Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2018, 13:19   #41
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik leef niet graag in een samenleving waar de gekte genormaliseerd gaat worden. Mensen die zich identificeren met iets anders dan wat ze zijn, hebben psychische hulp nodig.
Oké, dat mag je vinden. Ik wil je alleen vragen om na te denken over het waarom. Als iemand die geboren is met een piemel maar aantoonbaar eerder vrouwelijke dan mannelijke hersenstructuren (het onderscheid is niet super strikt, zoals alles in de biologie, maar er is een onderscheid) daar goed mee kan leven, en gelukkig kan worden met hulp van aanpassingen als een jurk dragen in het openbaar, is dat dan een probleem? Is er een slachtoffer hier? Is er iemand die er last van heeft dat de persoon geboren met een piemel geen man wil zijn? Is er iemand die er gelukkiger van wordt, de persoon zelf inbegrepen, als een psychiater blijft benadrukken dat deze persoon zich toch echt als een man zou moeten gedragen, want geboren met een piemel? Of kan die psychiater beter behandelingen starten waar wel iemand baat bij kan hebben, zoals zeg iemand behandelen die worstelt met pedofiele gevoelens of met het waanbeeld dat mensen van ras/religie X meerderwaardig zijn en anderen het best weleens zouden kunnen verdienen om bombrieven te ontvangen?
Oud 6 mei 2018, 13:22   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oké, dat mag je vinden. Ik wil je alleen vragen om na te denken over het waarom. Als iemand die geboren is met een piemel maar aantoonbaar eerder vrouwelijke dan mannelijke hersenstructuren (het onderscheid is niet super strikt, zoals alles in de biologie, maar er is een onderscheid) daar goed mee kan leven, en gelukkig kan worden met hulp van aanpassingen als een jurk dragen in het openbaar, is dat dan een probleem? Is er een slachtoffer hier? Is er iemand die er last van heeft dat de persoon geboren met een piemel geen man wil zijn? Is er iemand die er gelukkiger van wordt, de persoon zelf inbegrepen, als een psychiater blijft benadrukken dat deze persoon zich toch echt als een man zou moeten gedragen, want geboren met een piemel? Of kan die psychiater beter behandelingen starten waar wel iemand baat bij kan hebben, zoals zeg iemand behandelen die worstelt met pedofiele gevoelens of met het waanbeeld dat mensen van ras/religie X meerderwaardig zijn en anderen het best weleens zouden kunnen verdienen om bombrieven te ontvangen?
Neurowetenschap staat nog in zijn kinderschoenen. Het brein is erg complex. Weet jij veel wat voor identiteitscrisissen er nog meer in het brein van mensen te zien is? hoe wil je daar allemaal praktisch een antwoord op hebben?

Naast genderneutrale toiletten ook toiletten voor wezens die eruit zien als mensen, maar zich identificeren met tijgers?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 13:26   #43
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Echt gebeurd:

-Pedofiel beweert transgender te zijn en mocht daarom zonder problemen een damestoilet binnen, waar hij een meisje aanrandde.
Oké, daar wil ik een link van zien. Dit is een klassiek schrikbeeld, het wordt gebruikt in belachelijke politieke ads waar een super shady man met een zonnebril achter je dochter aan het toilet ingaat en haar vermoord, DAT WIL JE TOCH VOORKOMEN! WAT BEN JE VOOR MONSTER ALS JE TEGEN BATHROOM BILLS BENT?!!! We zouden bang moeten zijn voor een complete invasie van toiletverkrachters, omdat dat absoluut de enige plek is waar ooit iemand verkracht wordt. Het is tenslotte volstrekt logisch natuurlijk dat je als verkrachter voor je daad precies die ene plek in een gebouw uitzoekt waar elk moment iemand binnen kan lopen. Toon maar aan dat zoiets in enige redelijke mate echt gebeurt.

Citaat:
-Jonge man wil een autoverzekering afsluiten en krijgt te horen dat hij, mocht hij een vrouw zijn, 25% minder premie moet betalen. Hij laat zijn geslacht op zijn identiteitskaart aanpassen (zonder transgender te zijn of wat dan ook) en hij krijgt de goedkopere verzekering.
Dat is dan misbruik van een goedbedoelde regeling. Dat komt vaker voor, en het heet fraude. Er zijn ook een hoop mensen die niet echt gehandicapt zijn of niet echt werkeloos. Betekent ook niet dat werkloosheidsuitkeringen moeten verdwijnen.
Oud 6 mei 2018, 13:26   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Boudewijn van Spilbeeck mag van mij gerust Bo van Spilbeeck worden.
Maar als hij/zij daarmee per se zo uitgebreid in de media wil komen, dan moet hij/zij ook maar aanvaarden dat er hier en daar serieus mee gelachen wordt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 13:29   #45
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Neurowetenschap staat nog in zijn kinderschoenen. Het brein is erg complex. Weet jij veel wat voor identiteitscrisissen er nog meer in het brein van mensen te zien is? hoe wil je daar allemaal praktisch een antwoord op hebben?

Naast genderneutrale toiletten ook toiletten voor wezens die eruit zien als mensen, maar zich identificeren met tijgers?
Dus je argument is: we hebben geen 100% compleet met de werkelijkheid matchend wetenschappelijk model voor de situatie, dus we kunnen maar beter miljoenen mensen behandelen alsof ze niet bestaan.

We hebben ook geen 100% werkend wetenschappelijk model voor de zwaartekracht. Moeten we daar ook maar gewoon geen rekening mee houden?
Oud 6 mei 2018, 13:37   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je argument is: we hebben geen 100% compleet met de werkelijkheid matchend wetenschappelijk model voor de situatie, dus we kunnen maar beter miljoenen mensen behandelen alsof ze niet bestaan.

We hebben ook geen 100% werkend wetenschappelijk model voor de zwaartekracht. Moeten we daar ook maar gewoon geen rekening mee houden?
Het ontkennen zou natuurlijk totaal onzinnig zijn.
Maar moet een mens dan zomaar voor vanalles en nogwat begrip en respect hebben?
Men mag dit alles toch nog wel "raar" vinden of niet?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 13:39   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké, daar wil ik een link van zien. Dit is een klassiek schrikbeeld, het wordt gebruikt in belachelijke politieke ads waar een super shady man met een zonnebril achter je dochter aan het toilet ingaat en haar vermoord, DAT WIL JE TOCH VOORKOMEN! WAT BEN JE VOOR MONSTER ALS JE TEGEN BATHROOM BILLS BENT?!!! We zouden bang moeten zijn voor een complete invasie van toiletverkrachters, omdat dat absoluut de enige plek is waar ooit iemand verkracht wordt. Het is tenslotte volstrekt logisch natuurlijk dat je als verkrachter voor je daad precies die ene plek in een gebouw uitzoekt waar elk moment iemand binnen kan lopen. Toon maar aan dat zoiets in enige redelijke mate echt gebeurt.
https://nypost.com/2017/10/20/transg...saulting-girl/

Citaat:
Dat is dan misbruik van een goedbedoelde regeling. Dat komt vaker voor, en het heet fraude. Er zijn ook een hoop mensen die niet echt gehandicapt zijn of niet echt werkeloos. Betekent ook niet dat werkloosheidsuitkeringen moeten verdwijnen.
Als die "goedbedoelde regeling" ook goed doordacht zou zijn, dan zou dat al veel problemen oplossen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 13:40   #48
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tuurlijk. Ik vind zoveel raar. Mensen met werkende sociale antennes bijvoorbeeld. En postzegelverzamelaars. Maar ik behandel ze nog wel als mensen, en ik neem problemen die zij wel ervaren en ik niet nog steeds serieus en ben bereid kleine aanpassingen in de maatschappij toe te laten als zij daar gelukkig van worden.
Oud 6 mei 2018, 13:47   #49
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jouw artikel
the bathroom of a local home ... the residential bathroom
Oftewel: een toilet in huis. Het soort dat altijd gedeeld wordt door beide sekses/genders, en waar je normaal gesproken sowieso niet met meerdere personen naar binnen gaat. Maar hé, een enkele zaak verbonden aan een privaat toilet in iemands huis is genoeg om alle regelingen voor publieke toiletten op te baseren toch, ondanks dat het een compleet andere situatie is?

En dat is dan dus het voorbeeld! Er zijn duizenden zo niet meer Amerikanen maandenlang bezig geweest met dit soort artikelen opgraven om hun bathroom bills te verantwoorden, in een land met honderden miljoenen inwoners. En dit is het beste voorbeeld dat ze konden vinden om op Facebook of waar je het dan ook gelezen hebt te delen?

Dit is angstzaaierij, ik kan het niet anders classificeren dan dat. Regelrecht van het soort Amerikanen dat het geen enkel probleem vind dat de homicide rates in de VS tussen die van Rwanda en Somalië liggen, maar think of the children als je een vergaande maatregel door kan voeren die niet eens iets doet aan het ene geval dat je zogenaamd probeert te voorkomen.

En sorry dat ik nu zo uitval en dat dit tegen jou gericht lijkt te zijn. Ik weet alleen waarom dit soort berichten gedeeld worden, het soort smeercampagnes wat daarachter zit. Als misdaadcuriositeit is het geen onaardig artikel, zij het vrij irrelevant voor deze discussie. Maar ik wordt gewoon een beetje pissig van de goed georganiseerde groepen die erop kicken om te jagen op mensen met een minder sterke sociale positie dan zichzelf en daarom dingen als bathroom bills pushen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 mei 2018 om 13:52.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 13:48   #50
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
https://zizo-online.be/nederlandse-s...-op-de-twintig

4% van de vrouwen en iets meer dan 5% van de mannen beweert zich niet of niet helemaal te kunnen identificeren met haar/zijn biologisch geslacht. Er zitten dus ook nog eens gradaties in het transgender zijn. Respect voor mensen ondanks hun problemen is één zaak, een minderheid de inrichting van uw maatschappij laten bepalen een andere.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 14:52   #51
Hephaistos
Burger

Hephaistos's schermafbeelding

Standaard

Een herkenbare foto.

