Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2017, 11:45   #11361
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
To-taal fout ! Je moet de UN resolutie 1514 art 6 en resolutie 2625 art 6 eens bekijken. De territoriale integriteit primeert op en beperkt dus het zelfbeschikkingsrecht der volkeren. Dat was een heel bewuste keuze, daar is in de UN wel degelijk debat over geweest.
ik denk niet dat de Breteonen, schotten, Vlamingen Friezen en Catalanen mee aan tafel zaten toen dat besproken werd.

zitten we dus weer in de logica dat een volk een 6jarig klein kind is dat z'n bek moet houden en bij z'n land moet blijven tot de zon stopt met schijnen.
of pas erkenning krijgt als er oa duizenden vrouwen verkracht werden (bv Kroatië)

jij denk het onafhankelijkheidsstrven volledig te kunnen dood doen door te verwijzen naar lettertjes op papier. Dat lukt u niet

Portugal en luxemburg zijn toevallig onafhankelijk geworden in de loop van de geschiedenis, hadden geluk en zijn dus nu een volwaardig lid
Catalanen en Bretoenen hebben dat geluk niet gehad dus hebben die pech (tot de zon stopt met schijnen)? dat slaat natuurlijk nergens op
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:49   #11362
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Moet er nog zand zijn???
Of zouden we kunnen zeggen dat de worm al in de appel zit en dat alle zogenaamde grootspraak om de appel te beschermen regelrechte volksverlakkerij is...
De EU had hier haar democratische voorbeeldfunctie kunnen opnemen; maar ze verkoos, waarschijnlijk haar echte bestaansreden volgend, om te doen alsof haar neus bloedde...
De opinie van Maddens is compleet verwaarloosbaar wegens partijdigheid. Een oud Ijzerbedevaarder etc.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:52   #11363
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De opinie van Maddens is compleet verwaarloosbaar wegens partijdigheid. Een oud Ijzerbedevaarder etc.
ja, dat is altijd goed hé, op de boodschapper schieten.
Oud 25 oktober 2017, 11:52   #11364
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shoot de messenger, een typische reactie van iemand zonder enig tegenargument. Het grootste zwaktebod in een discussie. Mooi
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 12:01   #11365
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Shoot de messenger, een typische reactie van iemand zonder enig tegenargument. Het grootste zwaktebod in een discussie. Mooi
Ik heb hier al genoeg argumenten gegeven en ik ben niet eens een nationalist ik heb meer interesse in de economische gevolgen die voor Catalonië en Spanje in de miljarden gaan lopen omdat een tiental communisten de Catalaanse regering gijzelt.

Als ik uw proza lees daarentegen is het niveau niet schitterend.
Oud 25 oktober 2017, 12:09   #11366
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al genoeg argumenten gegeven en ik ben niet eens een nationalist ik heb meer interesse in de economische gevolgen die voor Catalonië en Spanje in de miljarden gaan lopen omdat een tiental communisten de Catalaanse regering gijzelt.

Als ik uw proza lees daarentegen is het niveau niet schitterend.
Rajoy een communist noemen, dan zou ik me toch nog eens wat beter gaan informeren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 25 oktober 2017, 12:43   #11367
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Rajoy een communist noemen, dan zou ik me toch nog eens wat beter gaan informeren.
Moest ge beter geinformeert zijn zoudt ge weten dat de meerderheid van Puigdemont in het Catalaans parlement bestaat uit een allegaartje dat gaat van extreem rechts tot extreem links waaronder een tiental communisten van de CUP. Het zijn die die hem nu gijzelen met de rug tegen de muur. De economische welvaart van Catalonië kan hun geen barst schelen ze hebben nog liever dat alles kapot gaat om hun doctrine te doen zegevieren.

Uw kennis is helaas beperkt zich tot slogans en niets terzake doende vergelijkingen.
Oud 25 oktober 2017, 12:59   #11368
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest ge beter geinformeert zijn zoudt ge weten dat de meerderheid van Puigdemont in het Catalaans parlement bestaat uit een allegaartje dat gaat van extreem rechts tot extreem links waaronder een tiental communisten van de CUP. Het zijn die die hem nu gijzelen met de rug tegen de muur. De economische welvaart van Catalonië kan hun geen barst schelen ze hebben nog liever dat alles kapot gaat om hun doctrine te doen zegevieren.

