Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2017, 20:30   #261
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wie heeft er nu geen duidelijke strategie ? Alleen heeft de ene groep de (gesubsidieerde) media mee, en de andere de bevolking.
Trouwens de bevolking, die het allemaal moet betalen, is nu eenmaal het gepamper van bepaalde groepen, beu. Zeker nu Vlaanderen/Belgie meer op een zinkend schip lijkt dan wat anders, of alleszins daar de perceptie van heeft.
En zie tot wat het leid ... dagelijkse troebel ... gezaag en discussie over die stomme multiculturele samenleving die ons allemaal gaat zot maken op den duur ..........................
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 20:34   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is de vraag ook niet. De vraag was "welke taken vind jij nuttig?". Daar is duidelijk op geantwoord: "alle taken".
Dat jullie die taken niet kennen, is écht mijn probleem niet.
U leest schijnbaar dan niet wat anderen schrijven, want ik heb die taken al vermeld. En daarbij ook aangegeven dat al die taken ofwel nutteloos zijn ofwel waargenomen kunnen worden door andere instanties.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 20:41   #263
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het kader van een dossier over antisemitisme * meldde Unia zich als benadeelde partij bij het parket. Zo kregen we het recht om het dossier in te kijken. Na die analyse besloten we om géén burgerlijke partij te worden. Volgens ons zaten er niet genoeg elementen in het dossier die een inbreuk vormde op de antiracismewet.
http://unia.be/nl/artikels/unia-antwoordt-joods-actueel
Een zaak niet aanhangig maken en dan achteraf het vonnis intern bekritiseren. Een zaak waar ze geen bal meer mee te maken hebben.

Het verbaast me niet dat ze zich bij Unia geconfronteerd zien met wereldvreemde rechters, maar die had ik hen eerder zien vinden bij zaken die ze zelf opstartten, waar een rechter geen haatmisdrijf in ziet, dan in een zaak waar ze zich geen zak hoeven van aan te trekken waarbij een klacht tegen een vermoedelijke haatzaaier door de rechter wordt bekrachtigd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 20:50   #264
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van waar haal jij dat Unia een "neutrale overheidsinstantie" zou zijn? Integendeel, haar maatschappelijke opdrachten maken van haar een partij in de discussies, die zelfs de bevoegdheid heeft om zelf klacht neer te leggen...
Denk jij écht dat het Parket een "neutrale overheidsinstantie" is, misschien?
Wablief?

Elke burger die zich met een vraag naar bemiddeling richt tot het justitieel apparaat heeft recht op een onpartijdige benadering van de kwestie die hij wil aankaarten door de rechter. De neutraliteit en onpartijdigheid van de gerechtelijke overheden vormen de bouwstenen van onze democratische rechtsstaat. Hetzelfde geldt evenzeer voor Unia, en elke andere overheidsinstantie.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 21:14   #265
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om in te kaderen.

Citaat:
Van waar haal jij dat Unia een "neutrale overheidsinstantie" zou zijn? Integendeel, haar maatschappelijke opdrachten maken van haar een partij in de discussies, die zelfs de bevoegdheid heeft om zelf klacht neer te leggen...
Denk jij écht dat het Parket een "neutrale overheidsinstantie" is, misschien?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=247
Oud 28 februari 2017, 00:05   #266
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Unia bepaalt niet, maar adviseert wel. Net alsof een beroepsrechter daartoe een advies nodig zou hebben.
Toch wel hoor Jan.

Op hun site las ik ooit '' de man die racistische taal uitte'' moet daarvoor terecht staan.

Toen ik hen via mail zei dat ze al iemand schuldig bevonden voor het vonnis was uitgesproken zeiden ze dat dit niet hun stelling was maar die van de media.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 00:07   #267
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aanzetten tot geweld:
Dan gaan we veel immans moeten vervolgen.
Oud 28 februari 2017, 00:07   #268
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
islamieten pamperen en knuffelen
2 !
Oud 28 februari 2017, 02:28   #269
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kan je even uitleggen wat dan de reden van bestaan is van Unia?
Geen enkele !
Oud 28 februari 2017, 02:31   #270
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is dat als men Unia opdoekt er iemand anders zal moeten beslissen wat racisme is en wat niet.
Dat is de taak van een rechter en die hebben Unia daar niet voor nodig.
Oud 28 februari 2017, 03:06   #271
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ten tijd dat GvA dit artikel publiceerde heette Unia nog CGKR.

Het loont de moeite om het hele artikel te lezen. Het CGKR schoot zwaar tekort in de aanpak van discriminatie van homo's.
Enkele bedenkingen luiden alzo:

De reden waarom het CGKR weinig interesse toont in discriminatie van, en zelfs geweld tegen homo's, kan niet bepaald toeval genoemd worden wetend dat homofobie meer dan dubbel zo vaak voorkomt bij moslims dan bij andere jongens.
Idd.
Dat hypocriet centrum kiest overduidelijk voor de kant van de daders inplaats van de slachtoffers !

Citaat:
Deze feitelijke desinteresse komt voort uit het feit dat één en dezelfde organisatie moeilijk de belangen van twee gediscrimineerde groepen (in dit geval: moslim(jongen)s en homomannen) kan afhandelen als die groepen met elkaar op gespannen voet leven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 februari 2017 om 03:07.
Oud 28 februari 2017, 07:21   #272
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U leest schijnbaar dan niet wat anderen schrijven, want ik heb die taken al vermeld. En daarbij ook aangegeven dat al die taken ofwel nutteloos zijn ofwel waargenomen kunnen worden door andere instanties.
Ja, en?
Oud 28 februari 2017, 07:29   #273
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een zaak niet aanhangig maken en dan achteraf het vonnis intern bekritiseren. Een zaak waar ze geen bal meer mee te maken hebben.
"Gevraagd naar een commentaar op dit vonnis, stuurde Unia per ongeluk een interne mail naar Joods Actueel."
UNIA had wel degelijk een reden om dat vonnis van dichterbij te bekijken.

