Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2017, 01:27   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik kan onze Philip begrijpen. Dagelijks ben ik op toer in de omgeving, in de parken en ik het bos met de honden. Dagelijks merk ik het totale gebrek aan respect voor de natuur . Wekelijks breng ik rapport uit bij de gemeente om te melden waar zwerfvuil ligt en gelukkig wordt dat dan ook , zij niet zo regelmatig als ik zou wensen , opgeruimd. Philip heeft een schoon domein en zou dat graag zo houden zonder dat er méchouie's of BBQ's in gehouden worden en dat het als openbaar toilet gebruikt wordt door groepen die daar in de zomer zitten te waterpijpen, (of is het water te pijpen)?.
Misschien is het "Water gepopen" of zoiets. Wat is de verleden tijd van zweefvliegen? Raar taaltje dat Vlaams.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 01:31   #142
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wij hadden 'n schoon land, wij hebben ook niet te 'wensen' gehad dat dat zo zou blijven. Er werden ons ook miljoenen woestijnbarbaren opgedrongen.

Laat de koninklijke, politieke ea elite ook maar meegenieten van die 'verrijking', bruggen bouwen, muren afbreken!
idd. Ons werd gezegd dat de wereld van iedereen is en dat we dat volk hier moeten aanvaarden. Wel als de wereld van iedereen is is de koning zijn tuin ook van iedereen tenzij dat die tuin niet tot deze wereld behoort, iets buitenaards is.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 februari 2017 om 01:33.
Oud 11 februari 2017, 01:35   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vraag is: "Van wie is die hof?".
Nee, dat is niet de vraag. De vraag is, "Wie onderhoud die tuin"?
Oud 11 februari 2017, 01:37   #144
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat begrijp je niet aan het feit dat die tuin eigendom is vd belastingbetalers ???
De Rik begrijpt alleen wat hij wil begrijpen en dat wil hij niet begrijpen.
Oud 11 februari 2017, 01:38   #145
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. ah bon ? en wat met zij die geen belastingen betalen .. vallen die weeral uit de boot ?
Nee nee, alleen die betalen niet mee voor het onderhoud.
Oud 11 februari 2017, 01:41   #146
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja kijk , ik denk zo beetje na hier over , ik zie dit niet zo ,eerder wel als alle privé tuinen van de mensen in ons land betreden mogen worden door de binnenkomende onwetende jungle mensen die zich misnoegd voelen omdat ze ruimte willen opeisen gaat dat hier nogal een stront zootje gaan worden, ik wil in ieder geval ook mijn eigen tuin niet zomaar open stellen klakkeloos voor iedereen gelijk welk uur van de dag of nacht .... waar gaat dit idee eindigen zou ik aan de Groene willen vragen ?? mijn fantasie slaat nu al op hol .... open grenzen open tuinen den boom in met dat idee het is een gevaarlijk idee ....
Dat is juist maar gij betaalt dan ook zelf voor het onderhoud van uw tuin. Mochten het nu uw geburen zijn die uw tuin zouden onderhouden, zou je er dan ook een probleem van maken wanneer die buren in uw tuin komen?
Oud 11 februari 2017, 01:47   #147
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja kijk , ik denk zo beetje na hier over , ik zie dit niet zo ,eerder wel als alle privé tuinen van de mensen in ons land betreden mogen worden door de binnenkomende onwetende jungle mensen die zich misnoegd voelen omdat ze ruimte willen opeisen gaat dat hier nogal een stront zootje gaan worden, ik wil in ieder geval ook mijn eigen tuin niet zomaar open stellen klakkeloos voor iedereen gelijk welk uur van de dag of nacht .... waar gaat dit idee eindigen zou ik aan de Groene willen vragen ?? mijn fantasie slaat nu al op hol .... open grenzen open tuinen den boom in met dat idee het is een gevaarlijk idee ....
Die tuinen maken ook deel uit van de donatie, met de bijhorende condities, die Leopold 2 aan de Belgische staat heeft gedaan. Als sommigen zich uit nijdigheid willen aftrekken kunnen ze zich uitleven aan de grenzen van het domein, niet er in.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 01:48   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien de Koninklijke tuin vol schapen steken ...om dan te slachten zonder verdoving zoals in de middeleeuwen ,Phil en Mathilde kunnen er misschien een hoog middeleeuwse feeste van maken en de koning van Marokoko uitnodigen met de nieuwe Belgen ...schapen kotelet grillen! BBQ ach mijn fantasie werkt weer overuren...
De koning van Marokko is die nieuwe Belgen liever kwijt dan rijk. Die aanziet dat volkske van uit de bergen niet als Marokkanen maar als uitschot dat ze ginder met veel plezier zien vertrekken.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 februari 2017 om 01:52.
Oud 11 februari 2017, 01:51   #149
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Die tuinen maken ook deel uit van de donatie, met de bijhorende condities, die Leopold 2 aan de Belgische staat heeft gedaan. Als sommigen zich uit nijdigheid willen aftrekken kunnen ze zich uitleven aan de grenzen van het domein, niet er in.
Probeer jij eens uw onroerende bezittingen op de zelfde voorwaarden te schenken aan de Belgische staat. Ge zou er in ieder geval een goede zaak aan doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 februari 2017 om 01:51.
Oud 11 februari 2017, 01:59   #150
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Probeer jij eens uw onroerende bezittingen op de zelfde voorwaarden te schenken aan de Belgische staat. Ge zou er in ieder geval een goede zaak aan doen.
Jaloersheid en nijdigheid is me vreemd. Ben net terug van Dubai en heb er geen enkel probleem mee dat anderen rijker zijn. Het staat iedereen vrij die kloof voor zichzelf te verkleinen of gewoon in een hoek te zitten neuten dat de wereld niet eerlijk is. Ik maak geen deel uit van de nijdige azijnzeikers.
Oud 11 februari 2017, 08:18   #151
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad:
  • Exclusief gebruiksrecht
  • Onderhoud door de staat
  • Geen successierechten te betalen door de erfgenamen (die wel het exclusief gebruik erven).