Uw kennis is helaas beperkt zich tot slogans en niets terzake doende vergelijkingen.
Ik weet dat perfect, maar u hebt het over gijzelen. Dat doet de CUP niet. Het is Rajoy die dat doet. Verder is het economische verhaal in dit verhaal van geen enkele waarde. De keuze van de Catalanen tussen links of rechts is compleet irrelevant. Het gaat over de legitimiteit van hun onafhankelijkheidsstreven en het fnuiken van hun autonomie door Madrid

Ik ben trouwens niet iemand die gaat muggeziften over taal en schrijffouten, maar als je het over het niveau van mijn proza wil hebben, zou ik toch maar eens kijken naar mijn eigen blunders....

Laatst gewijzigd door fox : 25 oktober 2017 om 13:14.
Oud 25 oktober 2017, 13:01   #11369
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De wet is juist gemaakt om dit te vermijden. Het is geen lacune.
je kunt het onafhankelijkheidsstreven van een volk en miljoenen mensen niet zomaar wettelijk verbieden met:" dat mag niet"
da's flauwe kul en minstens heel paternalistisch, zeker geen argument

je mag dreigen met economie maar dat doet niet terzake. das pure bangmakerij en de facto chantage. mits goede wil ka het wel, de EU zou bv haar eigen grondvesten en waarden in acht kunnen nemen

je moet bij spanje blijven of we gaan je geld afpakken, is echt geen argument, da's manipulatie
Oud 25 oktober 2017, 13:13   #11370
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om wie iets of wat zegt... Het gaat erom dat wat gezegd wordt wel of niet waar is...
Wat is er verkeerd aan een oud Ijzerbedevaarder??? Pas die niet in de pasvorm van la Belgique???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 13:18   #11371
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik denk niet dat de Breteonen, schotten, Vlamingen Friezen en Catalanen mee aan tafel zaten toen dat besproken werd.

zitten we dus weer in de logica dat een volk een 6jarig klein kind is dat z'n bek moet houden en bij z'n land moet blijven tot de zon stopt met schijnen.
of pas erkenning krijgt als er oa duizenden vrouwen verkracht werden (bv Kroatië)

jij denk het onafhankelijkheidsstrven volledig te kunnen dood doen door te verwijzen naar lettertjes op papier. Dat lukt u niet

Portugal en luxemburg zijn toevallig onafhankelijk geworden in de loop van de geschiedenis, hadden geluk en zijn dus nu een volwaardig lid
Catalanen en Bretoenen hebben dat geluk niet gehad dus hebben die pech (tot de zon stopt met schijnen)? dat slaat natuurlijk nergens op
Die zaten daarbij : frankrijk, het VK, belgië, nederland en spanje zijn allemaal lid van de UN (united nations...) en zij stemden voor.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 13:20   #11372
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuurlijk, opnieuw passen zij die het zeggen niet in het opgefokte plaatje van de echte machthebbers...
Moest bij alle besluiten die een regering neemt eens wat meer nagedacht worden over de dikwijls desastreuze gevolgen voor de economische welvaart van hun onderdanen (ik spreek niet over de profiteurs)... we zouden niet in de miserie zitten waar we ons nu in bevinden...
En Europa heeft nooit iets anders gedaan dan op zulke momenten de anderen kant uit te kijken...
Dus met economische doemscenario's afkomen terwijl men Vlaanderen pluimt dat het niet meer kan...
Van zo'n kippen moet ik geen eieren meer hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 13:28   #11373
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die zaten daarbij : frankrijk, het VK, belgië, nederland en spanje zijn allemaal lid van de UN (united nations...) en zij stemden voor.
dat zijn dus de landen, de regios en volkeren hadden niets te zeggen.
zo is besluitvorming natuurlijk heel makkelijk,

jouw artikel wordt verworpen door de Catalanen en heel wat andere volkeren.
jij wil da gewoon wegwuiven en hoopt dat dit artikel de onafhankelijkheidsqtreven volledig fnuikt.
de illusie dat die volkeren zich door de betrokken hoofdreden vertegenwoordigt voelt, wat natuurlijk ook niet klopt

zeer naïef en wereldvreemd denk ik dan, als je echt hoopt zo heel dat streven de kop in te kunnen duwen.
Oud 25 oktober 2017, 13:36   #11374
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat zijn dus de landen, de regios en volkeren hadden niets te zeggen.
zo is besluitvorming natuurlijk heel makkelijk,