Citaat:
Het verbaast me niet dat ze zich bij Unia geconfronteerd zien met wereldvreemde rechters, maar die had ik hen eerder zien vinden bij zaken die ze zelf opstartten, waar een rechter geen haatmisdrijf in ziet, dan in een zaak waar ze zich geen zak hoeven van aan te trekken waarbij een klacht tegen een vermoedelijke haatzaaier door de rechter wordt bekrachtigd.
Mensen zijn zo star verblind dat ze zelfs niet beseffen wat het vonnis kan inhouden (op basis van wat wij ervan weten): een heel brede interpretatie van het begrip "racisme" en ditto inperking van de vrijheid van meningsuiting. Dat is dan ook de analyse van UNIA, of liever van die jurist.

Ik wacht eigenlijk op de dag dat de rollen omkeren en dat Joden of Vlamingen met zo'n rechtspraak geconfronteerd zullen worden. Het kot zal te klein zijn.
Oud 28 februari 2017, 07:33   #274
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wablief?

Elke burger die zich met een vraag naar bemiddeling richt tot het justitieel apparaat heeft recht op een onpartijdige benadering van de kwestie die hij wil aankaarten door de rechter. De neutraliteit en onpartijdigheid van de gerechtelijke overheden vormen de bouwstenen van onze democratische rechtsstaat. Hetzelfde geldt evenzeer voor Unia, en elke andere overheidsinstantie.
Unia is géén gerechtelijke instantie.
Oud 28 februari 2017, 08:09   #275
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

snip

Mensen zijn zo star verblind dat ze zelfs niet beseffen wat het vonnis kan inhouden (op basis van wat wij ervan weten): een heel brede interpretatie van het begrip "racisme" en ditto inperking van de vrijheid van meningsuiting. Dat is dan ook de analyse van UNIA, of liever van die jurist.

Ik wacht eigenlijk op de dag dat de rollen omkeren en dat Joden of Vlamingen met zo'n rechtspraak geconfronteerd zullen worden. Het kot zal te klein zijn.
Liesbeth Homans veroordeeld wegens zingen van Vlaamse Leeuw.

Michael Freilich veroordeeld wegens voorlezen uit Thora.

Aambiance
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 08:15   #276
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is de taak van een rechter en die hebben Unia daar niet voor nodig.
Rechters ? oei ..........als men daarop gaat moeten rekenen ..t'zal ook gene vetten zijn ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 08:24   #277
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge hebt dus nog altijd geen flauw benul waarover het gaat.
Oud 28 februari 2017, 08:37   #278
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Naar mijn persoonlijke mening zijn diverse instellingen, waaronder ook dat zg. UNIA (de naam alleen al), gewoon uitvindingen van de traditionele partijpolitiek om nog wat meer vriendjes aan een postje te helpen.

Het land heeft wetten: dat de daartoe bevoegde macht ze toepast.
Punt en einde verhaal .
Oud 28 februari 2017, 09:53   #279
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag er gerust een soort van (Vlaams) Unia bestaan. (liefst dan wel met een iets duidelijkere naam).

Vergelijk:
de keizer van Oostende heeft ooit een soort van dienst en budget in het leven willen roepen, om tussen te komen voor moeders met kinderen, waarvan de vader er uit getrokken is, en weigert van alimentatie te betalen, in weerwil van een veroordeling.
Je kan ook zeggen dat die moeders maar naar deurwaarders en advocaten moeten gaan. Maar zo werkt dat blijkbaar niet ...
Die dienst en dat budget, en hun middelen/wettelijke mogelijkheden, zijn onvoldoende uitgewerkt (wat wilt ge? een sos kan alleen profiteursschap uitwerken ...)

Zo heb ik er geen probleem mee dat de staat bevordert dat sommige ongewenste gedragingen minderen in aantal of in graad van zwaarte.

Alleen: het moet intelligent gebeuren en het mag niet politiek misbruikt worden. En dat is moeilijk in PS-land.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 10:02   #280
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van mij mag er gerust een soort van (Vlaams) Unia bestaan. (liefst dan wel met een iets duidelijkere naam).

Vergelijk:
de keizer van Oostende heeft ooit een soort van dienst en budget in het leven willen roepen, om tussen te komen voor moeders met kinderen, waarvan de vader er uit getrokken is, en weigert van alimentatie te betalen, in weerwil van een veroordeling.
Je kan ook zeggen dat die moeders maar naar deurwaarders en advocaten moeten gaan. Maar zo werkt dat blijkbaar niet ...
Die dienst en dat budget, en hun middelen/wettelijke mogelijkheden, zijn onvoldoende uitgewerkt (wat wilt ge? een sos kan alleen profiteursschap uitwerken ...)

Zo heb ik er geen probleem mee dat de staat bevordert dat sommige ongewenste gedragingen minderen in aantal of in graad van zwaarte.

Alleen: het moet intelligent gebeuren en het mag niet politiek misbruikt worden. En dat is moeilijk in PS-land.

.
In het kader van goed bestuur zullen wij een Vlaams Unia oprichten zodat wij onmiddellijk kunen optreden als een Brussels minister racistische praat verkondigt over Vlamingen.

....wacht...even de NVA debatfiches raadplegen

....boeee Unia, boeee, Unia slecht
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be