Goede deal!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 10:00   #152
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is juist maar gij betaalt dan ook zelf voor het onderhoud van uw tuin. Mochten het nu uw geburen zijn die uw tuin zouden onderhouden, zou je er dan ook een probleem van maken wanneer die buren in uw tuin komen?
Zolang ik het alleen kan regelen ga ik dat ook doen ...verstaat u? ik zeg het toch ik laat (niet iedereen )in mijn tuin ...och hier in onze gemeente zijn er verhalen van gevoel van onveiligheid in het gemeente park wegens gure bendes die er rond hangen ,mensen durven er niet meer gaan wandelen met hun hondje ect ...ect.... ze spreken er van bij de kapper ...ziet u ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 10:03   #153
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaloersheid en nijdigheid is me vreemd.
Citaat:
Ben net terug van Dubai
en heb er geen enkel probleem mee dat anderen rijker zijn. Het staat iedereen vrij die kloof voor zichzelf te verkleinen of gewoon in een hoek te zitten neuten dat de wereld niet eerlijk is.
Citaat:
Ik maak geen deel uit van de nijdige azijnzeikers
.
Ja dat lijkt mij méér op ijdelheid ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 15:59   #154
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaloersheid en nijdigheid is me vreemd. Ben net terug van Dubai en heb er geen enkel probleem mee dat anderen rijker zijn. Het staat iedereen vrij die kloof voor zichzelf te verkleinen of gewoon in een hoek te zitten neuten dat de wereld niet eerlijk is. Ik maak geen deel uit van de nijdige azijnzeikers.
Wat dit te maken heeft met nijdig zijn is me een raadsel.
Oud 11 februari 2017, 16:01   #155
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het park in Grùmmen is ook van de koninklijke schenking.
Toch besliste de vorige koning dat er gebouwd mocht worden, hetgeen dan ook effectief gebeurde.
Oud 11 februari 2017, 17:33   #156
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik hoorde van een kennis: "enkele tientallen jaren geleden plantten wij met eigen geld, op eigen grond, bomen rond ons huis. De nieuw eigenaar mag die nu niet rooien.
Zelfs als er niet van eigenaar was veranderd mag je bomen niet zomaar rooien. Je moet eer een aanvraag voor doen. Als je eigendom op het kadaster ingekleurd is als bosgebied ben je verplicht aan bosbeheer te doen.

Langs de andere kant kan je geld verdienen voor bebossen. Niet alleen door subsidies maar door opstrijken compensatievergoeding voor andere gebieden die ontbost wordt. Het is vergelijkbaar met het gesjoemel van groene stroomcertificaten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 17:35   #157
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of Leopold II zo'n goede zaak heeft gedaan met koninklijke schenking. Misschien had hij beter een Stichting in Zwitserland opgericht voor de uitbating van zijn patrimonium.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 februari 2017, 18:00   #158
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dit te maken heeft met nijdig zijn is me een raadsel.
Ik heb geen problemen dat ik niet in dat park mag komen. Zoals hier iemand anders al zei ligt er groen genoeg rond die vrij mag betreden worden. Nijdigheid en jaloersheid is hier wel de belangrijke drijfveer naast pure koningshaat bij sommigen.

Petit pays, petites gens. Zoals Léopold II het reeds stelde.
Oud 11 februari 2017, 18:02   #159
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zelfs als er niet van eigenaar was veranderd mag je bomen niet zomaar rooien. Je moet eer een aanvraag voor doen. Als je eigendom op het kadaster ingekleurd is als bosgebied ben je verplicht aan bosbeheer te doen.

Langs de andere kant kan je geld verdienen voor bebossen. Niet alleen door subsidies maar door opstrijken compensatievergoeding voor andere gebieden die ontbost wordt. Het is vergelijkbaar met het gesjoemel van groene stroomcertificaten.
Er is een verschil tussen het één en het ander.
Je kunt perfect bomen planten, laten groeien en deze bomen rooie zonder een kapvergunning. Het gaat hier dan om hout dat gebruikt wordt voor de industrie.
Hier werden jaren geleden massaal dennenbomen geplant en gerooid voor de mijnbouw, nu de mijnbouw gedaan is, worden er nog steeds grote percelen bos geplant en gerooid voor de meubel en bouwindustrie. Ik denk daarbij aan de firma's die vezelplaten maken.

Ook worden er nog steeds veel canada's geplant voor de palettenindustrie.
Oud 11 februari 2017, 19:49   #160
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt perfect bomen planten, laten groeien en deze bomen rooie zonder een kapvergunning. Het gaat hier dan om hout dat gebruikt wordt voor de industrie.
Hier werden jaren geleden massaal dennenbomen geplant en gerooid voor de mijnbouw, nu de mijnbouw gedaan is, worden er nog steeds grote percelen bos geplant en gerooid voor de meubel en bouwindustrie. Ik denk daarbij aan de firma's die vezelplaten maken.

Ook worden er nog steeds veel canada's geplant voor de palettenindustrie.
Dit kan nooit zonder goedgekeurd beheerplan.

https://www.vlaanderen.be/nl/natuur-...llen-van-bomen

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be