jouw artikel wordt verworpen door de Catalanen en heel wat andere volkeren.
jij wil da gewoon wegwuiven en hoopt dat dit artikel de onafhankelijkheidsqtreven volledig fnuikt.
de illusie dat die volkeren zich door de betrokken hoofdreden vertegenwoordigt voelt, wat natuurlijk ook niet klopt

zeer naïef en wereldvreemd denk ik dan, als je echt hoopt zo heel dat streven de kop in te kunnen duwen.
Wake-up call : de internationale rechtsorde is gemaakt door naties, door landen. Regio's en "volken" zetelen niet in de UN.
En ik ga voor de elvendertigste keer herhalen : ik heb helemaal niet tegen het politieke streven van een groep mensen voor dit of dat.
Zolang ze dat maar met legale middelen doen. Niets meer, niets minder.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 13:36   #11375
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Morgen 11 september is de Nationale feestdag in Catalonië.

Er komt een enorme betoging in Barcelona ten voordele van het Catalaanse onafhankelijkheidsreferendum van 9 november.
Men verwacht 2.000.000 (twee miljoen) deelnemers.

http://catalanassembly.org/2014/04/1...e-and-victory/

The Catalan National Assembly (ANC), during its annual General Assembly that took place in Tarragona with more than 7000 people,
announced the mobilizations that it has organized for Catalonia’s National Day on September 11, 2014:

a panorama of events that culminate with a massive demonstration on Barcelona’s two most important streets:
Avinguda Diagonal and Gran Via de les Corts Catalanes,
which meets at Plaça de les Glòries Catalanes.

This street configuration means that the demonstrators will form a huge “V for Via (Way), for Voluntat (Will), for Votar (Vote), and for Victòria (Victory)”.

The demonstration will help the world “instantly grasp the massive expression of the will of the Catalan people,” explained Ferran Civit,
who is a member of the ANC’s Governing Board.

De Schotten zullen zich door deze Catalaanse massa-manifestatie zeker gesteund voelen in hun eigen onafhankelijkheidsreferendum volgende week
Nu 3 jaar later : Zijn er nog vorderingen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 13:54   #11376
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat zal je vanaf morgen wel kunnen zien
22. October

nu is het de 25.

wat en gezever
Oud 25 oktober 2017, 14:03   #11377
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
er zijn feitelijk en realistisch gezien geen legale middelen, da's net het probleem
en je ziet het hier toch
ik lees elke keer dat men de juridische weg meot volgen, vraagt iemand hoe die er dan concreet ziet dan houdt het op bij:" je moet een meerderheid hebben". dan wordt maar wijselijk verzwegen dat iedereen weet dat het Catalaanse volk, binnen Spanje, nooit zo'n meerderheid kan halen.

op het juridische luik blijven hameren is intellectueel oneerlijk want dan blijft Catalonie dele van Spanje tot de zon stopt met schijnen. Jij weet ook dat dit niet zal gebeuren

Madrid zal nooit akkoord gaan met een Catalaanse onafhankelijkheid en daar houdt het juridische luik de facto dus op.

blijven er momenteel weinig andere opties
zich schikken in hun plaats als onderdeel van Spanje, wat ze niet willen
oproep tot praten, wat Madrid al jaren weigert
de gewelddadige middelen, een historische bekende methode om je van je land af te scheuren.
Oud 25 oktober 2017, 14:14   #11378
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wake-up call : de internationale rechtsorde is gemaakt door naties, door landen. Regio's en "volken" zetelen niet in de UN.
En ik ga voor de elvendertigste keer herhalen : ik heb helemaal niet tegen het politieke streven van een groep mensen voor dit of dat.
Er zijn geen legale middelen. Of ja, toch wel, kweken gelijk konijnen tot ze met meer zijn dan de rest van Spanje.
Oud 25 oktober 2017, 14:31   #11379
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Over kennis gesproken: er is niemand extreem-rechts in Puigdemont i Casamajó's meerderheid. Naast Puigdemont i Casamajó's centrumpartij heb je de centrum-linkse ERC en de inderdaad uiterst-linkse CUP. En CUP gijzelt Puigdemont i Casamajó niet, ze herinneren hem alleen aan zijn verkiezingsbeloften.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 14:31   #11380
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Over kennis gesproken: er is niemand extreem-rechts in Puigdemont i Casamajó's meerderheid. Naast Puigdemont i Casamajó's centrumpartij heb je de centrum-linkse ERC en de inderdaad uiterst-linkse CUP. En CUP gijzelt Puigdemont i Casamajó niet, ze herinneren hem alleen aan zijn verkiezingsbeloften.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be