Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2018, 11:00   #221
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeg, en de bouillon die ze gebruiken om de tomatensaus te binden?

Moest hier gisteren (inwendig) lachen, een familielid was hier gisteren met zijn nieuw veganistisch lief. We bestellen Chinees en zij neemt de vegetarische chop soy.

Je ziet daar dan die vetoogjes op drijven van de bouillon waar die veganistische chop soy in klaar gemaakt is.

Ik vraag me dan af, proeft die dat niet?
sommige vegetariërs interpreteren zeer ruim ze, er zijn er daar zelfs bij die vis eten

en als t veganistisch was, zal ze denken dat t olijfolie is zeker?

hoe is die groentenbouillon gemaakt trouwens? dat zou ik eens moeten opzoeken

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 augustus 2018 om 11:01.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 11:02   #222
Anna List
Banneling

Standaard

"geen groentenkweek zonder goeie koeiemest" is ook eentje waar ze niet echt kunnen mee lachen.
Oud 28 augustus 2018, 11:08   #223
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sommige vegetariërs interpreteren zeer ruim ze, er zijn er daar zelfs bij die vis eten

en als t veganistisch was, zal ze denken dat t olijfolie is zeker?

hoe is die groentenbouillon gemaakt trouwens? dat zou ik eens moeten opzoeken
Daar drijven geen vetoogjes op, alleen op vleesbouillon.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 11:09   #224
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"geen groentenkweek zonder goeie koeiemest" is ook eentje waar ze niet echt kunnen mee lachen.
Ze wisten niet dat de landbouwer het land bemest?
Oud 28 augustus 2018, 11:10   #225
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zit er dan geen ei in dat deeg?
Eieren in pizzadeeg?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 11:14   #226
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eieren in pizzadeeg?
:O
Oud 28 augustus 2018, 11:31   #227
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoewel ik moeite heb met het te geloven, dat is ook wat ze mij vertellen ... even vaak is die agressie niet afkomstig van allochtonen
(wat nog disproportioneel is natuurlijk)
Verbaast u dat echt?

Homohaat uit (extreem-)rechtste hoek is toch ook een bekend fenomeen, al zeker in Oost-europa & Rusland. In Belgie/Vlaanderen moet je ook maar 10-20j terug gaan daarvoor en het is zeker nog altijd aanwezig.

Mijn inziens is het vooral de reactie op homofobe moslims die ervoor gezorgd heeft dat rechts-conservatieven tollerantie tav lgbt hebben omarmd, als een soort van tegenbeweging tegen intollerante moslims. Best frappant en ge ziet duidelijk dat sommige conservatieven nog heel hard worstelen om dat te verzoenen (tollerant moeten zijn tav lgbt om te bewijzen dat ge niet zo intollerant zijt als moslims, die dus intollerant zijn).

Ik denk dat je dat ook ziet in de moeilijke communicatie van de nva na het incident.

De er ervaringen uit mijn omgeving (voor zover representatief) geven ook een dubbel beeld, met evengoed moslimjongeren, keurige rechtse witte jongeren en oudere vlamingen die hun ongenoegen expliciet uiten.
Mij is ook verteld dat het vroeger zeker niet beter was; men was discreter, had meer angst.
Oud 28 augustus 2018, 11:38   #228
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Verbaast u dat echt?

Homohaat uit (extreem-)rechtste hoek is toch ook een bekend fenomeen, al zeker in Oost-europa & Rusland. In Belgie/Vlaanderen moet je ook maar 10-20j terug gaan daarvoor en het is zeker nog altijd aanwezig.

Mijn inziens is het vooral de reactie op homofobe moslims die ervoor gezorgd heeft dat rechts-conservatieven tollerantie tav lgbt hebben omarmd, als een soort van tegenbeweging tegen intollerante moslims. Best frappant en ge ziet duidelijk dat sommige conservatieven nog heel hard worstelen om dat te verzoenen (tollerant moeten zijn tav lgbt om te bewijzen dat ge niet zo intollerant zijt als moslims, die dus intollerant zijn).

Ik denk dat je dat ook ziet in de moeilijke communicatie van de nva na het incident.

