Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2018, 14:29   #461
Anna List
Banneling

Standaard

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:33   #462
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als het te lang is komt dat waarschijnlijk doordat ik te veel argumenten pro geef...
Ja, dat zal het zijn. Ge geeft 'te veel ' argumenten.
Citaat:
Te weinig pit? Tsja, sorry. Ik selecteer mijn argumenten op basis van hoe steekhoudend ze zijn, niet op basis van pittigheid.
Hahaha, serieus? Gij selecteert uw argumenten dan nog? Wow, gij zijt ne professional! Ge hebt er nog een paar achter de hand waarvan ge dacht dat ze 'te pittig' zijn?
Citaat:

En als u niet reageert op mijn posts komt mijn wens alsnog uit.
Maar weet ge wat? Xenophon vindt uw posts leuk! Ge weet wel, een VB'er die hier anderen (vooral NVA'ers) probeert te overtuigen voor het VB te stemmen. Het VB, may I remind you, dat nog meer tegen cannabis is dan de NVA!

waarom het ge vijanden nodig als ge Xenophon aan uw kant hebt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:37   #463
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen?

Heeft er hier ooit iemand beweert dat cannabis enkel gebruikt wordt door brave huisvaders?

Of bedoel je dat die terroristen terrorist werden doordat ze cannabis gebruikten? Dan zou ik, als ik u was, maar wegblijven uit Nederland, Colorado of andere plekken waar cannabis legaal is want dan loopt het daar sinds kort vol met moordzuchtige terroristen als ik u mag geloven. Ook al is daar geen enkele aanwijzing voor.

Kortom; dit is weer zo'n post die niets bijdraagt aan de discussie. Ik kan evengoed met een spandoek voor de plaatselijke bakkerij gaan staan omdat Dutroux 's ochtends al wel eens een boterhammetje nuttigde.
Als paranoia 1 van de side effects zijn van cannabis, dan is het toch denkbaar dat een brave huisvader door cannabisgebruik in een paranoïde zot verandert? Gij sluit dat uit, ik zou dat niet uitsluiten.

sometimes when people use cannabis it can cause fear, anxiety, panic or paranoia, resulting in an aggressive outburst. For most people, however, once the effects of the drug wear off, their behaviour gradually improves. Studies show that violence can occur more often among people who use cannabis regularly
Oud 7 mei 2018, 14:38   #464
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge bedoelt Nungent.
Neenee, weldegelijk Nugent, Ted Nugent (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ted_Nugent).
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:41   #465
geertvdb

Standaard

Citaat:
Op zijn geleuter over zijn NRA filmpje van 10 jaar geleden ga ik niet meer reageren nee.
oei, 10 jaar geleden? Ik dacht:
27 april 2018 en 17 december 2017. Toch zeer recent, me dunkt!

Citaat:

De rest van zijn leugens
Welke leugens eigenlijk?
Citaat:
wil ik nog wel counteren maar je moet niet ongerust zijn; ik ga het voortaan sneller houden bij 'doe geen moeite' dan dat ik bij zijn NRA-gezwets heb gedaan.
Oud 7 mei 2018, 14:42   #466
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Neenee, weldegelijk Nugent, Ted Nugent (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ted_Nugent).
Maar ik bedoel Nungent.
Oud 7 mei 2018, 14:42   #467
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik bedoel Nungent.
En wie is dat dan?

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 mei 2018 om 14:42.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:44   #468
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

Storyline

Montana PBS's new documentary, Clearing the Smoke, reveals how cannabis acts on the brain and in the body to treat nausea, pain, epilepsy and potentially even cancer.

Extensive interviews with patients, doctors, researchers and skeptics detail the promises and the limitations of medicinal cannabis. Even though the video has an American perspective, marijuana use is illegal throughout many countries of the world for reasons that are not clear.

This video is important because it mainly investigates the scientific basis underlying the medical benefits of marijuana use instead of focusing on the social, political and legal hysteria that have been attached to it.]
Ok! Hier zijn we weer met de propaganda en de mirakels!

Cannabis geneest kanker!!!
Oud 7 mei 2018, 14:45   #469
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En wie is dat dan?
Zijnen broer.
Oud 7 mei 2018, 14:47   #470
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge bedoelt Nungent.
Citaat:
http://www.conservativecotton.com/po...e_t-shirt.html

Ik heb hier een filmpje gepost van Ted Nugent, boardmember van de NRA, en zeer zichtbaar in de media. Hij noemt de studenten prostesteren voor meer guncontrol: "I really feel sorry for them because it’s not only ignorant and dangerously stupid, but it’s soulless,"

Ik dacht nu echt dat iedereen dat wist...
blijf van den absint Geert
Oud 7 mei 2018, 14:54   #471
morte-vivante

Standaard

Citaat:

Cannabis geneest kanker!!!
potentially

conceivably

Word Origin & History

early 15c., "in possibility," opposed to actually; from potential + -ly (2).

