Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Werken tot uw 70 met deeltijds pensioen
ja, we hebben geen andere keuze onze bazen verdienen te weinig. 7 14,89%
Nee tot max 60 of 40 jaar gewerkt. 14 29,79%
Nee het moet blijven zoals het was daarbij zijn de pensioenen te laag. 12 25,53%
Anders, omschrijf AUB? 14 29,79%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2017, 23:12   #281
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Er moet vooral werk gemaakt worden van 'werkbaar werk' voor 55+ Een beetje het Zweeds model achterna.

Ik merk achter de glazen wanden van al die hippe bedrijven weinig 'ouderen'. Die worden er vaak uitgebonjourd. Als je naar de ziektecijfers van onze 60+ werkenden kijkt ! Brengt dus niet veel zoden aan de dijk.

Mensen willen misschien wel verderwerken tot 70, maar dan moet het 'haalbaar' zijn.
Leg eens aan mij en mijn baas uit hoe werkbaar werk er precies uit ziet in een KMO met 1 werknemer?
Oud 20 september 2017, 23:52   #282
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Leg eens aan mij en mijn baas uit hoe werkbaar werk er precies uit ziet in een KMO met 1 werknemer?
Iemand bijkomend aannemen ?

Toch met vervroegd pensioen gaan ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 23:57   #283
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Iemand bijkomend aannemen ?

Toch met vervroegd pensioen gaan ?
Om iemand er bij te nemen is er 100 % extra omzet nodig.

Laatst gewijzigd door Rahowa : 20 september 2017 om 23:58.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 00:14   #284
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werk harder!
Oud 21 september 2017, 00:35   #285
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logica gebiedt mij dan te besluiten dat de marge op de omzet dan ofwel ontzettend laag ligt of de werknemer ontzettend veel verdient. Volgens uw voorbeeld he!

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 september 2017 om 00:42.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 08:54   #286
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik haalde het al eerder aan maar die leeftijdsverhoging, voor u van uw pensioentje zal kunnen 'genieten' is toch is toch vrij simpel te verklaren.

Men gilt al jaren dat er géén geld genoeg meer is om de pensioenen uit te betalen.

Dus moet er naar een oplossing voor het 'probleem' gezocht worden en dat is die leeftijdsverhoging in de zin van:

* Als u op uw 50 op pensioen gaat en stel dat u de 100 jaar haalt dan bent u voor 'hun' een lopende rekening.

* U werkt tot uw 70ste en u valt na 1 jaar dood dan moet men niet al te lang betalen.

Of zie ik dat weer helemaal verkeerd?

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2017 om 08:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 09:19   #287
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik haalde het al eerder aan maar die leeftijdsverhoging, voor u van uw pensioentje zal kunnen 'genieten' is toch is toch vrij simpel te verklaren.

Men gilt al jaren dat er géén geld genoeg meer is om de pensioenen uit te betalen.

Dus moet er naar een oplossing voor het 'probleem' gezocht worden en dat is die leeftijdsverhoging in de zin van:

* Als u op uw 50 op pensioen gaat en stel dat u de 100 jaar haalt dan bent u voor 'hun' een lopende rekening.

* U werkt tot uw 70ste en u valt na 1 jaar dood dan moet men niet al te lang betalen.

Misschien is het nog veel eenvoudiger samen te vatten: "De werkgever de ouderen laten betalen, in plaats van de pensioenkas"
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 09:58   #288
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gewerkt onder Amerikaanse werkgevers en daarna ben ik voor mezelf beginnen werken. Hoewel het de laatste jaren geen succes is is het geen evidentie om opnieuw als werknemer een job waar te nemen.

Ons pensioensysteem is niet betaalbaar. In mijn geval zou ik bij pensionering niet meer moeten bijdragen en krijg ik aan pensioen alleen al 4x wat ik nu als bijdrage betaal. Daarboven geniet ik van terugbetaalde gezondheidszorg.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 september 2017 om 10:01.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 13:04   #289
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb gewerkt onder Amerikaanse werkgevers en daarna ben ik voor mezelf beginnen werken. Hoewel het de laatste jaren geen succes is is het geen evidentie om opnieuw als werknemer een job waar te nemen.

Ons pensioensysteem is niet betaalbaar. In mijn geval zou ik bij pensionering niet meer moeten bijdragen en krijg ik aan pensioen alleen al 4x wat ik nu als bijdrage betaal. Daarboven geniet ik van terugbetaalde gezondheidszorg.
Alles is betaalbaar. Nooit geld tekort voor de lonen van CEO'S nooit geld tekort voor autocoureurs voetballers boksers bedrijfswagens banken modellen en al het speelgoed nodig om de rijken te entertainen.Geld is er in overvloed maar uiteraard niet voor de werkmieren daar is er altijd geldte weinig voor.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 13:12   #290
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geld is er in overvloed maar uiteraard niet voor de werkmieren daar is er altijd geldte weinig voor.
Dat is juist het probleem. Wereldwijd nemen de Centrale Banken actief deel aan de markt waardoor deze overspoeld wordt door geld. Door dit overaanbod aan geld dalen mijn centen in waarde.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 13:17   #291
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist het probleem. Wereldwijd nemen de Centrale Banken actief deel aan de markt waardoor deze overspoeld wordt door geld. Door dit overaanbod aan geld dalen mijn centen in waarde.
Uw centen zijn helemaal van geen tel. Met al uw centen komen de machtigen der aarde nog geen uur toe.
Oud 21 september 2017, 13:20   #292
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dan moet ge zorgen dat ge mee profiteert van de dalende geldwaarde hé

