staat te bevallen. Is dit mijn verbeelding? Dit lijkt me toch een objectieve waarneming aangezien de meesten dit waarnemen. Als jij dit niet waarneemt ben jij abnormaal en niet ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() De grens voor moord is vrij arbitrair. Ik vind 18 weken beter dan 20. Na die arbitraire grens is het moord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() Ik herhaal: de grens is arbitrair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
|
![]() Herhaling werd geacteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#440 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk namelijk 2 situaties in zijn geheel. Dit betekent vanuit het standpunt van de moeder, de vader, de omgeving (ouders en andere familie, vrienden, werkgevers, ...) en de maatschappij en ik stel dat de 2 situaties veel verschillen tonen. Dit ontkennen is gewoon te belachelijk om daarop in te gaan. Het standpunt van de foetus zelf laat ik bewust volledig buiten beschouwing omdat het effect van een abortus vanuit dit standpunt in beide gevallen inderdaad hetzelfde is. Het enige wat je kunt stellen is dat we bepaalde standpunten buiten beschouwing moeten laten omdat ze irrelevant zijn maar dit is natuurlijk een zeer moeilijke oefening. |
|
![]() |
![]() |