Synonyms for potentially
adv conceivably

likely
possibly
probably
imaginably
maybe

het is niet erg als ge een woordje uit een vreemde taal niet begrijpt Geert, daar dienen woordenboeken voor:

Citaat:
Vertalingen potentially EN>NL
potentially: potentieel, mogelijk
Oud 7 mei 2018, 15:02   #472
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Als paranoia 1 van de side effects zijn van cannabis, dan is het toch denkbaar dat een brave huisvader door cannabisgebruik in een paranoïde zot verandert? Gij sluit dat uit, ik zou dat niet uitsluiten.

sometimes when people use cannabis it can cause fear, anxiety, panic or paranoia, resulting in an aggressive outburst. For most people, however, once the effects of the drug wear off, their behaviour gradually improves. Studies show that violence can occur more often among people who use cannabis regularly
cherry-picking

niet voor niets dat ge geen linkje plaatst naar de site waar ge die quote van gestolen hebt Geert. Foei.

de hele quote is:

Citaat:
Does Smoking Marijuana Cause Aggression?

Marijuana usually has a sedating effect on most users, making it much less likely to cause violence in users than other substances such as alcohol and stimulants (e.g., amphetamines and cocaine).

However, sometimes when marijuana is used it can cause fear, anxiety, panic or paranoia, which can result in an aggressive outburst. For most people, once the effects of the drug wear off, their behavior gradually improves.

Some studies have found support for an association between marijuana use and various types of violence, including relationship or interpersonal violence (Moore TM & Stuart GL, 2005). However, no definitive correlation between marijuana use and violence in adults has been establish; the correlation appears to be stronger in adolescents (Copeland J, Rooke S, Swift W, 2013). Violence in anyone, including marijuana users, often has a multicausal explanation, with numerous factors impacting behavior, such as increased life stress, aggressive personality traits, multidrug use, or a history of violent behavior (Macdonald S, et al., 2008). Marijuana is also part of the global illegal drug market, which may increase the chances of violence occurring in some social interactions.

Additionally, when people are withdrawing from marijuana they can become irritable, which can lead to abusive or aggressive behavior among people with a history of aggression (Smith PH et al., 2013). Studies have not found an association between withdrawal symptoms and aggression among those without a previous history of aggression.
http://learnaboutmarijuanawa.org/fac...aggression.htm
of het moet van hier komen:
Citaat:
Does smoking cannabis cause aggression?

The use of cannabis typically causes a sedative effect, making the drug less likely to cause violence in users than other substances such as alcohol and stimulants (e.g. amphetamines and cocaine).

However, sometimes when people use cannabis it can cause fear, anxiety, panic or paranoia, resulting in an aggressive outburst. For most people, however, once the effects of the drug wear off, their behaviour gradually improves.

Studies show that violence can occur more often among people who use cannabis regularly, rather than those who use it occasionally or not at all. It is a matter for current research as to why this is the case. It may be because people with violent tendencies can also have a range of other psychosocial problems and are therefore more likely to use cannabis. It is also important to remember that cannabis is part of the illegal drug market, increasing the chance of violence to occur in some social interactions.

Research also shows that cannabis users who commit aggressive acts usually have a history of violence before they start using the drug.

In addition, when people are withdrawing from cannabis they can be irritable, sometimes leading to abusive or aggressive behaviour.
https://cannabissupport.com.au/workp...nd-aggression/
Oud 7 mei 2018, 16:32   #473
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent wel heel kieskeurig als het aankomt op reageren op mirakels eh?

Je noemde de gedaalde werkloosheid en de gecreëerde jobs in Colorado ook een mirakel maar eenmaal met de feiten geconfronteerd zwijg je er wijselijk in alle talen over.
Oud 7 mei 2018, 16:37   #474
geertvdb

Standaard

Citaat:
blijf van den absint Geert
Ja mama
Oud 7 mei 2018, 16:39   #475
geertvdb

Standaard

Citaat:
potentially

conceivably

Word Origin & History

early 15c., "in possibility," opposed to actually; from potential + -ly (2).

Synonyms for potentially
adv conceivably

likely
possibly
probably
imaginably
maybe

het is niet erg als ge een woordje uit een vreemde taal niet begrijpt Geert, daar dienen woordenboeken voor:
Is er volgens u een grotere kans dat cannabis kanker geneest dan bvb cacao?
Oud 7 mei 2018, 16:42   #476
geertvdb

Standaard

Citaat:
cherry-picking
Toch niet, ik heb het letterlijk uit een PRO cannabis website!
Citaat:

niet voor niets dat ge geen linkje plaatst naar de site waar ge die quote van gestolen hebt Geert. Foei.

