Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2016, 12:49   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt inderdaad al duidelijk genoeg gemaakt dat je trots bent op uw onwetendheid.
Als dat typeert wat bij u parate kennis is ben ik inderdaad liever onwetend.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 13:34   #22
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
2, en ik schaam me daar hoegenaamd niet voor, integendeel.
Tot zover dit snobistisch intermezzo.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 13:36   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tot zover dit snobistisch intermezzo.
snobistisch ?

omdat we allemaal dezelfde non-fictie goed moeten vinden ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 13:37   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat typeert wat bij u parate kennis is ben ik inderdaad liever onwetend.
Nogmaals, dat is niet erg hoor. Het is alleen bizar dat u daar mee te koop loopt. Ik loop niet te koop met mijn blinde vlekken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 13:38   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
snobistisch ?

Als je iets niet goed vindt, moet dat natuurlijk kunnen.

Maar er trots op zijn ruikt naar elitair doen.
Oud 22 november 2016, 13:40   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je iets niet goed vindt, moet dat natuurlijk kunnen.

Maar er trots op zijn ruikt naar elitair doen.
ik heb exact uitgelegd wat en wiens prestatie me stoorde in die serie, daar gaat u niet op in, maar wel op de man spelen en elitarisme verwijten in het rond zwieren ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 november 2016 om 13:41.
Oud 22 november 2016, 13:44   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
snobistisch ?

Nee, natuurlijk niet. Maar in het geval van Skobalev is het bon ton om te kakken op alles wat zogezegd "beneden" zijn intellectueel niveau ligt. Daardoor speelt hij nogal graag het spelletje "die ken ik niet", om aan te duiden dat hij zich verheven voelt boven iets.

Het op voorbaat afschrijven van alles wat Vlaams is past trouwens perfect in dat kader. Niet weten wat iets inhoudt, maar het per definitie afschrijven, is blijkbaar een teken van intellectuele grootheid. Ik zou het eerder tunnelvisie noemen, maar kom.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 22 november 2016, 13:45   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb exact uitgelegd wat en wiens prestatie me stoorde in die serie, daar gaat u niet op in, maar wel op de man spelen en elitarisme verwijten in het rond zwieren ...
We hebben het niet over u Anna.
Oud 22 november 2016, 13:45   #29
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het helemaal niet over u. Relax.
Oud 22 november 2016, 13:46   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet. Maar in het geval van Skobalev is het bon ton om te kakken op alles wat zogezegd "beneden" zijn intellectueel niveau ligt. Daardoor speelt hij nogal graag het spelletje "die ken ik niet", om aan te duiden dat hij zich verheven voelt boven iets.

Het op voorbaat afschrijven van alles wat Vlaams is past trouwens perfect in dat kader. Niet weten wat iets inhoudt, maar het per definitie afschrijven, is blijkbaar een teken van intellectuele grootheid. Ik zou het eerder tunnelvisie noemen, maar kom.
Uit ervaring leren kan je dat ook noemen. Wie er, na schade en schande, blijft in geloven, geeft enkel blijk van intellectuele armoede.
Oud 22 november 2016, 13:51   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben het niet over u Anna.
Citaat:
Ik had het helemaal niet over u. Relax.
nee, t gaat hier over de essentie, ge probeert iemand af te kraken op zijn smaak over (kleine) kunst ... hoe onnozel is dat ?!

en Skobelev heeft toch een punt zeker, als hij zegt dat het merendeel van de Vlaamse (en Nederlandse) producties brol zijn.

op de uitzonderlijke parels die uitspringen na, is het 80 �* 90% inspiratieloos slecht geacteerde pulp.
Oud 22 november 2016, 14:00   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, t gaat hier over de essentie, ge probeert iemand af te kraken op zijn smaak over (kleine) kunst ... hoe onnozel is dat ?!

en Skobelev heeft toch een punt zeker, als hij zegt dat het merendeel van de Vlaamse (en Nederlandse) producties brol zijn.

op de uitzonderlijke parels die uitspringen na, is het 80 �* 90% inspiratieloos slecht geacteerde pulp.
Dat klopt, ik heb het dan ook over die 10 a 20 procent die op voorhand afgeschreven worden door Skobalev, want er wordt wel degelijk goeie Vlaamse fictie gemaakt ook. Het a priori afschrijven van alles wat Vlaams is, kraak ik af, niet of hij het dan a posteriori slecht vindt.

In de Gloria, Het Eiland, De parelvissers, Eigen Kweek 1 vond ik dik ok. Daarnaast is er natuurlijk ook absolute bagger te vinden, maar dat is niet het alleenrecht van de Vlaamse tv hoor. Ook bij buitenlandse series moet je heel wat doorspartelen om dat ene pareltje te vinden dat je kan boeien.

Verder is het natuurlijk ook zo dat ik bepaalde figuren ken zonder dat ik ze volg. Ik ken bijvoorbeeld wel degelijk het personage Balthazar Boma, ook al vind ik "De Kampioenen" grote bagger. Ik voel me dan ook niet geroepen om elke keer dat dit personage ter sprake komt "wie?" te antwoorden om aan te duiden dat ik dat niet volg.