De er ervaringen uit mijn omgeving (voor zover representatief) geven ook een dubbel beeld, met evengoed moslimjongeren, keurige rechtse witte jongeren en oudere vlamingen die hun ongenoegen expliciet uiten.
Mij is ook verteld dat het vroeger zeker niet beter was; men was discreter, had meer angst.
Die zin klonk een beetje als: 'Men zweeg er in alle talen over?'
Oud 28 augustus 2018, 11:39   #229
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die zin klonk een beetje als: 'Men zweeg er in alle talen over?'
Awel ja, dan was het vroeger toch niet beter...
Oud 28 augustus 2018, 11:51   #230
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
jullie actualtiteit?
Emigrant

Citaat:
voor mij hoeft het N-VA ook niet te beinvloeden, maar het is wel een maatschappelijk probleem dat uit de hand aan het lopen is.

1 familielid en twee vrienden ... er passeert geen week meer zonder dat een van hen op zijn minst verbaal agressie ondergaat op straat en moet gaan lopen.

en let wel, hand in hand lopen laat staan kussen op straat zoals 20 jaar geleden wel kon, dat doen ze allemaal al 10 jaar niet meer intussen ... het gaat zuiver over t uiterlijk, gewoon modebewust rondlopen is al een risico, ik heb t ook niet over vrouwenkleren...

edit : en het is ook geen exclusief stedelijk probleem meer... dit gebeurt nu ook in dorpen en wijken waar je dat nooit zou verwachten
Daarmee ook; het is niet wat ik me herinner van toen ik daar nog was, maar goed mogelijk dat het daar intussen zoveel erger is geworden. If it's the case, dan wordt er in elk geval niet zoveel gewag van gemaakt in de media. Ik hoor in elk geval nog geen wilde verhalen over homo's die head first van den Oudaan worden gesmeten, dus 't zal nog geen kalifaat-level zijn.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 11:52   #231
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet de waarheid geweld aan door het gemopper van oudere en conservatieve Vlamingen op één hoop te gooien met wat homo's tegenwoordig te verduren krijgen van moslim allochtonen.

Of ken jij voorbeelden van dit soort gedragspatroon vanuit niet-islamitische hoek:

https://www.bruzz.be/samenleving/hom...eek-2018-05-29

Citaat:
“Beste Facebookvrienden”, zo begint Jeroen DC. “Dergelijke posts zul je mij niet vaak zien posten, maar gisteren is een dag die voor de rest van mijn leven in mijn geheugen gegrift staat. Niet dat ik het nooit eerder heb meegemaakt, agressie tegen PD’s, homo’s, flikkers, maar dit keer was het karakter van een andere aard. Het was fysiek, het was publiek voor de hele straat, het was beschamend, pijnlijk, frustrerend, en vooral: het waren mijn Turkse onderburen. Oudste broer, jongste broer, papa en ja zelfs mama, die hun zonen aan het opjutten waren om ons nog net een beetje harder te slaan dan de seconde ervoor.”

“Ik weet al dat ik niet mag terugslaan”

“Het eerste deel van de aftuiging stond ik er helemaal alleen voor. Tientallen toeschouwers... Ik schreeuwde om hulp, zonder zelf fysiek te worden. Van de eerste keer dat dit mij overkomen was, weet ik immers dat ik helemaal niet mag terugslaan. Maar hij blijft doormotten.”

“Het einde van mijn lijdensweg is in zicht wanneer een handvol allochtone toeschouwers hem van mij afhalen. Homofobe uitlatingen worden mij naar het hoofd geslingerd: Tu cries comme une fille, un vrai mec passe a l’acte au lieu de crier comme une femme, tu te laisse baiser comme une femme, etc... Mijn antwoord: een dikke doigt d’honneur, want wat kan ik meer doen?”

