![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#462 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#463 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=29 Citaat:
Maar ik vermoed dat ge eentje wenst met het woordje "Canada" in. Awel; "In Canada is het gevaarlijk want er zitten beren." Dat is omdat blowen in de natuur in Canada gevaarlijk kan zijn wanneer je een beer tegen het lijf loopt. Kwestie van de context van extra gevaar voor blowers ginder te schetsen. Voila. On-topic Laatst gewijzigd door Het Verzet : 29 juni 2018 om 08:01. |
||
|
|
|
|
|
#464 | |
|
|
Citaat:
En waar blijft uw voorbeeld van een on topic post van u, of van enig andere blower? |
|
|
|
|
|
|
#465 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=29 Citaat:
MAAR IK VERMOED DAT GE EENTJE WENST MET HET WOORDJE "CANADA" IN. AWEL; "IN CANADA IS HET GEVAARLIJK WANT ER ZITTEN BEREN." DAT IS OMDAT BLOWEN IN DE NATUUR IN CANADA GEVAARLIJK KAN ZIJN WANNEER JE EEN BEER TEGEN HET LIJF LOOPT. KWESTIE VAN DE CONTEXT VAN EXTRA GEVAAR VOOR BLOWERS GINDER TE SCHETSEN. VOILA. ON-TOPIC (IK HEB WAT LUIDER GETYPT, WANT IK VERMOED DAT U OGEN NOG NIET GOED OPEN ZIJN) |
||
|
|
|
|
|
#466 | |
|
|
Citaat:
Legaal gebruik en preventie/informeren/zorg verlenen voor zij die het nodig hebben. Dat gebeurt voor vele andere zaken ook. Trouwens, in al uw gespeelde furie ben je het uit het oog verloren dat je het met hem eens bent. Legaal gebruik en zorg verstrekken waar nodig, dat is toch eigen aan een gedoogbeleid? En was je daar niet voor? Als je uw verontwaardiging niet zou veinzen, dan zou je op de bres staan voor de 'zwakkeren' die problemen hebben met alcohol en eisen dat alcohol op dezelfde manier zou behandeld worden als cannabis. Er spelen zich geen bendeoorlogen af tussen producenten en 'dealers' van alcohol omdat ook de aanbodzijde legaal is.
|
|
|
|
#467 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar echte bendeoorlogen zullen er inderdaad niet meer zijn verwacht ik. |
|
|
|
|
|
|
#468 | |||
|
|
Citaat:
Ik zie niet waar BigF daar voor pleit. Zelfs niet impliciet. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#469 | |
|
|
Citaat:
En waar blijft uw voorbeeld van een on topic post van u, of van enig andere blower? |
|
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Om een context te schetsen van het voedingspatroon waarin deze legalisatie is tot stand gekomen. |
|
|
|
|
|
|
#471 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe vaak al... Citaat:
Negatieve gevolgen van legalisering in plaatsen waar gelegaliseerd is. Ik ben netjes meegegaan in uw gedoe over de 36%. Ik heb netjes geantwoord op uw (totaal naast de kwestie) cokedealer-wc-relatie. Nu zou ik weer moeten reageren op deze vraag. Volgens mij is het nu toch echt uw beurt wel eens.
|
|
|
|
#472 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leg eens uit hoe dat juist zit.
|
|
|
#473 | ||
|
|
Citaat:
In een legaal circuit worden die minderwaardige producten uit de markt geprijsd. Je zou op het eerste zicht kunnen zeggen dat door taksen/BTW de prijs van de legale producten stijgt, maar daar staat tegenover dat de kost van het illegaal aan de man willen brengen wegvalt. Citaat:
|
|
|
|
#474 | |
|
|
Citaat:
Ja jong, jij was het lichtpuntje in deze draad.
|
|
|
|
#475 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zullen we ook een kruistocht opzetten tegen koffie en energiedrankjes dan? Want als THC een LD50 heeft van 1,27g/kg is die van caffeïne 0,19g/kg. Caffeine is dus nagenoeg 7 keer giftiger dan THC!! En dat ligt vrij te koop in elke winkel, zelfs zonder leeftijdscontrole! Ben jij niet tegen het verkeerde product aan strijden?
|
|
|
|
#476 |
|
|
En de kansberekening daaromtrent. Zou die de wetenschappelijke toets van onze man van de wetenschap kunnen doorstaan?
|
|
|
#477 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb al meermaals aangegeven wat mijn argumenten zijn voor legalisatie. Maar omdat ik er nogal veel heb is die lijst voor jou telkens te lang en kom je dan niet verder dan "niet gelezen, veel te lang, blablabla'... Had je dat wel gedaan dan had je geweten dat in mijn argumenten een betere preventie staat. Met de vrijgekomen middelen uit cannabis verkoop kan er meer en beter gerichte preventie opgezet worden. Verder had je kunnen lezen dat er een gedegen kwaliteitscontrole opgezet kan worden. En dat ik pleit voor officiële verkooppunten waar er meer en betere controle mogelijk is. Dat zijn allemaal punten die voor mij persoonlijk niet nodig zijn maar die ik wel graag ingevoerd zou zien om net die zwakkeren te beschermen. Zwakkeren die jij, als tegenstander van legalisatie, veel liever aan de grillen en de geldzucht van het criminele circuit overlaat. In jou visie moeten zwakkeren maar bij de straatdealer terecht. Moeten ze het er maar bij nemen dat ze ook coke en heroïne aangeboden krijgen (al dan niet vermengd in hun cannabis). Kortom; die zwakkeren waar je je hier zogezegd druk over maakt laat je compleet aan hun lot over. Als er iemand is die zich moet SCHAMEN en zich WAL-GE-LIJK gedraagt ben jij het wel. Of geef mij eens 1 punt hoe jij als voorstander van een status-quo de zwakkeren beschermt? Als er hier al maskers afvallen is het wel het jouwe en komt er een gigantische homp hypocrisie te voorschijn.
|
|
|
|
#478 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#479 | |
|
|
Citaat:
Ik buig nederig het hoofd hoe hij bij zulke onmogelijke strijd desondanks de ontspanning kan vinden zonder zich tegoed te doen aan een product dat ook maar enige vorm van 'gif' bevat. Geen cannabis, geen alcohol, geen koffie, geen thee, ... Zelfs ademen wordt moeilijk.
|
|
|
|
#480 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Degenen die zich moeten schamen omdat ze de zwakkeren aan hun lot overlaten zijn zij die pleiten voor een status quo. Ik pleit voor legalisatie omdat er op die manier veel meer bescherming geboden kan worden aan die zwakkeren.
|
|