Laatst gewijzigd door fox : 22 november 2016 om 14:02.
Oud 22 november 2016, 14:01   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt, ik heb het dan ook over die 10 a 20 procent die op voorhand afgeschreven worden door Skobalev, want er wordt wel degelijk goeie Vlaamse fictie gemaakt ook.

In de Gloria, Het Eiland, De parelvissers, Eigen Kweek 1 vond ik dik ok. Daarnaast is er natuurlijk ook absolute bagger te vinden, maar dat is niet het alleenrecht van de Vlaamse tv hoor. Ook bij buitenlandse series moet je heel wat doorspartelen om dat ene pareltje te vinden dat je kan boeien.

Verder is het natuurlijk ook zo dat ik bepaalde figuren ken zonder dat ik ze volg. Ik ken bijvoorbeeld wel degelijk het personage Balthazar Boma, ook al vind ik "De Kampioenen" grote bagger. Ik voel me dan ook niet geroepen om elke keer dat dit personage ter sprake komt "wie?" te antwoorden om aan te duiden dat ik dat niet volg.
ik vat even samen :

eigenlijk heeft Skobelev gewoon gelijk, maar ik kan zijn persoon en stijl niet pruimen.

incident gesloten, me dunkt.
Oud 22 november 2016, 14:04   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vat even samen :

eigenlijk heeft Skobelev gewoon gelijk, maar ik kan zijn persoon en stijl niet pruimen.

incident gesloten, me dunkt.
Neen, de instelling "alles wat Vlaams is is per definitie slecht", dat is wat mij stoort. Voor de rest heb ik denk ik nog nooit echte akkefietjes gehad met de forummer Skobalev.
Oud 22 november 2016, 14:15   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hey gasten, ieder zijn smaak hé seg.

Sta me echter toe om Vlaamse Filmpjes bij voorbaat geen kans meer te geven. Het Eiland, Eigen Kweek....dergelijke platte komedie waarbij elk greintje intellect totaal niet aanwezig hoeft te zijn bij de kijker, noch bij het script of "acteurs", hoeven, al ben ik me terdege bewust dat er een publiek voor is, nu eenmaal voor mij niet.
Is dat tunnelvisie? Met een paar duizend kanalen op mijn tv? En een openbare bibliotheek met duizenden boeken? Ik dacht het niet, eerder een doorgedreven selectiviteit.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 november 2016 om 14:16.
Oud 22 november 2016, 14:33   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hey gasten, ieder zijn smaak hé seg.

Sta me echter toe om Vlaamse Filmpjes bij voorbaat geen kans meer te geven. Het Eiland, Eigen Kweek....dergelijke platte komedie waarbij elk greintje intellect totaal niet aanwezig hoeft te zijn bij de kijker, noch bij het script of "acteurs", hoeven, al ben ik me terdege bewust dat er een publiek voor is, nu eenmaal voor mij niet.
Is dat tunnelvisie? Met een paar duizend kanalen op mijn tv? En een openbare bibliotheek met duizenden boeken? Ik dacht het niet, eerder een doorgedreven selectiviteit.
wat vond ge van 'Van vlees en bloed'? heb je die toevallig gezien ?
Oud 22 november 2016, 15:54   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat vond ge van 'Van vlees en bloed'? heb je die toevallig gezien ?
Nope...'k zal me wat schamen.

Oud 22 november 2016, 15:57   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope...'k zal me wat schamen.

awel, dat was er nochtans één waar ik graag naar gekeken heb!

fantastische spiegel !

dien overbuurman, "met mij kunde lachen" ... echt, die mens woonde in t echt over mij!
hij is ondertussen overleden, maar dat was echt binnenvluchten als ge die zag komen, en hij had u altijd gezien voor gij hem gezien had!

alleen voor dien typ al, vond ik die serie fantastisch.
Oud 22 november 2016, 15:58   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ge kent het wel, ge komt ergens binnen, pakt ne stoel, gaat zitten en dan merkt ge dat er net iemand van die stoel is opgestaan en ge dus op ne warme stoel bent gaan zitten.
De horror!! Niks is zo vies als ne warme stoel (tenzij ge er zelf op gezeten hebt natuurlijk, dan is het lekker warm)

Hoe komt dat?
Waarom vinden normale mensen warme stoelen afgrijselijk?

P.s. Ja, warme wc's zijn natuurlijk nog rampzaliger maar dat is buiten categorie. Werkelijk iedereen moet kotsen van ne warme wc.
wat erger is, is staand in uw broek schijten, en dan op een gewone stoel gaan zitten.

erger, en warmer ook.
Oud 22 november 2016, 16:01   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat erger is, is staand in uw broek schijten, en dan op een gewone stoel gaan zitten.

erger, en warmer ook.

Das inderdaad erg en is me gelukkig nog nooit overkomen. In mijn broek schijten is al even geleden maar wie weet zit het er weer aan te komen binnen geruime tijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be