Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2017, 11:59   #181
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer een vrouw naakt over straat loopt, heeft dit daar niets mee te maken, het geeft nog altijd geen enkel persoon recht om haar lastig te vallen.
Vrouwen zijn in geen enkele omstandigheid verantwoordelijk voor seksueel gedrag van anderen.
Nogmaals: actie - reactie. Natuurlijk is niemand verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van andere, maar het is wel verstandig om bepaalde zaken te vermijden.

Zo is het ook nogal dom om in bepaalde wijken te lopen (zeker snachts). Of als blonde griet alleen in een tentje gaan slapen in India. Heb je dan gevraagd om een gangbang verkrachting? nee, natuurlijk niet. Maar je hebt ook niet aan een risicoanalyse gedaan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 12:08   #182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nogmaals: actie - reactie. Natuurlijk is niemand verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van andere, maar het is wel verstandig om bepaalde zaken te vermijden.

Zo is het ook nogal dom om in bepaalde wijken te lopen (zeker snachts). Of als blonde griet alleen in een tentje gaan slapen in India. Heb je dan gevraagd om een gangbang verkrachting? nee, natuurlijk niet. Maar je hebt ook niet aan een risicoanalyse gedaan.
Ik begrijp wat je bedoeld; maar dat je als vrouw maar uit wijken hier moet blijven is te gek voor woorden.
Dat betekent dat wij onze vrijheid kwijt zijn, door terreur die mannen uitoefenen, de focus moet bij die mannen liggen en niet bij vrouwen die gewoon over straat lopen, toch?
Je wordt trouwens net zo goed overdag lastig gevallen, moet je dan ook je vrijheid maar opgeven, omdat ' de risicoanalyse' zegt dat dit nu eenmaal zo is?
Het buitenland is een ander verhaal, daar zullen we ons inderdaad moeten aanpassen, gewoon wegblijven uit die landen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 20:08   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer een vrouw naakt over straat loopt, heeft dit daar niets mee te maken, het geeft nog altijd geen enkel persoon recht om haar lastig te vallen.
Vrouwen zijn in geen enkele omstandigheid verantwoordelijk voor seksueel gedrag van anderen.
Dat klopt, maar als vrouw weet je toch ook wel dat je bepaalde signalen niet moet uitzenden. Er zijn nu eenmaal mannen dat deze signalen anders zullen interpreteren dan je lief is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 20:19   #184
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat je bedoeld; maar dat je als vrouw maar uit wijken hier moet blijven is te gek voor woorden.
Dat betekent dat wij onze vrijheid kwijt zijn, door terreur die mannen uitoefenen, de focus moet bij die mannen liggen en niet bij vrouwen die gewoon over straat lopen, toch?
Je wordt trouwens net zo goed overdag lastig gevallen, moet je dan ook je vrijheid maar opgeven, omdat ' de risicoanalyse' zegt dat dit nu eenmaal zo is?
Het buitenland is een ander verhaal, daar zullen we ons inderdaad moeten aanpassen, gewoon wegblijven uit die landen...
1: Uiteraard. Maar toch geef ik mijn nichtje van 12 advies.

2: Je MOET niets. Het gaat om wat verstandig is. Risicoanalyse. Van mij MOET je ook niet weg blijven van het spoor, maar het is wel verstandig.
Oud 2 juli 2017, 20:20   #185
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat klopt, maar als vrouw weet je toch ook wel dat je bepaalde signalen niet moet uitzenden. Er zijn nu eenmaal mannen dat deze signalen anders zullen interpreteren dan je lief is.
Dit dus.
Oud 2 juli 2017, 20:47   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit dus.
Inderdaad, alice schijnt als volgt te redeneren: iedereen weet dat je respect moet hebben van elkaars eigendom. Dus, vanuit dat principe, moet ik mijn auto helemaal niet sluiten. Ik laat dus mijn wagen ongesloten achter in de stationsbuurt.

Wat zal er gebeuren...?
Oud 2 juli 2017, 20:49   #187
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus een vrouw kan zich dan beter, om zeker geen verkeerde signalen uit te zenden tegenover bepaalde sujetten, zich kleden als een radicale moslima. Daar gaat dan uw vrijheid van klederdracht.
Oud 2 juli 2017, 20:51   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dus een vrouw kan zich dan beter, om zeker geen verkeerde signalen uit te zenden tegenover bepaalde sujetten, zich kleden als een radicale moslima. Daar gaat dan uw vrijheid van klederdracht.
Laat u uw auto ook ongesloten achter in een achterbuurt van een stad? M.a.w. weet u wat risicoanalyse is en hoe u ermee moet omgaan?
Oud 2 juli 2017, 22:07   #189
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, alice schijnt als volgt te redeneren: iedereen weet dat je respect moet hebben van elkaars eigendom. Dus, vanuit dat principe, moet ik mijn auto helemaal niet sluiten. Ik laat dus mijn wagen ongesloten achter in de stationsbuurt.

