![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Banneling
|
![]() Ik heb zo de indruk dat er een paar niet doorhebben dat sommige mensen echt werken omdat ze een passie hebben.
Zoals ik die voor wetenschap en techniek heb. Autos doorverkopen zou ook brood op de plank brengen. Meer zelfs als nu. Maar het is een klotejob zonder inhoud. Nu doe ik veel interessanter en zinniger werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"de gemiddelde gepassioneerde autoverkoper is beter af dan u."
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hopen dat ge een gepassioneerde Jaguar verkoper ontmoet die geld verdienen minder belangrijk vind dan verkopen en u zo een fonkel nieuwe Jaguar verkoopt aan de prijs van een oud verroeste twee PK'ke. Laatst gewijzigd door Garry : 5 augustus 2018 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben wel een goede ingenieur. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die is gelukkig. Maar dat is een analyse op individueel vlak. Op maatschappelijk vlak zouden de dingen fatsoenlijk georganiseerd moeten geraken. Zo zouden de verschillende statuten tussen zelfstandigen, ondernemers, werknemers en ambtenaren op mekaar afgestemd moeten worden, zodat er een maximaal gevoel van onderlinge eerlijkheid zou zijn. Dat is allemaal nogal bla bla. Ik bedoel: mooi in theorie, maar om te realiseren nogal wat moeilijk. Hoe dan ook: die maatregel om ongegeneerd twee jaren vroeger met pensioen te kunnen gaan, aan volle wedde plus jaren die nog meetellen voor de opbouw van het pensioen, enkel en alleen omdat men het geluk had van gezond te zijn, moest dringend afgeschaft worden. Dank u actuele regering, en vooral dank u nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een systeem van één TT en één beschikbare plaats (tot vaste benoeming na 5 jaar) is toch al wat meer fair. Dit is uiteraard geen garantie, want men moet voldoen op het einde van de 5 jaar, aan de opgelegde doelstellingen die in het begin werden vastgelegd/onderhandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met slaagpercentages van 6-15% moet je dus zoveel mogelijk goede dossiers schrijven om geld binnen te halen. En je lessen geven. En je onderzoek doen. En je publicaties schrijven. En je studenten begeleiden. En je comissies bijwonen. En je congressen bijwonen.....enz.... De druk die er op jonge TT'ers ligt is bijzonder hoog. Het was 15-20 jaar geleden veel simpeler om ZAP te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik kan stellen dat er ooit een leraar één van mijn kinderen probeerde te beïnvloeden. En dit was niet proberen te achterhalen wat de passie van het kind was maar het opdringen van de eigen passie. Ik kan je garanderen dat ik daar allesbehalve gelukkig mee was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 6 augustus 2018 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelden zijn die adviezen van die aard dat ze waardevol zijn om te volgen. Ze krijgen ook vaak slechts een beperkt beeld van uw kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toen mijn zoon 6 was zeiden ze dat hij niet zo sterk zou zijn in wiskunde. Hij heeft zijn humaniora in de wiskunde afgewerkt met 90/100 of zo. Maar ik kan me inbeelden dat veel ouders daar niet zo mee bezig zijn en dan zijn dit gemiste kansen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lel Ze maskeren heel vaak hun eigen incompetentie om moeilijke vakken zoals wiskunde interessant te geven door maar te stellen dat leerlingen er slecht in zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was manifest verkeerd. Ik was helemaal niet braaf, en ik kon niet beter studeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu zijn er veel meer TT-mandaten die open verklaard worden. De hoeveelheid inspanning die een dergelijk mandaat echter vergt is inderdaad bijzonder groot en er is geen jobzekerheid tot na 5 jaar. Een probleem is dat de Vlaamse overheid een financieringsmodel voor onderzoek heeft waarbij een deel van extra geld gereserveerd wordt voor de verloning van nieuwe TT-mandaten. Universiteiten spelen hier op in omdat ze van mening zijn dat ieder nieuw TT mandaat leidt tot het binnenrijven van x aantal aan nieuwe onderzoeksmiddelen en dus y aantal nieuwe publicaties en z aantal nieuwe doctoraten... helaas de poule aan echte onderzoeksfinanciering blijft gelijk (via nationale en Europese kanalen) en omdat men met meer potentiële aanvragers als ooit te voren is, dalen de slaagkansen voor financiering van die laatste. |
||
![]() |
![]() |