Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2016, 10:53   #401
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het vuurwerk die je krijgt bij het crashen van een Tesla is toch wel uniek vind ik.
De verrassing is eerder dat je zou verwachten dat een batterij nergens begint te branden... Waarom brandt een elektrische auto uit ? Dus ergens is er kortsluiting, de kortsluiting doet de boel in de fik gaan, en die Lithiumbatterij zijn modules met organische solventen die beginnen te verhitten en zo ontploffen omdat de koeling en andere functies niet meer werken
Wat jij toch allemaal uit je duim zuigt. Hoeveel vuurvast gescheiden modules heeft een Tesla S accupack en waar bevindt zich het accupack?

Zal ik zelf antwoorden in geval dat er een serieus impact optreedt die de brandstoftank of een accupackmodule zodanig beschadigd (wat in oktober 2013 gebeurde, sindsdien hebben ze de bodemplaat extra beschermd tegen impact**):

Citaat:
A typical gasoline car only has a thin metal sheet protecting the underbody, leaving it vulnerable to destruction of the fuel supply lines or fuel tank, which causes a pool of gasoline to form and often burn the entire car to the ground. In contrast, the combustion energy of our battery pack is only about 10% of the energy contained in a gasoline tank and is divided into 16 modules with firewalls in between. As a consequence, the effective combustion potential is only about 1% that of the fuel in a comparable gasoline sedan.
https://longtailpipe.com/ebooks/gree...2013-and-2014/

Citaat:
Elon Musk: gasoline car fires five times more likely than Tesla Model S car fires
Tesla Motors gives their explanation of the recent Tesla Model S car fire, saying the car’s safety systems worked as designed, and that the Model S is safer than gasoline cars.] http://www.torquenews.com/1075/elon-...el-s-car-fires

The Model S battery pack is designed in 16 modules with internal firewalls between each module. The pack also has vents which direct any fire downwards and towards the front of the car. Both those systems worked as designed, according to Musk, to limit the spread of the fire, and at no point did fire enter the passenger compartment.

The Fire Department is said to have followed correct procedure by using a mix of water and chemical extinguishers to put out the fire.

Musk also drew an interesting comparison with the behavior of gasoline powered cars in this situation. First, the typical gasoline tank has only a thin sheet of metal protecting the gas tank, and there are often unprotected fuel lines running the length of the car underbelly. These leave the car open to total destruction from a gasoline fire when similar accidents occur. Additionally gasoline tanks do not have internal firewalls to limit the spread of fire when it does occur.
Wat daardoor statistisch feit is dat verleden jaar enkel op de US-snelwegen er 174.000 uitgebrande voertuigen vastgesteld werden, wslk allemaal fossiele wagens.(anders hadden we het wel geweten).
Want fossiele voertuigen kunnen soms branden zonder ongeval, een brandstof- of olielek en een hete uitlaat of emissiezuiveringsdeel is al voldoende. Een combinatie die je nooit niet hebt in een E-wagen.

Citaat:
It’s worth noting that 174,000 car fires were reported on US highways last year. Of course, the vast majority had nothing to do with electric vehicles or Tesla.
https://electrek.co/2016/11/03/tesla...-indianapolis/
Daarenboven blijkt de Tesla S een van de veiligste auto´s ter wereld te zijn bevestigt door metingen bij EuroNCAP en NHTSA (ook door de extra-stevigheid van het accupack, vooral bij zijdelingse botsingen):
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#Safety
The Model S is one of just a few cars to have ever achieved a 5-star safety rating from both Euro NCAP and the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).[367][368] Only two other cars have earned the same recognition since 2011 (when the NHTSA introduced its latest rating scheme).[369]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2016 om 11:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:36   #402
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat jij toch allemaal uit je duim zuigt. Hoeveel vuurvast gescheiden modules heeft een Tesla S accupack en waar bevindt zich het accupack?

Zal ik zelf antwoorden in geval dat er een serieus impact optreedt die de brandstoftank of een accupackmodule zodanig beschadigd (wat in oktober 2013 gebeurde, sindsdien hebben ze de bodemplaat extra beschermd tegen impact**):



Wat daardoor statistisch feit is dat verleden jaar enkel op de US-snelwegen er 174.000 uitgebrande voertuigen vastgesteld werden, wslk allemaal fossiele wagens.(anders hadden we het wel geweten).
Want fossiele voertuigen kunnen soms branden zonder ongeval, een brandstof- of olielek en een hete uitlaat of emissiezuiveringsdeel is al voldoende. Een combinatie die je nooit niet hebt in een E-wagen.



Daarenboven blijkt de Tesla S een van de veiligste auto´s ter wereld te zijn bevestigt door metingen bij EuroNCAP en NHTSA (ook door de extra-stevigheid van het accupack, vooral bij zijdelingse botsingen):
micele
ik ben niet tegen tesla, ik ben dus bezig over het unieke vuurwerk die te zien was van de batterypack in vuur en vlam, dat zie je dus nooit bij fossiele wagens.

tussen haakjes: om die tesla zo te rammen moet je dik boven dei 120 tegen die boom knallen, dus de juffrouw van 27 zal volgens mij eens de incredibilous ridicolous launch mode aan het testen geweest zijn of toch zeker het pedaaltje goed gestreeld hebben om zo gezellig van de weg tegen de boom te knallen en haar auto over 100meter open te scheuren in alle richtingen, moet je zelfs met de beste bodemplaat van de wereld, vooral een F1 cockpit in carbon hebben om dat te overleven, maar bon, blijkbaar zijn de F1 normen nog niet voor de gewone wagen weggelegd
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 08:04   #403
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als het allemaal fout is wat ik schreef, dan verneem ik graag jouw uitleg terzake, want buiten wat beweringen heb ik nog niet veel concrete informatie gezien.
Die uitleg heb je intussen al 2-3 keer gekregen.
Mij een zorg als je die niet leest of als je die domweg niet begrijpt of wil begrijpen. Als je de basic info die er staat al niet snapt, dan ga ik de moeite niet steken in meer gevorderde uitleg aangezien je die toch net zozeer als fout gaat afdoen. Easy as that.