koop u ne grote financiële put en ook die put smelt weg als sneeuw voor de zon.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 14:12   #293
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles is betaalbaar. Nooit geld tekort voor de lonen van CEO'S nooit geld tekort voor autocoureurs voetballers boksers bedrijfswagens banken modellen en al het speelgoed nodig om de rijken te entertainen.Geld is er in overvloed maar uiteraard niet voor de werkmieren daar is er altijd geldte weinig voor.
Ook het pensioen van ceo's... is gene vette. De enige vette pensioenen zijn te vinden bij ambtenaren. Maar ja, dat zijn dan ook weer geen werkmieren.
Oud 21 september 2017, 14:16   #294
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Troost U. De fed heeft gisteren aangekondigd dat ze geld uit de markt gaan trekken. Uw centen staan nog een mooie toekomst te wachten.
Oud 21 september 2017, 15:07   #295
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Boven de 65 kunt ge kunt gewoon blijven werken en daarboven uw pensioen trekken. Het ene sluit het andere niet uit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 15:32   #296
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ook het pensioen van ceo's... is gene vette. De enige vette pensioenen zijn te vinden bij ambtenaren. Maar ja, dat zijn dan ook weer geen werkmieren.
Hangt er natuurlijk vanaf wat U gene vette vindt. Of dit al dan niet werkmieren zijn laat ik in het midden.

http://trends.knack.be/economie/mens...al-607889.html
Oud 21 september 2017, 15:36   #297
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Boven de 65 kunt ge kunt gewoon blijven werken en daarboven uw pensioen trekken. Het ene sluit het andere niet uit.
Dat mag binnen een bepaalde grens. Of U er iets zal aan overhouden is een andere vraag.
Zet hetgeen U dan verdiend maar opzij om het op het einde van het jaar terug te storten aan de belastingen.

http://www.rsvz.be/nl/toegelaten-ber...epensioneerden
Oud 21 september 2017, 16:18   #298
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag binnen een bepaalde grens. Of U er iets zal aan overhouden is een andere vraag.
Zet hetgeen U dan verdiend maar opzij om het op het einde van het jaar terug te storten aan de belastingen.

http://www.rsvz.be/nl/toegelaten-ber...epensioneerden
Dat valt mee, zoals ik voorheen al eens gezegd heb dacht ik dat het werken of pensioen was. Tot iemand van een officiële dienst mij opbelde om te zeggen dat ik niettegenstaande ik werkte toch recht had op pensioen. De wet was veranderd sinds 2015 en aangezien ik reeds in 2013 toen ik 65 was voldeed aan voldoende werkjaren is men retroactief terug gegaan. Het was dus een aangename verrassing dat ik circa 50.000€ op mijn rekening kreeg in 2016.

Ik dacht ook dat ik prijs zou hebben voor 2016 maar toevallig belde mijn boekhouder mij deze week op en met een beetje creativiteit heeft hij mijn extra belastingen voor 2016 op 12.000€ gebracht en na wat samengesprek heeft hij nog een extra truc gevonden om het te brengen tot +- 10.000€ extra boven mijn normale belastingen in 2016 heb ik dan nog eens +- 10.000€ pensioen ( 6 maanden) gekregen die vanaf juli toen gestort werd. Dus in feite heb ik in 2016 60.000€ extra gehad en daar 10.000€ op betalen vind ik niet overdreven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 17:26   #299
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt er natuurlijk vanaf wat U gene vette vindt. Of dit al dan niet werkmieren zijn laat ik in het midden.

http://trends.knack.be/economie/mens...al-607889.html
Wordt uiteindelijk niet betaalt door de belastingbetaler, en wat niet wegneemt dat zijn staatspensioen gene vette zal zijn.
Oud 21 september 2017, 21:40   #300
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat valt mee, zoals ik voorheen al eens gezegd heb dacht ik dat het werken of pensioen was. Tot iemand van een officiële dienst mij opbelde om te zeggen dat ik niettegenstaande ik werkte toch recht had op pensioen. De wet was veranderd sinds 2015 en aangezien ik reeds in 2013 toen ik 65 was voldeed aan voldoende werkjaren is men retroactief terug gegaan. Het was dus een aangename verrassing dat ik circa 50.000€ op mijn rekening kreeg in 2016.

Ik dacht ook dat ik prijs zou hebben voor 2016 maar toevallig belde mijn boekhouder mij deze week op en met een beetje creativiteit heeft hij mijn extra belastingen voor 2016 op 12.000€ gebracht en na wat samengesprek heeft hij nog een extra truc gevonden om het te brengen tot +- 10.000€ extra boven mijn normale belastingen in 2016 heb ik dan nog eens +- 10.000€ pensioen ( 6 maanden) gekregen die vanaf juli toen gestort werd. Dus in feite heb ik in 2016 60.000€ extra gehad en daar 10.000€ op betalen vind ik niet overdreven.
Aan mij heeft nooit iemand van een 'officiële' dienst of wat je daaronder mag verstaan me ooit gebeld. Meestal moet ik daar gedurende 3 dagen zelf naar proberen bellen om uiteindelijk te worden afgescheept met een dagenlange bezettoon.

Maar ja we weten ondertussen dat het leven voor U één groot succesverhaal is. Grof geld aan iedere vinger de mooiste vrouwen die met z'n allen smeken om met U naar bed te mogen..sportkarren bij de vleet....iedere dag een paar miljoenen zakelijke contracten....de mooiste Chinese vrouw aan uw zijde die dan nog eens steenrijk blijkt te zijn.De gezondheid waar een twintigjarige jaloers op is ...en dan nog eens een pensioen waar iedere werknemer enkel kan van dromen.
Ik dacht dat me te herinneren dat U dat pensioen niet hoefde en er vriendelijk had voor bedankt
Zou je geen interesse hebben in een serie op VTM of TV4 over uw successen ? Zoiets in de zin van The Sky is The limit ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be