Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2016, 08:34   #101
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Omgekeerd koop ik hen wel een goede tweedehandswagen, als ze te ver van huis, met slechte verbindingen, werk gevonden hebben.
Zo houden ze zelf wat centen over om aan dingen uit te geven die jij niet goed vindt... m.a.w. uw houding gaat niks aan hun gedrag veranderen.
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 08:35   #102
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als we daar geen fatsoenlijk basisinkomen tegenover stellen, breekt er een zodanige sociale revolutie uit dat de boel in elkaar stort.
Er zijn blijkbaar nog bitter weinig mensen die dit snappen.
Oud 21 november 2016, 08:37   #103
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Wat is dan goedkoper, geld in gevangenissen blijven steken of sociale woningen bouwen?
Met een open geest is het probleem van de sociale woningen zo opgelost.
Probleem is opnieuw de huidige wetgeving ...
Oud 21 november 2016, 08:54   #104
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het lijkt wel alsof je een stage bent gaan volgen bij Schoofken ?
Men kan blijven calimero spelen en met het vingertje wijzen naar de voorgangers. Maar lost dat iets op ?
Een ingreep op bestaande pensioenen zul je er nooit doorkrijgen binnen regeringen met PS, sp.a en de tsjeven erin. Dat kan enkel gebeuren vanuit een regering die niet existentieel verbonden is met het middenveld. Nu dus.
Als deze regering het niet aandurft ondanks dat zij niet of toch veel minder last heeft van vakbonden dan zal het nooit gebeuren.
Ondanks hun groot lawaai voor de verkiezingen zal er niets gebeuren.

Dit heeft niets te maken met Calimero spelen, dit is realiteit.

De kiezers en hun dik betaalde postjes behouden zijn hun hoofddoel.

Of dat middenveld en zeker de onderkant verarmt of niet interesseert hun geen bal.

Wat jij niet durft is gewoon de waarheid bekijken en die ligt in het verleden en het heden. Als je nog steeds niet doorhebt dat de kracht van verandering enkel ligt, in het graaien in je portemonnee en nog meer schulden maken, word het tijd dat je je blinddoek afneemt.

En mij vergelijken met de schoof? Ik weet niet of hij of ik het een belediging moet vinden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 09:19   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of dat middenveld en zeker de onderkant verarmt of niet interesseert hun geen bal.

Wat jij niet durft is gewoon de waarheid bekijken en die ligt in het verleden en het heden. Als je nog steeds niet doorhebt dat de kracht van verandering enkel ligt, in het graaien in je portemonnee en nog meer schulden maken, word het tijd dat je je blinddoek afneemt.

En mij vergelijken met de schoof? Ik weet niet of hij of ik het een belediging moet vinden.
Ik aanzie het als een eer.
Maar om welke reden ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 09:28   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is nu net wat ik aanklaag : door steriele discussies over het verleden te voeren zal er niets opgelost raken. Het gaat om nu, en dan frustreert het mij om te zien dat deze regering in het pensioendossier gewoon voortgaat zoals haar voorganger dat heeft gedaan. Men durft en/of men wilt de scalpel niet bovenhalen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 10:03   #107
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Men durft en/of men wilt de scalpel niet bovenhalen.
Ik ben er gerust in. Nog even en de overheid zal worden gedwongen.
Oud 21 november 2016, 10:03   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het is maar de vraag,wat verstaat u wat babyboomers betreft,gaan we ze gelijk over eenzelfde kam scheren ....of toch niet....

Ik ben ook een babyboomer qua generatie,doch ik zit momenteel in mijn 45ste werkjaar....

Zeg eens ,hoeveel u er al gewerkt heeft,en kom dan nog eens een keertje terug,mijn beste zijkertje...
De tienpuntenvraag is maar wie hier de grote zijker is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 10:04   #109
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zo houden ze zelf wat centen over om aan dingen uit te geven die jij niet goed vindt... m.a.w. uw houding gaat niks aan hun gedrag veranderen.
Nee, ze zijn niet opgevoed met geld over de balk gooien.
Ken je dat?
Wat onze regeringen zouden moeten doen, sparen en slechts geld uitgeven als het er is.
Oud 21 november 2016, 10:10   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Als de rente oploopt, omdat een oranje aap daar in de VS allerhande rare dingen doet, dan gaat de Belgische staat wel moeten snijden in pensioenen, sociale uitgaven en de ambtenarij.

We hebben nu, met bijna nulrente, tekorten van miljarden.

Wat gaat er gebeuren als we met rentes van 3-4 % zitten ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 10:20   #111
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kijk, als je geen verbetering ziet van je huidige situatie door te werken dan doe je dat ook niet. Dat is dus niet het geval met een basisinkomen.
Extra bijverdienen veranderd wel echt je situatie.

En dan heb je nog het effect dat moeders met een paar kleine peuters het financieel aankunnen om ook full-time voor hun kroost te zorgen.
Kapot gevallen knieën mogen ook opnieuw door mama worden verzorgd en niet door een vreemde die van s'morgens tot s'avonds laat op de kinderen dient te passen.

