![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid moet dat evenzeer ook niet verbieden. Overigens, waarom zou u niet thuisblijven als er een gehandicapt kind zou zijn geweest ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ook jij als de dood bent mocht uw vrouw ooit zeggen dat ze liever huisvrouw zou worden. Ik denk dat het kot te klein zou zijn ![]() Het aantal vrouwen dat onder druk staat om mee uit te gaan werken is ontegensprekelijk veel veel groter dan het aantal vrouwen die onder druk zouden staan om thuis te blijven daar ben ik rotsvast van overtuigd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik heb mijn ouders altijd weten werken dus ik vind dat normaal. Mijn kinderen gaan hun ouders ook altijd weten werken, dus zij gaan dat ook normaal vinden. Ik kan mij inbeelde dat in gezinnen waar niet gewerkt wordt, of minder, kinderen sneller ook niet gaan werken. Ieder zijn keuze, maar niet zagen dat de kinderen van een gezin met werkende ouders meer kansen krijgen in het leven dan die van een gezin waar een ouder thuisblijft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht uw vrouw ooit ter sprake brengen dat ze liever thuis zou blijven u in de eerste plaats aan het rekenen zal slaan en niet aan de impact dat dit al dan niet zou hebben op uw kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() bembem & fred, twee verstokte vrijgezellen, komen het nut van het huwelijksquotient uitleggen....
Of wacht neen, ze komen zoals altijd, weer het nut van niet-werken uitleggen. Waarom zouden ze dat doen....hmm.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, fred is geen vrijgezel, en ik ben een happy single, jawel ^^
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het één heeft niks te maken met het andere. Het is ook niet opdat men iets uitlegt over olifanten je zelf een olifant moet zijn. Deze draad gaat over een politica die zich weeral wil moeien met het privé leven van de mensen. Om haar spannend leventje nog wat spannender te maken en uit pure verveling gaat ze op zoek om de de allerlaatste kleine voordelen die werkende mensen nog hebben ook nog eens af te pakken. Ik denk dat er in haar Brasschaatse villawijken wel andere fiscale voordeeltjes zijn die best konden worden aangepakt. En zie maar dat je ooit het werk verzet dat Fred heeft verzet. Toen ik nog werkte zou ik alvast niet de moed de tijd of nog de energie hebben gehad om op een zondagavond om middernacht zitten te lullen op mijn schrijfmachine. Ik had dan wel andere dingen om mijn hoofd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ze haar job graag doet, omdat ze zingeving krijgt uit haar job, omdat het direct te maken heeft met waar ze voor gestudeerd heeft, omdat ze graag contact heeft met collegas en met andere mensen in de sector, omdat ze bij kan leren iedere dag, omdat het boeiend is..... Ze heeft nog een extra diploma bij gehaald in de avonduren om sterker te staan in haar job. Ondertussen heeft ze ook de promotie gehad die ze verdiende. Kinderen krijgen betekent niet dat je opeens je heel leven moet stopzetten. Je kan perfect een goede ouder zijn EN gaan werken. Dat "je moet kiezen tussen de twee"-riedeltje is onzin verteld door mensen die geen carriere kunnen maken. Ik heb dit jaar weer een vrouwelijke MSc student. Moet ik haar gaan vertellen : "ja meisje, ge kunt dat diploma halen, maar als ge een vent hebt, gaat ge toch best thuisblijven, dus doe niet te veel moeite...." Wat een ouderwetse en sexistische onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Chance he ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Tavek : 22 oktober 2017 om 22:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat je vrouw graag gaat werken geloof ik vrij. Ieder zijn keuze. Maar ik vind dat mensen die kiezen voor minder en hun partner financieel ten laste nemen daar een klein fiscaal voordeel mogen aan overhouden. Stel je bij dat voordeel ook maar niet te veel voor ...Ik denk niet dat één vrouw of koppel om die reden zal beslissen om zijn of haar carrière op te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |