![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent begonnen met je 'wapens doden niet, mensen doden'. Zonder verwijzing naar NRA, Ted Nugent of bumperstickers. En sinds wanneer worden NRA-bumperstickers als waarheid beschouwd? Hou er gewoon over op. Je bent al hard genoeg afgegaan, maak het nu niet erger dan het al is.
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#423 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw leugens (hetgeen wat jij fouten noemt) heb ik al gevonden, lees de vorige pagina. Citaat:
Wapens en abortus zijn geen genotsmiddelen. Al kan de vergelijking met abortus nog wel gemaakt worden omdat bij abortus en cannabis het argument op kan gaan dat ieder doet mijn zijn lichaam wat hij zelf wil. En tenzij je met je wapen zelfmoord wil plegen gaat dat niet op voor wapens, daar richt je immers voornamelijk schade mee aan bij anderen. Dus van alles waar cannabis al mee vergeleken is zijn wapens wel het allerminst van toepassing. Fuck Ted Nugent dus.
![]() |
![]() |
#424 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat moment verandert het egogedrag in trollengedrag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede is het wel heel hovaardig om gewoon te veronderstellen dat wanneer jij die slogan gebruikt, de rest maar moet weten dat dat ironisch bedoeld is. Te meer omdat je dat nooit hebt gezegd. Je gooit die slogan in de groep tussen een aantal argumenten waar je het wel mee eens bent en dan moeten wij maar raden wat je bedoelt. Geef het gewoon toe; je gebruikte die slogan een beetje te voorbarig en toen je merkte dat je daar op gepakt werd probeerde je er op een kinderachtige manier onderuit te komen. Als je dat nu eens gewoon toegeven had hadden we het hier al lang weer over on-topic dingen kunnen hebben.
![]() |
![]() |
#426 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat heb ik gedaan toen ik doorhad dat ge niet begreep dat ik de number 1 slogan citeert van de NRA was u dit schrijven: Dat is het argument van de wapenlobby in de US om overheidsbeperking tegen te houden... Ik ben blij dat ge het ermee eens zijt! (#197) Wat méér kan ik doen?? Ik kan echt niet meer doen hoor! En daarna hebt gij opzettelijk doortrapt deze 'rechtzetting' van mij genegeerd. Om pagina's lang te jammeren over een 'leugen'.... hebt ge al nen hond gekocht? Citaat:
Ge projecteert uw afgang op mij. Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 mei 2018 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik dan aannemen dat voorstanders van een legalisering van cannabis ook alle beperkingen willen laten vallen die samenhangen met de verkoop van tabak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |||
|
![]() Citaat:
Uw fantasie slaat op hol! Citaat:
Schitterend. 'men mag enkel cannabis vergelijken met andere genotsmiddelen' (waar gij dat criterium vandaan haalt is een raadsel) 'cannabis met abortus vergelijken mag ook' hahahahaha Gij moet echt bij de CD&V gaan, tegenover u is kris peeters een amateur in het recht praten wat krom is. Citaat:
The proof of the pudding is in the eating En mijn analogie cannabis / wapens is een echte beauty: BigF Ten eerste: begin met cannabis te legaliseren. Werk met geregistreerde kwekers en verkoop in reguliere winkels. Een beetje zoals in Oregon bv. Voordeel? Voor het criminele circuit wordt op die manier cannabis een heel eind minder interessant. Als mensen het legaal kunnen aanschaffen zullen ze minder geneigd zijn om het in het criminele circuit te gaan zoeken. Bijkomend voordeel is dat de cannabis zuiverder kan zijn. Geen risico op haarlak, gasparels, loodstof ed. Grote voordeel is dat de centen die nu gestoken worden in een op voorhand verloren war on drugs kunnen besteed worden aan preventie, hulp en voorlichting. Net zoals de centen die de overheid binnenkrijgt door accijnzen enzo op de legaal verkochtte cannabis. Ten tweede: haal alle andere druggebruik uit het strafrecht. Voordeel: er moet geen tijd/geld gestoken worden in het opjagen van simpele gebruikers. Dat geld kan besteed worden aan de jacht op de grote dealers/importeurs of aan de hulp, preventie en voorlichting aangaande harddrugs. Bijkomend voordeel: mensen die hulp nodig hebben hebben alle mogelijkheid om die te zoeken zonder bang te moeten zijn in aanraking te komen met het gerecht. Geen gebruikers meer in de gevangenis waar ze toch niet van hun verslaving af komen en enkel geld kosten aan de maatschappij. Geertvdb Ten eerste: begin met illegale wapendracht te legaliseren. Werk met geregistreerde handelaars en verkoop in reguliere winkels. Een beetje zoals in de USA bv. Voordeel? Voor het criminele circuit wordt op die manier wapenverkoop een heel eind minder interessant. Als mensen het legaal kunnen aanschaffen zullen ze minder geneigd zijn om het in het criminele circuit te gaan zoeken. Bijkomend voordeel is dat de wapens veiliger zijn. Geen risico op malfuncties, loodstof ed. Grote voordeel is dat de centen die nu gestoken worden in een op voorhand verloren war on illegale wapens kunnen besteed worden aan preventie, hulp en voorlichting. Net zoals de centen die de overheid binnenkrijgt door BTW enzo op de legaal verkochtte wapens. Ten tweede: haal elke wapendracht uit het strafrecht. Voordeel: er moet geen tijd/geld gestoken worden in het opjagen van simpele wapenfreak. Dat geld kan besteed worden aan de jacht op de grote wapendealers of aan de hulp, preventie en voorlichting aangaande terroristen. Bijkomend voordeel: mensen die hulp nodig hebben hebben alle mogelijkheid om die te zoeken zonder bang te moeten zijn in aanraking te komen met het gerecht. Geen liefhebbers meer in de gevangenis waar ze toch niet van hun hobby af komen en enkel geld kosten aan de maatschappij. oftewel nungent |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | ||
|
![]() Nee nee, gij kende dee slogan niet.
Citaat:
Niet enkel in deze draad, maar ook in vorige draden: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=278 Dit is een post waar gij vlak voor mij een post hebt, en vlak na mij. Gij hebt dit zeker gelezen. Let op wat ik daar schrijf: En dan geeft Ted Nungent exact dezelfde argumentatie als jullie, maar dan drugs ipv wapens. Zeker eens bekijken, zeer interessant. Dit is december 2017. Uw geheugen, en dit is niet de eerste keer dat ik het schrijf, is héél slecht. Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 mei 2018 om 18:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is cannabis dan plotseling "zuiver"? Het lijkt alsof u doet dat cannabis bijna gezonder is dan berglucht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
|
![]() Er roert entwat:
Ex-AB InBev-topman wil dat cannabis legaal wordt in België en dit is zijn plan http://newsmonkey.be/article/88435
![]() |
#434 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou het eerder andersom stellen. De beperkingen voor cannabis ook invoeren voor tabak. Geen verkoop meer gelijk waar, en leeftijd nagaan lijkt me ook ok.
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 mei 2018 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de rest van de wereld wel, maar hier niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geert en Jan VDB lijken mij anders wel sterk op eenzelfde persoon te wijzen, verder niets persoonlijk nemen omdat het maar bij een vermoeden blijft dat niet te staven valt.
On - topic; Waarom niet legaal maken ? Ik stel mij vragen over wat er nu mis aan is dat iemand regelmatig tot af en toe eens een jointje blowt, maar de reacties op dit onderwerp doen vermoeden dat die mensen noch iets van de redenen weten waarom het verboden werd gesteld en waarom op een haast hypocriete manier een criminaliserend als stigmatiserend effect heeft veroorzaakt, je zwijgt hierover omdat het je aan de nodige ervaring ontbreekt om überhaupt over het onderwerp te kunnen meespreken of mee te discussiëren. Een vergelijking die ik ga maken blijft dan binnen het kader van de genotsmiddelen die beschikbaar zijn, het gaat tenslotte om consumptiemiddelen die legaal verkocht mogen worden. Het volgende er zijn 3 groepen, 40 man die legaal elke week twee pakjes of meer sigaretten roken, 40 man die legaal elke week vrijdagavond na een lange werkweek thuis of in een verkooppunt cannabis rookt, en 40 man die elke dag 2 tot meer eenheden alcohol drinken. Voor de huidige moment is de situatie van de tweede groep niet correct want het product mogen ze op geen enkele manier aanschaffen noch gebruiken, die groep gaan dan moeten kiezen welke groep ze willen vervoegen om hun behoefte aan genotsmiddelen te bevredigen, van die groep gaat de helft naar het roken en/of alcohol drinken, niet kiezen geldt niet. Nu bevat de 1ste en 3de groep elk 60 gebruikers. Stiekem gaat de 2de groep toch buiten de keuze om, cannabis consumeren, omdat het verboden is gaan ze de wetten negeren die lokaal/nationaal gelden, en gaat naar een ander land waar verkoop wel toegestaan is. Intussen blijft de verhouding van de gebruikersgroepen theoretisch in de meerderheid bij sigaretten en alcohol, maar in de praktijk is de groep die zuiver ingedeeld was bij het consumeren van cannabis in de verhouding van de stelling dat cannabis ook legaal zou zijn maar consumeren plechtig braaf volgens de keuze die ze vanwege het verbod gemaakt hebben, terwijl het de bedoeling juist was om het gebruik zuiver te houden en uit afgenomen stalen uit te zoeken in hoeverre de 2de groep zich houdt aan de gestelde regels van alleen sigaretten, of alleen alcohol, en geen cannabis toegestaan. Ik denk dat de meerderheid intussen wel combinaties gebruikt van de 1ste en 3de groep maar zelden uit de 2de groep maar uit afname blijkt dat de 2 groep toch de gestelde regels overtreedt, immers ze moesten kiezen op sigaretten of alcohol en zich voor het onderzoek aan houden...intussen is een kleine minderheid dat beweerde zich te houden aan alleen sigaretten of alcohol ook geïntoxiceerd met sporen van cannabis, stel een kwart van de 1ste als 3de groep die toch de combinatie maakt met een andere genotsmiddel. Dan liggen de verhoudingen van niet gecombineerd gebruik op 30 man nicotine en 30 man alcohol maar op 60 man cannabis gecombineerd gebruik... Snap maar pas dat de meerderheid bij de 2de groep gaat liggen omdat hun behoefte meer op het gebruik van cannabis was gericht en zelden of niet zouden combineren met andere genotsmiddelen. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 6 mei 2018 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
Als die van financiële wanten beginnen te weten, zou het wel eens snel(ler) kunnen gaan dan verwacht.
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu lees ik in een paar posts verder dat je doelde op een filmpje dat je postte in 2017. Ik neem voor de gemakkelijkheid dus gewoon aan dat jij krankzinnig bent. Je argumenten staven aan de hand van iets wat je een jaar geleden gepost hebt, zonder verwijzing ernaar, gewoon door aan te nemen dat mensen al uw geschrijf hier van buiten leren en al uw filmpjes bekijken. En dat ze dan een jaar later gewoon weten dat je verwees naar dat filmpje van een jaar geleden... Niet goed snik nee, laat het maar gewoon, dat ga ik ook doen.
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zie niet in wat beperkingen op de verkoop van tabak te maken hebben met jobcreatie door legalisering van cannabis? De verkoop van cannabis ginder is ook niet onbeperkt en vrij eh?
![]() |