Jouw hele redenering over Ci/g als maatstaf om het gevaar van Cs aan te tonen, is intussen al meermaals weerlegd. Zie eerst dat je die door hebt, vooraleer je om meer info vraagt.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 16:13   #404
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
micele
ik ben niet tegen tesla, ik ben dus bezig over het unieke vuurwerk die te zien was van de batterypack in vuur en vlam, dat zie je dus nooit bij fossiele wagens.
287,000/jaar voertuigbranden in de USA, wel alle wegen.
Omgerekend > 32,7 voertuigbranden per uur. Maakt 17 %-branden uit van alle mogelijke geregistreerde brandweermeldingen.

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...fire_incidents
Frequency of vehicle fires
Fire incidents in highway capable vehicles occur relatively frequently. A study of U.S. fires from 2003-2007 finds that fire departments respond to an average of 287,000 vehicle fires per year, or 30 vehicle fires per hour, and that vehicles were involved in 17% of all reported U.S. fires.[7] The study also finds that roughly 90 highway vehicle fires and 0.15 highway vehicle fire deaths were reported per billion miles driven.
Zoek nog eens wat vonken Paul.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2016 om 16:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 20:54   #405
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.543
Standaard

Non conformist

Er staan van mij nog vragen open

Hoeveel radioactiviteit geeft jodium na zijn verval ?

een andere vraag: je u al,afgevraagd hoe Radioactief die torus van de cern is ?


Ik wil een ding toegeven. Het heeft een dag geduurd voor ik doorhad wat in Fukushima gezien heb een meltdown was. Ik heb dus nog een tijdje gehoopt dat die waterstofexplosie onschuldig kwam als gevolg van een meltdown.

Maar ik vind het goed dat ik gezien heb wat er gebeurd. In feite vind ik het niet erger dan een fabrieksbrand , of een raffinaderij die ontploft, of een scheikundige fabriek die ontploft. Het heeft dus op geen factor miljard vergelijkbaar met een nucleaire atoombom die ontploft. De fallout is ambetante, maar ik vind het ook weer typisch niet erger dan wat je als radiologische dosis binnenkrijgt met een,paar radiografie foto's, dus mensen worden nodeloos op,kosten gejaagd. De werkers lopen niet rond in een loden pakje maar met een wegwerp pakje
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 04:54   #406
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.593
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De werkers lopen niet rond in een loden pakje maar met een wegwerp pakje
Zo'n wegwerppak wordt ook wel een Tyvec genoemd, uit hoofde van het materiaal waaruit het gemaakt is.

Zelfs het meest doorgedreven stralingsbeschermingspak in de nucleaire industrie is niet veel meer dan dat. Een luchtdicht pak, met luchtbevoorrading en soms een loden schort.

Deze setup beschermd tegen besmetting en alfastraling. Beta wordt een beetje geblokt. Gamma en neutronen gaan er doorheen zonder enige bescherming.

De belangrijkste bescherming is het beperken van de tijd van blootstelling.

De ironie is dat een nucleair medewerker in rampsituaties en om direct in gevaar zijnde mensenlevens te beschermen een maximale stralingsdosis mag ontvangen die lager ligt dan burgers van Ramsar zowiezo ontvangen door te leven waar ze leven.

En deze set regels in verband met blootstelling aan radioactiviteit is ook de regel die de zone rond Tjernobyl heden ten dage, en voor de komende 150 jaar "onbewoonbaar" verklaart.
Niet nucleaire medewerkers mogen eigenlijk geen blootstelling aan radioactiviteit hebben.

Deze normen zijn ook opgesteld vanuit het oogpunt van wat in essentie onschadelijk was, en de wettelijke maxima werden nog lager gesteld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 november 2016 om 04:58.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 16:02   #407
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
Standaard Ook Jaguar springt op de E-trein Tesla achterna...

Jaguar I-Pace ... nog een merk meer op de E-trein

Citaat:
http://www.topgear.com/car-news/la-m...g-electric-suv

New Jaguar I-Pace is a 400bhp Tesla-baiting electric SUV

Meet the amazing all-electric Jaguar SUV. Yours in 2018
Tesla X (> 5m lange SUV) krijgt nog een concurrent in de toekomst, maar allemaal lijken het wel eerder compactere SUV´s (4,8 - 4,9 m ?)

Even de E-"SUffies" op een rijtje:

1. Tesla X (sinds einde 2015 op markt) 5,04 meter 6-7 zitter, tot 2180 liter koffer.
https://www.tesla.com/nl_BE/modelx (verkoop 3Q-2016 : 8774: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...tion_and_sales )

2. Audi Q6 E-tron komt zeker 2018. Zou in Brussel-Vorst gemaakt worden: http://www.mein-elektroauto.com/2016...duziert/19769/

3. Jaguar I-Pace komt 2018 zie link hierboven

4. Mercedes EQ komt 2019 ?
https://www.mercedes-benz.com/de/mer...tro-aesthetik/

5 BMW i5 pas in 2020? lijken geen haast te hebben met hun grote E-modellen
Citaat:
http://www.mein-elektroauto.com/2015...st-2020/19187/

Das Elektroauto BMW i5 kommt erst im Jahr 2020, damit lässt sich der Autohersteller ungewöhnlich viel Zeit.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2016 om 16:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be