]
Het is van een PRO cannabis website!

Hallooooo! gaat ge mij dat verwijten???
Oud 7 mei 2018, 16:43   #477
geertvdb

Standaard

Citaat:
Je noemde de gedaalde werkloosheid en de gecreëerde jobs in Colorado ook een mirakel maar eenmaal met de feiten geconfronteerd zwijg je er wijselijk in alle talen over.
Dat heb ik NOOIT gedaan! Wanneer gaat gij stoppen met liegen eigenlijk?
Oud 7 mei 2018, 16:44   #478
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sluit niks uit. Meer nog. Ik heb wat cijfers opgezocht.
Met bronvermelding en al. Dan leer je ook eens wat dat inhoudt.

Aantal cannabisgebruikers in Nederland in 2016: 880.000 (bron)
Aantal moorden met psychiatrische achtergrond in Nederland in 2016: 5 (bron)
Als oorzaken voor psychiatrische aandoeningen worden een 14-tal oorzaken genoemd waarvan cannabis er 1 is. (bron)

5 moorden met psychiatrische achtergrond waarbij in 1 van de 14 gevallen cannabis de oorzaak was van de psychiatrische aandoening op 880.000 regelmatige cannabisgebruikers.

Laat ik dan nog advocaat van de duivel spelen en stellen dat van die 5 moorden er 1 was (1/5 ipv 1/14) waar cannabis de oorzaak van de psychiatrische problemen was.

Op 880.000 gebruikers was er dus 1 moord die door een 'paranoïde gek' die paranoïde is geworden door cannabis werd gepleegd.

De kans om dus van brave huisvader te veranderen in moordende paranoïde gek is dus 1/880.000.
Kortom; hetgeen jij niet uitsluit komt bij hoogstens 0,00011% van de cannabisgebruikers voor.

Kunnen we het er over eens zijn dat dergelijke percentages eigenlijk best wel uitgesloten kunnen worden? 0,00011% van de cannabisgebruikers kan in een paranoide gek veranderen...

Tsja, daar ga je op een anti-cannabisvergadering niet echt potten mee breken hoor geert...
En hier ook niet vrees ik...
Oud 7 mei 2018, 16:47   #479
geertvdb

Standaard

Citaat:
Je bent wel heel kieskeurig als het aankomt op reageren op mirakels eh?
Ben ik kieskeurig? Ik ben niet degenen die mirakels proberen te verkopen hé!
Gij hebt hier letterlijk geschreven: na legalisatie halveerde het aantal moorden.
Ik niet! GIJ!

En toen ik vroeg voor de moordstatistieken: weg was BigF! In geen velden niet meer te bekennen.... en het was nochtans uwen thread!
Oud 7 mei 2018, 16:57   #480
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik sluit niks uit. Meer nog. Ik heb wat cijfers opgezocht.
Met bronvermelding en al. Dan leer je ook eens wat dat inhoudt.

Aantal cannabisgebruikers in Nederland in 2016: 880.000 (bron)
Aantal moorden met psychiatrische achtergrond in Nederland in 2016: 5 (bron)
Als oorzaken voor psychiatrische aandoeningen worden een 14-tal oorzaken genoemd waarvan cannabis er 1 is. (bron)

5 moorden met psychiatrische achtergrond waarbij in 1 van de 14 gevallen cannabis de oorzaak was van de psychiatrische aandoening op 880.000 regelmatige cannabisgebruikers.

Laat ik dan nog advocaat van de duivel spelen en stellen dat van die 5 moorden er 1 was (1/5 ipv 1/14) waar cannabis de oorzaak van de psychiatrische problemen was.

Op 880.000 gebruikers was er dus 1 moord die door een 'paranoïde gek' die paranoïde is geworden door cannabis werd gepleegd.

De kans om dus van brave huisvader te veranderen in moordende paranoïde gek is dus 1/880.000.
Kortom; hetgeen jij niet uitsluit komt bij hoogstens 0,00011% van de cannabisgebruikers voor.

Kunnen we het er over eens zijn dat dergelijke percentages eigenlijk best wel uitgesloten kunnen worden? 0,00011% van de cannabisgebruikers kan in een paranoide gek veranderen...

Tsja, daar ga je op een anti-cannabisvergadering niet echt potten mee breken hoor geert...
...
met uw cijfers niet nee! Uw bronnen zijn lachwekkend! Ik heb andere cijfers! Bovendien, Ge moet de zelfmoorden er ook bijrekenen, hé!

Het aantal zelfmoorden in Colorado is nog nooit zo hoog geweest! Allen daarheen!

gelukkig dat cannabis kanker geneest! Dat compenseert!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 mei 2018 om 17:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be