![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar verkneukelt u zich daarin. U beseft hopelijk wel dat u (of liever: het typetje dat u speelt) zich nu als een soort vrouwelijke Donald Trump gedraagt?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
nee ik verkneukel me daar niet in, alhoewel tja just face it, er zijn er nu eenmaal met meer bagage in het leven |
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
met bagage bedoel ik niet enkel money want dat is uiteraard wat parvenu's & arrivisten de ogen uitsteekt, nee ook een bepaald niveau zoals mambo liet uitschijnen aka culturele bagage... kortom, een gecultiveerd wereldbeeld van in de wieg mee gegeven tja
|
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gewoon iets uitzonderlijk presteren. Verdienen dus. Dat wou je toch? Ga je dan jezelf uitlachen?
|
|
|
|
#285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat klopt natuurlijk wel. We kunnen ons nu de vraag stellen: wie behoort tot die groep? Een andere vraag zou kunnen zijn: wat precies DOEN diegenen met nu eenmaal meer bagage in het leven met hun nu eenmaal meer bagage in het leven?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hehehehe
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan mijn bagage thuis laten liggen. Ik hoef die niet overal mee te sleuren waar ik heen ga.
|
|
|
|
#290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U neemt het mij ongetwijfeld niet kwalijk dat ik de voorkeur geef aan het 'niveau' en de 'culturele bagage' en het 'gecultiveerde wereldbeeld' waar ik zélf voor heb moeten véchten (tégen alle bekrompen betweters & ingebeelde zieken & pedante snobs & zelfverklaarde genieën die ik tot nu toe mocht ontmoeten in). Ik ben ten andere maar wat graag erg dankbaar voor de hulp die ik daarbij kreeg van de weinige vrienden in mijn leven die een gelijkaardig parcours mochten/moesten afleggen en net daarom vrienden konden worden.
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
lol
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zijn er vet mee.
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waaruit zou dat dan wel moeten blijken ? Uit het feit dat je in een groep wegkwijnt van verlegenheid bijv. ? |
|
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat ge schrijft is correct: wie je opvoedt is héélbelangrijk in de mens die je wordt. Maar dat is in uw geval hetgeen mij toch verbaast. Door je (adoptie-) ouders kreeg je kansen. Als je ze niet grijpt is dat uw eigen keuze. Je mag dan wel niet verbaasd zijn dat men je daarop afrekent. en dat heeft niks met racisme te maken. Je genen spelen idd een rol. Goede, of behoorlijke genen hebben, en de kansen krijgen om die te ontwikkelen, maar die niet gebruiken, dat verdient weinig respect. EN dat heeft niks met racisme te maken. Je hebt door je adoptieouders kansen gekregen waarvoor Belgen generaties van hard werken en inspanningen nodig hadden. Misprijzen voor dat plebs dat die kansen greep is dus heel misplaats. Dat mijn kinderen, effectief (achter-)kleinkinderen van knechten, meiden en boeren, volgens TAVEK moeten aangesproken worden met "weledelgestrenge" en "weledelzeergeleerde" verdient m.i. meer respect voor hen en hun voorouders, dan iemand die toevallig geadopteerd is door mensen van adellijke afkomst die zelf niks gepresteerd heeft. |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu niet voor teen of tander, maar wie je voorouders ook waren, heeft eigenlijk bitter weinig te maken met je persoonlijkheid.
|
|
|
#298 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wellicht wel, maar ik draag geen pak. En ik heb een bierbuik. Ben ik dan nog een aap?
|
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar hij heeft er wel voor moeten vechten. Hij heeft er iets voor moeten doen. Moeilijke tijden gehad, en het is daar dat je je echte vrienden leert kennen. Hem of haar. Hij of Zij, vervang het maar waar het moet. Wel Bembem, voor zo'n mensen heb ik respect. Srry dak het mss wat bruut zeg, maar in het vrijwilligerswerk dat ik doe zie ik genoeg mensen die in dat geval zijn/waren. Er zijn er die zich laten gaan en verder de berg afrollen, en er zijn er die de moed opnemen en, meestal met vallen en opstaan, toch die berg weten te beklimmen.
|
|
|
|
#300 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is allemaal goed en juist uiteraard. Maar bij de adel , enfin zelfs nu nog steeds is het oneerbaar om te werken. Maakt niet uit welk werk trouwens. En studeren ..goh misschien een beetje poëzie of filosofie zodat je iets bij de wijn kunt bespreken. Werken? In het slechtste geval kochten ze fabrieken. Maar daar deden ze verder ook geen klop. Dat staat niet zo goed op de resumé he. Kopen en verkopen. Liefst veel tegelijk. Maar niet zelf.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 augustus 2018 om 23:03. |
|
|
|
|