Veel haal ik er zelf ook niet terug uit.

Doei.
Hephaistos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 15:00   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een onzin. Ik stel juist dat wij die mensen psychische hulp moeten verlenen.
Oud 6 mei 2018, 15:02   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Ik vind zoveel raar. Mensen met werkende sociale antennes bijvoorbeeld. En postzegelverzamelaars. Maar ik behandel ze nog wel als mensen, en ik neem problemen die zij wel ervaren en ik niet nog steeds serieus en ben bereid kleine aanpassingen in de maatschappij toe te laten als zij daar gelukkig van worden.
Kortom: de maatschappij moet zich aanpassen aan individueeen. Hoe gek hun wensen ook zijn.

De complete uitholling van alles wat van waarde is. Bedankt ultra-liberalisme.
Oud 6 mei 2018, 15:05   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het verwarrend kan zijn om het met mij eens te wezen maar dat is toch ongeveer wat er hier aan de hand is.
Wel wel, ik stond op het verkeerde been.
Thx.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 15:07   #55
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Ik stel juist dat wij die mensen psychische hulp moeten verlenen.
Dus het argument is: we hebben geen wetenschappelijk model dat het 100% verklaard, dus we moeten het behandelen als een probleem waar mensen vanaf geholpen moeten worden door deze mensen in therapie te zetten, ondanks dat het aantoonbaar is dat het in de fysieke gedurende de zwangerschap ontwikkelde structuren van hun hersenen zit en we het daar niet uit kunnen praten?

We hebben ook geen 100% sluitende theorie over de zwaartekracht, moeten we daar ook vanaf willen, en dat proberen te doen door de zwaartekracht in therapie te zetten, ondanks dat het duidelijk is dat zwaartekracht niet verdwijnt als je er tegen praat?

Nee, dat slaat inderdaad nergens op, goed gezien.

EDIT: Ik ben overigens niet tegen psychische hulp voor mensen die worstelen met hun identiteit en daar hulp bij zoeken danwel kunnen gebruiken. Ik ben wel tegen de aanpak "iedereen die met zijn identiteit worstelt moet terug een hokje in geworsteld worden, en ik bepaal wel voor ze welk hokje".

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 mei 2018 om 15:12.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 15:07   #56
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet er op het paspoort van een transgender staan?
Thailand ?

Laatst gewijzigd door koe de poing : 6 mei 2018 om 15:14.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 15:08   #57
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Kortom: de maatschappij moet zich aanpassen aan individueeen. Hoe gek hun wensen ook zijn.

De complete uitholling van alles wat van waarde is. Bedankt ultra-liberalisme.
De complete uitholling van alles wat van waarde is? Wat wordt er uitgehold door mensen in hun waarde te laten dan? Hoe moet ik postzegelverzamelaars dan behandelen volgens jou?
Oud 6 mei 2018, 15:09   #58
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Thailand ?
Oké, deze post heeft zojuist de thread gewonnen. Daar kan ik niet tegenop.
Oud 6 mei 2018, 15:10   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik leef niet graag in een samenleving waar de gekte genormaliseerd gaat worden. Mensen die zich identificeren met iets anders dan wat ze zijn, hebben psychische hulp nodig.
Jouw uitspraak is ongeveer hetzelfde als zeggen dat een kaalheid voor een man een ziekte is.
Wel, het is niet direct de norm bij uitstek, en sommigen zijn er niet gelukkig mee, maar psychische hulp is niet direct aangewezen.

Mensen die zich niet in hun juiste geslacht voelen, zijn niet direct de norm. Gezien de consequenties van medisch ingrijpen, moet er zeer voorzichtig mee omgesprongen worden.
Maar daarnaast moet voor hen ook veel respect voor opgebracht worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 15:11   #60
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De complete uitholling van alles wat van waarde is? Wat wordt er uitgehold door mensen in hun waarde te laten dan? Hoe moet ik postzegelverzamelaars dan behandelen volgens jou?
Vragen postzegelverzamelaars voor bepaalde toileten? vragen postzegelverzamelaars om bepaalde taalveranderingen? zijn er clubjes postzegelverzamelaars die invloed willen binnen de maatschappij?

Heb jij überhaupt ook maar een beetje de ontwikkelingen (in vooral de VS) gevolgd? je weet dat SJW's (social justice warriors) daar lezingen verstoren omdat ze van mening zijn dat iedereen die durft te beweren dat er geen 27 genders bestaan te conservatief is?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be