Vergeet verder ook niet dat alle centen die opnieuw worden uitgegeven voor een groot deel direct terugvloeien naar de staatskas en de rest onrechtstreeks via een economie die terug aantrekt.
Uiteindelijk zullen de behoeften die iemand heeft een grote rol spelen. Als iemand tevreden is met een basisinkomen dan zal hij geen behoefte hebben om daar verbetering in te brengen. Waarom zou hij trouwens.
Dat een deel van het geld terug zal vloeien naar de overheid is dan wel een vals argument, zeker als hij zijn geld gaat besteden aan chinese tv's...
Van iemands wedde vloeit een veel groter stuk terug naar de overheid.
En er is dan ook wel een verschil tussen een "moeder aan de haard premie" en een basisinkomen.
Maw een basisinkomen zal dan wel goed zijn bedoeld, maar denk dat we het ons niet kunnen veroorloven.
Oud 21 november 2016, 10:21   #112
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Nee, ze zijn niet opgevoed met geld over de balk gooien.
Ken je dat?
Wat onze regeringen zouden moeten doen, sparen en slechts geld uitgeven als het er is.
Dat is wat anders. Dat is opvoeding en heeft niks te maken met een tweedehandswagen kopen of niet.

En ja, ik ken dat.
Koop niks wat je niet nodig hebt en vervang niets wat nog werkt.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 november 2016 om 10:23.
Oud 21 november 2016, 10:25   #113
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maw een basisinkomen zal dan wel goed zijn bedoeld, maar denk dat we het ons niet kunnen veroorloven.
Zoals we vandaag bezig zijn kunnen we ons zeker niet veroorloven.
80% van wat aan centen wordt opgehaald gaat naar het laten functioneren van allerlei diensten. Beetje serieus blijven.
Oud 21 november 2016, 10:27   #114
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de rente oploopt, omdat een oranje aap daar in de VS allerhande rare dingen doet, dan gaat de Belgische staat wel moeten snijden in pensioenen, sociale uitgaven en de ambtenarij.

De rente zal oplopen, eender welke aap, in eender welk land aan de macht is.
Maak u daar geen illusies over.
Oud 21 november 2016, 10:29   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb nog rente van 15 �* 20% geweten.

Ten tijde van de zogenaamde babyboomers die al uw geld hadden verbrast.

Wacht maar, you ain't seen nothing yet.
Oud 21 november 2016, 10:30   #116
vrijzinnige
Banneling

Standaard

[quote=Tavek;8295455]Als de rente oploopt, omdat een oranje aap daar in de VS allerhande rare dingen doet, dan gaat de Belgische staat wel moeten snijden in pensioenen, sociale uitgaven en de ambtenarij.

Wat gaat er gebeuren als we met rentes van 3-4 % zitten ?[/QUOTE]

De bestelling van de gevechtsvliegtuigen en de oorlogsschepen afzeggen !
Of is machtsvertoon belangrijker dan het welzijn van de "eigen" burgers ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 10:31   #117
subocaj

Standaard

Citaat:
Dat is nu net wat ik aanklaag : door steriele discussies over het verleden te voeren zal er niets opgelost raken. Het gaat om nu, en dan frustreert het mij om te zien dat deze regering in het pensioendossier gewoon voortgaat zoals haar voorganger dat heeft gedaan. Men durft en/of men wilt de scalpel niet bovenhalen.
De wat jij steriele discussie uit het verleden noemt, toont wel aan waar de problemen zitten en hoe ze zijn ontstaan.

Het is nochtans redelijk eenvoudig, alle pensioenen met hetzelfde plafond van werknemer en dan geen uitzonderingen meer toepassen en wat nog belangrijker is in deze tijd van gigantische veranderingen in de werkgelegenheid, geen geldverspilling aan opleidingen van uitgerangeerde 55+sers die toch geen werk meer aangeboden krijgen, maar investeren in de jeugd.
Daarmee bedoel ik, geef jongeren een behoorlijke premie als ze afstuderen. Dat kost minder dan alle programma's die nu naast elkaar lopen en zeker minder dan een niet afgestudeerde werkloze en geeft hun al een startkapitaal.

Maar dan komen we weer bij hetzelfde, niemand wil dat want dan staan hun eigen postjes op het spel.
Oud 21 november 2016, 10:33   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wat jij steriele discussie uit het verleden noemt, toont wel aan waar de problemen zitten en hoe ze zijn ontstaan.

Het is nochtans redelijk eenvoudig, alle pensioenen met hetzelfde plafond van werknemer en dan geen uitzonderingen meer toepassen en wat nog belangrijker is in deze tijd van gigantische veranderingen in de werkgelegenheid, geen geldverspilling aan opleidingen van uitgerangeerde 55+sers die toch geen werk meer aangeboden krijgen, maar investeren in de jeugd.
Daarmee bedoel ik, geef jongeren een behoorlijke premie als ze afstuderen. Dat kost minder dan alle programma's die nu naast elkaar lopen en zeker minder dan een niet afgestudeerde werkloze en geeft hun al een startkapitaal.

Maar dan komen we weer bij hetzelfde, niemand wil dat want dan staan hun eigen postjes op het spel.
Dat ze de jeugd eens dezelfde start geven als destijds ons; GEEN!

Ze zullen misschien ietsje rapper in gang schieten dan.
Oud 21 november 2016, 10:39   #119
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen wil verandering, maar niemand wil veranderen, want dan begint men in zijn eigen vel gaan te snijden.
Oud 21 november 2016, 10:41   #120
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan komt de ECB in spoedzitting bijeen.
In Cyprus werd dat gedeeltelijke confiscatie van spaartegoeden.
U gaat vrijdagavond slapen met 200.000 Euro spaargeld en maandagmorgen is dat nog 140.000 Euro.
Dan worden er overheidsgebouwen in brand gestoken en moeten politici onderduiken.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be