“Mijn held”

“In deel twee komt mijn held aan, mijn vriend, die sinds een maand bij mij inwoont. Hij probeert mij te helpen, tevergeefs. Hij ondergaat dezelfde agressie, woordelijk en lijfelijk. Een groepje van zes achtervolgt hem in de straten, gelukkig kan hij ontsnappen. Een toevallige voorbijganger op een fiets die het hele sensationele gebeuren gadesloeg, zegt mij dat ik maar nooit naar hier had moeten komen wonen en beter zou verhuizen. Dat zal ik dan maar doen. PS.: Oh ja, nog even vermelden dat de grootste agressor met zijn gehandicaptenkaart stond te zwaaien bij de politie”, zo besluit Jeroen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 11:58   #232
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je doet de waarheid geweld aan door het gemopper van oudere en conservatieve Vlamingen op één hoop te gooien met wat homo's tegenwoordig te verduren krijgen van moslim allochtonen.

Of ken jij voorbeelden van dit soort gedragspatroon vanuit niet-islamitische hoek:

Euhm... ja?

Zegt ge hiernu serieus dat er geen extreem-rechts geinspireerd homogeweld is?
Oud 28 augustus 2018, 12:06   #233
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is eerder zo dat oude progressieven verzuurd zijn en ''naar rechts zijn opgeschoven'', eens geconfronteerd met de islam. N-VA, zeker de achterban, zit VOL met dat soort van gedesillusioneerde progressieven.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 12:38   #234
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

in aalst zie ik al die verzuurde NVA'ers die commentaar geven dat theo gelijk heeft hun eens gaan ...

wie heeft er last van hoe een mens zich kleed in privé? zure rechtse rakkers.

t gaat het over lingerie, iets dat niet in het openbaar gedragen wordt. wist zelf niet dat mannen lingerie een ding was, nu wel, so what.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 12:39   #235
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

denk dat dit trouwens gedragen wordt voor mensen die van geslacht ah veranderen zijn of willen veranderen. iemand daar last van? oh , "gaat het tegen de natuur in"?

jammer, veel dingen gaan tegen de natuur in wat we eten, doen en dragen.

zolang het niemand pijn doet of schaadt. ik heb nog geen enkele transgender horen spreken dat hij of zij ongelukkig is met de keuze na zware operaties, integendeel.

borsvergrotingen pakweg gaan ook tegen de natuur in, als we het over operaties hebben.

Laatst gewijzigd door Tamam : 28 augustus 2018 om 12:40.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 12:41   #236
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zouden die mensen door hun dieet hersenverkalking krijgen of zo?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 12:42   #237
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
denk dat dit trouwens gedragen wordt voor mensen die van geslacht ah veranderen zijn of willen veranderen. iemand daar last van? oh , "gaat het tegen de natuur in"?

jammer, veel dingen gaan tegen de natuur in wat we eten, doen en dragen.

zolang het niemand pijn doet of schaadt. ik heb nog geen enkele transgender horen spreken dat hij of zij ongelukkig is met de keuze na zware operaties, integendeel.

borsvergrotingen pakweg gaan ook tegen de natuur in, als we het over operaties hebben.
het echt gigantisch hoge zelfmoordcijfer wijst toch ook niet meteen op algemeen geluk ...

ik kan ook aannemen dat er nogal een taboe rust op het toegeven dat je je vergiste met die operatie ... maar daar kan Bo dan mss binnen een paar jaar een tweede boek over schrijven...al wens ik haar dat niet toe uiteraard.
Oud 28 augustus 2018, 12:44   #238
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zouden die mensen door hun dieet hersenverkalking krijgen of zo?
of eerder dichtslibben met algen?
Oud 28 augustus 2018, 12:58   #239
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Citaat:
“Ik weet al dat ik niet mag terugslaan”
Trololoo.
Oud 28 augustus 2018, 13:04   #240
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Standpunt 1 N-VA: "aanpassen op opkrassen": Geen hoofddoeken, Nederlands spreken en aanpassen aan onze leefwijze
Standpunt 2 N-VA: " gedraag je normaal": Aan alle Homo's: normaal gedragen of niet aanvaard worden---terug in de kast---
Standpunt 3….. Lijkt allemaal wel heel erg op vlaams belang!
Gelezen met een rood-groene bril met dikke glazen en geïnterpreteerd naar goed-roodgroene gewoonte...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be