Wat zal er gebeuren...?
Wat is dit een domme redenering. Wanneer vrouwen hier in bepaalde wijken niet meer kunnen rond lopen, ligt dit niet aan vrouwen maar aan mannen die hen lastig vallen.
Een vrouw is geen auto die op slot moet.
Oud 2 juli 2017, 22:08   #190
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Goed opgemerkt van u.
Oud 2 juli 2017, 22:12   #191
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Uiteraard. Maar toch geef ik mijn nichtje van 12 advies.

2: Je MOET niets. Het gaat om wat verstandig is. Risicoanalyse. Van mij MOET je ook niet weg blijven van het spoor, maar het is wel verstandig.
Ik begrijp je redenering wel, maar er is wel iets grondig mis wanneer vrouwen zich moeten aanpassen door weg te blijven uit bepaalde wijken.
Denk dat hier " individuele vrijheid" van bepaalde heren te ver doorgeschoten is?
Oud 2 juli 2017, 22:25   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dit een domme redenering. Wanneer vrouwen hier in bepaalde wijken niet meer kunnen rond lopen, ligt dit niet aan vrouwen maar aan mannen die hen lastig vallen.
Een vrouw is geen auto die op slot moet.
Dat is geen domme redenering. Dat heet risicoanalyse. Als dat u niet weet te doen en u dat uw dochters en zonen niet leert, mag u niet verwonderd staan over bepaalde minder aangename gevolgen.
Oud 2 juli 2017, 22:27   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je redenering wel, maar er is wel iets grondig mis wanneer vrouwen zich moeten aanpassen door weg te blijven uit bepaalde wijken.
Denk dat hier " individuele vrijheid" van bepaalde heren te ver doorgeschoten is?
Natuurlijk is er iets mis, nl. in die wijken. D�*�*r gaat het juist over en het besef dat vrouwen (en trouwens iedereen) met die realiteit moeten omgaan. De eerste stap is immers de erkenning van de werkelijkheid zoals ze zich aandient. En dus niet uitgaan van een denkbeeld zoals u graag zou hebben dat de werkelijkheid is.
Oud 2 juli 2017, 23:28   #194
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat is geen domme redenering. Dat heet risicoanalyse. Als dat u niet weet te doen en u dat uw dochters en zonen niet leert, mag u niet verwonderd staan over bepaalde minder aangename gevolgen.
Risicoanalyse in de industrie is iets wat ik dagelijks doe. Da's een deel van mijn taak. En ja, ook menselijke fouten moet ik incalculeren.

Maar er is een verschil tussen onwetendheid, een fout, verkeerde inschatting en blatante misdaad.

Het aanranden van een naakte vrouw op't straat die neen/help en soortgelijke roept bij die actie is geen verkeerde inschatting, noch misverstand. Dat is een misdaad.

Dat de naaktheid van de dame ook een misdaad is in onze samenleving is een ander verhaal.(Waarom eigenlijk? Uitgezonderd persoonlijk ongemak voor de dame en esthetische gevoeligheden voor de bekijkers zie ik er geen probleem mee)
Oud 2 juli 2017, 23:32   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het aanranden van een naakte vrouw op't straat die neen/help en soortgelijke roept bij die actie is geen verkeerde inschatting, noch misverstand. Dat is een misdaad.
Natuurlijk. Had u daar dan aan getwijfeld?
Oud 2 juli 2017, 23:33   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de naaktheid van de dame ook een misdaad is in onze samenleving is een ander verhaal.(Waarom eigenlijk? Uitgezonderd persoonlijk ongemak voor de dame en esthetische gevoeligheden voor de bekijkers zie ik er geen probleem mee)
Misschien omdat de wetgever u niet als enige referentie neemt?
Oud 2 juli 2017, 23:35   #197
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien omdat de wetgever u niet als enige referentie neemt?
Dat besef ik maar al te goed. Maar ik mag de bedenking toch maken.

En het aanranden van een naakte vrouw blijft een misdaad. Is dan nu in het paleis van schone kunsten, de basilisk van Koekelberg of op de Meir.
Citaat:
Natuurlijk. Had u daar dan aan getwijfeld?
Ik niet neen.
Maar ik heb de indruk dat u het wel goedkeurt, het aanranden van vrouwen die zich onzedelijk gedragen. Of bent u al tevreden met steniging?

Laatst gewijzigd door maddox : 2 juli 2017 om 23:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 23:36   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het aanranden van een naakte vrouw blijft een misdaad. Is dan nu in het paleis van schone kunsten, de basilisk van Koekelberg of op de Meir.
Nooit anders gezegd.
Oud 2 juli 2017, 23:36   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten andere, ik heb de indruk dat u het wel goedkeurt, het aanranden van vrouwen die zich onzedelijk gedragen.
Wat een leugen!
Oud 2 juli 2017, 23:37   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een leugen!
Mijn indruk een leugen?
Het is wat ik denk van uw betoog. Niet wat u als waarheid aanvaard.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be